Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning
Autor Wiadomość
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Pią Maj 02, 2008 12:42   [Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning

Witam, chciałbym zrobc lekki i bezpieczny tunning swojego dieselka. Czytałem inn tematy o tuningu ale nie wiem dokładnie co jest bezpieczne dla silnika a co nie. Najbardziej zależy mi na przyśpieszeniu, Pozdrawiam i z góry dzienki.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 02, 2008 12:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 10:21   

Pierwsza rzecz to mozesz jechac zrobic program. Mysle ze cena jakies 1500zl. Druga rzecz wydech, tylko nie wiem czy w dupowozie jest sens ruszac. Trzecia i bardziej inwazyjna to wymiana turbo, IC. Wszystko zalezy od tego ile masz kasy i ile bys chcial osiagnac KM i Nm.
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 12:39   

A warto to kupywać:
http://www.allegro.pl/ite...ar_12_m_cy.html

Cena kusząca, a ichyba ktoś na forum pisał że w 220SDi ma coś takiego i dostałe samochód kopa.
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 14:22   

Koszt nie jest duzy, ale ja bym sie bal cos takiego kupowac, juz ten temat byl przerabiany na forum :P
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 09:10   

Tak jak mówił Kamil udrożnić dolot i wydech oraz wystroić. Jeśli nie masz kasy na większe turbo to zwiększyć doładowanie i dać większy IC.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 09:35   

Moze sie myle, ale czy ten box nie jest przeznaczony do samochodow z elektronicznym sterowaniem pompy paliwa? W opisie jest 220SDI, 620SDI a nie ma nic o 620Di. Poprawcie jesli sie myle
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 09:50   

szczerze mówiąc to nawet nie zajrzałem do tego linka:p bo taki box jest dobry do nowego samochodu... gdzie jest idealny stan silnika nie nie ma żadnych modów. Najprościej mówiąc zdrowa seria. Jestem zwolennikiem dostosowania programu pod danych samochód przynosi to dużo lepsze wyniki niż gotowiec :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 05, 2008 11:03   

rodi* napisał/a:
Moze sie myle, ale czy ten box nie jest przeznaczony do samochodow z elektronicznym sterowaniem pompy paliwa? W opisie jest 220SDI, 620SDI a nie ma nic o 620Di. Poprawcie jesli sie myle
Silniki SDi i Di to to samo (inna klasa wyposażenia samochodu). Wersje silników z pompą mechaniczną miały oznaczenia SD bądź D i nie występowały w modelu 600.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 14:16   

Dzieki Thef i sorki za zamieszanie :oops:
 
 
 
Kalah 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 58
Skąd: Wawa



Wysłany: Pon Maj 05, 2008 19:33   

Ten box to rezystor w ladnej obudowie wiec odradzam jego zakup :) niby na plytce jest kilka elementow typu diody, tranzystor, rezostory, uklad scalony, jakis przekaznik, ale to tylko timer, znaczace 2 przewody ktore cos zmieniaja dzialaja jako rownolegle podlaczony rezystor przez co komputer jest oszukiwany i podaje wieksza dawke paliwa.
Co do bezpiecznego tuningu to zmiana cisnienia doladowania (w granicach rozsadku przy seryjnej turbinie) lub wieksza turbina, montaz wiekszego intercoolera w lepszym miejscu i pozniej na program. Z tego co sie orientuje to czujnik cisnienia doladowania jest przystosowany do cisnienia doladowania 1.5 bara. Tylko czy jest sens wydawac spora kase do dupowozu ktory i tak ferrari nigdy nie bedzie :D
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 18:03   

G***o prawda!!! to jest zwykły wzmacniacz napięciowy. Uwalnia moc w zakresie niskich obrotów. Dzieje się tak dlatego bo obroty silnika jak rosną to zwiększa się ilość pobieranego powietrza. Jak silnik ma niskie obroty to wtedy produkuje więcej zanieczyszczeń więc dawka paliwa jest podawana w zależności od ilości podawanego powietrza. Odepnijcie przepływkę i zauważycie że diesle rovera będą miały większego kopa na niskich obrotach a mniejszego na wysokich. Dzieje się tak dlatego bo ECU przechodzi w tryb diagnostyczny i nie wie ile powietrza pobiera. Zwiększenie napięcia początkowego z przepływki powoduje że silnik podaje paliwo w takich samych proporcjach na niskich co i na wysokich obrotach. Ogólnie uwalniana jest moc ograniczona ze względu na emisję zanieczyszczeń! Koszt takiego urządzenia to około 10-15zł jak ktoś wie o co chodzi. ja mogę nawet coś takiego udostępnić bo do mojego diesla (420D) nie pasuje bo mam mechaniczną pompę. Więc jak coś to zapraszam do Łodzi lub Opoczna. A Ci wszyscy ludzie co sprzadają czipy do roverów to są zdziercy!!!

[ Dodano: Nie Cze 22, 2008 18:05 ]
I takie coś to bym nawet polecał, ale nie polecam natomiast czipa montowanego między ECu a pompę bo to skraca żywotność silnika
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 19:55   

Masz Rovera 420Di i mechanicznie sterowaną pompę ??
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 04:25   

Co do turbiny, to znalazłem nie dawno post o zwiększaniu ciśnienia doładowania za pomocą małej zabawy z siłownikiem na tejże turbinie.Chodziło tam o wkręcenie tej nakrętki o jakieś 3 mm.Z ciekawości przekręciłem o 2 mm. Nie wiem o ile wzrosło ciśnienie doładowania,gdyż nie mam wskaźnika doładowania (planuje zakup) ale zauważyłem,że auto jest mocniejsze i lepiej sie "zbiera" z niskich obrotów.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 09:04   

chodzi o acurator jest to jakiś sposób ale wygodniejszym i bardziej dokładnym jest montaż MBC :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:27   

Tak, bo IC mam dokładane, więc pompę mam mechaniczną. Co do tego artykułu, to sam go pisałem. Cieszę się że komuś już pomogłem. Podaje link:
http://forum.roverki.eu/v...%F3w++angielsku
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 17:01   

Kurcze jak ja bym chciał dołożyć sobie taki IC :/
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 16:13   

filo, mógłbyś powiedzieć mi gdzie jest ten siłownik od turbiny??? Czy wzrost mocy jest naprawdę zauważalny???
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 16:29   

http://obrazki.elektroda.net/19_1199608305.jpg

chodzi o śrubę od acuratora czyli tego grzybka... wzrost jest na pewno zauważalny chodzi głownie o zwiększenie momentu obrotowego. Uważaj tylko żebyś nie przesadził bezpiecznie jest założyć nawet najprostszy zegar boost lub zwykły manometr
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 16:34   

dobryziom, i co mam wkręcić na tym zdjęciu???

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 16:39 ]
czy chodzi o ten pręcik co ma na gwincie troche smaru??? mam go wkręcić czy wykręcić??
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:55   

"Zwiększanie ciśnienia doładowania:
1. Zdejmujesz blokadę z cięgna
2. Luzujesz nakrętkę za cięgnem
(zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i
odkręcasz ją o jakieś 3 mm
3. Kręcisz cięgnem aż dojdzie do nakrętki.
4. Wyrównujesz tak żeby dało się założyć blokadę.
5. Zakładasz blokadę
6. Dokręcasz nakrętkę
7. GOTOWE!"


http://forum.roverki.eu/v...%F3w++angielsku

Post pgrad'a wszystko ładnie wyjaśnia.Nie jest to skomplikowane.
A autko po tej operacji chętniej prześpiesza już od 1500obr/min.
Poprawia sie elastyczność-takie moje osobiste odczucie.Tak jak by sprężarka zaczynała spełniać swoją powinność już przy 1500 rpm a nie dopiero od około 1900rpm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160] Tuning mechaniczny bezpieczny
j0zek Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 14, 2013 22:23
Raptile
Brak nowych postów Rover 75 1.8T tuning
kdamian1996 Tuning mechaniczny 0 Sob Lut 11, 2017 19:26
kdamian1996



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink