Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 160..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 160..

przemyslenia na temat turbo :)
Autor Wiadomość
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 13:28   MG ZR 160..

witam
mnie tam zaczelo zastanawiac, czy np. kupujac taki silnik od 620Ti i przekladajac to co nam potrzebne do 1.8 z ZR, czyli kolektor ssacy i wydechowy z calym turbo itd. Czy to by dzialalo :> :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 11, 2008 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 13:44   

Tu jest lista modyfikacji poczynionych dla VVC Turbo ;) http://www.cardomain.com/ride/2738640
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 14:15   

czyli jak sie chce to sie da :D

ja myslalem o przelozeniu niektorych czesci ze wzgledow ekonomicznych, bo taki silnik to ok 2k kosztuje :) a 350KM to juz jest masakra :P

[ Dodano: Nie Maj 11, 2008 14:19 ]
nie wiem czy moj pomysl nie bylby prostszy w wykonaniu ;) dlatego pytam tez co sadzicie :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 21:39   

kolektor wydechowy to napewno by latwo nie pasowal. Trzeba byloby go przerabiac.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 23:23   

lepiej kupic chyba osprzęt od 1.8t z r75 przecierz to zwykle 1.8 + tubina :) czyli kolektor bedzie pasowal do vvc
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 00:20   

dlatego sie zastanawiam czy to ten sam silnik + turbina etc czy inne rozwiazania. No i pytanie o sprezanie w silniku.. hmm
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:11   

dmuchniecie rzędu 0,3-0,5 bara to chyba bez odprężania można i bebechy sie nie stopią :P

VVC ma taki sam stopień sprężania jak 1.8 bez vvc czyli 10,5 ale 1.8T z r75 ma 9,2. Ale średnica tłoka i jego skok jest taki sam. Musiał byś znaleźć czym róźni sie 1.8 od 1.8T i wtedy bylo by jasne. Spróbuj porwnać w rave :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 17:51   

to teraz takie pytanko czy graty z http://www.allegro.pl:80/...?item=362454809 beda pasowac ??

- kolektor ssacy
- kolektor wydechowy
- turbina
- intercooler + weze ( to sie dopasuje :P )

dzieki za odpowiedz i sugestie :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 18:44   

Kolektor wydechowy nie bedzie pasowal. Kolektor ssacy prawdopodobnie tez nie, ale na dobra sprawe do soft turbo moim zdaniem nie musisz sie z nim bawic - jesli juz to poszukaj aluminiowego kolektora od VVC + przepustnicy 52mm. Turbina spoko, ale ja bym wolal poszukac nowej, albo conajmniej po regeneracji.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 19:12   

na moje oko biorac gratyz 2.0t bedzie wiecej rzeźbienia niz.. szukales gratowod 1.8t??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 19:21   

Michone, dokladnie tez tak uwazam. A w dodatku mamy tu VVC, ktore podobno ciezko zestroic. Anglicy zazwyczaj najpierw wywalaja VVC (solid cams), a pozniej dopiero bawia sie w turbo. Poszukaj troche na mg-rover.org, bedziesz mial rozeznanie co daje jakie efekty i ile mniej wiecej kosztuje.

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 19:23 ]
Nie zdziwilbym sie, gdyby okazalo sie, iż swap na 2.0T do ZR jest tanszy niz uturbianie VVC.
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 19:34   

mozna takze 1.8t wsadzic i wtedy modowac :P taka przekladka byla by najprostrza.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 23:47   

hoosar, to o czym piszesz w silniku od ZR jest, takze nie ma co zmieniac tych rzeczy skoro sa :) pozatym jezeli wyrzucamy vvc to nie ma co przejmowac tym ze go trzeba zestroic, czytajcie ze zrozumieniem tematu ehh...

na forum ang rovera czytalem, ale relacje cenowe sa inne tam a u nas, mnie teraz interesuje strikte budowa obydwu silnikow i konkrety na temat spasowania gratow :)

aa i nie mam zamiaru bawic sie w swap, bo jakbym mial to bym kupil 2.0 T z tomcata
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 09:14   

HaDeSsS, hehe troche zamieszalem z tymi czesciami od VVC ;D .
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 09:54   

musze dorwac specyfikacje obydwu silnikow i bede madry :P
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 16:11   

Tak bedzie chyba najlepiej :) .
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 19:58   

ma ktos Rave ?? albo link albo plik ??
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 20:40   

Nie wiem czy się przypadkiem nie mylę ale w instrukcji do silnika 20T4 główne różnice pomiędzy silnikiem zwykłym a z turbo pojawiały się w fragmencie odnośnie pierścieni tłokowych - być może w silnikach z turbo odprężenie jest realizowane poprzez większy przedmuch? Nie jestem do końca tego pewien tak więc nie krzyczcie jak bym się mylił...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 14, 2008 23:05   

ktora wersja rave?? ja mam moge oblookac i zrobic sreeny i podeslac:) tylko dokladnie co Cie interesi;)

edit:
jest problem...mam tylko Roverki i mgf:/ jak cos to moge tylko rozkminic tego starszego vvc 147bhp
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 23:39   

Markzo, chodzi o to czy sa roznice w kolektorze wydechowym i ssacym miedzy silnikiem 1.8 vvc a 1.8 T ewentualnie 2.0 T
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink