Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrolka ciśnienia oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrolka ciśnienia oleju

czasami się zapala, dlaczego ?
Autor Wiadomość
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



  Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 09:20   [R75] Kontrolka ciśnienia oleju
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witajcie,


Zlikwiduję jedną bolączkę mojego R, niestety pojawia się następna. Czyżbym dążył do samochodu doskonałego ?
Zaczynam mieć dość tej bryki. Ciągle coś się dzieje, nie mogę mieć spokojnej głowy, żona tylko dzwoni i melduje o nowych problemach, obecny jest jak w temacie.

Nie wiem dlaczego podczas jazdy zapala się czasami kontrolka ciśnienia oleju, jest także informacja z komputera. Czasami krótko pomryga i gaśnie, czasami się zapali i nie chce zgasnąć.

Dodam, że olej w silniku jest, całkiem niedawno wymieniany, no nie na syntetyk, ale na TOTAL mineralny, nie sądzę by jednak miało to z tym cokolwiek wspólnego.
czyżby szwankował czujnik od ciśnienia ? gdzie jest on umiejscowiony ?


czy coś Wam wiadomo w tym temacie ?


pozdrawiam
_________________
PZDR.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 22:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 09:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 10:17   

Możliwe, że to wina oleju. Jaki olej lałeś wcześniej ? Pełen syntetyk, pół czy zawsze mineralny ? Przeczytałem na internecie w jakimś artykule, że przez źle dobrany olej możemy mieć problemy z silnikiem. Jeżeli samochód był przyzwyczajony do syntetyku ( rzadszy ) a teraz wlałeś mu mineralny ( gęstszy ) może to odczuć i może dlatego tak się dzieje. Ale nie jestem pewien i niech ktoś mądrzejszy powie swoje zdanie.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:39   

Do takich silników nie leje się oleju mineralnego...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:39   

olej ?? ? powiem szczerze, że tez mam takie odczucia, ale nie bardzo w to wierzę. na 100% nie można lać syntetyku do silnika z dużym przebiegiem na mineralnym, odwrotnie nic nie może się stać. Syntetyk wypłukuje wszystkie syfy z silnika i tem moze dostać luzów.

Mój mineralny na ciepłym silniku jest "rzadki jak woda". Mam gdzieś uszlachetniacz do silnika, zapodam mu i zobaczę co się bedzie działo.

PS. na tym oleju (mineralnym) prześmigałem już kilka tysięcy km i nagle by coś go zabolało ??
_________________
PZDR.
Ostatnio zmieniony przez rolando Wto Wrz 09, 2008 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:40   

A jaki masz przebieg ? Uważam ze nie masz co lać dodatków, tylko czym prędzej zmień olej na półsyntetyk jakiś dobry, żeby zrobił porządek.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:42   

se7en86 napisał/a:
A jaki masz przebieg ? Uważam ze nie masz co lać dodatków, tylko czym prędzej zmień olej na półsyntetyk jakiś dobry, żeby zrobił porządek.


180 tysięcy km.
może i to dobry pomysł by wymienić oliwę, chyba od tego właśnie zacznę, z pewnością mu to nie zaszkodzi.
_________________
PZDR.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:45   

Ja mam taki sam przebieg i leje półsyntetyk shella. Mineralny olej uważam, że jest dobry ale do diesli starego typu ( toledo I, golf II i III, itp). Zmień jak najszybciej olej na naprawdę dobry półsyntetyk, nie staraj się zaoszczędzić 50 zł bo to może uratować silnik. Filtr też oczywiście musisz zmienić. Mineralny zimny jest gęsty i może nie dostawać się wszędzie. Jak się rozgrzeje to już inna sprawa, ale to dalej mineralny.

Na jakim oleju jeździłeś wcześniej ?
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:54   

wiesz szczerze, to nie wiem na jakim oleju wcześniej śmigał ten R. Była to jego pierwsza wymiana po zakupie. Miałem wiele samochodów i nigdy tego typu historie się nie działy, mimo, ze zawsze lałem olej mineralny, no może rzeczywiście ten silnik jest taki wymagający.

chyba właśnie "dałem dupy" oszczędzając na oleju :evil:

doleje mu wstępnie tego uszlachetniacza, wydaje mi się, ze stanowczo powinno pomóc. olej zmienię w wolnym czasie, no chyba, że problem powróci to nie będę czekać.
_________________
PZDR.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 11:58   

Uważam, że uszlachetniacz może pomoże trochę, ale czy nie zaszkodzi trochę silnikowi? Są to delikatne CDT i potrzebują dobrego oleju. Pamiętaj na przyszłość, na tym nigdy nie można oszczędzać bo to jest koszt jedynie 50-80 zł zaoszczędzenia.
Na Twoim miejscu nie lał bym uszlachetniacza, tylko czym prędzej podjechał gdzie wymieniają olej gratis i tam zmienił na coś dobrego. To powinno pomóc. A na uszlachetniacza wydasz zbędne pieniądze. Lepiej w olej to zainwestować.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:08   

wiem, ze dobrze radzisz i zapewne masz rację, ale z tego co mi wiadomo w Żyrardowie nie ma takiego punktu z gratisową wymianą oleju, był kiedyś - mój ojciec prowadził.
a samemu obecnie nie mam zbytnio na to czasu.


pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:13   

Ja mieszkam w Siedlcach i zawsze zmieniałem też sam :) Znajomy mi polecił jeden warsztat i teraz tam jeżdżę. A gdzieś w okolicy ? Lub jak Twoja żona jeździ do pracy albo gdzieś przy okazji zahaczyć o jakiś taki punkt. Wylać stary olej i wlać około 6,5litra nowego plus filt. Fakt nie trwa to długo no ale jeżeli nie ma nigdzie takiego punktu to nie dobrze. A coś w pobliskich miejscowościach ? Coś napewno musi być.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:26   

no pewnie gdzieś jest, ale nie wiem gdzie, w zasadzie nigdy na nic nie wstawiam samochodu do żadnego warsztatu, zawsze sam grzebię cokolwiek by się nie zepsuło, zazwyczaj moja praca końcy się pełnym sukcesem, no ale czasami jak nie mogę podołać zadaniu lub mi sie nadzwyczajniej nie chce pracować to zlecam robotę komuś innemu.

tak więc jak mam szukać i zbędnie tracić czas to chyba sam wolę zakasać rękawy i go wymienić, cała operacja trwa max pół godziny, tylko trzeba zanleźć na to chęci :rotfl:


pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:27   

Fakt z tymi chęciami to jest najgorzej :) Też zawsze wszystko robię sam w samochodzie :) Jadę do znajomego i udziela mi swojego garażu, jak coś nie wiem to on mi mówi co i jak i sprawa kończy się sukcesem też. Tak więc życzę wytrwałości :) Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:51   

posprawdzaj przewód od czujnika, czy gdzieś nie dotyka do masy :cool:
no i ewentualnie nie zaszkodziłoby zmierzyć ciśnienie :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:54   

no właśnie na samym początku pytałem gdzie jest ten czujnik. Olej olejem, ale ja raczej bym obstawiał czujnik lub jemu pochodne.

gdzie go szukać ?

dodam jeszcze że w sobotę myłem silnik karcher'em i izolacja mogła właśnie zostać uszkodzona :(


pozdrawiam

[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 12:54 ]
sTERYD napisał/a:

no i ewentualnie nie zaszkodziłoby zmierzyć ciśnienie :hm:


jak zmierzyć ciśnienie na wale korbowym ?
_________________
PZDR.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 13:02   

a wymieniałeś filtr odpowitrzenia skrzyni korbowej?, mój kilent tak też miał prawdopodobną przyczyną był czujnik po wymianie było wszystko ok , ale fakt taki że miał przetarty kable.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 14:01   

filtr odpowietrzania skrzyni korbowej nie wymieniałem, ale wymyłem go dość dokładnie benzyną ekstrakcyjną, a czy on ma coś do tego ? z tego co mi wiadomo przechodzą przez niego tylko opary właśnie ze skrzyni korbowej.
co do czujnika, gdzie on jest ? stawiam, zę coś moze być z przewodem do niego podpiętym
_________________
PZDR.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 14:12   

obok filtra jest zaworek jeśli się będzie przytykał może być problem ze smarowaniem , ja z niemiec przywiozłem taki model z zatartym przez ten zawór silnikiem, zawór z filtrem idzie kupić w BMW za chyba 90zł cały komplet.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 14:18   

OK. dzieki za podpowiedź, zajrzę tam dzisiaj, łatwo ten zaworek zlokalizować ?


powiedz mi jeszcze coś w sprawie tego czujnika ciśnienia, gdzie on jest umiejscowiony w silniku ?
_________________
PZDR.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 14:20   

pod filterm oleju .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ciśnienia oleju
wojtek_br Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lut 01, 2012 05:40
wojtek_br
Brak nowych postów [R75] Czujnik ciśnienia oleju. Holowanie
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Mar 07, 2008 10:50
piter34
Brak nowych postów [R75]Zawór ciśnienia oleju rover 2.0 V6
corrweta Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 10, 2014 08:34
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Mruganie kontrolki ciśnienia oleju
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Kwi 24, 2013 18:47
sobierw
Brak nowych postów [R75] Zawór ciśnienia oleju, problemy z odpalaniem
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Sie 09, 2014 08:45
tomi24lbn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink