Forum Klubu ROVERki.pl :: [all L series] tuning Roverków po angielsku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Kwi 15, 2008 11:19
[all L series] tuning Roverków po angielsku
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lip 22, 2008 21:24   

Na tym zdjęciu tez jest 1cm gwintu :wink: Tylko trzeba sie dobrze przyjrzeć :mrgreen:

Z niemieckiego forum mi chłopaki powiedzieli żeby na 1,2bar dojść to trzeba z oryginalnego ustawienia 2,5 obrotów z ruchem zegara zrobić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 22, 2008 21:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 21:31   

Remi55 napisał/a:
Na tym zdjęciu tez jest 1cm gwintu :wink: Tylko trzeba sie dobrze przyjrzeć :mrgreen:

Z niemieckiego forum mi chłopaki powiedzieli żeby na 1,2bar dojść to trzeba z oryginalnego ustawienia 2,5 obrotów z ruchem zegara zrobić :wink:


No to widac ze ok 1cm ale czy to juz jest po tej regulacji czy przed nia? :wink:

A ile powinno wynosic oryginalne ustawienie (wtedy wszystko byłoby wiadomo)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 23, 2008 10:49   

No chyba 0,8 bara powinno być orig. ustawienie czy 1,0 bar juz nie pamiętam.

Chyba dobrze rozumiem ze nie masz wskaźnika dodatkowego który pokazuje tobie ciśnienie doładowania. :neutral: Bo bez tego to ja bym przy Wastegate nie kręcił nic bo nie wiadomo ile masz w pozycji byłej a ile będziesz miał jak po kręcisz.

Moim zdaniem mierzenie odstępu lub zdjęcie nie jest dobrym wzorem ja dobre ustawienie tego, Turbogauge i już :wink:

Zrobisz coś źle i nagle będziesz miał >1,4bar i hops Turbina mówi Goodbye lub tłoki nie wytrzymają :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 23, 2008 10:50   

dokładnie. fabrycznie powionno być 1 - 1,1 bar. Ja swojego podkręciłem i mam max 1,3 bar przy gazie na max.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 23, 2008 13:03   

Brt napisał/a:
Ja swojego podkręciłem i mam max 1,3 bar przy gazie na max.

Dało to coś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 23, 2008 13:08   

no mam wrażenie, ze góra (powyżej 2500)jest odrobinę mocniejsza. czyli właśnie w zakresie kiedy to max ciśnienie jest osiągane. Ale to może być tylko wrażenie. Nie weryfikowałem tego pomiarami ani hamownią ;) Pozatym różnica jest (jeśli jest) minimalna ;)

[ Dodano: Sro Lip 23, 2008 13:09 ]
raczej z ciekawości to zrobiłem niz z rzeczywistej potrzeby, narazie zostawiłem i nic się nie dzieje (od ok. 10kkm) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 23, 2008 16:18   

No 1,3 jest dobra wartość, bo kolega sven z niemieckiego forum podkręcił sobie na 1,4bar i chyba po 10tkm rozpadła mu się turbina :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lip 23, 2008 19:30   

hmm ..zegar mówicie (myslałem ze mozna sie obejsc bez ,ale jesli nie to nie bede kombinował ,,na wyczucie'' A mam pytanie, gdzie mozna podłączyc zegar (w jakim miejscu najlepiej) ?
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sro Lip 23, 2008 22:53   

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
tu sa zdjecia jak ja to zamontowalem.

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:10   

Wiec, chce tutaj dodać moja opinie bo w końcu mam to wszystko tak podłączone jak trzeba. :lol:

Wiec ja czuje duza różnice z czy bez intercooler'a. 1-2 bieg auto jest bardzo dynamiczne i fajnie się zbiera już go tak nie muli jak przedtem. :ok: Na 3 mal czuc tego dopiero potem na 4-5biegu przy wyprzedzania na 5 biegu przy np 80km/h zbiera sa jak trzeba :grin:

Jednak było warto dorobić intercoolera :mrgreen: A co do pokrywy to niestety nie da rady tej od non-intercooled przerobić bo gąbka jest całkiem usytuowana i jak za duzo zachodu z tym. Wiec kupiłem taka jak trzeba :grin:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 14:45   

Niestety sprzedałem swojego rovera 420D, ale kupiłem sobie 45 2.0 tdi CLUB SE(112KM). Samochód posiada identyczny silnik, ale ma inny komputer. Powiem tak, że jeżeli oba samochody mają pełne baki takiego samego paliwa to przyspieszenie jest praktycznie identyczne. W 420D po puszczeniu pedału gazu była natychmiastowa reakcja, przez co biegi można było zmieniać natychmiast, w 45tce tak nie jest, trzeba poczekać aż się wysprzęgli. Ale ogólnie samochody mają prawie takie samo przyspieszenie. Podejrzewam że porównanie 105 konnego do mojego starego klekota, byłoby na korzyść klekota. Ja jeszcze wywaliłem katalizator i założyłem strumienicę. Pompy paliwa nie podkręcałem, natomiast zaślepiłem EGR. Po przejechaniu 1k km stwierdziłem, że zaślepianie EGR niczemu dobremu nie służy i podłączyłem go z powrotem (więcej palił bez tego EGR). W 420 ważne jest też aby akumulator był w dobrym stanie - każdy spadek napięcia skutkował gorszym przyspieszeniem. Zauważyłem też jedną prawidłowość- im mniej paliwa w baku tym samochód gorzej przyspiesza. Działo sie tak w 420D, 45 (zarówno model 2000 jak i model 2005). W nowej 45 wyżej kręci się turbina (jest głośniejsza, wyższe obroty). Nie wiem dlaczego tak jest skoro to są takie same turbiny i takie same silniki, trochę inaczej wygląda rozwiązanie EGR, ale czyżby to miało taki wpływ? Zauważyłem też że 420D miał większego kopa zaraz przed osiągnięciem 90 stopni (może komputer wtedy pracuje na ssaniu?). Gdy wyjeżdżałem w bardzo długie trasy to im dłużej jechałem tym słabszy był samochód. Powiązałem to z ilością paliwa w baku i podczas postojów odkręcałem na chwilę korek wlewu paliwa, wyrównywało się ciśnienie i samochód lepiej przyspieszał. Podejrzewam też że gęściejszy olej dawałby lepsze rezultaty niż standardowy 10W40. Należy też sprawdzać ciśnienie w oponach, dlatego, że prędkościomierz odczytuje prędkość z ruchu obrotowego kół. Inną prędkość licznikową będzie mieć samochód na nowych oponach, a inną na zużytych...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series SDI] Chip Tuning 136KM
Remigiusz Tuning mechaniczny 61 Wto Cze 16, 2015 19:43
Raptile
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink