Forum Klubu ROVERki.pl :: [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 14:50   [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8

Wiiitam :mrgreen:

Tak sobie siedzie szperam tu i tam i myślę

Jaka jest różnica między wałkami rozrządu

K- series 1.4 1.6 1.8 i w innych modelach w jakich stosowano te śliniki, zmierzam do tego czy któreś wałki mają dłuższe krzywki i czy tańszym kosztem da się tam wyrwać z 10KM

Bo np wałki ssące z Omegi 3.0 MV6 zakładając do Vectry 2.5 v6 Zyskujemy ok 10 kunia i myślę czy coś takiego jest w Roverkach ?

AndrewS: poprawilem temat
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pią Sty 29, 2010 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 10, 2008 14:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 16:18   

Oj chyba nie do końca da się tak zrobić, nawet gdyby rzeczywiście były różnice w wałkach. Co z mapami zapłonu? Moze gdybyś wymienił razem z ECU to tak ale co wtedy z paliwem. Nie wiem czy są różnice we wtryskiwaczach w tych modelach ale czasy otwarcia pewnie są różne dla różnych silnikow. Coś nie wydaje mi się.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 18:39   

wiadomo, że po włożeniu takich wałków samochód idzie do strojenie to samo sie tyczyło Vectry po wsadzeniu wałków od MV6

Dokładnie po takim zabiegu Vectra zyskała 10 KM mam wykres
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 18:50   

ktos gdzies wspominal ze mozna zastosowac walki od 1.8 VVC do 1.4 zamiast walkow kenta ale ile w tym prawdy?? W przypadku 1.6 a 1.8 srednica tloka jest taka sama czyli jak zalozymy tloki od 1.8 razem z walkiem to zwiekszy sie pojemnosc??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:04   

Cytat:
ktos gdzies wspominal ze mozna zastosowac walki od 1.8 VVC do 1.4 zamiast walkow kenta ale ile w tym prawdy??


Też mi się obiło o uszy i właśnie chciałbym wiedzieć czy to prawda i jest taka możliwość

michone napisał/a:
1.6 a 1.8 srednica tloka jest taka sama czyli jak zalozymy tloki od 1.8 razem z walkiem to zwiekszy sie pojemnosc??


Skok tłoka jest inny, potrzeba jeszcze do tego wału,tłoki,walki i mamy 1.8 tak na mój chłopski rozum :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:30   

Daje się wydechowy wałek z VVC na miejsce ssącego w 1.4/1.6/1.8. ZTCW nie obejdzie się bez regulowanych kółek oraz strojenia.
BTW Kiedyś gadałem z znajomym, robiącym samochody do wyczynu od lat, który zalecał zastosowanie tego wałku jako wydechowego i wywaleniu kata - miało to dać lepszy przebieg momentu, tzn. większą moc w większej partii obrotów.
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 08:56   

Na forum mg-rover.org czytalem, ze swietnymi walkami do 1.4 sa walki od 1.8 135KM. Wedlug opinii, walki te sprawuja sie lepiej niz np. walki pipercamsa dedykowana do 1.4 16V.
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 09:42   

hoosar napisał/a:
1.8 135KM. Wedlug opinii, walki te sprawuja sie lepiej niz np. walki pipercamsa dedykowana do 1.4 16V.


który motor ma 135KM... ??

Bo w modelach są tylko 120 i 145 KM
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 10:07   

Bylo MG TF 135, mial napewno inne walki niz zwykle 1.8 i chyba (ale glowy nie dam ;) ) aluminowy kolektor dolotowy z przepustnica 52mm (od VVC).

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 10:30 ]
http://www.mgf.ultimatemg...ine_options.htm polecam link ;]
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 11:12   

A czy przypadkiem wałek od vvc nie ma innej (większej) średnicy? Bo kiedyś na ebayu znalazłem solid cams do vvc i gość pisał, że nie pasują do 1.4 właśnie ze względu na średnicę.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 13:46   

Najlepiej było by pomierzyć wszystkie wałki... byłby wtedy czysty obraz co i jak, czy przypasuje czy tez nie :wink:

hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś :hmm:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 15:59   

nawet na allegro nie ma ani jednej sztuki :/ moze Tomi ma w sklepie??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 17:01   

Hmmmm ciężko będzie... Kurde nic do tych roverów nie ma jak jest potrzebne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:27   

kolin napisał/a:
hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś :hmm:


Akurat mam na wierzchu walki do VVC, nawet dwa komplety :grin:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:31   

michalswiatek napisał/a:
Akurat mam na wierzchu walki do VVC, nawet dwa komplety


a pomierzysz je ? :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:36   

kolin napisał/a:
a pomierzysz je ?
- Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:44   

michalswiatek napisał/a:
- Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??


To super :mrgreen:

Wymiary jak potrzebne:P

Średnice wałka
Wzniosy krzywek czy jak się to pisze :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
DawidNB 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 590
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:47   

ale z mojej skromnej wiedzy wynika ze jeśli zmienisz wałek na bardziej ostry to może (czytaj nie musi) zacząć zalewać ci silnik, a wtedy z pewnością przydał by się nowy soft
_________________
D-4D + Ubot 520xl
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:50   

zakladamy od razu nowa mape do kompa :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:52   

DawidNB napisał/a:
ale z mojej skromnej wiedzy wynika ze jeśli zmienisz wałek na bardziej ostry to może (czytaj nie musi) zacząć zalewać ci silnik, a wtedy z pewnością przydał by się nowy soft


po zmianie wałków strojenie to obowiązek :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k series] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T
michone Tuning mechaniczny 19 Czw Lis 14, 2013 18:51
Markzo
Brak nowych postów [MG ZR] Wałki rozrządu z 1.8 do 1.4 jakieś korzyści?
NoPE Tuning mechaniczny 25 Nie Wrz 28, 2014 20:42
zacekpl
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów [MG ZR] wałki
sic_corey Tuning mechaniczny 12 Sro Maj 19, 2010 09:32
kolin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink