Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 03, 2011 19:29
Pieta, Rozumiem, że strzykawki używasz do napełniania zbiorniczka? Jeżeli do odpowietrzania to opisz procedurę odpowietrzania ze strzykawką. Chętnie się nauczę czegoś nowego.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 03, 2011 19:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Strzykawki używam do odpowietrzania, po to aby płyn wypluwany odpowietrznikiem trafiał do zamkniętej przestrzeni. W ten sposób, po pierwsze płyn z ewnetualnymi bomblami nie cofa się z powrotem, po drugie płyn nie spływa z wężyka pod wpływem grawitacji, jak w przypadku użycia butelki.
Mam dużą strzykawkę (chyba z 200ml), z wciśniętym tłoczkiem podłączam ją weżykiem do odpowietrznika. Jak naciskam pedał to płyn wypycha tłok i napełnia strzykawkę.
Mało tego, w takim systemie nie muszę zakręcać/odkręcać odpowietrznika. Jak podnoszę pedał, płynu nie zassie ze strzykawki bo tłok stawia za duzy opór.
Tylko przed całą operacją trzeba uszczelnić gwint pomiędzy gniazdem odpowietrznika a odpowietrznikiem, ponieważ przy odkręconym opowietrzniku gwint nie jest super szczelny i jak podniesiesz pedał, może troszke zasysać powietrza. Ja połączenie od zewnątrz obsmarowuję plasteliną i działa. Strzykawka musi mieć gumowy tłok.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Cze 11, 2011 19:08
Pieta,
Jak odpowietrzam u siebie, to robię tak aby wężyk delikatnie za odpowietrznikiem był u góry, tak aby podczas odpowietrzania zawsze w nim był płyn. Spróbuje może metody ze strzykawką.
stara pompkę usunąłem i w to miejsce wstawiłem nową pompkę od mercedesa W124, (korpus aluminiowy tłoczysko plastik i 2 siemeringi) w cenie 110zł + przewód miedziany długości 30cm.
Oczywiście ta pompka jest nieco większa i ma inne mocowania, wiec zrobiłem rys tech. i dałem zaprzyjaźnionemu ślusarzowi do zrobienia takiej przejściówki. Po jej wykonaniu zabrałem się do montażu. Na początek zamontowałem prowizorycznie nową pompke i dopasowałem długość przewodów (połowa przewodu do łacznika jest miedziana a połowa od starej pompki plastikowa) po dopasowaniu i docięciu obu przewodów połaczyłem je na gorąco, tzn wsunąłem ok 4cm przewodu miedzianego w ten plastikowy, który ma specjalną końcówkę do połączenia właśnie z wysprzeglikiem.
Potem zamontowałem całość , wyjąłem pedał sprzęgła dospawałem jeszcze kilka elementów w celach regulacyjnych założyłem przewód i zbiorniczek na płyn (narazie strzykawka bo to prototyp), tuż koło silniczka wycieraczek no i gotowe- odpaliłem i działa pojeździłem po okolicy - biegi wchodziły idealnie. Dołożę do tego opisu jeszcze zdjęcia i może ktoś będzie chciał skorzystać z moich doświadczeń to chętnie pomogę. Tym bardziej, ze wszystko kosztowało mnie ok 250zł.
Funkcjonalnie bedzie to samo co z pompką BMW. Średnica tłoka taka jak w BMW (19mm ) oraz dodatkowy wspornik i przeróbka przewodu.
Ale cana pompki mniejsza, poniżej 100zł
http://www.motoneo.pl/k-p...16-195-195.html
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 1 Skąd: Pasieka Otfinowska
Wysłany: Wto Sie 16, 2011 13:26
czesc wam. mam taki problem z pompka sprzegla ze cieknie mi przez korek wlewu... zastanawiam sie nad wymiana z bmw e 39 tylko nie wiem ktory to ten typ tej pompki ma byc. moze ktos zna nr katalogowy tego wlasciwego zamiennika. z gory dziekuje
Dołączył: 09 Sie 2011 Posty: 27 Skąd: Wlkp Okolice Rawicza
Wysłany: Nie Sie 21, 2011 22:21
No i stało się Pompę szlak trafił pedał został w podłodze Sprawdziłem i chyba pompa jest nie szczelna bo była mokra od płynu i w zbiorniczku susza Czy wystarczy jak wymienię uszczelki na tłoku od pompy Może jakieś dobre rady
witam
Panowie mam pytanie:
Gdzie w LPRerze znajduje sie zaworek zwrotny?
Pytam poniewaz po okolo 14kkm padla mi pompka Lpr a mianowicie pedal zostawal mi w podlodze a gdz go wciskalem slyszalem przelewanie sie plynu w w srodku przy czym uszczenienie na tloku jest dobre.
Kupilem nowego lpr'a i dziala znowu wszystko, a wymiana trwala jakas godzinke wiec wersja z blaszka jest bardziej uniwersalna.
Teraz chce stara pompke zregenerowac i zrobic na 2 wersje czyli z przerobionym uchem i obaczyc jak bedzie sie zachowywala pod katem sily wciskania sprzegla;]
pozdrawiam
andrzej
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
dzieki ale nie o orginalna pompke mi chodzilo...
tylko o zamiennik z bmw czyli LPR2117 zaworek napewno bedzie w tloku lecz jak sie do niego dostac...?
[ Dodano: Sob Lut 18, 2012 16:35 ]
dobra sam sobie odpowiem;]
nie ma tam żadnego zawora zwrotnego tylko gumowe uszczelnienie, które się poddaje i przepuszcza płyn ze strony zbiorniczka na stronę ciśnieniowa...
dziwnym trafem mi to oszczenienie pękło..
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Piotrus_75, ja mam założoną tą właśnie pompkę i jest o niebo lepsza od tej przeróbki z BMW. Chodzi lekko i tak jak powinna. Owszem zapowietrzyła mi się trochę ale to dla mnie już nie klopot. Odpowietrzyłam ją sama, Strzykawka i wężyk i zadziałało. ja osobiście polecam tą pompkę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum