Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
Autor Wiadomość
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 14:41   

Mini poradnik jak przerobic przepustnicę 56mm z poloneza 1.4 do rovera 200, 400 serii K.
Kupujemy przepustnice poldkowską, wazne zeby miała sprawny czujnik polozenia przepustnicy. Silniczek krokowy zamontowany w górze przepustnicy nas nie interesuje bo i tak go wywalimy :)
Ostatnio zmieniony przez atu_rover Wto Lut 02, 2010 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 14:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 14:58   

CZekamy na więcej...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:09   Czesc 2

Część 2
Ostatnio zmieniony przez atu_rover Wto Lut 02, 2010 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:11   

No i czekamy na końcówkę...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:41   czesc 3

czesc 3 przeróbki przepustnicy poloneza 1.4 na rover 200/400.
Na koniec napiszę że po zrobieniu przepustnicy trzeba wyregulowac linkę gazu przy uchwycie przy przepustnicy. Wejscie odmy do przepustnicy z dekla zaworowego silnika mozna spuscic w dół i nic sie nie stanie. Odma i tak bedzie ciągnąc drugim wężem do kolektora ssacego. Jak ktos chce to moze wpiąc trójnikiem do tego wejscia w przepustnicy powietrze pod silniczek krokowy i odmę od przepustnicy. Podane rozwiązanie działa bez zarzutu codziennie od stycznia 2009r do teraz w mojej 416si. Rożnica miedzy seryjną przepustnicą a tą jest odczuwalna bardzo w reakcji silnika na gaz i trochę w osiągach. Anglicy podają iz zamiana 45mm na 52 daje 3-5km. Ta jest 56mm. Jezeli kogos interesuje ta przepustnica, która powstała własnie podczas pisania poradnika to mogę ją sprzedac, bo mam teraz 2 sztuki :) Prosze kontaktowac sie na privie (PW). Dziękuje bardzo za pomoc koledze "Bocian_s" w tworzeniu mini poradnika :)
PS: Trzeba sie przyzwyczaic do delikatniejszego obchodzenia sie z pedałem gazu bo na poczatku mozemy niechcący piszczeć kołami ruszając :P Przepustnica seryjna po przekreceniu spowrotem uchwytu linki moze wrócic do auta nieuszkodzona i wracamy do serii jezeli komus sie nie spodoba :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 22:44   

Szczerze to myślałem że będzie prościej ale i tak nie jest to skomplikowana operacja.

No i najważniejsze. W końcu ktoś zrobił to o czym ja mówiłem od kilku lat...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 00:13   

"Anglicy podają iz zamiana 45mm na 52 daje 3-5km. Ta jest 56mm."

To ja chcialbym zobaczyc gdzie tak pisza. Bo jak szukalem, to wszedzie pisza ze do 1.4 nie daje nic :wink:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 02:32   

Ja mam 1.6 w roverku a nie 1.4. Nie wiem skad wywnioskowałes ze mam 1.4? 1.4 mam w poldku :) Tu masz jeden z przykładów(rover 216), jak chcesz to podam więcej. Ale nie o to chodzi. Spróbuj jak masz checi.

http://www.mg-rover.org/h...t.php?ArtID=281


Tam masz montowaną w 1.6 (216) . Nie wiem co daje w roverze 1.4 ale w polonezie 1.4 jest taka wiec ci nie zaszkodzi spróbowac za takie marne grosze i chociaz opisac czy pomogło czy nie. Napewno reakcja na gaz sie zwiekszy diametralnie, szczególnie ze nie jest to 45mm-52mm, a 45mm-56mm, a takich przeróbek anglicy nie robią. Bankowo nie bedziesz miał zwężki w dolocie w postaci seryjnej przepustnicy a czy przyspieszenie do 100km/h, ewentualnie elastycznosc sie zmieni to musisz sam zobaczyc. Ja bym połączył na twoim miejscu przepustnice poldkowską z chwytem zimnego powietrza do puszki i sprawdził czy jest poprawa. Jezeli dzis wymarzłem tyle czasu w garazu i zrobiłem drugą przepustnicę po to zebys miał przykład to chyba warto? :) Taka przepustnica kosztuje grosze i nic nie uszkodzisz w silniku. Zawsze mozesz wrócic do serii. Chetnie przeczytałbym o tym czy cos sie zmieniło w 1.4 roverowskim, nie mam jak tego sprawdzić. W 1.6 poprawę osiągów po przepustnicy 56mm i dolocie zimnego powietrza zauważy nawet baba :) Nie jest to turbo ani nitro ale jest za grosze i działa! :) Jezeli nie masz chęci na sprawdzenie to nie ma co wogóle o tym gadać, bo możemy sobie dumać przed kompem,ale nikt nie zna pewnej odpowiedzi.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 10:10   

Moj blad, nie zauwazylem ze masz 1.6 :oops:
W swoim juz ponad rok mam zalozona 52mm i wiekszej roznicy nie poczulem. W 1.6 to da lepszy efekt bo srednica zaworow jest wieksza.
A w tym artykule pisza ze zeby osiagnac przyrost 3-5KM to trzeba jeszcze bardzo dobry dolot i CAF. Wtedy moze beda te konie
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:03   

rodi_ napisał/a:
W 1.6 to da lepszy efekt bo srednica zaworow jest wieksza.

człowiek uczy się całe życie a i tak nic nie wie. Skąd takie dane szanowny kolego?? Pytam bo zawsze uważałem że zawory w silnikach K16 1,4; 1,6 i zwykłym 1,8 były takie same...

Jedno jest pewne. Taka zmiana nie powinna zaszkodzić... A argumenty że jest za duża do mnie nie przemawiają. Zawsze można ją mniej uchylić i wyjdzie na to samo co mniejsza otwarta na maxa...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:44   

atu_rover, świetna robota ;)

az mnie chetka wziela na cos takiego ;) powiedzcie mi drodzy czy przepustnica od poloneza po prostu wejdzie? na allegro jest kilka ofert http://www.moto.allegro.p...ustnica+polonez ale nikt nie opisuje czy srednica tej przepustnicy wynosi 56 mm :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 14:00   

"rodi_ " : średnica zaworów jest taka sama w 1.4 1.6 i 1.8. Jak chcesz to wysle ci linka potwierdzajacego to co pisze. Mam w garazu kilka silnikow rovera 1.4 i jeden 1.6. Posciągane głowice itp. Wszystkie głowice sa identyczne oprócz 1.4 "low port" z 1991r. Roznią sie tylko wałkami. Wałki w 1.6 i 1.8 maja inny kształt krzywki i wczesniej sie otwieraja i pozniej zamykaja. Wysokosci krzywek sa takie same 8,8mm. Inne głowice sa tylko w VVC i Lotusach! Zrób sobie dolot zimnego powietrza to powinno pomóc!

"faecd" : Przepustnice poloneza 1.4 mozesz kupowac w ciemno. Wszystkie sa identyczne. Roznia sie tylko kształtem czujnika połozenia przepustnicy.Ja ozdjeciowałem starszy typ. W plusach 1.4 jest nowszy taki sam jak w roverku. Ale nie ma znaczenia to dla ciebie bo oba wpinaja sie w standartowa kostke i maja te same parametry :) Wszystko jedno jaką kupisz. Wazne zeby czujnik położenia przepustnicy nie był spalony (ale ja nigdy nie widzialem takiego przypadku, a sporo poldków objezdziłem) :) Jak założysz io bedziesz miał jakies problemy to pisz bo wiem co i jak zrobic zeby było ok. Nażeczona jezdzi moim roverkiem codziennie i mówi ze jezdzi jej "elegancko" :)

PS: Jezeli poldki jezdza z 56mm i nie wybuchaja to rover też nie zemrze :P
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 20:42   

atu_rover, dzieki, ale zostawie to sobie na wiosne, moze sobie od razu wymienie listwe wtryskowa gazu :) i przy okazji tak przepustnice zamontuje :) fajna sprawa, ze te przepustnice po 30 zl nowe mozna kupic, a nawet za 12! :o
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 00:41   

Tak tyle że przepustnica z poloneza 1.5/1.6 a poloneza 1.4 16v rover to zupełnie inna bajka. Ja tu ciagle pisze o poldku z seryjnie montowanym silnikiem rovera 1.4
!! !! A na twoim linku była tylko jedna taka i to z kolektorem ssacym i za chore pieniądze (130zł) :) Ładnie byś dowalił jak bys kupił ze zwykłego poldka 1.5/1.6 , a nie poldka 1.4 rover :) hehe
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 01:05   

wlasnie przegladam temat i wszystkie sa od poloneza 1.6 sa przepustnice gole i kompletne (krokowiec+czujnik)

rozumiem, ze to od 1,6 maja mniejsza srednice? Mozna by kupic gola i po prostu czujnik przerecic od aktualnej i zamontowac?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 08:33   

faecd napisał/a:
rozumiem, ze to od 1,6 maja mniejsza srednice? Mozna by kupic gola i po prostu czujnik przerecic od aktualnej i zamontowac?
Nie są kompatybilne mechanicznie.

Te od poloneza z roverem 1,4 są!!!
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 11:13   

atu_rover napisał/a:
"rodi_ " : średnica zaworów jest taka sama w 1.4 1.6 i 1.8. Jak chcesz to wysle ci linka potwierdzajacego to co pisze.


To podeslij ten link, bo ja znalazlem taki cytat ktory pochodzi z tej strony

"The original 1.4 head had small valves and badly designed ports and is not ideal as a basis from which to tune.



The later 1.6/1.8 heads used bigger valves than the 1.4 and it is possible to upgrade the valve sizes in these to dimensions more suitable for a performance engine, but the ability to do this is restricted somewhat by the physical casting."
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:21   

fragment katalogu www.fota.pl w srawie zaworu wydechowego i zastosowania w róznych samochodach.

Kod:
    MG MG TF 
 
  115 (2002.03 - ?? ?); 1588.00 ccm - 116.00 KM/85.00 kW; Silnik: 16 K4F 
 
 MG MG ZR 
 
  105 (2001.06 - ?? ?); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 
 MG MGF (RD) 
 
  1.6 (2000.02 - 2002.03); 1588.00 ccm - 111.00 KM/82.00 kW; Silnik: 16 K4F 
 
 ROVER 100 (METRO) (XP) 
 
  114 GTI/GT 16V CAT (1990.03 - 1998.12); 1396.00 ccm - 90.00 KM/66.00 kW; Silnik: 14 K4C; 14 K4D 
 

  114 GTI 16V (1991.08 - 1998.12); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 

  114 GTI 16V (1990.03 - 1991.08); 1396.00 ccm - 94.00 KM/69.00 kW; Silnik: 14 K4C; 14 K4D 
 

  114 GSi (1994.10 - 1995.10); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 
 ROVER 100 kabriolet (XP) 
 

 ROVER 200 (RF) 
 

 ROVER 200 hatchback (XW) 
 
  214 Si/Gsi (1989.10 - 1995.10); 1396.00 ccm - 90.00 KM/66.00 kW; Silnik: 14 K4C; 14 K4D 
 

  214 GSi/Si (1992.12 - 1995.10); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 
 ROVER 25 (RF) 
 
  1.4 16V (1999.10 - ?? ?); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 

  1.6 16V (1999.10 - ?? ?); 1588.00 ccm - 109.00 KM/80.00 kW; Silnik: 16 K4F 
 
 ROVER 400 (RT) 
 

 ROVER 400 (XW) 
 

 ROVER 400 hatchback (RT) 
 

 ROVER 45 (RT) 
 
  1.4 (2000.02 - ?? ?); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 

  1.6 (2000.02 - ?? ?); 1588.00 ccm - 109.00 KM/80.00 kW; Silnik: 16 K4F 
 
 ROVER 45 sedan (RT) 
 
  1.4 (2000.02 - ?? ?); 1396.00 ccm - 103.00 KM/76.00 kW; Silnik: 14 K4F 
 

  1.6 (2000.02 - ?? ?); 1588.00 ccm - 109.00 KM/80.00 kW; Silnik: 16 K4F 
 
 ROVER 75 (RJ) 
 
  1.8 (1999.02 - ?? ?); 1796.00 ccm - 120.00 KM/88.00 kW; Silnik: K 1.8 
 
 ROVER 75 Tourer (RJ) 
 
  1.8 (2001.08 - ?? ?); 1796.00 ccm - 120.00 KM/88.00 kW; Silnik: K 1.8 
 
 ROVER CABRIOLET (XW) 
 

 ROVER STREETWISE 
 
 



Jak widać 1,4; 1,6 i 1,8 w wersji 120KM ma to samo...
 
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:24   

On pisze o głowicy "low port", poprostu leżą mi głowice z 4-rech silników w garażu i wszystkie są takie same. 1.4 i 1.6 też. Uwierz mi ze gdyby to była prawda to w poldku 1.4 16v założyłbym juz dawno głowicę z 1.6 :) Zmierz sobie wejscie do głowicy od ssacego suwmiarką. Jak masz 31mm to masz 1.4 z małymi zaworami i otworami nie nadajacymi sie powiekszyc ze wzgledu na to ze tak odlali ze jak zbierzesz aluminium to ci dziury wyjdą z boku (one były modne w 1991r). Wiec napewno masz 34mm. Zwykłą do 1.4/1.6/1.8. Chyba ze masz VVC, to jest 36mm na wejsciu i jeszcze wieksze zawory. Tu sobie looknij, fajnie opisane,

http://kengine.dvapower.com/
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 14:48   

tak z czystej ciekawosci ;) bo wiem ze Zouza miala kiedys u siebie wieksza przepustnice w 1,6 mowila ze prawie nic nie daje a spalanie wieksze jak jest u Ciebie z spalaniem ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 99 Pon Sty 02, 2012 21:39
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink