Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning SDi za 7zł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning SDi za 7zł
Autor Wiadomość
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 20:27   

bez manometru ? :D Turbo dlugo tak nie posmiga , ja jak robilem proby z manometrem niby troske ruszylem a pakowała 1.6-1.7 bara :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 04, 2013 20:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 21:06   

no u mnie za dokładnej możliwości podkręcenia nie ma, bo trzeba wykonać jeden obrót tą całą wajchą :P Ja zrobiłem dwa :D D

Teraz moje pytanie co się stanie jak za duże ciśnienie będzie się robiło, ew na co zwracać uwagę podczas jazdy?

Poza fabryką mogę zrobić jeden obrót więc nie za bardzo mogę zrobić jakieś triki z dokładnym ciśnieniem :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 22:30   

Bez manometru to w ciemno szalejesz, uszkodzenia być po przeholowaniu nie powinno - niby jest zabezpieczenie na 1.5 bar max, przy przegięciu będzie objaw przy maxymalnym dociskaniu chwilowej odcinki doładowania, tzn. gazujesz na 4ce na maxa i przy np 2500 obr. do 2600 obr. traci moc, i potem nagle ją odzyskuje, wtedy turbo przeładowuje względem dawki i możliwości reszty, odcina je i z powrotem ładuje (to tak w skrócie).
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 04, 2013 22:47   

całe szczęcie, jeśli bedziesz miał przełądowanie, to silnik przy pomocy MAP sensora powinien to wykryć i wywalić "check engine" ... generalnie to nie sądze, żebyś miał aż za bardzo przegięte dołądowanie ... ale warto sprawdzić ;) ... możesz podłączyć nawet zwykły manometr do kół ... jedynie wężyk jakis tymczasowy choćby przez szybę trzeba przepuścić ... lub z OBD zczytać, jeśli jest taka możliwość.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 08, 2013 17:44   

Dobra nic nie szarpie, nawet nie wiem czy placebo czy może trochę lepiej się zbiera, ale szału nie ma. Czego można oczekiwać po takim podkręceniu? Jedynie na 4biegu powyżej 60kmh mam wrażenie że szybciej się wkręca.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Mar 09, 2013 19:13   

A czy to cięgno od turbiny to powinno się dać ruszyć ręką?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 09, 2013 19:18   

karol6376 napisał/a:
A czy to cięgno od turbiny to powinno się dać ruszyć ręką?

po rozpięciu tak, inaczej nie ruszysz
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Mar 09, 2013 19:25   

szoso napisał/a:
karol6376 napisał/a:
A czy to cięgno od turbiny to powinno się dać ruszyć ręką?

po rozpięciu tak, inaczej nie ruszysz


To spoko :D bo dzisiaj mechanik sie przyglądał turbinie i mówi, że to cięgło sie zapiekło bo powinno się swobodnie poruszać.
 
 
pitek20 



Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: PWO



Wysłany: Nie Mar 10, 2013 18:26   

roverek220sdi napisał/a:
Obrazek

Czy to ma byc podłączone tak jak na obrazku? Bo nie wiem ktory kabelek 6 czy 7 podłączyc do wlacznika a który do potencjometru, czy jest to obojetne?
 
 
krystianNo1 



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 3



Wysłany: Nie Mar 24, 2013 06:56   

witam :) tak przez przypadek znalazłem ten temat i pomyślałem , że słowo wtrącę ;)

mam w swoim roverze 2.0 SDI i jakiś czas temu wywaliłem kata i podkręciłem turbo tym cięgnem prawie że do końca ( skróciłem ) . maszyna idzie jak rakieta :D nie wiem jakie ma doładowanie , bo nie sprawdzałem ale w miejscu jak dam w podłogę i turbo się rozbuja , to węże pęcznieją ( mocno twarde ) .
Auto nie kopci i ma kopa :) ścigałem się z E36 320i to kolo nie mógł mnie dorwać :) hehehhe
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Mar 24, 2013 07:43   

krystianNo1 napisał/a:
mam w swoim roverze 2.0 SDI i jakiś czas temu wywaliłem kata i podkręciłem turbo tym cięgnem prawie że do końca ( skróciłem ) . maszyna idzie jak rakieta :D

podlej mu jeszcze paliwkiem i wtedy dopiero bedziesz fruwał ;-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 24, 2013 09:39   

krystianNo1 napisał/a:
nie wiem jakie ma doładowanie , bo nie sprawdzałem

to sprawdź, czy jest bezpieczne, bo jak odkręciłeś do oporu to może dmuchać trochę za dużo i Twoja turbina już niedługo może powiedzieć kaputt. Oprócz podkręcania turbiny warto pomyśleć o nowych mapkach, one dopiero dają kopa :) mój na hamowni na samych nowych mapkach wypluł 126KM/264Nm
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 24, 2013 12:01   

na seyjniej mapie nei zakreci sie wiecej jak 1.1-1.2 bara
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 00:15   

Witam , czytałem o map sensorze który jest na ścianie grodziowej , czy ktoś może potwierdzić to co sobie wymyśliłem ?

Map sensor sprawdza ciśnienie doładowania i daje jakiś tam sygnał po kablach do ECU , czy jeśli wepnę się między MAP a ECU i podepnę pod swój procek i sprawdzę w nocie katalogowej wyjścia to mogę korzystać sobie z tego seryjnego MAP jak z elektronicznego manometru ? no nie wytrzymam widoku manometru w samochodzie a nie lubię dublować przyrządów pomiarowych :)

mam już mapy zmienione (jeszcze nie odpaliłem na nich auta) i chciałbym teraz tematem turbo zająć się bardziej poważnie niż kręcenie sztangą w ciemno - oczywiście bez obrazy dla tych ,którzy tego próbują ;)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 13:30   

krzdry napisał/a:
chciałbym teraz tematem turbo zająć się bardziej poważnie niż kręcenie sztangą w ciemno - oczywiście bez obrazy dla tych ,którzy tego próbują ;)

Nie wiem ilu osobom klekła dmuchawka (czy znów ktos powtarza typu kolegi kolegi znajomy...)a moze ja jestem taki szczesliwiec ze turbko na maxa podkrecone i nie chce skonczyc sie ;-) Tak czy siak prawie 40k zrobione na tym setupie i prucz roznicy w doładowaniu zadnych zmian :smile:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 20:28   

witam,

mam pytanko... czy nie ma jakiś przeciwwskazań, żeby na początek tylko ciśnienie na turbałce zwiększać?
i czy po tym wykresie można wnioskować, że nawet nie mam fabrycznych ustawień między 0.8 a 1,2bara?


z góry dzięki za info
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 22:39   

no raczej trochę mało Ci dmucha
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Krakowiak 




Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 21:10   

nasz rover dmucha ponad 1,5 bara, jest dobra mapa i wydech, 140KM i prawie 300Nm, jedyna ujemna to jest że rura od intercoolera co jakiś czas nie wytrzymuje ciśnienia i ją rozrywa. Samo podkręcanie turbiny daje marny efekt, to jest fizyka: mieszanka to nie samo powietrze :wink:
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 14:39   

czy do rovera 600 sdi da się wgrać nową lepszą mapkę :D :D ??
 
 
Krakowiak 




Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 23:18   

da :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów LPG + tuning. Polemika
piter34 Tuning mechaniczny 23 Wto Cze 05, 2007 15:26
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink