Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 20:11
No właśnie, komik88, miało Cię tu już nie być...
Co do Twojego wykresu, to ktoś śmiesznie robił tę mapę... Nie będe pisał szczegółów, bo i tak będziesz skakał i się mądrzył, ale przyjrzyj się wykresom i doczytaj jaka jest idea chip tuningu, mam nadzieje, że się zorientujesz o co mi chodzi, aczkolwiek szczerze w to wątpie
_________________ "Walduś, pamiętaj cycu..."
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 20:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rowan, no troche dół brzydki... I nie to, że nie da się tego dołu lepiej zrobić, bo się da
Wykres nie różni się niczym od fabrycznego niestety, po prostu dawka podniesiona...
bedą zaraz sypac sie ostezenia i warny ale nie moge sie powstrzymac choc zwykle jestem wstrzemiezliwy;)
komik88, ten wykers ma niezła gorke a do tego zadnych zawracajacych wartosci bo jesli sie nie myle to o 20nitkow moment powinnienes miec przy zdrowej serii i te 280 powinno sie osiagnąć bez chipa przy klilku prostych zabiegach a moc 133KM no to po wtryskach dolocie i podkreceniu turbo duzo by nie brakowało na mapach MG
a co do tej gorki to ona moze dosc szybko załatwic ci sprzegło albo co gorsze skrzynie
borek zrobiłem 14tyś km już na chipie, i nie widzę żeby coś się z autkiem działo tak mam zrobione i tak zostaje, ja tego nie zmienie bo mi się tak podoba
borek88, mylisz się... 101KM ma 240NM, 113KM ma 260NM, z reguły te silniki mają jakieś 10NM mniej w serii, mimo że moc trzymają (max moment nie jest przy 2000, tylko z reguły przy 2500), więc taki moment jest normalny
Poza tym komik88, nie ma wtrysków
Co do sprzęgła to masz racje, tak jak już mowiłem komikowi na gg, jego tuner poleciał w kulki i nie pofatygował się, żeby dół zrobić delikatniejszy... A tak jest strzał momentu.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 23:50
Nawet tak analizując, to wydaje mi się, że grzebnięte są wartości wyprzedzania kąta... Tylko jakoś tak nie zbyt umiejętnie i dlatego wykres jeszcze bardziej poszedł w góre obrotów, a nie w dół, tak jak to powinno być
Z ciekawości zajrzałem ns stronę tego "tunera" i fajną informacje znalazłem:
Hamownia drogowa jest dokładniejsza od podwoziowej ponieważ uwzględnia opory toczenia obu osi oraz opory powietrza.
P.S
adamsky napisał/a:
ja też zapamiętałem odejście wielkiego Komika88 ale chyba co się uwlecze to się nie uciecze
Co to kogo interesuje co zapamiętałeś? Zawsze musisz wcisnąć swoje trzy grosze nie związane z tematem dyskusji? W co drugim wątku twoje wypowiedzi mają niewiele wspólnego z tematem....
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Przyszedł czas kiedy i ja zainteresowałem się podwyższeniem mocy w aucie.
Zdecydowałem się na boxa, ale w związku z tym mam kilka pytań związanych z osprzętem silnika do ogarniętych:
1. w R75 CDT mamy pompę wysokociśnieniową, jest ona mechaniczna? elektroniczna? czy posiada czujnik ciśnienia? czy jest stało ciśnieniowa czy zmienno?
2. czy turbina ma elektronicznie sterowane ciśnienie?
Obecnie mam rovera 2.0 CDTi i niestety nie miałem okazji sprawdzić jaką dokładnie mocą się legitymuje. Niemniej jednak mam wrażenie że powinien mieć koło 130KM ponieważ BMW 320d 136KM nie mógł dać mu rady.
Box dotrze do mnie jutro, jak zamontuje to zdam relacje. Może komuś się przyda.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Gru 06, 2011 17:30
Voytec, no to jeśli nie zamontowałeś go, to na jakiej podstwie twierdzisz, że 320d nie mogło mu dać rady? Weź też pod uwagę to, że akurat tamten silnik BM-ki okropnie tracił na mocy...
Voytec, no to jeśli nie zamontowałeś go, to na jakiej podstwie twierdzisz, że 320d nie mogło mu dać rady? Weź też pod uwagę to, że akurat tamten silnik BM-ki okropnie tracił na mocy...
Rovan jakiś czas temu, razem z kumplem który posiada własnie taka BMKe robiliśy przejazdy testowe ścigaliśmy się i szły idealnie łeb w leb. Oznacza to że skoro BMK miała 136KM (zmierzone na hamowni) to Rover powinien mieć koło 131KM czyli gdzieś w okolicy serii.
Jutro montuje boxa i jeszcze raz z kumplem zrobimy taki sam pomiar.
[ Dodano: Wto Gru 06, 2011 21:15 ]
longer86 napisał/a:
Rowan,
Voytec napisał/a:
Obecnie mam rovera 2.0 CDTi i niestety nie miałem okazji sprawdzić jaką dokładnie mocą się legitymuje.
zdaje się że chodziło o to ile mocy z tego CDTi faktycznie jest i tu porównanie do BMW, a box dopiero będzie
Box założyłem ... czas trwania takiej operacji to około 10 min ... samochód wydaje się jakby był lżejszy ... nie wydaje mi się że w jakimś większym stopniu została ograniczona turbo dziura - chociaż cholera wie ...
Teraz przydałaby się jakas w miarę tania hamownia w krakowie, zeby w miarę sprawdzić czy usprawnienie coś dało. Tymczasem wieczorem postaram się zrobić porównanie do tego samego BMW 320d (136km).
[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 13:04 ]
BTW:
Nie zna ktoś taniej hamowni w okolicach Krakowa ?
[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 20:02 ]
OK update:
Niestety ze względu na warunki atmosferyczne nie udało się przeprowadzić testu.
Jutro jestem umówiony z innym kumplem Troche szybsza furka Alfa 156 1.8 144Km 1200KG ...
[ Dodano: Czw Gru 08, 2011 23:20 ]
gdyby ktos z forumowiczow byl zainteresowany. wnioski po zalozeniu boxa:
-duzo lepiej wkreca sie na obroty
-zdecydowanie lepiej przyspiesza, szczegolnie po wlaczeniu sie turbinki
-turbodziura, delikatnie mniejsza
-spalanie, jeszcze nie wiem bo narazie go mocno grzalem sprawdze w najblizszym czasie.
co do mocy to samochod ma na pewno wiecej niz 140KM. BMW o ktory, wspominalem pomimo nizszej wagi zostalo spokojnie wziete, a trzeba pamietac ze mam automatyczna skrzynie. jak wpadnie jakis ekstra grosz pojade na hamownie. Wydaje mi sie ze powinno byc w okolicach 145-155KM.
wez poprawke na to ile mocy miales w serii, bo bankowo nie 131KM, CDT wypluwaja ok 100KM.
Mam CDTi ... wiem że CDT bywały 100KM ... ale nie wiem czy widziałeś jak pisałem wcześniej że BMW po hamowni z papierami 130KM nie było w stanie mnie wyprzedzić.
Tak czy siak jak wpadnie jakaś kasa to pojade na hamownie. Chociaż pewnie się rozczaruje i będzie mniej ...
ja na zlocie objechałem 122KM coupe 180KM ZS i? na rolki i sprawdzić co tam siedzi, do tego tak jak kolega wyżej pisze, jeden jeździ lepiej a drugi gorzej obyś się nie rozczarował, bo fajnie by bylo miec jakieś ++ wzgęlgem serii
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ja na zlocie objechałem 122KM coupe 180KM ZS i? na rolki i sprawdzić co tam siedzi, do tego tak jak kolega wyżej pisze, jeden jeździ lepiej a drugi gorzej obyś się nie rozczarował, bo fajnie by bylo miec jakieś ++ wzgęlgem serii
Coś tam na plus na pewno jest ... w sensie od tego co było ... czuć rolki będą jak wpadnie jakaś wolna gotówka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum