Forum Klubu ROVERki.pl :: zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
Autor Wiadomość
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 23:38   

michone napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??


eeee... wybuchło by:p :)
prosze o bardziej konstruktywna wypowiedz.



Just smile :)
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 18, 2008 23:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 10:09   

Co do wałów to wydaje mi się jednak że są takie same, a różnice skoku tłoka wynikają z długości korb co bezpośrednio wpływa na pojemność cylindrów. Rozwiercać ich nie trzeba bo wystarczy wymienić te tuleje co Kolin pisał. Rozebrałem już calutki silnik więc wiem jak to wszystko wygląda.
Co do głowicy to zdaję sobie sprawę z różnicy wałków, ale czy nie ma jeszcze na przykład większych kanałów czy zaworów ??
Poza tym ktoś wie jak ostre są wałki rozrządu w tych poszczególnych silnikach.
Moim poprzednim samochodem był opel tylko że 8v, i tam w małych blokach stosowało się np. wałki z 1.3 który przy okazji był stosowany w sportowej odmianie silnika 1.6 na pełnym wtrysku, bo chodziło o ostrość wałków i dawało to niezłe efekty małym kosztem.
Bo jeśli stwierdzę że zbuduję taki silnik, to czemu przy okazji go troszkę nie przerobić. Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 13:42   

Heju napisał/a:
ale czy nie ma jeszcze na przykład większych kanałów czy zaworów ??


Inna głowica jest w VVC ma większe zawory itd
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 13:14   

Patrzyłem na Allegro na zdjęcia wału od 1,4 i 1,8 i ten od 1,8 jest większy.
Czyli składając silnik samemu nie bardzo się to kalkuluje niestety :cry:
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 15:42   

Heju,


Co chcesz uzyskać ze swojego 1.4 ? może w czymś innym doradzimy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 19:59   

kolin, mam na wierzchu cały silnik i kusi mnie żeby coś z nim zrobić :]
Chciałem zacząć od zwiększenia pojemności. Stosując tuleje cylindrów i tłoki 80,0 można spokojnie zwiększyć pojemność do 1.6, zmieniając jeszcze wał otrzymam 1800 cm3 poj.
Tym oto sposobem mam zdrowy dół. Co do góry czyli głowicy są takie same za wyjątkiem wałków nie mówiąc o głowicy VVC. Myślałem żeby zrobić jej delikatne szlifowanko i polerowanko :] być może jeszcze troszkę większe zawory szlifowane na dwa kąty.
Pozostaje kwestia wałków rozrządu, tzn. ich skoków i kątów. Wiadoma rzecz że czym ostrzejszy wałek tym bardziej wpływa na osiągi silnika. Nie wiem tylko jak ze wzniosem krzywek, zauważyłem w 1.4 że na tłokach są wgłębienia, prawdopodobnie po to by zawory o nie nie uderzały. To się wiąże też z planowaniem głowicy, chciałem ją trochę splanować ale nie wiem ile, zwiększając stopień sprężania z 10,5 na więcej na pewno musiał bym używać benzyny co najmniej 98 oktanowej.
Tyle wiem studiujac to forum a...
kolin napisał/a:
Co chcesz uzyskać ze swojego 1.4 ?

więcej mocy :] tyle że w jakiś rozsądnych kosztach :]
No i nie wiem czy to dobra droga jest :neutral:
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 21, 2008 22:23   

Heju napisał/a:
Tym oto sposobem mam zdrowy dół


no nie wiem czy to bedzie do konca takie zdrowe,
bo panewki sa dobierane w/g oznaczen na wale i na bloku silnika
cala procedura jest opisana w książce od poldorovera
Heju napisał/a:
To się wiąże też z planowaniem głowicy, chciałem ją trochę splanować ale nie wiem ile,


producent silnika podaje maksymalna wartosc 0,2 mm jesli ta wartosc zostanie przekroczona karze glowice wymienic,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 22:30   

poza tym planowanie wplywa niekorzystnie na HGF (to znaczy zwieksza jego prawdopodobienstwo wedlug niektorych) zawsze mozesz obrobic kanaly dolotowe.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
borysj5 



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 20:25   

Ja mam roverka25 1.4,2002r 70tyskm Pusciły mu juz zawory i poniewaz silnik ma 84KM zastanawiam sie czy zamiast wymieniac hydroshtosy nie zmienic głowicy na ?? ?
I tu pytanie od od 1.4 czy 1.6 i jak rozróżnić tą 80KM od tej 103KM ??
Przepustnice tez wymienie oczywiscie.
To już mój 2 rover(taki sam), w poprzednim puste wydechy i przepustnica troche dały ale to nie to :(

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 21:20 ]
Albo jeszcze inaczej mam 2 rovery (R25 1.4 16v(86KM) i R620i 99r ENG ) da sie przełozyc 2.0 silnik do r25 ? I co trzeba wtedy zmienic .
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Lis 01, 2008 08:45   

Cytat:
Ja mam roverka25 1.4,2002r 70tyskm Pusciły mu juz zawory i poniewaz silnik ma 84KM zastanawiam sie czy zamiast wymieniac
borysj5 napisał/a:
Albo jeszcze inaczej mam 2 rovery (R25 1.4 16v(86KM) i R620i 99r ENG ) da sie przełozyc 2.0 silnik do r25 ? I co trzeba wtedy zmienic .
hydroshtosy nie zmienic głowicy na ?? ?
I tu pytanie od od 1.4 czy 1.6 i jak rozróżnić tą 80KM od tej 103KM ??



Głowice niczym sie nie różnią...

Wersja 84 a 103 KM różniły sie przepustnicami... TYLKO
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 10:45   

Odświeżę trochę temat, mianowicie zdecydowałem swapować silnik. Obecnie posiadam 1.4 16v jest to samochód z 97r także mam kopułkę. Auto chcę przygotować bardziej na zakręty, także zastanawiam się nad wyborem silnika, między 1.6 a 1.8. Wszyscy mówią mi że lepiej od razu na większy, tyle że nie zamierzam, przynajmniej na razie, zmieniać skrzyni biegów. Czytałem wątek i 1.8 powinien pasować, stąd moje pytanie czy na pewno ?
Co do samego swapowania, jeśli miałby to być silnik o poj. 1.8 to myślałem nad tym z ferdka też z wałkiem na kopułkę, coby nie kombinować za bardzo. Z tego co czytałem powinienem przełożyć koło zamachowe z 1.4, pewnie też przepustnice. Wtryski mam kremowe, czyli powinny wystarczyć. Reszta jak rozumiem plug'n'play, tak ??
1.6 jest niewiele słabszy, jednak różnica wartości momentu obrotowego jest znaczna. Co myślicie w tym temacie ??
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 20:08   

Ostatnio przeglądając EPC zauważyłem że silniki serii K od 1.4 do 1.8VVC mają takie same wtryski :wink:
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 21:22   

http://img46.imageshack.u...394kkgz4wd0.jpg sory za OT opisze mi ktos ten silnik ? 1,8 ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 21:29   

bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo :D
Marrkus, Nie mam EPC ale to chyba dobrze.
Nie wiem czy mi ktoś pomoże także pewnie pozostanie mi robić dużo zdjęć i opisówek dla potomności.
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 20, 2009 22:08   

Heju napisał/a:
bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo


dokladnie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 09:53   

AndrewS napisał/a:
Heju napisał/a:
bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo


dokladnie



W dodatku jakaś turbina oversize włożona - przedziwna konstrukcja - ale i widać odpowiedzialne podejście do projektu - EGT na wylocie sprężarki :ok:

Może jakieś namiary na opis tego projektu?
 
 
pulkownik 



Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 8



Wysłany: Pon Sty 20, 2014 21:04   

Witam,
Czy ktoś próbował przekładki z 1.4 Si 103 KM na 1.8 Land Rovera? Czy trzeba przekładać całość elektryki czy jest to to samo?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 20, 2014 21:26   

Przede wszystkim komp oraz immo do wymiany.
 
 
 
pulkownik 



Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 8



Wysłany: Wto Sty 21, 2014 15:50   

Komp to wiadoma rzecz natomiast immo jest już wycięty więc to nie problem, pytanie czy reszta elektryki pasuje typu wtyczki, czujniki itp.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 21, 2014 16:14   

z silnikami 1.8 jest montowana inna mocniejsza skrzynia (PG1) niż w 1.4 (R65) o ile się nie mylę .... Kozik chyba zmieniał 1.4 na 1.8 ... tyle, że wkładał VVC a nie zwykłego .
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 18:20
radomraptile
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink