Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:27
[R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
Autor Wiadomość
T-K 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 22:17   [R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM

Problem j/w. Czy to nie aby o te 1.5l za dużo?
Przyspieszenie dynamiczne ale biegi zmieniane max przy 3.5k. Prawie cały czas klima włączona. Mieliśmy wymienić filtr paliwa no ale jakoś nigdy nie ma okazji - to może być powód tak dużego spalania? Czy np. komputerowi się coś popieprzyło i za dużą mieszankę sobie daje czy cuś? :D A może 10l to normalne? Ale jeśli tak to głupotą było branie 1.4, można było 1.8 przy *może* tym samym spalaniu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 20, 2008 22:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 22:20   

Trasa? Miasto?
 
 
T-K 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 22:21   

Miasto
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 22:32   

Sprawdz na stronie klubowej sa wymienione mozliwe przyczyny nadmiernego spalania.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:17   

Jak z klima i dynamicznie to wedlug mnie jest wszytsko ok.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:29   

no ja mam 1100 pojemność i na początku mi paliło 8-9 litrów w mieszanej jeździe, i tez zmieniałem przy 3500 do 4000, a teraz gdy zmieniam biegi przy 2000-2500 i na każdym kroku hamuje biegami to spadło mi do 6,7 spalanie mieszane, oczywiście wkręcam sie na obroty jak najszybciej. w sumie wiele przyczyn moze byc, ale sprobuj jezdzic tak jak ja. p.s. gdy hamujesz biegami to auto wogule nie pali benzyny aż do spadnięcia obrotów do 1500 około a i klima podobno spala od 0,5 litra do 2 litrow w miescie w zaleznosci od korkow benzyny.



pozdro
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:35   

Zmieniasz bieg na wyzszy przy 2000-2500 w benzynowym silniku? Powodzenia...
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:39   

gpredki, dziękuję :razz: http://www.wysokieobroty....97,3028979.html
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:42   

Wklej mi jakis cytat ktory mowi, ze zmiana biegow przy takich obrotow jest ok, bo ja tam widze 3500
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:46   

napisali 3500 maks, nie musze wkleiac pisze Ci fakt ze mi spadło spalanie, dla mnie to jest FAKT, jak nie wierzysz to nie Twoja sprawa

[ Dodano: Sro Sie 20, 2008 23:49 ]
http://www.twojeauto.info...id=1,37,0,0,1,0

[ Dodano: Sro Sie 20, 2008 23:49 ]
# jazda na jak najwyższym możliwym biegu przy najniższych możliwych obrotach,
# zmiana biegu po osiągnięciu 2500 obr./min w silnikach benzynowych oraz 2000 obr./min w silnikach diesla,
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:49   

gpredki napisał/a:
Zmieniasz bieg na wyzszy przy 2000-2500 w benzynowym silniku? Powodzenia...

też tak zmieniam biegi, w czym powodzenia mi życzysz?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:51   

Nie mowie, ze nie spadlo, ale silnik tez gasisz na swiatlach tam jak tam pisza? Ciekawe o ile szybciej padnie wtedy rozrusznik? Wiesz jakie sa przeciazenia w silniku gdy depczesz go od 1500rpm (bo zmieniajac przy 2000 na takie obroty wchodzisz) ? Dla mnie w ogolnym rozrachunku sie nie oplaca. W jednej madrej gazecie pisali zeby jezdzic na 5tce przy 50km/h - szkoda, ze moje drugie auto ma wtedy 1200rpm i trzesie nim jakby sie mialo rozpasc.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 23:57   

gpredki, panie majster masz pan 16 zaworowy silnik i on lubi obrotki, a silnik gaszę na swiatłach tych które znam i wiem ze sie świecą w nieskończoność... wiem jakie sa teoretycznie bo niby jak miałem sprawdzić, 1500napisales a ja sie staram przy 2500 nie wiecej, no bez przesady!! a ze twoje drugie auto to polonez to tak ma u ojca tez telepie nim
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:03   

A ile widziales rozebranych silnikow z samochodow ktorymi przyjezdzaja jezdacy takim stylem? Jak sprawdzaja spalanie w fabryce? Dziwnym trafem spalanie benzyny praktycznie zgadza sie z danymi katalogowymi, myslisz, ze oni tam odwalaja ten caly eco-driving?
Nie, moje drugie auto to nie polonez, ma nawet turbo i 230KM a telepie nim na 5ce przy 50
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:20   

w fabryce sprawdzają spalanie statycznie, bez obciążenia alternatora i oporów powietrza, a po drugie fabrycznie "mój" silnik spala podobno około 5litrow co jest dla mnie nie osiągalne, i nie widziałem takiego silnika rozebranego i zapewne Ty tez nie w sumie nikt nie widzial albo nie wie ze widział ponieważ jestesmy zazwyczaj kolejnym posiadaczem auta (wczesniej ktos katowal auto a ja jezdze oszczednie i nagle remont; to nie znaczy ze to moj styl jazdy zajechał silnik), wnioskuje ze najwyżej sie panewki zużywają szybciej, gdy przy zbyt niskich obrotach sie zmienia biegi, jeździłem wieloma autami i tylko w moim doświadczeniu auta na gaźniku szarpiom przy niskich obrotach na wtrysku raczej silnik ma chce zgasnąć raczej,
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:28   

Widzisz, czyli normalne spalanie powinno byc wyzsze niz to podawane fabrycznie. Kupilem dziewczynie 416, sprawdzam na stronie 9,9/100km w miescie i tyle robie - z wlaczona klima, w 2 osoby, biegi zmieniam roznie, najczesciej 3500-4000, ale jak trzeba to krece do 6000. Aha, miasto wojewodzkie i troche skrzyzowan i korkow jest :) A silniki widzialem, kuzyn ma spory zaklad mechaniczny i czasami mi pokazuje takie cuda, auto jezdzone od nowosci stylem emeryckim i po 60kkm-100kkm padaja panewki.
A dlaczego trzesie autem, zbyt duze przeciazenia, mala predkosc, bardzo niskie obroty i kazde chocby minimalne wcisniecie gazu zwieksza te przeciazenia. Nie jest normalne jechac 50km/h na ostatnim biegu ktory ma takie przelozenie, ze osiaga sie na nim 240km/h
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:31   

a kto mówił o ostatnim biegu 50km jechać??
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:35   

wwekol napisał/a:
a kto mówił o ostatnim biegu 50km jechać??


Bylo napisane w jednym z artykulow tego typu do ktorych linki zostaly podane wyzej. Bodajze Auto Swiat
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:39   

mi chodziło o rozpędzanie, na najwyższym biegu staram sie jechać 90<, podobno 90-100 to najekonomiczniejsza prędkość ale ile silników tyle prędkości zapewne, ja jadąc 100km mam kolo 3,5tys jak pamiętam a w Poldku 2700obrtkow :mrgreen: a kiedyś miałem malucha i nie zależnie ile jeździłem czy 60 czy ile fabryka dała to zawsze 5 literków palił ale gaznik byl dłubniety :wink: {teraz czeka i nabiera wartosci w garażu} :mrgreen:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:43   

Ja jak chce jechac w trasie ekonomicznie to na ostatnim biegu staram sie nie przekraczac 3000 rpm, 416 ma wtedy lekko ponad 100km/h, drugie moje auto rowne 120km/h i co najciekwsze spalanie obu nie rozni sie jakos dramatycznie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km
bizon9ek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Sie 06, 2007 20:22
Gregor1467
Brak nowych postów [R25] Spalanie 13l/100km i brak mocy
alpinex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Pon Lip 15, 2013 22:47
Bashful
Brak nowych postów [R 214si 16v 1999r]Zbyt duze spalanie 10l/100km
ziarno10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Paź 01, 2009 07:56
sobrus
Brak nowych postów [r214si] spalanie :(
gaxik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sty 28, 2010 17:16
macikd
Brak nowych postów [R214SI+LPG] Duże spalanie
Guliwer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Wrz 08, 2014 12:29
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink