Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Swap 2.0 na 2.5
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Swap 2.0 na 2.5
Autor Wiadomość
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:22   

Też się przejechałem na mechanikach.
Wpakowałem w ten silnik już 4000 i dalej jest źle, dopiero ten zrobił próbę olejową i stwierdził że pierścienie olejowe są zapieczone co wraz z padającymi uszczelkami świadczy o przegrzaniu silnika.
Pozostali ograniczli się tylka do wymiany, lub chęci wymiany uszczelek.
Więc szukam teraz drugiego silnika i mam nadzieję że trafię dobrze, bo auta mi szkoda się pozbywać.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 16:22 ]
Witam
Dowiedziałem się dzisiaj od jednego ze sprzedawców że silnik pracujący z manualną skrzynią nie będzie pasował do automatu.
Podobno inna końcówka wału.
Czy to prawda?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ramiresss 



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 1
Skąd: podlaskie



Wysłany: Czw Mar 01, 2012 21:02   

witam
choć nie ujawniałem się wcześniej to mam już troche doświadczeń z r75.
mam włożony już trzeci silnik obecnie z land rover freelander 2,5 V6 który był w manualu.
Moja automatyczna skrzynia pasuje jak ulał tylko musiałem misę olejową podmienić bo na chłodniczce oleju są innego rozmiaru krućce.
powodzenia
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 15, 2013 23:10   

umarło mi moje v6 przez zatartą rolkę rozrządu która zerwała pasek i stoję przed dylematem remont 2.0 czy wymiana, jeśli wymiana to chyba na 2.5 podpowiedzcie mi jak sprawuje się skrzynia z 2.0 w 2.5 chodzi o automat ...jak przekładają się inne przełożenia na charakterystykę jazdy? ...wiem że kilka osób robiło swap z 2.0 na 2.5 ale nie wiem czy z automatyczną skrzynią ...zastanawiam się czy ryzykować, czy wszystko "zagra"
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 21, 2015 11:48   

Witam, odkopuję temat, bo chcę przełożyć silnik 2.5 177KM do mojego Roverka, w zamian za mojego 2.0 manuala, który mi umarł. I mam pytania:
1) Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać?
2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę?
3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 21, 2015 11:55   

aimp12 napisał/a:
Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać?

będzie :)

aimp12 napisał/a:
2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę?

cewki przednie są na pokrywach zaworów, nie ma tych 3 kabli zapłonowych jak w starszych kv6.

aimp12 napisał/a:
3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba?

wtryski od 2,5 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 21, 2015 12:04   

Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ? :D
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 21, 2015 13:59   

aimp12 napisał/a:
Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ? :D

jeszcze wizyta u gazmena żeby ci dostroił do 2,5 :mrgreen: ciekawe jest jeszcze czy ci wydoli reduktor i wtryski gazowe, ja mam niebieskie BRC i jakoś wychodzi że są na granicy 2,0 jak masz też takie chyba by było trzeba zmienić ale to już gazmen będzie wiedział :)
 
 
bienias 



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 14:02   

Panowie odświeżę temat. Przymierzam się do zakupu silnika i pewnie chciałbym włożyć 2.5 zamiast swojej dwójki. Potencjalnie mniej problemów dostarczyła by zmiana 2.0=2.0 ale większy moment kusi żeby było to 2.5.
Proszę o krótkie i zwięzłe info: silnik i co jeszcze czego nie mogę przełożyć ze swojego dwulitrowego żeby cykał bez problemów (nie mam dostępu do T4).
Może macie jakieś pewne źródło na zakup silnika?
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 14:44   

Skrzynia się różni w 2.0 i w 2.5 więc podobno skrzynia od 2.0 nie za długo będzie działac z 2.5. poszukaj wątku kol. dzieju o zmianie silnika on tą ścieżkę przetarł nie ukrywam że z problemami.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 15:36   

bienias, zależy z którego rocznika kupisz silnik. Nie wiem czy Tofu potrafi przeprogramować sterownik z 2.0 na 2.5, jak nie to musisz cały zestaw startowy z silnika 2.5. Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać :mrgreen: Dlaczego mówię o roczniku, ponieważ ood któregoś roku, było inne połączenie cewek i w takim wypadku będziesz potrzebował też wiązki, nie wiem czy inne zmiany były

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2016 15:36 ]
Właśnie z którego rocznika jest twój 2.0
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 17:08   

rafalmis1 napisał/a:
Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać


Nie zmienisz vinu w liczniku i ecu toafem...
_________________
75 Red Edition
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 18:17   

1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5

Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.

Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
bienias 



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2016 22:47   

Mam '99 w automacie. I przyznam ze zakup tych wszystkich gratów podnosi poprzeczkę finansową...silnik średnio dwójkę, potem 2 sterowniki i immobilisery, wtryski...
No cóż im bliżej będę wymiany tym bardziej będę się zastanawiać co brać. Ważne, że wiem czego szukać! Dzięki za porady.

Aimp12 kontaktowałem się z AdaskoC ale ma przełom maja/czerwca coś mieć a moje auto od zakupu może z 1000km tylko zrobiło wiec mam ciśnienie albo ze skarpy do Wisły albo naprawiać i jeździć.
 
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2016 05:14   

Ostatnio kupowałem coś na olx. Rozmawiałem z gościem przez telefon i mówił że rozbił ZT, czy nie chce czasem silnika kupić. Mówił, że za 1800 wszystko sprzeda, cały silnik z gratami. Twierdził, że silnik zdrowiutki do końca, ale przód rozwalił. To jest przedlift w manualu na 90% czyli musiałbyś wymienić.. chyba nic jeżeli idzie o silnik. Bo wiązka ze starego, wtyrskiwacze masz w silniku ewentualnie zakupionym
Może tym się zainteresuj :>
Jedynie skrzynia i komp od automatu. Chyba mam gdzieś kompa w garażu w razie czego, z zestawem do odpalenia :twisted:

http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDeWYLh.html
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
bienias 



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2016 12:58   

Skontaktowałem się. Dzięki za namiar.
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Kwi 26, 2016 18:00   

aimp12 napisał/a:
http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDeWYLh.html


Kojarzę te ZT... :hm:
 
 
bienias 



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 22:28   

...źle? złe skojarzenia? Pogrzeb w pamięci szybko i daj znać.

[ Dodano: Sob Kwi 30, 2016 22:28 ]
Jest jeszcze TO
Waham się czy brać rozbitego ZT bez możliwości odpalenia czy całego 75 którym się mogę przejechać
 
 
 
Owca1911 



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 66
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Sty 08, 2017 13:08   Wymiana silnika

Witam, Odnawiam temat... mam dylemat. posypał mi się silnik 2.0 manual |2000r| i zastanawiam się nad wymianą na 2.5 manual |1999| .
Mam pytanie czy wszystko będzie pasowało ?
Tzn" czy osprzęt będzie pasował ? z tego co czytałem to tak
czy mocowania silnika są takie same ?
czy skrzynia ,sprzęgło bedzie pasowało ?
czy sterownic będzie współgrał od 2.0 ?
czy wiązka sterownika będzie pasowała ?

Robił już pewnie ktoś taką operacje ?
Proszę o pomoc ... :)

Pozdrawiam
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Sty 08, 2017 13:14   

aimp12 napisał/a:
1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5

Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.

Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu


Owca1911, Mocowania itp są te same, silnik nieznacznie różni się osprzętem. Skrzynia ma inne przełożenia. Wyżej masz napisane na co zwrócić uwagę.
 
 
Owca1911 



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 66
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Sty 08, 2017 15:19   

Czyli jak przełożę silnik i będę miał od niego ,
zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo) to wszystko będzie chodzić ??
a wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami) tzn że wtryski też zostawić od 2.5 ?
Czy ilość sond lambda będzie miała wpływ na prace ? z tego co czytałem to 2.0 od 2000r miała 3 sondy, a ten silnik co chce 2.5 z 99r ma raczej 2...??

Jestem zielony z mechaniki wiec proszę o wyrozumiałość.
Mogę kupic rover 75 z silnikiem 2.5 i właśnie chciałem go przełożyć w moją kastę, tylko silnik pali bez problemu a gość mówi że nie ma mocy, tzn błąd układu zapłonowego, co może być tym spowodowane ??

[ Dodano: Nie Sty 08, 2017 15:19 ]
A gdybym zabrał silnik 2.5 ale z auta ze skrzynia automat , i bym chciał ten silnik przełożyć do mojego manuala zamiast 2.0?? jakby to wygladało ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Swap z 1.8 na 1.8 T
gabriel1993 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lis 17, 2016 22:48
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Swap 1.8 na 2.0
Marcin84 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lut 11, 2016 00:06
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Wrz 30, 2012 09:39
mateokrzyku
Brak nowych postów [R75] wymiana silnika z serii k swap z 1.8 na 1.6
wojciechkufel Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lip 31, 2016 17:55
prebenny
Brak nowych postów [MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
melo102 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Wrz 18, 2021 11:44
tomi_zog



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink