Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła - zamiennik od BMW
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła - zamiennik od BMW
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 03, 2011 19:29   

Pieta, Rozumiem, że strzykawki używasz do napełniania zbiorniczka? Jeżeli do odpowietrzania to opisz procedurę odpowietrzania ze strzykawką. Chętnie się nauczę czegoś nowego. :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 03, 2011 19:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 03, 2011 20:07   

Strzykawki używam do odpowietrzania, po to aby płyn wypluwany odpowietrznikiem trafiał do zamkniętej przestrzeni. W ten sposób, po pierwsze płyn z ewnetualnymi bomblami nie cofa się z powrotem, po drugie płyn nie spływa z wężyka pod wpływem grawitacji, jak w przypadku użycia butelki.

Mam dużą strzykawkę (chyba z 200ml), z wciśniętym tłoczkiem podłączam ją weżykiem do odpowietrznika. Jak naciskam pedał to płyn wypycha tłok i napełnia strzykawkę.
Mało tego, w takim systemie nie muszę zakręcać/odkręcać odpowietrznika. Jak podnoszę pedał, płynu nie zassie ze strzykawki bo tłok stawia za duzy opór.
Tylko przed całą operacją trzeba uszczelnić gwint pomiędzy gniazdem odpowietrznika a odpowietrznikiem, ponieważ przy odkręconym opowietrzniku gwint nie jest super szczelny i jak podniesiesz pedał, może troszke zasysać powietrza. Ja połączenie od zewnątrz obsmarowuję plasteliną i działa. Strzykawka musi mieć gumowy tłok.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Cze 03, 2011 20:47   

Dla mnie bomba! Świetna metoda,że wcześniej na to nie wpadłem.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 19:08   

Pieta, :ok:

Jak odpowietrzam u siebie, to robię tak aby wężyk delikatnie za odpowietrznikiem był u góry, tak aby podczas odpowietrzania zawsze w nim był płyn. Spróbuje może metody ze strzykawką. :smile:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 19:09   

Przeglądając forum znalazłem TO

Rick napisał/a:
stara pompkę usunąłem i w to miejsce wstawiłem nową pompkę od mercedesa W124, (korpus aluminiowy tłoczysko plastik i 2 siemeringi) w cenie 110zł + przewód miedziany długości 30cm.
Oczywiście ta pompka jest nieco większa i ma inne mocowania, wiec zrobiłem rys tech. i dałem zaprzyjaźnionemu ślusarzowi do zrobienia takiej przejściówki. Po jej wykonaniu zabrałem się do montażu. Na początek zamontowałem prowizorycznie nową pompke i dopasowałem długość przewodów (połowa przewodu do łacznika jest miedziana a połowa od starej pompki plastikowa) po dopasowaniu i docięciu obu przewodów połaczyłem je na gorąco, tzn wsunąłem ok 4cm przewodu miedzianego w ten plastikowy, który ma specjalną końcówkę do połączenia właśnie z wysprzeglikiem.

Potem zamontowałem całość , wyjąłem pedał sprzęgła dospawałem jeszcze kilka elementów w celach regulacyjnych założyłem przewód i zbiorniczek na płyn (narazie strzykawka bo to prototyp), tuż koło silniczka wycieraczek no i gotowe- odpaliłem i działa :) pojeździłem po okolicy - biegi wchodziły idealnie. Dołożę do tego opisu jeszcze zdjęcia i może ktoś będzie chciał skorzystać z moich doświadczeń to chętnie pomogę. Tym bardziej, ze wszystko kosztowało mnie ok 250zł.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 11, 2011 19:32   

Funkcjonalnie bedzie to samo co z pompką BMW. Średnica tłoka taka jak w BMW (19mm ) oraz dodatkowy wspornik i przeróbka przewodu.
Ale cana pompki mniejsza, poniżej 100zł
http://www.motoneo.pl/k-p...16-195-195.html
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 23:16   

Pieta, zanim montowałem swoją od BMW. Pytałem tamtego kolegi o tę pompkę, to pisał, że chodziła okropnie ciężko, porównywał z C-360, czyli masakra...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pabloo 



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 1
Skąd: Pasieka Otfinowska



Wysłany: Wto Sie 16, 2011 13:26   

czesc wam. mam taki problem z pompka sprzegla ze cieknie mi przez korek wlewu... ;/ zastanawiam sie nad wymiana z bmw e 39 tylko nie wiem ktory to ten typ tej pompki ma byc. moze ktos zna nr katalogowy tego wlasciwego zamiennika. z gory dziekuje
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 10:21   

pabloo, tu
http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
i tu
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
jest odpowiedz na twoje pytanie
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
bleki 




Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 27
Skąd: Wlkp Okolice Rawicza



Wysłany: Nie Sie 21, 2011 22:21   

No i stało się !! Pompę szlak trafił :cry: pedał został w podłodze !! Sprawdziłem i chyba pompa jest nie szczelna bo była mokra od płynu i w zbiorniczku susza :???: Czy wystarczy jak wymienię uszczelki na tłoku od pompy ?? Może jakieś dobre rady ?? :/
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 13, 2012 13:31   

Czy orientuje się ktoś czy tłoki z pompki orginalnej (plastikowej) do BMW E46 i tej metalowej SAMCO/LPR są współzamienne?

Jeżeli ma ktoś zużyty wysprzęglik (ten z metalowymi rurkami z LR Freelander TD4) do oddania, to będę wdzięczny za kontakt i przesłanie mi go.
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:47   

witam
Panowie mam pytanie:
Gdzie w LPRerze znajduje sie zaworek zwrotny?

Pytam poniewaz po okolo 14kkm padla mi pompka Lpr a mianowicie pedal zostawal mi w podlodze a gdz go wciskalem slyszalem przelewanie sie plynu w w srodku przy czym uszczenienie na tloku jest dobre.

Kupilem nowego lpr'a i dziala znowu wszystko, a wymiana trwala jakas godzinke wiec wersja z blaszka jest bardziej uniwersalna.
Teraz chce stara pompke zregenerowac i zrobic na 2 wersje czyli z przerobionym uchem i obaczyc jak bedzie sie zachowywala pod katem sily wciskania sprzegla;]

pozdrawiam
andrzej
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
sopel86lodz 



Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 15:29   

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Lut 18, 2012 16:35   

dzieki ale nie o orginalna pompke mi chodzilo...
tylko o zamiennik z bmw czyli LPR2117 zaworek napewno bedzie w tloku lecz jak sie do niego dostac...?

[ Dodano: Sob Lut 18, 2012 16:35 ]
dobra sam sobie odpowiem;]
nie ma tam żadnego zawora zwrotnego tylko gumowe uszczelnienie, które się poddaje i przepuszcza płyn ze strony zbiorniczka na stronę ciśnieniowa...
dziwnym trafem mi to oszczenienie pękło..
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 16:43   

A możecie mi powiedzieć dokładnie jaką ilość płynu podaje oryginalna pompka rovera i jaki ma skok.

Z góry dziękuję.


Ok znalazłem w tym temacie. Ufffffffff jest co czytać :razz:
 
 
Piotrus_75 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Barlinek

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 20:02   

Panowie czy ktoś stosował już ten zamiennik Fatimexu

http://allegro.pl/pompka-...3449869725.html

niby jest poprawiony korpus + nie wiadomo co w środku.


Ale czy ktoś to kupił cena atrakcyjna ale jak żywotność?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 20:36   

http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=120
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Piotrus_75 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Barlinek

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 21:16   

ok dzieki chyba już wiem- Kupie ją. robie co dzień R ponad 70 km więc szybko sie sprawdzi :)
 
 
iloczu 




Dołączyła: 13 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: jezioro

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 21:28   

Piotrus_75, ja mam założoną tą właśnie pompkę i jest o niebo lepsza od tej przeróbki z BMW. Chodzi lekko i tak jak powinna. Owszem zapowietrzyła mi się trochę ale to dla mnie już nie klopot. Odpowietrzyłam ją sama, Strzykawka i wężyk i zadziałało. ja osobiście polecam tą pompkę
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Sie 28, 2013 18:05   

tez sie pochwale 15 tyś km i spokój :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła - zamiennik
maras62 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Sty 07, 2021 14:17
maras62
Brak nowych postów [R75] Zamiennik pompki sprzęgła
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 29, 2015 12:07
Balas87
Brak nowych postów [R 75] pompa sprzęgła zamiennik
kamil900 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 25, 2018 17:07
kamil900
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
rafalg Rover serii 75, MG ZT 72 Wto Maj 20, 2008 12:05
matrix215
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
maciasw Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lis 04, 2009 11:32
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink