Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni
Autor Wiadomość
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 21:31   [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni

Witam,

Moja R400 dzisiaj zagościła na salonach najlepszej zielonogórskiej hamowni i lipa :| Wiecie może co może powodować tą wielką turbo dziurę ?

Test 1 i 2 : moja R400
Test 3 i 4 : te same silniki 2,0 SDI

Odpięcie przepływomierza nic nie wniosło do tematu :( wykres pozostał taki sam... Przypomnę, że turbina jest po regeneracji (wnętrze od Tuarega :twisted: ). Jakieś pomysły, jak zniwelować tą "dziurkę" ?

PS Wykonano także przypadkowy pomiar z włączoną klimatyzacją, która - co ciekawe - zbytnio nie wpłynęła na osiągi autka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 21:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 23:20   

Witaj,

Tylko coś mi tu nie pasuje :hm: Seryjnie ma mieć 105KM i 210 Nm. Zobacz na wyniki hamowni ze stronki www.chojnacki.com.pl

R420 Diesel: http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/152.doc
R45 TD: http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/148.doc
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 00:03   

coś lipne te wyniki od chojnacjkiego ://
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 00:05   

No właśnie dziwi mnie .. bo przecież Chojnacki to "guru" - podobno - jeżeli chodzi o te sprawy :hmm:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 00:08   

znaczy kształt w przypadku 420 jest OK. Nie wiem jak w przypadku R45, bo trochę za wysoko ma tą górkę Nm, ale same wartości liczbowe są ni w kij ni w oko :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 00:21   

R45 2.0 Diesel powinien mieć 240Nm przy 2000obr. wygląda tak jakby ten model u Chojnackiego miał tą samą usterkę co String :|
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 00:47   

ten R45 to nie wygląda mi na to co u stringa, tylko raczej na przepływkę, a wiemy, że u Stringa to nie przepływka jest winna :hm: chociaż w sumie trudno na oko cokolwiek wyrokować :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 02:07   

Skiba napisał/a:
R45 2.0 Diesel powinien mieć 240Nm przy 2000obr. wygląda tak jakby ten model u Chojnackiego miał tą samą usterkę co String :|

Wystarczy przejechać się R45 by stwierdzić, że IDT poniżej 2000 po prostu nie istnieje. Potem ciągnie już ładnie. W kwestii R420, wykres wygląda mi na R420D.

[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 02:09 ]
Brt napisał/a:
ten R45 to nie wygląda mi na to co u stringa, tylko raczej na przepływkę, a wiemy, że u Stringa to nie przepływka jest winna :hm: chociaż w sumie trudno na oko cokolwiek wyrokować :|

A może problem Stringa tkwi w tym, że wirnik jest większy (cięższy) i potrzebuje więcej "prądu" aby się napędzić. Przez co większa jest turbodziura.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 09:36   

Tomi napisał/a:
A może problem Stringa tkwi w tym, że wirnik jest większy (cięższy) i potrzebuje więcej "prądu" aby się napędzić. Przez co większa jest turbodziura.


Dzisiaj sie wybieram ze Skibą do Pana Preisnera do Osowej Sieni z wykresami w dłoni i zobaczymy co powie Pan, który regenerował turbinę oraz uchodzi za fachmana od diesli.
Przyznam się szczerze że humor mam popsuty.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 09:53   

A czy jest możliwa pomyłka przy wstępnej kalibracji hamowni pod autko ? :hm:

chyba, że EGR ... te spaliny po padniętym turbo, mogły Ci go zapchać (zblokować) ..
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Czw Kwi 17, 2008 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zibee 



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: W. Brytania



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 10:56   

witam
sorry ze sie wtrace ale mysle ze jezeli po odpieciu przeplywki nic sie nie zmienilo to jest ona walnieta. swiadczy to o tym ze nic nie wnosi do ukladu.
no chyba ze sie myle?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 11:03   

Tomi napisał/a:
W kwestii R420, wykres wygląda mi na R420D.

Tomi, za duże wartości tam są.
Sam kształt krzywej Nm w 420D jest taki sam jak w Di/SDi.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 11:07   

Zibee napisał/a:
witam
sorry ze sie wtrace ale mysle ze jezeli po odpieciu przeplywki nic sie nie zmienilo to jest ona walnieta. swiadczy to o tym ze nic nie wnosi do ukladu.
no chyba ze sie myle?


No właśnie, chyba raczej nie ... ;) zobacz to: http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=60
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 11:43   

najbardziej się przychylam do teorii Tomiego :// ale poczekamy na opinię Osowej :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:05   

BRT, Tomi - myślicie że to ten Touareg mi kładzie osiągi ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 13:50   

String trudno powiedzieć. Teoretycznie nie powinno tak być, ale szpecem od turbin to ja nie jestem. Wiem tylko, że nawet małe drobiazgi w konstrukcji/masie/kształcie łopatek turbo mogą przy obrotach kilkudziesięcu tys/min czynić dużą różnicę.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 23:04   

Ok, tak wiec ... Pan z Osowej Sieni zobaczył wykresiki z hamowni i długo się nie zastanawiając powiedział, że to pompa (a dokładniej jakiś zaworek + elektronika). Wg niego łatwe do usunięcia/wyregulowania .. tak więc ze stoickim spokojem z browarem zaprosił nas na pogawędkę o dieslach :D hehe .. główne poprawki będą za tydzień, więc postaram się napisać co i jak z silnikiem Stringa ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 08:20   

:razz: i tym sposobem dorobiłem się prywatnego kronikarza Koszałka Opałka :razz: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Turbo w 420D
celaq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Maj 12, 2008 12:46
piter34
Brak nowych postów [R420] Leci olej z odmy na turbo
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Sro Lis 09, 2011 21:38
Jordan87
Brak nowych postów [R420] Turbo działa kiedy samo chce :)
gitaras Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lip 18, 2008 08:40
NEOSSS
Brak nowych postów [R45] Kompresja silniki wyniki
notokey Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Maj 26, 2017 21:26
notokey
Brak nowych postów [r45 2.0 itd ] dziura w gazie po naciśnięciu pedału
czy wy tez tak macie...?
masin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Mar 25, 2010 18:02
masin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink