Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 09:12   

brkzzz napisał/a:
Czy tak jak ja, macie wrażenie, że przesunął się moment obrotowy z okolic ~3 tys.rpm na ~4 tys.rp?

Nie jeździłem wcześniej na plastikowej przepustnicy w 1.4 16V, ale teraz mam metalową i nie zauważyłem żeby najwyższy moment był w wyższym zakresie obrotów silnika.
brkzzz napisał/a:
Czy możliwa jest taka zmiana momentu jedynie za pomocą przepustnic, które w sumie nie wyglądają na zbytnio różniące się?

Przecież te przepustnice różnią się tylko materiałem wykonania.

[ Dodano: Wto Lis 27, 2012 09:12 ]
Ostatnio naszła mnie myśl, aby poprawić dolot, czyli dać trochę więcej powietrza dla silnika. Tak myślałem nad kompletnym dolotem który oryginalnie montowano w 1.8 VVC 160KM + plus wkładka K&N. Co o tym myślicie ?? Jest jakiś sens ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 27, 2012 09:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 09:22   

A czym różni się dolot od VVC ??
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 09:38   

ADI-mistrzu napisał/a:
A czym różni się dolot od VVC

Praktycznie niczym, oprócz większej puchy na filtr. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 10:13   

Hm... po zdjęciach wygląda w sumie tak samo.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 10:15   

ADI-mistrzu napisał/a:
Hm... po zdjęciach wygląda w sumie tak samo.

Pucha jest trochę większa i szersza. Szkoda, że jeszcze nikt nie robił takiej podmianki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 11:45   

Nie sądzę aby dało to jakąkolwiek odczuwalną różnicę (chodzi o podmianę puszek), ale spróbować nie zaszkodzi :wink:
 
 
 
kinol 



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Cze 23, 2013 18:18   

Witam, potrzebuje rady w sprawie przepustnicy do rovera 416 1.4. Plastikowa sie nie domyka. Troche poczytalem i kupilem taka od poloneza, pochopnie ja zwrocilem jak zobaczylem ze maska sie nie zamyka, niestety dopiero teraz znalazlem jak to zrobic. Po tej od poloneza kupilem taka do rovera 25(nie otwiera sie do konca), byla identyczna z wygladu wiec pomyslalem ze nie moze nie pasowac ale imo nie jest dobra, samochod na niskich obrotach jedzie tak sobie a powyzej 3k nie jedzie w ogole. Da sie ja jakos zmodyfikowac? Jesli nie to jaki dokladnie aluminiowa przepustnice z rovera musze kupic zeby po prostu dzialala, w ogole nie moge tego nigdzie znalezc. Przerobka tej z poloneza nie powinna byc problemem ale jak daloby sie kupic w podobnej cenie gotowa to lepiej.

ROVER 400 800 420 820 2,0 16V PRZEPUSTNICA
widze ze te przepustnice sa z wygladu jak ta z poloneza a sa troche tansze, roznia sie czyms istotnym?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 23, 2013 18:22   

Spróbuj wymienić motylek z Twojej starek plastikowej do tej nowej z R25.

P.S.
Coś mi świta że zwężenie w motylu z R25 jest odkręcane, więc możesz spróbować.
 
 
 
kinol 



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Cze 23, 2013 19:05   

W jednej na pewno jest to zlaczone fabrycznie na cos w rodzaju nitu? wiec prawie na pewno nie da sie przelozyc, myslalem o tym zeby przypilowac troche plastikowe ramie w ktorym mocuje sie linke bo to ono dziala jako blokada otwarcia, tylko nie wiem jak wtedy zachowa sie czujnik ale chyba sproboje to zrobic. Ew mozna po tym zabiegu przelozyc czujnik ze starej plastikowej. Cos z tym porzezbie, duzo w razie czego nie popsuje :)
Co do drugiej sprawy to znalazlem ze ten przepustnice rover 2.0 16v do 400 600 itp maja tak isam numer jak ta z poloneza wiec wyglada na to ze to to samo(na allegro sa po 40 a polonezowe bardziej ok 100). No i z jakiego modelu jest ta przepustnica aluminiowa 52mm, ktora podchodzi(jak mi sie wydaje) bez zadnej rzezby.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 23, 2013 22:28   

Land Rover Freelander ma aluminiowa przepustnicę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kinol 



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 3



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 17:05   

Ucialem kawalek plastiku z dzwigni, ktory dzialal jako blokada otwarcia. Samochod jedzie zdecydowanie lepiej na wysokich obrotach, na niskich tez czuc roznice, watpie zeby to byl jakis efekt placebo :) Oprocz tego usunalem ta gumowa tulejke przy mocowaniu linki gazu do pedalu, dzieki temu dlugosc oryginalnej linki jest teraz prawie idealna, brakuje moze ze 3mm ale dalo sie to bez problemu zamocowac.
 
 
Keicam 



Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 9



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 15:11   

A ja mam takie pytanie czy do freelandera 1.8 można założyć przepustnicę od 2,5?:D lub jakieś inne modyfikacje które podniosą moment i moc?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 18:57   

Do Freela 1.8 nie ma za bardzo modów podnoszących moc jedynie warto sprawdzić czy masz katalizator (bez niego 20KM mniej jak nic) i czy masz rezonator na dolocie w nadkolu też sporo mocy zabiera jego brak. Poza tym filtry czyste i sprawne wtryskiwacze, plus metalowa przepustnica standardowa od 1.8 często są plastikowe założone od rovera 1.4. większa przepustnica nic nie daje sprawdziliśmy z kumplem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Keicam 



Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 9



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 20:24   

Jak to brak katalizatora zabiera moc? chyba dodaje bo odtykam wydech prawda? a rezonator..możesz jaśniej?
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 27, 2015 21:57   

Keicam, w silnikach wolnossących przelotowość wydechu zabiera moc, w turbodoładowanych i w jednostkach z kompresorem dodaje.
Wynika to z tego, że silnik wolnossący do poprawnej pracy musi mieć bardzo dokładnie określony opór w wydechu. Wycięcie katalizatora czy przelotowe tłumiki pogorszą osiągi - chyba, że założysz inny dolot i podłubiesz w mapach silnika, ale nie wszystkie samochody są na to podatne.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 27, 2015 22:41   

Keicam napisał/a:
Jak to brak katalizatora zabiera moc? chyba dodaje bo odtykam wydech prawda? a rezonator..możesz jaśniej?
chcesz podnosić moc a podstawowych rzeczy nie wiesz?
MD dobrze prawi polać mu. Rezonator to taka puszka w dolocie co redukuje tętnienia powietrza .
Jak by ci przyszło do głowy stożek zakładać to on też odejmuje mocy, to tak informacyjnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 28, 2015 10:54   

Keicam napisał/a:
Jak to brak katalizatora zabiera moc? chyba dodaje bo odtykam wydech prawda? a rezonator..możesz jaśniej?

większosć tak myśli, a później jest płacz, że nie jedzie.
jezeli chodzi o dolot to możesz z puszki wkładu filtra powietrza wyrzucić zwężkę.

Cytat:
Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów.

Read more: http://fiatklubpolska.pl/.../#ixzz3eLScX4fn


ja bez rezonatora nie jeździłem, ale mój silnik 1.4 103 km, a mam wkładkę k&n i na filtrach filtrona moc się waha od 109-112 zależy jakie paliwo wlejesz.

Skoro sknerko, jeździ bez, to może coś w tym jest, ale to najlepiej auto na hamownie z rezonatorem i bez
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 28, 2015 12:00   

W ogóle silniki wolnossące są trudne, bo zazwyczaj modyfikować je można tylko kompleksowo, aby osiągnąć pewne efekty. Co prawda w niektórych jednostkach stożek lub wkładka K&N minimalnie pomaga, ale w bardzo wielu wszystko psuje. Jeżeli masz czas i pieniądze na eksperymenty, to zmień dolot, wydech, kolektory i mapy silnika. W ten sposób modyfikuje się jednostki wolnossące. Uturbione są pod tym kątem łatwiejsze: doładowanie, przelot, przelot, przelot.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 12:19   

sknerko napisał/a:
i czy masz rezonator na dolocie w nadkolu też sporo mocy zabiera jego brak.

Harry napisał/a:
Skoro sknerko, jeździ bez, to może coś w tym jest, ale to najlepiej auto na hamownie z rezonatorem i bez

Ja jeżdżę z rezonatorem bo jak go rozwaliłem to nawet moja żona odczuła spadek mocy. Zawsze podkreślam ze on powinien być dlatego że kiedyś miałem auto z którego ktoś wymontował a ja nie maiłem pojęcia czemu auto zamulone jest. Dowiedziałem się o wpływie rezonatora jak go rozwaliłem w Freelu.

[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 12:19 ]
Harry napisał/a:
jezeli chodzi o dolot to możesz z puszki wkładu filtra powietrza wyrzucić zwężkę.
O ile pamiętam to w Freelu nie ma zwężki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 28, 2015 16:41   

sknerko napisał/a:
Ja jeżdżę z rezonatorem bo jak go rozwaliłem to nawet moja żona odczuła spadek mocy. Zawsze podkreślam ze on powinien być dlatego że kiedyś miałem auto z którego ktoś wymontował a ja nie maiłem pojęcia czemu auto zamulone jest. Dowiedziałem się o wpływie rezonatora jak go rozwaliłem w Freelu.

to przepraszam za wprowadzenie w błąd :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 99 Pon Sty 02, 2012 21:39
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink