Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Rozrząd

regulacja napinacza rozrządu
Autor Wiadomość
zyga 



Dołączył: 21 Lip 2001
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 10:11   [R420] Rozrząd
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Czy ktoś może przerabiał temat:
R400 silnik 2.0 td 97 rok czy napinacz paska rozrząu posiada regulację wstępną ponieważ jest to tak zwany dynamiczny. Problem mam taki żę po wymianie rozrządu nowa rolk i napinacz pojawiło się wycie rośnie wraz z nagrzewaniem silnika. Wydaje mi się że o ile to możliwe pasek jest zbyt napięty?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 17, 2008 10:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 10:28   

jest możliwość regulacji. przy napinaczu od tyłu silnika jest jakaś "śruba" i ona służy do regulacji napięcia napinacza. Najlepiej ściągnać RAVE (link w Technicznym FAQ) i tam będzie rozrysowane co i jak.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 08:22   

Przy napinaczu jest śruba na 17 ze sprężyną którą gdy ciągniesz kluczem automatycznie się napina....
 
 
 
zyga 



Dołączył: 21 Lip 2001
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 14:07   

NEOSSS napisał/a:
Przy napinaczu jest śruba na 17 ze sprężyną którą gdy ciągniesz kluczem automatycznie się napina....


Zamykam temat. Jest tak: napinacz jest wstępny sprężynowy który napina pasek poprzez nacisk na rolkę napinającą którą blokuje się. teoretycznie nie można zle napiac paska a jednak u mnie go przeciągnięto dlatego po nagrzaniu "wył". Kazałem popuść śrubę blupkującą napinacz i zblokować ponownie "i zapanowała cisza". Konkluzja za bardzo napięty pasek "wyje" okropnie szczególnie na gorącym silniku
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Mar 19, 2008 14:07 ]
NEOSSS napisał/a:
Przy napinaczu jest śruba na 17 ze sprężyną którą gdy ciągniesz kluczem automatycznie się napina....


Zamykam temat. Jest tak: napinacz jest wstępny sprężynowy który napina pasek poprzez nacisk na rolkę napinającą którą blokuje się. teoretycznie nie można zle napiac paska a jednak u mnie go przeciągnięto dlatego po nagrzaniu "wył". Kazałem popuść śrubę blupkującą napinacz i zblokować ponownie "i zapanowała cisza". Konkluzja za bardzo napięty pasek "wyje" okropnie szczególnie na gorącym silniku
Pozdrawiam
 
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 17:34   

Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Napinacz powoduje stały docisk rolki napinacza na pasek. Aby ten docisk zminimalizować (tylko po co ?) należy wkręcić w śrubę M 6 o długości ponad 100 mm z nakrętką . Wkręcając śrubę napinacz oddala się i zwalnia napięcie paska. Innej opcji nie ma. Robi się to tylko przy wymianie paska rozrządu od strony alternatora. Przy normalnej eksploatacji auta napięcia paska się nie zmienia.
 
 
zyga 



Dołączył: 21 Lip 2001
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 18:39   

Pyzdra napisał/a:
Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Napinacz powoduje stały docisk rolki napinacza na pasek. Aby ten docisk zminimalizować (tylko po co ?) należy wkręcić w śrubę M 6 o długości ponad 100 mm z nakrętką . Wkręcając śrubę napinacz oddala się i zwalnia napięcie paska. Innej opcji nie ma. Robi się to tylko przy wymianie paska rozrządu od st
rony alternatora. Przy normalnej eksploatacji auta napięcia paska się nie zmienia.


Nie do końca tak jest napinacz sprężynowy daje docisk na rolkę napinacza po założeniu paska, następnie wtym położeniu blokuje się napinacz kluczem w pustowym śrubą w rolce napinacza. czyli w czasie pracy sprężyna już nie pracuje.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Mar 19, 2008 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 21:04   

zyga napisał/a:
Nie do końca tak jest napinacz sprężynowy daje docisk na rolkę napinacza po założeniu paska, następnie wtym położeniu blokuje się napinacz kluczem w pustowym śrubą w rolce napinacza. czyli w czasie pracy sprężyna już nie pracuje.
Pozdrawiam

Samo słowo napinacz określa napinanie paska ,czyli sprężyna musi dopychać rolkę do paska, a śruba M 10, o której piszesz jest po to ,aby ustalić położenie mocowania całego napinacza na stałe do bloku silnika (najlepiej tak jak był zamocowany poprzedni napinacz - czyli przed wymianą)
Pasek ulega wyciąganiu i musi być napinany przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. To nieprawda ,że sprężyna nie pracuje.
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Mar 19, 2008 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zyga 



Dołączył: 21 Lip 2001
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 23:05   

Pyzdra napisał/a:
zyga napisał/a:
Nie do końca tak jest napinacz sprężynowy daje docisk na rolkę napinacza po założeniu paska, następnie wtym położeniu blokuje się napinacz kluczem w pustowym śrubą w rolce napinacza. czyli w czasie pracy sprężyna już nie pracuje.
Pozdrawiam

Samo słowo napinacz określa napinanie paska ,czyli sprężyna musi dopychać rolkę do paska, a śruba M 10, o której piszesz jest po to ,aby ustalić położenie mocowania całego napinacza na stałe do bloku silnika (najlepiej tak jak był zamocowany poprzedni napinacz - czyli przed wymianą)
Pasek ulega wyciąganiu i musi być napinany przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. To nieprawda ,że sprężyna nie pracuje.


Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Owszem nazwa może tak sugerować. Ale wydaje mi się sprężyna dociskowa służy do ustalenia napięcia paska po wymianie po czym dokręca się srobę blokującą przestawianie się rolki dociskowej napinacza i tak on pozostaje przez cały okres eksploatacji. Pasek nie może się rociągać w sposób znaczący.Nie wyobrażamsobie aby rozrząd pracował na napięciu przy pomocy spręzyny.
Pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 23:38   

potwierdzam słowa zygi. Spręzyna pracuje tylko przy napinaniu paska, póxniej rolka jest blokowana na stałe do bloku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
zyga 



Dołączył: 21 Lip 2001
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 00:24   

Brt napisał/a:
potwierdzam słowa zygi. Spręzyna pracuje tylko przy napinaniu paska, póxniej rolka jest blokowana na stałe do bloku.

Dzięki za wsparcie a przez moment zwątpiłem wswoją wiedze
Pozdrawiam
jak pogoda w Głogowie
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 10:42   

Akurat dokłądnie widziałem jak mechanik u mnie regulował pasek ;) Robił to 1h z czego 55min zdejmował i zakłądał obudowę paska ;) i trochę przy okazji "łaciną" pogadał :lol:

Cytat:
jak pogoda w Głogowie


dziś był :śnieg: :lol: a teraz wyłazi :slonce: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 18:45   

Dalej upieram sie ,że jednak nie masz racji. Osobiście wymieniałem paski i aby pasek polużnić , trzeba odciągnąć sprężynę (czyli jest jednak napinany przez sprężynę ,a nie poprzez śrubę która go mocuje na stałe) CZY KTOŚ INNY MOŻE TO POTWIERDZIĆ ?
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 19:01   

Sprężyna napina tylko podczas montażu jak dokręcisz śrubę to już jest na stałe i wtedy już nie pracuje/nie napina , jakby paski rozrządu miały się tak rozciągać jak piszesz to by był nie zły cyrk co drugi by przekakiwał :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
zyga 



Dołączył: 21 Lip 2001
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 22:36   

Pyzdra napisał/a:
Dalej upieram sie ,że jednak nie masz racji. Osobiście wymieniałem paski i aby pasek polużnić , trzeba odciągnąć sprężynę (czyli jest jednak napinany przez sprężynę ,a nie poprzez śrubę która go mocuje na stałe) CZY KTOŚ INNY MOŻE TO POTWIERDZIĆ ?
Chyba nikt twojej tezy nie potwiedzi. Zerknij do RAVE bardzo jasno pisze. i o ile jeździsz na nie zablokowanym napinaczu zrób to czym prędzej
pozdrawiam
Widze że poruszyłem dość ważny problem się okazuje.
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 13:26   

Napinacz cały czas pracuje. Gdyby tak nie było to by nie padał tak szybko. Zauważcie że w innych samochodach gdzie napinacz nie pracuje na tej zasadzie, to wymienia się go rzadziej niż w 2.0D Rovera. Z resztą wystarczy spojrzeć na jego pracę na zimnym silniku. Jak ktoś jest choć trochę inteligenty to zauważy że to właśnie jakaś sprężyna pracuje a nie metal się wygina...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 13:30   

pgrad, o którym napinaczu piszesz?? czy dalej o napinaczu paska rozrządu, czy paska wieloklinowego?? bo po założeniu obudowy napinaczy i rolek pasków rozrządu i pompy nie widać :roll:
Napinacz paska rozrządu jest po ustawieniu blokowany na stałe. Napinacz paska wieloklinowego pracuje razem z paskiem, co rzeczywiście widać na wolnych obrotach silnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Czw Sie 14, 2008 10:46   

wieloklinowego, tego na pompie wody i alternatorze i klimie.

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 10:48 ]
sorry myślałem ze mowa o innym pasku. Na rozrządzie się niestety nie za bardzo znam, wole to mechanikowi zlecić, ale tylko zaufanemu. Sorry że namieszałem. :oops:
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 11:54   

Witam.
Ten link już był ale polecam wszystkim którzy mają problem (lub nie) z rozrządem.
http://video.google.pl/vi...60863&q=cambelt
Zasada wymiany zawsze ta sama (lub podobna - jak kto woli)
Pozdrawiam i powodzenia. :smile:
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 12:58   

A ja powiem tak,nie wszystko robimy samemu,choć jestem mechankiem to nie robiłęm tego sam bo nie mam warunków a i nie pracuje w zawodzie wiec jak by cos poszło nie tak ja koledze to tylko nerwy by mnie brały a tak jak cos jest nie tak to reklamacja i juz :cool:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Si] Co ile wymieniać rozrząd?
galken Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 06, 2009 10:42
Brt
Brak nowych postów [R420] przestawiony rozrząd
Modrato Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Mar 22, 2013 15:43
kadzaf
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420 Di 99] pytanie o rozrząd ???
grzesiek10310 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 08, 2010 17:31
kasjopea
Brak nowych postów [R420] Rozrząd a pompa wody
mikel1806 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Paź 25, 2010 14:57
szoso
Brak nowych postów [R420] Rozrząd w Roverku 420 Di, pomóżcie!!?
Mutilator Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Wrz 09, 2008 23:19
rybakowy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink