Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Warsztaty - Dolnośląskie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Warsztaty - Dolnośląskie
Autor Wiadomość
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 12:06   [R75] Rozrząd u GAWINA Wrocław - ktoś robił?
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam
Ostatnio bylem w salonie Suzuki we Wrocławiu i rozmawialem z Panem Gawinem o wymianie rozrzadu. Widze ze serwis ten jest tutaj chwalony jednak chcialbym poznac opinie ludzi, ktorzy rzeczywiscie tam cos robili a nie tylko powtarzaja za innymi. Dlaczego?

Dlatego, ze podczas rozmowy zostalo mi powiedziane, ze moge przywiezc swoje czesci ale wtedy oni nie daja gwarancji. Do tego powinnem wymienic termostat i jakies tam rurki bo ponoc to sie tez wymienia a takze uszczelniacze. Wg wielu opinii mechanikow ktorych odwiedzalem wczesniej uszczelniacze powinno wymieniac sie wtedy kiedy ciekna a nie "bo tak".

Lacznie wymiana rozrzadu wyniesie mnie tam przeszlo 3000 zl
I teraz pytanie - czy to nie lekko naciagane, czy to wszystko trzeba wymieniac?
Czy ktos robil rozrzad 2.5 V6 w Suzuki Wrocław?

Pan Gawin bardzo mily czlowiek ale obsluge (sprzedawcow) maja tam niezbyt milych - jakby pracowali tam za kare. Mam pewne obawy - wiem ze gdybym wymienil pol silnika mialbym zrobione dobrze pytanie jednak czy to konieczne?

Auto ma przejechane 130.000 - przebieg sprawdzony T4 (ponoc nie krecony).
Chcialbym poznac wasze opinie zanim zdecyduje sie na serwis tam bo o ile cos moze byc drozej bo sa fachowcy to okej ale byleby mieli uczciwe podejscie.

Gdzies tu czytalem wypowiedz PH JOWI, ze uszczelniacze powinno wymieniac sie tylko jak ciekna a oprocz nich: 2 rolki, 3 paski i pompe wody. Te czesci mozna dostac na allegro za 700 zl + termostat z rurkami (gdyby nawet trzeba wymienic) 300 zl komplet + powiedzmy robocina z 1000 zl to gdzie tutaj te 3 kola :(

Serwis powinien miec tanie czesci po ukladach z hurtowniami a tu sie cos dziwnego dzieje albo po prostu sa tak drodzy. No w koncu to ASO. Ma ktos jakies doswiadczenia z tym serwisem?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 02, 2010 12:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jesiu2 



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 1
Skąd: Więcbork



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 18:17   

Witaj.Robiłem rozrząd w sierpniu tego roku przy przebiegu 145tyś.km. okazało się że był to ostatni dzwonek bo był mocno zużyty.Cały koszt wyniósł 1900 PLN.Robili mi spece z mojej miejscowości i jestem zadowolony, zresztą wszystkie auta tam naprawiam i jest ok.Wiem,że specjalnie sprowadzali blokadę z Anglii.Serwis znajduje się w Więcborku jeśli chcesz kontakt to napisz na pocztę na pewno odpiszę.Wiesław.
 
 
naps 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Lis 09, 2010 19:42   [R75] Warsztat we wrocławiu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam
poszukuje namiaru na warsztat sam. do rover 75 we wroclawiu wiem ze gdzies zajmuja sie wymiana sprzegla wysprzeglikow pomp sprzegla. ktos gdzies kiedys udostepnial do nich namiar ale niesettey nigdzie tego nie moge znalezc
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Maj 21, 2011 18:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 10:06   

ja z ojcem swoje rovery serwisujemy na rogowskiej 9 na nowym dworze, firma nazywa się wiater. Ostatnio ojciec wymieniał u nich sprzęgło, pompę wspomagania, uszczelniacz jakiś przy skrzyni i coś jeszcze. Może nie są najtańsi, ale za to jak dla mnie solidni.
 
 
Grzesiek_Gdynia 



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 15:52   

Starty 3000 ?? Ja za kompet dalem z pompa wody 800 zl i 500 za wymiane :) i to u chlopaków co kiedyś w aso robili. Zrobiłem 30 000 km i wszystko si jest. Moim zdaniem ten rozrząd to 2000 z gratami ( oczywiscie pomijając hydrauliczny napinacz ) to i tak jest drogo.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 16:26   

Gawin i Piotras się cenią.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 21:10   

No ja rozumiem, ze mozna sie cenic ale to jest wg mnie duza przesada, zwlaszcza jak podzwonilem i popytalem jakie sa normalne ceny.

Widze wszyscy chwala ten serwis ale nie ma ani jednego poki co co tam cos robil albo sie nikt nie chce przyznac. Decyzja zapadla, robie gdzie indziej i z gratami wyjdzie jakos kolo 1800, wiec 1200 za "cenienie sie" to troche sporo jak na moj gust.

Oszywiscie nie umniejszam Panom fachowosci, po prostu po analizie i badaniach telefonicznych na terenie Wrocławia mega drodzy sa.
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:50   

Ja robiłam już 3 rozrządy u Gawina bo w sumie mieliśmy 3 auta.
Do tego dwa razy był robiony HGF.
Ponadto wszelki naprawy bieżące od wycieraczek po zawieszenie.

Do chłopaków mam pełne zaufanie, jestem bardzo zadowolona z ich usług i naprawdę nie mogę powiedzieć żadnego słowa.

kazio, z czystej ciekawości, gdzie będziesz ten rozrząd robił?
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
eva. 



Dołączyła: 07 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: GRD



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 15:09   

ja też robiłam tam rozrząd,mimo iz mialam troche daleko to wolałam oddać auto do kogoś kto sie na tych autach zna a P.Gawin i P.Piotr znają się na roverach na pewno,teraz chcę robić u nich uszczelkę pod głowicą.
bardzo mili panowie,widać że znają się na rzeczy,i wcale nie odniosłam wrażenia żeby chcieli naciągąć na coś,po prostu czasami niektóre rzeczy rzeczywiście trzeba albo można wymienić przy okazji,powiedzieli mi też co tam sobie powinnam wymienić w najbliższym czasie i co mogę sama wymienić i jak mam to zrobić.Moim zdaniem są naprawdę godni polecenia,
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 15:52   

Coż ja mogę powiedzieć w tym temacie :mrgreen:
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 15:52   

Hej
Ja również robiłem tam rozrząd i inne naprawy. Wymiany oleju, płynów itd i zawsze wszystko było super. Jak coś było dodatkowo do zrobienia to zawsze mówili na co zwrócić uwagę, czasem nawet zrobili coś ekstra w cenie.

Chłopaki są naprawdę rzetelni.

Olej kupowałem pod siebie ale naprawy robiłem na ich częściach i wszystko OK.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 20:59   

kzrr, Kto jak kto ale Ty powinieneś już tutaj całe książki pisać :wink:

A tak na serio, ja też robiłem u nich rozrząd w tym roku i wsio działa jak należy.
Cenią się, ale są na prawdę specjalistami od Roverków i zawsze jak odbierałem od nich auto, a zdarzyło się kilka razy, to działało OK.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 22:11   

Grzesiek_Gdynia napisał/a:
Moim zdaniem ten rozrząd to 2000 z gratami ( oczywiscie pomijając hydrauliczny napinacz ) to i tak jest drogo.

Komplet na Conti, SKF i fabryce z napinaczem i robocizną wychodzi 2300-2500zł. Taniej nie chce to kosztować. Można oczywiście zrobić na Gates'ie i wtedy cena pasków zejdzie o połowę. Robota to około 500 zł i tak należy liczyć bo trochę tam ciasnawo.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 22:25   Re: [R75 2.5 '99] Rozrzad u GAWINA Wrocław - ktos robil?

Witam

Razem z ma malzonka serwisujemy u nich 3 Roverka. O jakosci pracy jak i zdolnosciach nie bede pisal, napomne tylko ze piter ustawia kat wtrysku w naszych diesel'ach "na sluch" i auto pozniej podpiete pod "marianowa" T4'ke nie wykazywalo zadnych odchylow od normy.

A co do kompletu rorzadu w R75:
owcze napisał/a:
Czy poniżej wymienione części to jest kompletny rozrząd do R75 2.5 V6?

Rolka napinająca
Rolka prowadząca
Pasek długi
2x Pasek krótki
Pompa wody
Napinacz hydrauliczny LHP100610

Jeżeli to nie jest komplet to prosiłbym o dopisanie co mi jeszcze potrzeba.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdro


orson napisał/a:
Osobiscie dodalbym do tego termostat bo ostatnio przez to zaniedbanie i awarie tej czesci mnoza sie HGF'y w v6.


Jesli Gawin z Piterem mowia ze warto by wymienic przy okazji uszczelniacze to nawet bym nie probowal ich prostowac.

Widzialem na warsztacie niejedna rozebrana 75/45 tke czy MG z silnikami V6 i powiem ze zeby to sprawnie i dobrze wymienic to trzeba wyjac/poniesc silnik - tam jest naprawde malo miejsca. Podziwiam ludzi ktorzy to robia na czuja przy niewyjetym silniku ale osobiscie balbym sie jezdzic autem z tak zrobionym rorzadem. Zaoszczedzic 500-1000 PLN by pozniej cos sie posypalo to ja dziekuje za taka robote.

Jesli nie chcesz robic u nich zawsze mozesz zrobic u kogos innego, np.: w Fatimex'ie... (to byl zart - "niesmaczny", wiem).

Co do ich pracy - nigdy nie odmowili pomocy, zawsze fachowo bylo wszystko zrobione, jesli bylo cos "nadliczbowego" to dawali znac ze przydaloby sie przy okazji to zrobic przy rozebranym aucie, a bylo wiele przypadkow ze inni "polozyliby lache"...
Sa ludzmi i zdarzaly sie wpadki jednak nie myli sie tylko ten co nic nie robi...

Jesli chodzi o cene 3k za rozrzad w 75 - kiedys piter34 dawal dokladne wyliczenie ilosciowo/cenowe czesci rorzadu do R75 i z tego co pamietam kosztowalo to na dobrej jakosci czesciach cos kolo ~1600/1800. Dodajac 1k robocizny daje to koszty w granicach 3k.

Na koniec powtorze - nikt nie zmusza Cie do korzystania z uslug Gawina i Pitera.

Pozdrawiam
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 23:51   

orson napisał/a:
idzialem na warsztacie niejedna rozebrana 75/45 tke czy MG z silnikami V6 i powiem ze zeby to sprawnie i dobrze wymienic to trzeba wyjac/poniesc silnik - tam jest naprawde malo miejsca.

W R75 silnika nie trzeba podnosić ale fakt że ciasno. W mniejszych R pewnie sprawa już się komplikuje. Reszta tak jak piszesz.
Jak się chcę jeździć Jaguarem to części i ceny z malucha niestety nie podejdą na długo.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 17:53   

orson napisał/a:
np.: w Fatimex'ie...




Jasne pewnie w Fatimexie będzie taniej ale...kilka cytatów/opinii z strony klubowej na temat fatimexu.

" diagnostyka na T4-bez komentarza i wydruku "wyświetlonych błędów" to szczyt możliwości -FATIMEXU. ta firma to horror. na moją prośbę przepisali mi ręcznie hasłowo "błędy" na kartce A4!!! koszt 200pln - bo szefa nie było!!!
doradzał mi kolo z czerwonym nosem jak świety mikołaj - mimo że był dopiero lipiec, a wyziew mimo 2 metrowej odległosci...jak w zimie stulecia...bez komentarza..."

"Wymiana oleju 50zł (własny olej i filtr). Mechanik niedosłyszący za to pijący (czuć z daleka piwo). Również palący i to wewnątrz mojego samochodu. Części i narzędzia porozrzucane tak, że depta po nich i sie potyka. Więcej tam nie pojadę."

etc etc...

Co do Gawina i Pitera hmmm oboje pracowali kiedyś w serwisach Rover'a więc to chyba wyczerpuje ten temat....
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 20:03   

kazio, co prawda rozrządu nie robiłem jeszcze u Gawina i Piotra, ale oddam auto w ich ręce, bo czeka mnie to w najbliższych miesiącach.

Natomiast co do dotychczasowych doświadczeń z wymienionymi Panami. Znają się na rzeczy, wiedzą co i jak, mają doświadczenie w naprawie tych aut. Oddaję im auta od 3 lat. Robiłem u nich wszystkie naprawy. Zawsze byłem zadowolony. Zarówno pod względem jakości naprawy jak i ceny. Ponadto, raz podjęli się szczególnie dziwnego przypadku w mojej 45 i zakończyło się pełnym sukcesem. Mam do nich pełne zaufanie.
 
 
 
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 12:33   

Ja mam nieco inna teorie odnosnie czesci. Kupuje sie kiedy sa potrzebne albo wskazuja na to ze dobrze aby je wymienic, a nie kupowanie na zapas albo co jeszcze lepsze kupowanie tak jak narzuca serwis.

Po opiniach nie mam watpliwosci ze to fachowy, serwis jednak uwazam (i mam takie prawo) ze jest strasznie drogi przy czym cena wg informacji nie obejmowala napinacza hydraulicznego (ktory jest tu najdrozszy) bo jego wymieniac nie trzeba przy przebiegu 130 tys. (o czym tez pisze duzo na forum)

Byc moze kiedys skorzystam z uslug tego warsztatu nie wykluczam. Chcialem poznac opinie Wasze za ktore dziekuje.

Rozrzad jednak zdecydowalem zrobic juz gdzie indziej (nie w fatimexie) ale o tym pochwale sie "po"
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 20:01   

tylko jedno chcę wtrącić ,warsztaty z reguły wiedzą jakich części nie wsadzać , ponieważ na naprawę trzeba dać gwarancje , jeśli sam kupujesz części to raczej nikt nie uzna gwarancji, a co do cen wymiany w v6 jest bardzo dużo rozbierania ,do tego dochodzi specyfika ustawień tego rozrządu, znam warsztaty co mówiły bez oglądania 200zł ,a potem dupa blada bo dużo czasu stracone .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 20:20   

PHJOWI - spoko, znam sporo takich, ktorzy na poczatku zaoszczedzili by potem wydac dwa razy wiecej niz na poczatku mieli wydac, albo sprzedali na czesci. Kiedy szukalem auta zdarzylo mi sie ogladac Seata Leon'a z TDI 150KM - przy pytaniu o wymiane rorzadu pan powiedzial ze wymienil sam pasek, bo wygladal na zuzyty... Co moglismy to zrobilismy...

kazio - powodzenia... V6 sa w tych samochodzach sa bardzo wymagajace - i tylko tyle powiem...
Ostatnio zmieniony przez orson Wto Lis 16, 2010 20:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana Softu na cdti Dolnośląskie
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 24, 2017 10:32
marcin.misek
Brak nowych postów [R75 2.0 CDT] Warsztaty w Szczecinie
dumbass Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Kwi 20, 2018 17:25
dumbass
Brak nowych postów [All] Warsztaty, sklepy - Podkarpackie
Gość Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Wrz 06, 2009 12:05
SeniorA
Brak nowych postów [All] Warsztaty - przekładka z anglika
maciekstasio Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Kwi 24, 2011 20:52
Gość
Brak nowych postów [All] Warsztaty, sklepy - Mazowieckie
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 88 Nie Lut 21, 2021 20:03
nagro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink