Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning SDi za 7zł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning SDi za 7zł
Autor Wiadomość
sombaty 



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 14:05   

Bardzo dziękuję.
Strasznej ochoty narobili mi koledzy tym postem, żeby coś takiego zrobić i jak tylko czas pozwoli - biorę się do roboty:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 10, 2008 14:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 18:30   

Kurde... przy tym rezystorze 450ohm kopa mam nieziemskiego ALE zostawiam gigantyczna chmure czarnego dymu. Zauwazylem w ogole, ze bez rezystora autko tez zostawia czarny dym, ale jest go duzo duuuuzo mniej.

A co do dymu czarnego to widzialem, ze duzo stosunkowo nowych aut (np. roczniki 2006 i 2007) przy gwaltownym przyspieszaniu zostawiaja czarna zaslone za soba.

Jeszcze pytanie do kogos kto zna sie na elektronice, albo po prostu wie ;)
Autor watku pisze, zeby zainstalowac ten potencjometr 500ohm i rezystor 400ohm. Jesli to tak zrobimy to w jakim zakresie bedziemy mieli regulacje tej opornosci? 400-500?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 18:40   

No ja mam 390 Om i przy potencjometrze na 0 też kopcę jak lokomotywa (przy starcie na 1 i 2 sadza na asfalcie zostaje :D ) Diesel ma to do siebie, że przy ostrym przysieszeniu zakopcą na czarno, nawet najnowsze konstrukcje. Ten efekt nie wynika z uszkodzenia jednostki, tylko po prostu ze zbyt dużej ilości paliwa w stosunku do powietrza.
Regulacja będzie w zakresie 400 - 900 om.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 18:43   

aha, czyli opor z rezystora i z potencjometru sumuja sie... dzieki ;)

i jeszcze jedno - jesli podkrecimy cisnienie doladowania, to czarnego dymu bedzie mniej?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 18:48   

Szeregowe połączenie sumuje rezystancje, równoległe sumuje odwrotności rezystancji ;)
Powinno byc mniej dymu, chociaz tutaj przepływomierz, może dorzucic swoje 3 grosze i z racji wiekszej masy powietrza wpływajacego do silnika, może podnieść trochę dawke paliwa. Ale raczej kopcenie powinno się zmniejszyć.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 21:12   

Chyba ostatnie pytanie ;) Ile czasu moze zajac przeciagniecie kabla do kabiny? Czy jest to trudne? Jesli chce przepuscic kabel tym duktem, ktory pokazujesz na zdjeciu, to ktoredy on wyjdzie po drugiej stronie?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 21:52   

dość sztywny drut phasz gdzieś przy wiązce przewodów i wychodzi ;) jak się ma szczeście to trwa to chwile, ale jak gdzies ugrzęźnie , to czase trzeba chwile powalczyć ;) Ja juz miałem przepust, więc trwało to chwilę. Jak się połozysz i popatrzysz w okolice pedału sprzęgła to zobaczysz wiązkę i miejsce wyjścia drutu.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 17:44   

Byl juz podobny wątek o rezystorze dawno temu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=17589

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 15:28   

dzis zrobilem pomiary gpsem i wychodzi tak: bez opornika - 11,2s, z 9,2s. Powtarzalnie przez kilka pomiarow taki czas uzyskalem. Pelny bak, 2x70kg osoby na pokladzie.
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 21:06   

A nie wiecie jak to jest ze spalaniem po tej modyfikacji????
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 21:12   

pewnie będzie odrobine większe, ale ja korzystam z tego przez powiedzmy 1% (a w rzeczywistości jeszcze mniej zapewne - krótkie "skoki" dla przyjemności) jazdy więc róznica będzie niewielka ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 14:15   

A ja mam takie pytanko, ile macie przejechane swoimi Roverkami,bo sam bym sie skusił ale mam 240tyś nie nazekam na dynamike ale hmmm kuszące to jest tylko boje sie ze jak dostanie wiecej mocy to zeby nie było z jego strony "oddaje Tobie co kryje w sobie" :cool:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 21:49   

ponad 200kkm przebiegu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 21:53   

u mnie na liczniku 140kkm ale jakis debil wczesniej go konkretnie skrecil, podejrzewam, ze jest sporo ponad 200
 
 
niemas28 



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: chrzanów



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 19:58   

Witam kolegów.Zamontowałem też sobie tę przełącznik po prostu REWELACJA!!! teraz to się jezdzi taki przyspieszenie może być .Startowałem z Fordem Mondeo tddi 115km i poprostu niemiał najmniejszych szans a kiedyś było inaczej.Ciekawe czy któryś mierzył moc na hamowni?
 
 
damianqn 




Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: krk



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 10:12   

mama pytanko/
Zwiększenie ciśnienia doładowania:
muszę bawić się z ta śrubą czy może jednak kupić MBC?
CZY JEST JAKAS ROZNICA? :twisted: :?:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 10:21   

Zabawa tą "srubką" jest prosta i skuteczna. Nie wiem czy jest jakaś różnica :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
damianqn 




Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: krk



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 19:23   

no tak...ale ta sruba ustawia sie cisnienie tak?? czyli np. jak jest teraz 0.8bara to jak podkrece np. do 1.2 to bede jezdził caly czas na 1.2bara??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 22:57   

damianqn, to nie tak działa.. max ciśnienie osiogasz tylko przy sporym obciażeniu silnika. jak nie dociśniesz gazu na maxa (lub prawie) to ciśnienie podawane przez turbinę będzie niższe niż 1.2.
Tą śrubą ustawiasz max. ciśnienie wydawane przez turbinę, a rzeczywiste rzadko kiedy dochodzi do max ;) ehh chyba kiedyś filmik nagram jak to działa w rzeczywistości .... ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
damianqn 




Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: krk



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 00:21   

aha...a spalanie? / zrob zrob filmik:):):):)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów LPG + tuning. Polemika
piter34 Tuning mechaniczny 23 Wto Cze 05, 2007 15:26
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink