Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] Syntetyk po mineralnym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 22:06
[R all] Syntetyk po mineralnym
Autor Wiadomość
dominikgr 




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 99
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 12:32   [R all] Syntetyk po mineralnym

Czesc
Mam pytanie. Czy jeśli w silniku był wlany mineralny olej to nie można wymienić go na syntatyka ? Jeśli to prawda to dlaczego ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 20, 2008 12:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 12:47   

z mioch informacji wynika, że nie powinno sie zmieniać mineralnego na syntetyczny.
Powód:
olej syntetyczny ma mniejszą gęstość w związku z czym może zacząć cieknąć. Miałeś olej o większej gęstości i lepkości, czyli mineralny (mam nadzieję, że się nie mylę :)) natomias po zmiaie na syntetyczny może się on przedostawać nieszczelnościami którymi nie był w stanie przejść olej mineralny - tak a chłopski rozum ;)
poza tym słyszałem, że może on (olej syntetyczny) doporowadzić do rozpuszczenia uszczelek - nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie to działa, ale parę razy z taką opinią się spotkałem.

Ogólnie nie zaleca się przechodzenia z olejami w górę czyli np. z mineralnego na półsynt.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 12:54   

b_mol napisał/a:
poza tym słyszałem, że może on (olej syntetyczny) doporowadzić do rozpuszczenia uszczelek

No to chyba w Warszawie albo Moskwiczu ;p ;)
b_mol napisał/a:
Ogólnie nie zaleca się przechodzenia z olejami w górę czyli np. z mineralnego na półsynt.

Ogólnie, może to racja, ale i tak zależy to od przebiegu, stanu silnika i tego, jak dług wcześniej jeździł na mineralu.
Jeżeli przebieg jest stosunkowo niewielki, silnik OK (nie bierze oleju itp.), to zaryzykowałbym dobry półsyntetyk. Na pewno nie zaszkodzi a w razie ew. wycieków (w co wątpię ;) ) do minerału zawsze możesz wrócić :D
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 20, 2008 12:56   

napisz jaki masz teraz ten mineralny oraz jak jeździsz samochodem (czy jeździsz spokojnie czy raczej dynamicznie) chodzi o to czy olej będzie pracował w wysokich temp. Bo jest możliwość przejścia na półsyntetyk o podobnej lepkości ale przy określonych warunkach.
_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Pią Cze 20, 2008 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 12:59   

Witam
Ja w swoim dieselku zmieniłem z z mineralnego na półsyntetyk i wszystko jest ok, zero wycieków i nawet auto nie jest zamulone na zimnym silniku i od razu po odpaleniu normalnie jedzie, bo na mineralnym ciężko mu to szło :mrgreen: . Mi mechanik powiedział, że warto spróbować, możesz wymienić, ale też na półsyntetyk, najwyżej jak będziesz mieć wycieki to zalejesz mineralnym z powrotem.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 20, 2008 13:29   

Ja jeżdże teraz na mineralnym Petro Canada Supreme 10W-40. Poprzednio miałem półsyntetyk Comma 10W-40. Za 2 miesiące zaleję silnik znowu jakimś półsyntetykiem.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
lorak_kash 




Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: Witkowo / Bydgoszcz



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 13:58   

tak w ramach ciekawostki bo chyba nie mozna w to wierzyc:

http://www.wyhacz.pl/Wyha..._silnikowi.html

zreszta w komentarzach sporo ciekawych opinii ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 16:41   

ja zmieniłem z minerala na półsyntetyk (Valvoline maxlife) jakieś 40kkm temu i sobie chwalę :) nutka niepewnpości była ale się udalo i czuć było poprawę w pracy silnika oraz w szybkości kręcenia rozrusznika ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
general_p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 16:53   

Ja zmieniłem mineralny na półsyntetyk i gra gitara.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 20:44   

Czytałem że syntetyczny olej ma dobre właściwości myjące,czyli utrzymuje silnik bez nagaru i sadzy,która osadza sie na mechanizmach silnika.Po wymianie z mineralnego na syntetyk może dojść ale nie musi do wypłukania starego osadu i najczęściej uszkodzenia popychaczy hydrałlicznych.Moim zdaniem jak chce się jeździć na syntetyku po mineralnym wlewamy półsyntetyczny i wymieniamy po nie dalekim przebiegu,zalać nowy półsyntetyk,wymienić filtr oleju i jeżeli nie ma wycieku co jest możliwe cieszyć się jazdą na syntetyku .
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Cze 21, 2008 12:24   

A ja zaraz po kupnie roverka który miał być 1,4 a okazał sie 1,1;-( zalałem go pełnym syntetykiem Magnatek 5W-40 zrobiłem już 4 ponad tysiące od zmiany i ani kropelki nie dolałem, a kreci rozrusznik na dotyk:-) Ale przypominam ze kopiłem go z HGF i silnik był rozkręcany i czyszczony, może dlatego wszystko jest okej;-) Bo tez słyszałem takie opinie ze syntetyk ma bardzo dobre własności płuczące i myjące i w ten sposób w autach z dużym przebiegiem rozszczelnienia je wewnętrznie;/

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [diesel] 10w40 syntetyk ?
Skiba Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pon Maj 07, 2007 08:43
sardos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink