Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 97r] Szalejący wskaźnik temperatury?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si 97r] Szalejący wskaźnik temperatury?

o co chodzi :(??
Autor Wiadomość
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 01:43   [R214Si 97r] Szalejący wskaźnik temperatury?

Więc tak.. skończył ysię moje problemy z wyciekającym i kipiacym płynem chłodniczym (była to wina niesprawej pompy wody) przy okazji wymieniłem rozrzad i termostat (który był rzekomo zawieszony) ale przed wymiana temperatura na wskazniku byla zawsze 2mm ponizej polowy i nigdy nie drgnela nawet o milimetr i auto szybk osię nagrzewalo... wczoraj odebrałem auto z warsztatu i dzisiaj sobie jade wszystko gra ogrzewanie działa gorace i zimne.. ale długo mi sie nagrzewa silnik (seria K) ok 10-15 km musze przejechać albo wiecej.. a potem to sie zaczynaja dziać kabarety dojdzie do normalnej temperatury 2mm ponizej polowy i jade np z predkoscia 80 kmh na 5 biegu czyli na niskich obrotach to UWAGA temperatura spada mi w dół!! tak chłodzi się a ogzrewanie działa normalnie no to mysle co ejst nie tak(była mngła moze to dlatego)?? zdedukowalem do 3 i jade dosc dlugo na wysokich obrotach do 120-130 km/h patrze a tu normalnie nie moge uwierzyć temperatura spadła całkiem tak jakby silnik był zimny!! zatrzymalem sie otwieram maske patrze płyn chłodniczy w normie ni [pulsuje nic itp weze od chłodnicy gorace a silnik jakby simny tam gdzie ejst napis Twin Cam dotykam to taki letni jest ale czuć od niego ciepło ... i teraz nie wiem o co chodzi mial juz ktoś tak?? to wina tego nowego termostatu?? ma to jakiś wpływ na roverka moze mu zaszkodzić i co mam z tym zrobić poradzcie cos pliz mam juz dosc wymian i kosztow jak na ten tydzien wydalem na to auto 800 zł i dalej sie pier*****:((((
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez rovero Wto Kwi 01, 2008 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 25, 2007 01:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 07:37   

w Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia kabelka czujnika wskaźnika temperatury ... pisząc o tym, że autko potrzebuje 10-15 km na nagrzanie się stwierdzasz na jakiej podstawie ? obserwując wskaźnik czy w jakiś inny sposób ? jeśli na podstawie obserwacji wskaźnika to tylko potwierdza moją wcześniejszą sugestię ...
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 09:40   

a w którym miejscu jest ten kabelek czujnika temperatury (oczywiscie ten od wskaznika) ale to prezypadkiem nie bedzie wina termostatu? jak to moge sprawdzić. A to jak sie nagrzewa to sprawdzam na wskaznik udopiero gdzies gdy przejade z 15-20 kilosow to sie podnosi troszke do bialej kreseczki minimum potem musze dosc dlugo pojezdzic zeby dotarl do 2mm ponizej polowy jak juz dotrze to jak szybko jade na niskim biegu to temp powolo spada w doł a jak jade na wysokich obrotach z duuuza predkoscia np 3 bieg i ok 120km/h to wtedy wskaznik potrrafi spaść do 0... auto odebralem od mechanika niedalej jak przedwczoraj a przed oddanie mdo mechanika wskaznik mi tak nie szalał?? mogli np niedopiąć czujnika albo cos?

[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 11:12 ]
a i zauwazylem jeszcze ze gdy wskaznik od temp. przy duzej predkosci nawet na duzych obrotach opada to grzanie tezzaczyna wiać chłodniej (nie zimno) ale troche zimniej niz powinno... nawet jak jest na maxa to nei leci bardzo cieple tylko cieple a jak stane na jalowym biegu w miejscu to spowrotem wskaznik wraca do temp 2mm ponizej polowy i zaczyna grzac taki mcieplem jak powinno.. plyn w chłodnicy w normie tak jak powinie nbyc itp tylko jak odkrecile mkore\k to duzo "smieci" w nim plywa mogly one zapowietrzyc uklad chlodzenia albo cos?? a i samochod np na jalowym biegu mi nie kopci a jak przycisne gazu to wylatuje siwy dym dosyc gęsty czy to objaw ze zbliza sie hgf?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:48   

no to w takim razie wygląda na to , że musisz wrócić z reklamacją termostatu

śmieci w płynie napewno nie są korzystne, mogą zapchać nagrzewnicę, albo jeszcze gorzej chłodnicę :sad:
powiedz o nich mechanikom jak do nich pojedziesz
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:14   

donmulanka, problem z ogrzewaniem rozwiązany?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:20   

U siebie mam tak samo.
Po około 13-15 km wskaźnik wspina się do około 40% skali, a potem opada na około 1mm powyżej 0, a czasami nawet na zero i tak jest przez dłuższy czas. Dopiero jak stanę w korku lub jadę z mniejszą prędkościa przez miasto, to znowu wskażnik się podnosi.
Udało ci sie rozwiązać problem?
_________________
Born To Beer Free
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:25   

luqar napisał/a:
Po około 13-15 km wskaźnik wspina się do około 40% skali, a potem opada na około 1mm powyżej 0, a czasami nawet na zero i tak jest przez dłuższy czas. Dopiero jak stanę w korku lub jadę z mniejszą prędkościa przez miasto, to znowu wskażnik się podnosi.

Klasyczne objawy padu termostatu :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:41   

tak problem rozwiazany... nowy termostat nic nie pomogl bo okazal sie "walniety" czyli uszkodzony od nowosci.. dopiero kolejny drozszy termostat za 60 zł uporał sie z problemem i autko chodzi ok :) ... zmien termostat bo w zimne dni sie słabo grzeje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:45   

Dzięki. Wymienię termostat.
Może jakieś rady, który kupić żeby znowu nie wtopić?
_________________
Born To Beer Free
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:51   

od Tomiego ;) :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:58   

Tylko który i czy cały z obudową, czy tylko wkład?

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=729
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=730
http://www.tomateam.pl/sk...8&m_dzial=-&c=1

Róznice w cenie są duże.

Mam silnik 1588cm3, 111KM (16K4FK80 428245, LCF102620).

A może polecicie kogoś na Allegro?
_________________
Born To Beer Free
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 10:35   

do Twojego jest ten:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=729
albo ten:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=730
na pewno bez obudowy :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 10:48   

A co to za firma : FACET EPS ?? Zna ktoś? Dobre bo tanie, czy tanie i dobre ?

Znalazłem oryginał na Allegro :

http://moto.allegro.pl/it...land_rover.html
_________________
Born To Beer Free
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 10:53   

Cytat:
A co to za firma : FACET EPS Zna ktoś? Dobre bo tanie, czy tanie i dobre ?

ja mam j jeżdżę, ale ponoć zdarzają im się babole

a co do tego z alledrogo, to możesz zapytać sprzedawcy ;)
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7320
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 27, 2008 11:33   

Mi wskaźnik po przejechaniu spokojnie 10 km ledwo się rusza z 0 wskazuje 1 mm nad 0, więc chyba także będę szukał termostatu, z tym że do diesla to trzeba dać około 200 zł :(
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 11:46   

diesle się dużo dłużej nagrzewają, ale u Ciebie to trochę za długo :roll: Poszukaj u Tomiego :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 13:07   

Mogę to sam wymienić, czy potrzebna do tego "wiedza tajemna-mechaniczna" ? :wink:

Kupiłem ten z allegro http://moto.allegro.pl/it...land_rover.html

Ma ktoś jakieś cenne rady. Żebym sobie sam nie polepszył w drugą stronę :???:
_________________
Born To Beer Free
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 17:01   

jakaś bardzo tajemna wiedza nie jest potrzebna....
za to porządne narzędzia bardzo przydatne ;)
najwygodniej byłoby odkręcić kolektor ssący, ale z drugiej strony musiałbyś zmienić od razu uszczelkę pod nim.
żeby tego nie robić wygodnie jest użyć klucz nasadowy (jak dobrze pamiętam 10) na tyle długi, by sięgnął przez całą szerokość silnika.
przy skręcaniu trzeba uważać, żeby równo wszystkie 3 śrubki obudowy skręcić, bo inaczej będzie przeciekał.
To chyba tyle :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 18:32   

wytlumacz laikowi - która to śruba ??
_________________
Born To Beer Free
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 19:55   

chodzi o to które śruby trzeba równo dokręcić?
trzeba równo dokręcić śruby oznaczone jako 5 na pierwszym obrazku i 9 na drugim (to te same) na obrazku jest pokazana jedna, ale jak widzisz na obwodzie są trzy miejsca skręcenia obudowy.
Ja nie odkręcałem całej obudowy, tylko rozkręcałem termostat tam gdzie jest skręcony tymi śrubami (nie odkręcając śrubki 2 na pierwszym obrazku).Jest tro trochę mniej wygodne (acz niedużo), ale nie ma potrzeby szukania oringu uszczelniającego wlot do pompy, i wymaga właśnie zastosowania długiego klucza ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si] Wskaźnik temperatury, położenie
greg-si Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Wrz 20, 2011 08:25
Gość
Brak nowych postów [R214si] Wskaźnik temperatury nie działa
torn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 27, 2008 17:00
Gość
Brak nowych postów [R25 2.0 iTD `02] Wskaźnik temperatury
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Wto Kwi 21, 2009 09:12
Steff
Brak nowych postów [R 200] Wskaźnik temperatury
Fafnoscie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Paź 29, 2013 17:19
Fafnoscie
Brak nowych postów [214 97r. 1.4 103hp]Wskażnik temperatury
gienek15 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Wrz 24, 2009 21:16
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink