Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Jak "stuningować" R żeby mniej palił?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] Jak "stuningować" R żeby mniej palił?
Autor Wiadomość
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 22:34   

zouza, chodzilo mi o ta przyslowiawa ;) nie fo ch uj mi tu :)

greg_szczytno, spoko :) dzieki za wyjasnienie jak to jest u Ciebie, ja sie podzielilem ze u mnie to jest roznica max 1litra, a wrazenia bezcenne :) a co do tego ze ekonomicznie nie znaczy wolno, ze 110 tez masz, spoko, ale po jakim czasie ?

Oczywiscie kazdy jezdzi jak lubi :) tez czasami jade sobie 80km/h na 5 biegu :) a moglbym na 2 :razz:
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Kwi 10, 2008 22:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 22:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 14:30   

A gdyby tak komputerowi przez sondę lambda nałgać, że podaje zbyt bogatą mieszankę? Wtedy powinien chyba trochę mniej paliwa wlewać do cylindrów, żeby wydawało mu się, że jest w normie? Da radę w ten sposób?
 
 
ploomy 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 157
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 15:09   

A może by tak wykorzystać nieco naturalne źródła energii? Baterie słoneczne na dachu, albo wzorem wiatraków jakieś śmigło na tylnej klapie? :razz: Podejrzewam, że gdyby któryś z forumowiczów poznał rozwiązanie problemu niskiego spalania przy zachowaniu pełnej dynamiki, byłby dziś bardzo bogatym człowiekiem i na 100% nie podzieliłby się z nami tym patentem :smile:
Ja bym się bardzo cieszył gdyby mój roverek palił tyle, ile podają dane fabryczne :wink:
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 16:33   

Całkiem realne byłoby rozwiazanie znane ze starego dowcipu o "skarpecie" (Syrence - jakby ktoś nie wiedział lub zapomniał), która wyprzedzała mercedesa na autostradzie i mrugała długimi żeby nie tarasował przejazdu. Ale właściciel merola był twardziel i nie chciał się poddać. Niestety musiał coś po ok. 100 km. Zatrzymał auto, wysiadł, udało mu się zatrzymać kierowcę skapety i zaczął go namawiać na zamianę aut. Tamten trochę się opierał ale dał za wygraną pod warunkiem, że weźmie tylko swoje szelki zaczepione o meśka.
 
 
sylwesterd 




Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: Choszczno,



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 17:26   

Z ta jazda to jest roznie i w zaleznosci kto ma jakie auto i jak "ciezka" noge. Jedno powiem:
mam R75 i tym autem mozna sobie pozwolic na jazde "jak baba" . Po prostu relax , nie do dechy a i spalanie wtedy jest w miare :wink: To sa te oszczednosci. A jezeli ktos lubi depnac no to tylko cysterna na plecy i wio :wink:
_________________
już 45 000 kilometrow i jeździ! :)
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Kwi 12, 2008 09:54   

Troszke tu znajdziesz
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=20965
Dodam tylko że nalezy kontrolowa ciśnienie w oponach i trzymac troszke wiecej niz zlecane
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 12, 2008 15:04   

A ja tam nie planuje oszczednej jazdy, pali mi teraz 11-12 ale frajda z jazdy to serio jest. Tez zaczalem jezdzic na biegu caly czas, w miescie to uzywam 1 i 2 biegu bo na 3 to juz niema miejsca.
A od kiedy zaczalem jezdzic w trybie sport, jakies 2 miesiace to jeszcze 5 nie uzywalem. W sumie po co :mrgreen: , na 4 -170 jeszcze idzie.
Ale tego nie polecam jesli chodzi o oszczedzanie, z bardzo prostego powodu
Polska- 1 litr 4 zl cos tam, a tutaj 1,19e
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 12:32   

GG napisał/a:
A gdyby tak komputerowi przez sondę lambda nałgać, że podaje zbyt bogatą mieszankę? Wtedy powinien chyba trochę mniej paliwa wlewać do cylindrów, żeby wydawało mu się, że jest w normie? Da radę w ten sposób?

Tia... Wszystko można, tylko czy nie wydaje Ci się, że inżynier na swoim wielkim komputerze policzył to tak, żeby było optymalnie?

Bo przecież nie robi się aut tak, żeby paliły "za dużo" w porównaniu z tym co mogą.

Czyżbyś wierzył w mity o wszechpotędze koncernów paliwowych?

Ja nie wierzę, że są tak potężne, zeby przekonać wszystkich producentów aut, żeby projektowali swoje auta tak, żeby paliły więcej niż mogą - przecież konkurencja na rynku producentów aut od razu wykosiłaby takich, co by zawyżali spalanie.

Co do Twojego pomysłu z oszukiwaniem lamby to:
a) przecież lambda jest po to, żeby auto dostawało idealną mieszankę
b) jak oszukasz, to będzie miał więcej CO, więc będziesz trucicielem i auto nie przejdzie przeglądu
c) wyższą temperaturę spalania - bo tak to fizycznie działa, przez co Twoje oszczędności pójdą w remont wypalonych zaworów i głowicy
d) z powyższego powodu większe szanse na HGF
e) mniejszą dynamikę auta (bo będzie dostawać za mało paliwa), przez co będziesz je mocniej dusił, przez co będzie de facto palić więcej i bardziej sie zużywać

Jedyne co na prawdę możesz zrobić, tak, żeby mniej palić i nie łamać przepisów, oprócz tego co było już napisane (idealny stan techniczny i spokojna jazda) to wymienić silnik lub samochód na mniejszy (przecież były R400 z 1.6 i nawet 1.4, były też R200 z silnikami 1.1) albo zainstalować instalację LPG IV gen.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 15:17   

Cytat:
b) jak oszukasz, to będzie miał więcej CO, więc będziesz trucicielem i auto nie przejdzie przeglądu

Chyba raczej mniej CO, mniej paliwa przy tej samej ilości powietrza da pełniejsze spalanie. Mogę co najwyżej mieć więcej CO2.
Cytat:
e) mniejszą dynamikę auta (bo będzie dostawać za mało paliwa), przez co będziesz je mocniej dusił, przez co będzie de facto palić więcej i bardziej sie zużywać

Przy takim dużym silniku strata na dynamice będzie ledwie odczuwalna, więc nie będę musiał go dusić.
maciej napisał/a:
albo zainstalować instalację LPG IV gen.

Nad tym się cały czas zastanawiam, muszę sobie policzyć jak długo zamierzam nim jeździć i ile rocznie przejeżdżam. Najchętniej zobaczyłbym jak się sprawuje ten silnik z gazem.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 16:06   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=20262
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 17:55   

GG napisał/a:
mniej paliwa przy tej samej ilości powietrza da pełniejsze spalanie.

Zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi z tym pełniejszym spalaniem...
Mieszanka będzie uboga ze wszystkimi tego konsekwencjami.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 21, 2008 11:02   

GG napisał/a:
Chyba raczej mniej CO, mniej paliwa przy tej samej ilości powietrza da pełniejsze spalanie. Mogę co najwyżej mieć więcej CO2.

Nie do końca - za mało paliwa, gorsze spalanie - do części paliwa płomień może nie dojść w cylindrze i będzie np. spalanie w katalizatorze albo wydechu...
"Strzały" w silnikach gaźnikowych to właśnie był efekt zaubogiej miesznki.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 21:03   

piter34 napisał/a:

Zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi z tym pełniejszym spalaniem...

Chodzi o to, że przy normalnie ustawionym składzie mieszanki, oprócz CO2 wydobywa się też jakiś tam procent CO, co oznacza że w trakcie spalania była niedostateczna ilość tlenu. Jeśli zostanie zmniejszona ilość paliwa to proporcjonalnie tlenu będzie więcej, a jeśli tlenu będzie więcej to powiększy się ilość CO2 kosztem CO. To miałem na myśli pisząc o pełniejszym spalaniu.
maciej napisał/a:
za mało paliwa, gorsze spalanie

Nie mówię tu o jakimś drastycznym ograniczeniu ilości paliwa, ale o takim, które na analizatorze spalin wykazałoby ilość CO bliską zeru.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 09:28   

GG napisał/a:
Chodzi o to, że przy normalnie ustawionym składzie mieszanki, oprócz CO2 wydobywa się też jakiś tam procent CO, co oznacza że w trakcie spalania była niedostateczna ilość tlenu.

Wniosek trochę za daleko idący.
Produkcja CO jest raczej spowodowana złym rozprowadzeniem mieszanki w cylindrze, a zubożenie jej tylko powiększy ten efekt.
GG napisał/a:
Nie mówię tu o jakimś drastycznym ograniczeniu ilości paliwa, ale o takim, które na analizatorze spalin wykazałoby ilość CO bliską zeru.

ZTCW to silniki są budowane tak, żeby ilość CO była jak najmniejsza, a mieszanka optymalna i tu już nic nie poprawisz - możesz tylko pogorszyć.

Auto musi dostawać paliwo, żeby jeździć - bez niego nie pojedzie. ;)

Skracając wątek: jak jakiś mądry inżynier w fabryce na swoim wielkim komputerze coś policzył, to raczej tego u siebie w garażu nie poprawisz, a jeśli już poprawisz jeden parametr, to prawdopodobnie pogorszysz kilka innych.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 15:32   

A dorzuce jeszcze ze skrzynia biegów.

"Krótka" lepiej sie zbiera i wydaje mi sie że bedzie mniej palic autko.

Nie wiem jak to jest w przypadku roverków ile jest rodzajów skrzyń, bo wnioski wyciągnąłem na przykładzie mojego GSI do których skrzyni jest od za.....nia

Bynajmniej warto w tym kierunku pójśc jeżeli chodzi o zmniejszenie spalania oraz zejśc z wagi autka.
I nie mówie tu o jakims extremum tylko np stalowe felgi są lzejsze od alu i im mniejszy rozmiar tym wiecej kilo utniemy np 20 kg, po co jeździc z pełnym bakiem po mieście? jakieś 40 kilo mniej itp itd :lol: :lol:
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 17:19   

Jeżeli silnik diesla z elektroniczną pompą lub jakikolwiek inny z elektroniczną pompą to można opornik, lub potencjometr wlutować szeregowo między pompę a ECU. Pompa jest sterowana napięciem 0-5V. Spadnie wtedy spalanie i ilość koni mechanicznych. Co do pompy mechanicznej, obniżyć dawkę paliwa. Skutki jak wcześniej. To są takie rygorystyczne metody. Ponadto należy pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach i nie przyspieszać na maksa, jak i tak wiemy że zaraz czerwone zobaczymy. Jeżeli chodzi o diesle to tu jest zasada: Mniejsze obroty=mniejsze spalanie. Ponadto można zmienić światła na xenony i nie słuchać radia. Możemy też jechać około 150m przed pojazdem poprzedzającym, będziemy wtedy mogli hamować silnikiem, a hamulcami w razie potrzeby. Spalanie możemy też zmniejszyć tankując lepsze paliwo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów R200 tłumik "dedykowany" od Michael Tuning System
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 20 Pią Maj 08, 2009 16:17
Roj
Brak nowych postów [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc
costa Tuning mechaniczny 8 Nie Kwi 29, 2018 07:31
costa
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zastąpienie "awaryjnych" części Rover 75 innymi.
Jimi_Novack Tuning mechaniczny 2 Wto Lip 02, 2013 20:15
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink