Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 15, 2008 10:35   [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam,

wydaje mi sie ze "dosiegla" mnie sprawa sprzeglta ale....

Od kilku miesiecy juz, zdarzalo sie, ze np. podczas wyprzedzania czulem ze obroty rosna a predkosc sie nie zwieksza. Dzialo sie tak przez chwile i wszystko wracalo do normy.
Takie sytuacje zdarzaly sie niezwykle rzadko.

Niestety od kilku dni pojawia sie i to juz w najmniej odpowiednich momentach.
Np. podjezdzanie pod gorke (wcale nie tega) na biegu 4 i 3 oborty leca na max do gory,
a samochod stoi.

Teraz pytanie, czy to sprzeglo sie posypalo czy moze cos cieknie na tarcze i sie slizga?
Co ciekawe z jedynku zbiera sie elegancko z dwojki tez, a reszta przelozen czasami sie poddaje.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 15, 2008 10:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Maj 15, 2008 10:40   

Cytat:
Teraz pytanie, czy to sprzeglo sie posypalo czy moze cos cieknie na tarcze i sie slizga?

To się okaże dopiero po rozbiórce ale skoro to się pojawiało narastająco to pewnie koniec okładzin tarczy. Do wymiany komplet tarcza/docisk. Jak przebieg duży to trzeba też będzie sprawdzić koło 2 masowe co by za miesiąc ponownie nie wywalać skrzyni... Przy okazji demontażu polecam wymienić uszczelniacze półosi - wydatek niewielki a pewność na lata.
Cytat:
Co ciekawe z jedynku zbiera sie elegancko z dwojki tez, a reszta przelozen czasami sie poddaje.

Zupełnie normalny objaw. Kwestia wielkości sił działających na sprzęgło na poszczególnych biegach...
Ostatnio zmieniony przez lamer Czw Maj 15, 2008 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 15, 2008 10:41   

Jakby nie patrzeć, i tak trzeba rozebrać :( Wówczas wszystko się okaże. Prawdopodobnie zjechała się okładzina na tarczy.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 14:44   

Wlasnie. Nie chce dwa razy placic za robote, wiec nawet jesli to tylko tarcza to wymienie cale i zakupie jeszcze ten cholerny wysprzeglik (tak radzi SanSei Mariusz). Podobno uzycie starego nie poplaca bo za kilka chwil zacznie przepuszczac.

Rozmawiajac z Tomim dowiedzialem sie, ze wysprzeglik od benzyny jest tanszy niz ten do diesla. Co ciekawe pasuja oba i da sie tego od benzyny zamontowac w dieslu. Problemem sa przewody (jedne krotsze drugie dluzsze) ale sie da.
Pytanie do kogos kto w tej materii siedzi, mozna zaoszczedzic te 100-200 zl czy nie warto?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:00   

witam

WRÓZKA CI PRAWDE POWIE :beczy: :beczy: :beczy:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:28   

Marian ty sie nie wydurniaj tylko telefon odbierz.
Powiedz mi w tajemnicy w smsie czy gdzies jesli chcialbym to wszystko robic przez Was serwis i miec na to kwita i zpalacic karta to ile bede musial fizycznie wydac?! ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 16:05   

Marek sprzęgło na 100 % miałem to samo, do wymiany : tarcza sprzęgła, docisk, łożysko :)
co do wysprzęglika, ja bym nie oszczędzał. 100 zł to nie tak duzo... zapomnisz o tym za tydzien :) a zabawa z tymi kablami jest smieszna, połączysz to na szybkozłączce a nie daj Boże rozłączy Ci sie to w trasie i czeka Cie zabawa z strzykawką, płynem i odpowietrzaniem
_________________
Pamparampam
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 16:13   

Ale miales to samo w czym? Bo widze ze wciaz szukasz swojego Rovera ;D
Jesli to dotyczy roverka to ile Cie czesci kosztowaly?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 16:23   

Marek, nie zmieniłem profilu. roverek juz jest 75 :) wymieniałem całe sprzęgło, działo sie to samo ale w stadium juz duzo bardziej rozwiniętym :) za całe kąpletne sprzęgło dałem 750 zł + 300 zł robocizna
_________________
Pamparampam
 
 
 
1970lysy 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Polkowice



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 17:30   

Witam.Miałem to samo u siebie,wymiana kompletnego sprzęgła dała efekt taki,że mam nowe sprzęgło i tyle.Po około dwóch miechach zaczęło się dziać to samo,no może trochę rzadziej.Podjechałem do mechanika,który stwierdził,że to wysprzęglik,mimo tego,że nie było wycieków.Zakupiłem nowy wysprzęglik u Tomiego,gość wymienił, bryka kręci aż miło.Moja rada-zacznij od wysprzęglika.pozdrawiam.
_________________
a.p
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 16, 2008 21:27   

Ale zeby sie dostac do wysprzeglika to i tak bede musial "zobaczyc" sprzeglo.
Wtedy ocenie na "oko" czy to tarcza czy nie?

Boncky, a gdzie i jakie sprzeglo kupowales, oraz czy zaoptrzyles sie od razu w wysprzeglik.

Dzieki Lysy za podpowiedz, zwroce na to uwage i dzieki Tobie przyoszczedze troche ;)

Swoja droga, dlaczego te wysprzegliki sa takie "slabe". Czemu padaja ot tak?
Czemu tarcza sprzegla mialaby sie skonczyc po 100tys?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 17, 2008 17:27   

MaReK napisał/a:

Boncky, a gdzie i jakie sprzeglo kupowales, oraz czy zaoptrzyles sie od razu w wysprzeglik.


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=360478735

kpl : tarcza , łozysko, wysprzęglik, orginalne - cena rewelacja:) polecam goscia
_________________
Pamparampam
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 17, 2008 19:00   

Ale nie widze tam diesla.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 17, 2008 23:39   

MaReK napisał/a:
Ale nie widze tam diesla.


Marek, gość mi to wystawiał na zamówienie, napisz do niego maila powołaj sie na mój Nick i ci poda ceny, a ma naprawde dobre...
_________________
Pamparampam
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 18, 2008 09:02   

Boncky, napisze jak Tomi nie bedzie mial na cito. Ale z tego co juz z nim gadalem, to chyba ma troszke lepsze ceny - przynajmniej dla mnie :)

Dzieki za pomoc.
Pozdrowki,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 09:09   

Pamiętaj o sprawdzeniu 2 masówki bo jakoś nikt o tym nawet nie wspomina... Za sprzęgło płaciłem coś około 700zł (LUK).
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 12:12   

Na dwumase za wcześnie. A jeśli chodzi o tarcze, to u mnie po 70 tyś zdarta była.
A wysprzęglik jest plastikowy i się wyciera z czasem, a moim zdaniem to można by go rozebrać, gdyby tak założyć grubszą uszczelkę(oring) to nie wiem czy by to nie sprawdziło się i wysprzęglik działałby dalej. Widziałem aukcje przemo285 i tam jest wysprzęglik za 350zł i w opisie pisze że jest wzmocniony i dłużej wytrzymuje niż te wcześniejsze.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 12:15   

Rowan napisał/a:
Na dwumase za wcześnie. A jeśli chodzi o tarcze, to u mnie po 70 tyś zdarta była.

U mnie padła dwumasa przy przebiegu ok. 80 tys. a tarcza była jeszcze idealna...
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:49   

To zależy od przypadku.... No cóż bywa.... :sad:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 00:22   

No dobra!
Zrobione. Okazalo sie, ze tarcza sprzegla padla do 0 ;)
Jeszcze chwile i nitami zwalilbym sobie kolo 2masowe.

Wymienione na kpl. sprzeglo i wysprzeglik firmy SACHS tu uklony w kierunku TOMATEAM!

Z racji, ze Mariusz418 nie mogl w terminie przed zlotem dokonac tej naprawy
bylem zmuszony naprawiac u swojego mechanika w Falenicy :)
Ma juz wprawe i jak cos to moge z czystym sumieniem odeslac ;D

Dziekuje za wszystkie sugestie i porady.
Specjalne podziekowania dla Mariusz418 za konsultacje ONLine przy demontazu i montazu .

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 38 Wto Lut 12, 2013 09:55
Boncky
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 13:56
karol77787
Brak nowych postów [r75] sprzęgło z 1.8t do v6
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 21, 2017 17:09
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
kgorzalka Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 23, 2013 11:07
koci_flak
Brak nowych postów [75] Sprzęgło
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 23, 2015 21:36
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink