Mini poradnik jak przerobic przepustnicę 56mm z poloneza 1.4 do rovera 200, 400 serii K.
Kupujemy przepustnice poldkowską, wazne zeby miała sprawny czujnik polozenia przepustnicy. Silniczek krokowy zamontowany w górze przepustnicy nas nie interesuje bo i tak go wywalimy
Ostatnio zmieniony przez atu_rover Wto Lut 02, 2010 16:03, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 14:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czesc 3 przeróbki przepustnicy poloneza 1.4 na rover 200/400.
Na koniec napiszę że po zrobieniu przepustnicy trzeba wyregulowac linkę gazu przy uchwycie przy przepustnicy. Wejscie odmy do przepustnicy z dekla zaworowego silnika mozna spuscic w dół i nic sie nie stanie. Odma i tak bedzie ciągnąc drugim wężem do kolektora ssacego. Jak ktos chce to moze wpiąc trójnikiem do tego wejscia w przepustnicy powietrze pod silniczek krokowy i odmę od przepustnicy. Podane rozwiązanie działa bez zarzutu codziennie od stycznia 2009r do teraz w mojej 416si. Rożnica miedzy seryjną przepustnicą a tą jest odczuwalna bardzo w reakcji silnika na gaz i trochę w osiągach. Anglicy podają iz zamiana 45mm na 52 daje 3-5km. Ta jest 56mm. Jezeli kogos interesuje ta przepustnica, która powstała własnie podczas pisania poradnika to mogę ją sprzedac, bo mam teraz 2 sztuki Prosze kontaktowac sie na privie (PW). Dziękuje bardzo za pomoc koledze "Bocian_s" w tworzeniu mini poradnika
PS: Trzeba sie przyzwyczaic do delikatniejszego obchodzenia sie z pedałem gazu bo na poczatku mozemy niechcący piszczeć kołami ruszając Przepustnica seryjna po przekreceniu spowrotem uchwytu linki moze wrócic do auta nieuszkodzona i wracamy do serii jezeli komus sie nie spodoba
Ja mam 1.6 w roverku a nie 1.4. Nie wiem skad wywnioskowałes ze mam 1.4? 1.4 mam w poldku Tu masz jeden z przykładów(rover 216), jak chcesz to podam więcej. Ale nie o to chodzi. Spróbuj jak masz checi.
Tam masz montowaną w 1.6 (216) . Nie wiem co daje w roverze 1.4 ale w polonezie 1.4 jest taka wiec ci nie zaszkodzi spróbowac za takie marne grosze i chociaz opisac czy pomogło czy nie. Napewno reakcja na gaz sie zwiekszy diametralnie, szczególnie ze nie jest to 45mm-52mm, a 45mm-56mm, a takich przeróbek anglicy nie robią. Bankowo nie bedziesz miał zwężki w dolocie w postaci seryjnej przepustnicy a czy przyspieszenie do 100km/h, ewentualnie elastycznosc sie zmieni to musisz sam zobaczyc. Ja bym połączył na twoim miejscu przepustnice poldkowską z chwytem zimnego powietrza do puszki i sprawdził czy jest poprawa. Jezeli dzis wymarzłem tyle czasu w garazu i zrobiłem drugą przepustnicę po to zebys miał przykład to chyba warto? Taka przepustnica kosztuje grosze i nic nie uszkodzisz w silniku. Zawsze mozesz wrócic do serii. Chetnie przeczytałbym o tym czy cos sie zmieniło w 1.4 roverowskim, nie mam jak tego sprawdzić. W 1.6 poprawę osiągów po przepustnicy 56mm i dolocie zimnego powietrza zauważy nawet baba Nie jest to turbo ani nitro ale jest za grosze i działa! Jezeli nie masz chęci na sprawdzenie to nie ma co wogóle o tym gadać, bo możemy sobie dumać przed kompem,ale nikt nie zna pewnej odpowiedzi.
Moj blad, nie zauwazylem ze masz 1.6
W swoim juz ponad rok mam zalozona 52mm i wiekszej roznicy nie poczulem. W 1.6 to da lepszy efekt bo srednica zaworow jest wieksza.
A w tym artykule pisza ze zeby osiagnac przyrost 3-5KM to trzeba jeszcze bardzo dobry dolot i CAF. Wtedy moze beda te konie
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:03
rodi_ napisał/a:
W 1.6 to da lepszy efekt bo srednica zaworow jest wieksza.
człowiek uczy się całe życie a i tak nic nie wie. Skąd takie dane szanowny kolego?? Pytam bo zawsze uważałem że zawory w silnikach K16 1,4; 1,6 i zwykłym 1,8 były takie same...
Jedno jest pewne. Taka zmiana nie powinna zaszkodzić... A argumenty że jest za duża do mnie nie przemawiają. Zawsze można ją mniej uchylić i wyjdzie na to samo co mniejsza otwarta na maxa...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
az mnie chetka wziela na cos takiego powiedzcie mi drodzy czy przepustnica od poloneza po prostu wejdzie? na allegro jest kilka ofert http://www.moto.allegro.p...ustnica+polonez ale nikt nie opisuje czy srednica tej przepustnicy wynosi 56 mm
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
"rodi_ " : średnica zaworów jest taka sama w 1.4 1.6 i 1.8. Jak chcesz to wysle ci linka potwierdzajacego to co pisze. Mam w garazu kilka silnikow rovera 1.4 i jeden 1.6. Posciągane głowice itp. Wszystkie głowice sa identyczne oprócz 1.4 "low port" z 1991r. Roznią sie tylko wałkami. Wałki w 1.6 i 1.8 maja inny kształt krzywki i wczesniej sie otwieraja i pozniej zamykaja. Wysokosci krzywek sa takie same 8,8mm. Inne głowice sa tylko w VVC i Lotusach! Zrób sobie dolot zimnego powietrza to powinno pomóc!
"faecd" : Przepustnice poloneza 1.4 mozesz kupowac w ciemno. Wszystkie sa identyczne. Roznia sie tylko kształtem czujnika połozenia przepustnicy.Ja ozdjeciowałem starszy typ. W plusach 1.4 jest nowszy taki sam jak w roverku. Ale nie ma znaczenia to dla ciebie bo oba wpinaja sie w standartowa kostke i maja te same parametry Wszystko jedno jaką kupisz. Wazne zeby czujnik położenia przepustnicy nie był spalony (ale ja nigdy nie widzialem takiego przypadku, a sporo poldków objezdziłem) Jak założysz io bedziesz miał jakies problemy to pisz bo wiem co i jak zrobic zeby było ok. Nażeczona jezdzi moim roverkiem codziennie i mówi ze jezdzi jej "elegancko"
PS: Jezeli poldki jezdza z 56mm i nie wybuchaja to rover też nie zemrze
atu_rover, dzieki, ale zostawie to sobie na wiosne, moze sobie od razu wymienie listwe wtryskowa gazu i przy okazji tak przepustnice zamontuje fajna sprawa, ze te przepustnice po 30 zl nowe mozna kupic, a nawet za 12!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak tyle że przepustnica z poloneza 1.5/1.6 a poloneza 1.4 16v rover to zupełnie inna bajka. Ja tu ciagle pisze o poldku z seryjnie montowanym silnikiem rovera 1.4
!! A na twoim linku była tylko jedna taka i to z kolektorem ssacym i za chore pieniądze (130zł) Ładnie byś dowalił jak bys kupił ze zwykłego poldka 1.5/1.6 , a nie poldka 1.4 rover hehe
"rodi_ " : średnica zaworów jest taka sama w 1.4 1.6 i 1.8. Jak chcesz to wysle ci linka potwierdzajacego to co pisze.
To podeslij ten link, bo ja znalazlem taki cytat ktory pochodzi z tej strony
"The original 1.4 head had small valves and badly designed ports and is not ideal as a basis from which to tune.
The later 1.6/1.8 heads used bigger valves than the 1.4 and it is possible to upgrade the valve sizes in these to dimensions more suitable for a performance engine, but the ability to do this is restricted somewhat by the physical casting."
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
On pisze o głowicy "low port", poprostu leżą mi głowice z 4-rech silników w garażu i wszystkie są takie same. 1.4 i 1.6 też. Uwierz mi ze gdyby to była prawda to w poldku 1.4 16v założyłbym juz dawno głowicę z 1.6 Zmierz sobie wejscie do głowicy od ssacego suwmiarką. Jak masz 31mm to masz 1.4 z małymi zaworami i otworami nie nadajacymi sie powiekszyc ze wzgledu na to ze tak odlali ze jak zbierzesz aluminium to ci dziury wyjdą z boku (one były modne w 1991r). Wiec napewno masz 34mm. Zwykłą do 1.4/1.6/1.8. Chyba ze masz VVC, to jest 36mm na wejsciu i jeszcze wieksze zawory. Tu sobie looknij, fajnie opisane,
tak z czystej ciekawosci bo wiem ze Zouza miala kiedys u siebie wieksza przepustnice w 1,6 mowila ze prawie nic nie daje a spalanie wieksze jak jest u Ciebie z spalaniem ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum