Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1,4] przepustnica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 14:52
[R25 1,4] przepustnica

jaki numer wybrać ?
Autor Wiadomość
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 23:28   

bialy114 napisał/a:
niuton napisał/a:
"moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca

No właśnie - a moja "stara" się otwiera :shock: więc skąd brak mocy ??
Na dodatek nasuwa mi się pytanie: niuton - założyłeś 52mm i dostałeś 102KM - to jakim cudem w R200 z seryjnie zamontowaną plastikową przepustnicą 48mm dysponuje 103KM (Hamownia niech wykaże w nich faktyczne 98KM) ??
:bezradny:

Kurde mnie nie pytaj, nie wiem ile miałem przed bo nie hamowałem go wczesniej, wychodzac z załozenia ze mma 1,4 słabsza wersje, fabryczne 83 i juz. NA forum dowiedziałem sie ze roznia sie przpustnicami wiec dawaj i zrobione dział lepiej wiec załozyłem ze mam "fabryczne" 103 ale ze pewnosci nie miałem wiec zhamowałem i jest 102 i git. Jak jest z R200 nie wiem, nigdy wczesniej nie mialem Rovera, teraz mam i jestem zachwycony alke za bardzo sie nie znam. Moze starsze auto jakos inaczej silniczek był dostrojony, a moze sie mylsiz o 4mm. Kto wie?...

[ Dodano: Nie Sie 10, 2008 23:32 ]
zouza napisał/a:
Hmm tylko wiesz ja mam trochę inny silnik. Na hamowni nie byłam, bo mam parę innych rzeczy do zrobienia w aucie :/
Sam zakładałeś czy u mechanika? Robił coś jeszcze poza podmianką? Reset przepustnicy? Zakładałam już posta na ten temat, ale jakoś nikt nie mógł nic konkretnego powiedzieć.

Jaki masz silnik?
Załozyłem sam z kumplem i bratem, i pojechaaaaaał...... Raczej resetowac nie trzeba potencjometr tam jest, silnik sobie otwiera tak samo tyle ze wieksze swiatło - wiecej powietrza - lepsza miesznka. W moim wypadku jeszcze fakt ze wczesniej była blokada ktora nie pozwalkała sie ustawic przepustnicy na sztorc (swiatło przepływu było grubo ograniczone)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 10, 2008 23:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 11, 2008 07:55   

Nie zostaje mi więc nic innego, jak dogadać się z kimś, kto ma 52mm i przełożyć na próbę. Montaż jest faktycznie prosty. Jeśli okaże się, że dostanę "mocy" to trza będzie kupić :roll:
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:24   

nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:50   

E dobra powiem wprost. Nie wierzę, że przez zmianę przepustnicy może przybyć ponad 20kM. Albo miałeś wersję 103kM i nie wiesz, albo to przez to, że była zdławiona wersja. Nie wiem nie znam się. I tyle w tym temacie :P
Jaki mam silnik mam porządnie napisane pod avatarem :P
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 11:04   

PHJOWI napisał/a:
nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.


czyli ECU trzeba dać od wersji typowej 103KM+ przepustnica i wtedy powinno być wszystko w porządku tak z tego wynika, jeśli sie mylę to łopata mnie ubić proszę :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 11:52   

PHJOWI napisał/a:
nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.

Na czym polega różnica pomiędzy przepustnicą do 83KM i 103KM?
Nigdy w ręku nie miałem, ale podejrzewam, że na średnicy i obydwie otwierają się do końca w pełnym zakresie.

W związku z tym moim zdaniem mapy wtrysku są uniwersalne, ponieważ przy mniejszej przepustnicy po prostu mamy mniej powietrza, i z map paliwowych odczytywane są wartości dla odnośnych zakresów pracy (czyli mamy mniej paliwa).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 12:02   

piter34,

Obie przepustnice mają te same średnice tylko różnica polega na tym, że nie wszystkie sie rozchylają do końca

Tutaj np sie nie rozchyla do końca

http://img225.imagevenue....ce_122_84lo.jpg

Tutaj patrzałem na obie przepustnice jedna była z 84 a druga 103KM i plastik do końca sie nie otwierał ale średnica i reszta to samiutka

http://img170.imagevenue....0_122_812lo.jpg

Ja bym dla porównania wsadził kompa ze wersji 103KM i porównał i po problemie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 12:12   

kolin napisał/a:
Obie przepustnice mają te same średnice tylko różnica polega na tym, że nie wszystkie sie rozchylają do końca

No to moim zdaniem mapy paliwowe są takie same dla 83KM i 103KM.
Dlaczego miałyby być inne? :roll:

[ Dodano: Pon Sie 11, 2008 12:12 ]
Wtryskiwacze są takie same?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 12:46   

piter34 napisał/a:
Na czym polega różnica pomiędzy przepustnicą do 83KM i 103KM?


dla 84 KM nie otwiera się do końca jak już wspomniano.

http://img126.imageshack....pustniceam5.jpg
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:36   

Dobra - jedno mamy pewne na 100% - 83KM nie otwiera do końca, 103KM otwiera. I co dalej ? Moja w aucie otwiera się do końca i dziś sobie sprawdziłem: 2 osoby na pokładzie, w bagażniku worek kleju do płytek i czas do 100km/h wyszedł 13,5 s :evil:
Wniosek - tak jak już pisałem - podmienić na próbę przepustnicę 52 mm. Lub za radą PHJOWI wina leży po stronie ECU - czyli podmiana.
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:40   

bialy114 napisał/a:
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?

Musisz wymienić również centralkę alarmu i piloty...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 15:00   

bialy114 napisał/a:
Dobra - jedno mamy pewne na 100% - 83KM nie otwiera do końca, 103KM otwiera. I co dalej ? Moja w aucie otwiera się do końca i dziś sobie sprawdziłem: 2 osoby na pokładzie, w bagażniku worek kleju do płytek i czas do 100km/h wyszedł 13,5 s :evil:
Wniosek - tak jak już pisałem - podmienić na próbę przepustnicę 52 mm. Lub za radą PHJOWI wina leży po stronie ECU - czyli podmiana.
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?


Rowniez tyle miałem przed zamiana, teraz 10 (jak jestem sam) ale niektorzy nie uwierza (zouza;p)

Pisze co widziałem na swoim przykładzie nie otwierała sie poprzednia do konca i na moje oko był a mniejsza (choc tu moge sie mylisc gdy sugerowałem sie tym co na forum pisali ze mam 48 i te 4mm roznicy mogłem sobie wmowic ze widze.Zouza wierzyc nie musze ale pewnioe bym Cie łyknął na swiatłąch, hahaha
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 15:20   

niuton napisał/a:
Zouza wierzyc nie musze ale pewnioe bym Cie łyknął na swiatłąch, hahaha


Możemy kiedyś spróbować, ja mam silnik 1.6 i też przepustnicę 52mm, więc nie sądzę, ale każdy wierzy w co chce :twisted:

Sam sobie zaprzeczasz, jeśli twoja teoria jest słuszna, że od samej zmiany przepustnicy jest ponad 20kM więcej to mam koło 130kM :hahaha:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
Ostatnio zmieniony przez zouza Pon Sie 11, 2008 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 15:25   

:hahaha: :ok: przyjadę popatrzeć :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 11, 2008 16:47   

piter34 napisał/a:
Musisz wymienić również centralkę alarmu i piloty...

No więc cała nadzieja w tym, że przepustnica pomoże...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 17:30   

nic nie musisz wymieniać przy wymianie ecu , tylko inne ecu i t4 zakodować go.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 11, 2008 21:29   

Dzięki wszystkim za porady.
Plan mam taki:
Najpierw próba z przepustnicą 52 mm - wiem kto ma :wink: - może się zgodzi...
Jeśli to nie da efektu poszukam ecu i t4 -też wiem kto ma :mrgreen:
Pozdrawiam
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 12, 2008 10:19   

A ja wlasnie zalozylem do swego 52mm przepustnice, jak dla mnie jest bardziej elastyczny. Czy lepiej sie zbiera to sie okaze jak porobie jakies tam proby.
Moj z 48mm mial 11s do 100 w dwie osoby mierzone na Gtech-u tyle ze ja mam wieksze kola i odbija sie to na dynamice.
Jak zaloze oryginalne kolka to zrobie testy na 48mm i na 52mm i zrobie test na elastycznosc zeby nie bylo watpliwosci czy to cos mi dalo. Jak nie to 300 zl poszlo. Jutro jak nie bedzie padac to dam znac jakie wyniki sa, pozdro
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 11:21   

rodi*,

Siedzisz w UK miałbyś możliwość... sprowadzenia/ wysłania mi przepustnicy OD ZR 52mm... oczywiście wszystko płacę itp :wink: bo tutaj w PL nieosiągalna
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 12, 2008 13:08   

kolin - w Art-Bizar próbowałeś ?? Znajdziesz ich na Alle-drogo :wink: wystraczy zadzwonić, bo nie muszą mieć wystawionej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR]Przepustnica
Pat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Mar 11, 2009 16:32
sTERYD
Brak nowych postów [R 200 1.6 16V `98r] Przepustnica
Aluminiowa potrzebna
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Pon Lip 14, 2008 10:59
wild_weasel
Brak nowych postów [R25]Przepustnica
przemo80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Kwi 21, 2011 22:54
wachu990
Brak nowych postów [R25 TDI 2.0] Przepustnica gazu?
sko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 28, 2009 13:50
sko
Brak nowych postów [r200]przepustnica
jw181 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 23, 2013 13:53
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink