Forum Klubu ROVERki.pl :: zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
Autor Wiadomość
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 11:48   

kupił bym:)
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 25, 2008 11:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 12:10   

artbizar :) jedyne gdzie moga miec :P ewentualnie jak masz kogos w UK to jakiegos r75 po dachowaniu :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 25, 2008 12:30   

michone napisał/a:
artbizar

maciekwawa jest tam stałym klientem. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 25, 2008 12:39   

4kpln moze byc ciut za malo. Wydaje mi sie ze artbizar ceni za golasa okolo 6kpln. Do tego silnika bezwzglednie musisz kupic skrzynie PG1 bo to juz nie przelewki :) no i osprzet elektroniczny w postaci wiazki i ECU. Chyba ze chcesz sie bawic w jakieś SMT, ze nie wspomne juz o emeraldzie. Generalnie zeby to dobrze dzialalo musisz szykowac z 8kpln najmarniej :) Najlepszywm wyjsciem tak jak chlopaki mowia byloby sciagnac jakiegos rozbitka od fajf-okloków :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 22:28   

http://www.allegro.pl/ite...o_i_szybko.html

Zadzwoń do gościa z tej aukcji. Miał taki silnik i za komplet chciał coś pod 2 koła
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 26, 2008 23:43   

ok thx jutro dzwonie. w artbiza nie mają.

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 11:37 ]
Sachar napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...o_i_szybko.html

Zadzwoń do gościa z tej aukcji. Miał taki silnik i za komplet chciał coś pod 2 koła


hej dzwoniłem i powiedział mi za goły silnik 3500zł. przebieg 78000mil

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 14:18 ]
Siemka, pytanie ludziska:)
Czy taki zestaw Mój rover 214 16v +goły silnik na moim osprzęcie 1.8 turbo z rovera 75+ skrzynia PG1. będzie śmigać?
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 28, 2008 22:42   

Goły silnik czyli bez kolektorów, turbiny, ECU, wiazki itp, czyli bedziesz mial zwykle 1.8 na wzmocnionych czesciach.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 23:25   

3500 za goły? to mu się trochę podrożało.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 00:02   

Sachar napisał/a:
3500 za goły? to mu się trochę podrożało.
to moze zapytaj sie ile za sam osprzet a kupisz zwykle 1,8 :) gole gdzies indziej
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 10:05   

i będzie inaczej plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Narazie pod seryjna skrzynie a potem moze sie na jakas zmieni tylko na jaka?
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 23:06   

maciekwawa napisał/a:
plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Od TFa, w F nie bylo takiego silnika. 1.8i w F mial 120KM.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 23:43   

michalswiatek napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Od TFa, w F nie bylo takiego silnika. 1.8i w F mial 120KM.



ok czyli od tf:)
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 15:27   

Senn, - czy mozesz dokładniej opisac sprawe wałków, w moim R mam silnik 1.4Si na kopolce, a mam na oku silnik 1.8 z 2003 bez kopolki, jesli juz kupie ten silnik to jak mam przerobic nowy walek z wykorzystaniem starego? bo nie do konce rozumiem. prosze o tlumaczeni krok po kroku. czy te robote moze wykonanc mi kazdy mechanior czy lepiej powierzyc to jakiejs szlfierni silnikow itp. ?? ?

czy to prawda ze silniki 1.6 i 1.8 maja taka sama charakterystyke walkow? to moze lepiej kupic walek z palcem od 1.6 i wsadzic do tego 1.8 i sie tym nie babrac??
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 14, 2008 21:33   

paff, tak wlasnie. Walki od 1.6 i 1.8 sa takie same. Nigdy ich na zywca nie porownywalem, ale wiele razy sie spotkalem z takim twierdzeniem miedzy innymi na mg-rover.org. Najlepszym wyjsciem bylby zakup walka od 1.6 (kopulkowca)

Jesli chodzi o wykorzystanie walka z 1.4 to Twojego szkoda bo po co rozbierac silnik, ktory mozesz opchnac. Musialbys kupic jakis walek z rozbiorki i go wykorzystac.
W tym celu trzeba odciac koniec walka tam gdzie siedzi palec. W sumie to juz nie pamietam na jakiej dlugosci siedzi ten palec, ale powiedzmy 2cm. Jesli nie bedzie widac palca to skracasz go konsekwentnie, az go zobaczysz :) Potem rozcinasz ten kawalek wzdluznie po obu stronach zeby to wokol palca rozeszlo Ci sie jak lupinka.

Jak juz bedziesz mial palec na wierzchu to wkladasz go do zamrazarki zeby go porzadnie schlodzic.
Nalezy pamietac tez zeby na podstawie walka z 1.4 kiedy jeszcze istnieje w calosci oznaczyc sobie odpowiednio walek od 1.8 (chodzi o ustawienie palca wzgledem walka)
Potem szybka operacja wsadzenia palca w walek i po klopocie. Trzeba to zrobic sprawnie bo jak wiadomo i jedno i drugie szybko bedzie wracac do temp pokojowej, a musi je roznic sporo zeby lekko weszlo.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 14:41   

Witam podłączę się do wątku tylko z inną trochę sprawą.
Mam wyjęty i rozmontowany silnik 14 si, i zastanawiałem się czy nie zrobić sobie takiego myku, by przerobić go na 1.8 lub 1.6.
Wydaje mi się że blok silnika jest taki sam, więc mógłby zostać, wkładając do niego tłoki z cylindrami i korbami od 1.8/1.6 miałbym już prawie gotowy dół silnika. Wał od 1.4 jest chyba taki sam. Jest to dla mnie plus bo zrobił bym sobie pierścienie i panewki i miał w bardzo dobrym stanie dół. Pozostaje kwestia głowicy, dużo się różni od 1.6/ 1.8 ??
Piszę ciągle 1.6/1.8 bo zastanawiam się co z osprzętem. W 1.8 na pewno miałbym do zmiany przepustnice (ale to szczegół) i chyba nic więcej. Wracając do głowicy to na pewno są inne wałki, ale czy jest coś jeszcze ?? Aha silnik bym robił na kopułce.
Czytając ten wątek widzę że skrzynia przez jakiś czas może zostać tak ?? Komp i cała reszta osprzętu będzie dobra pod te silniki. Pozdrawiam i proszę o odpowieź.
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 16:00   

Heju napisał/a:
wkładając do niego tłoki z cylindrami i korbami od 1.8/1.6 miałbym już prawie gotowy dół silnika


Średnica cylindra jest inna to raz musiał byś mieć Tuleje jeszcze

Heju napisał/a:
Pozostaje kwestia głowicy, dużo się różni od 1.6/ 1.8 ??


Wałki rozrządu są inne

Heju napisał/a:
Piszę ciągle 1.6/1.8 bo zastanawiam się co z osprzętem. W 1.8 na pewno miałbym do zmiany przepustnice (ale to szczegół) i chyba nic więcej


Osprzęt ten sam, przepustnice też są te same
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 16:25   

1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 20:20   

michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??


eeee... wybuchło by:p :)
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 21:52   

maciekwawa napisał/a:
michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??


eeee... wybuchło by:p :)
prosze o bardziej konstruktywna wypowiedz.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 22:22   

Gdzieś czytałem, że wsadzają wał od Fiata Argenty 2.0 :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 18:20
radomraptile
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink