Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 8V 97] Dmuchanie z korka wlewu oleju po HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 8V 97] Dmuchanie z korka wlewu oleju po HGF
Autor Wiadomość
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 17, 2008 12:43   [R200 8V 97] Dmuchanie z korka wlewu oleju po HGF

Kilka dni temu dopadla mnie awaria uszczelki pod glowica. Wszystko wymienione zostalo tak jak Bog przykazal, jednach mechanik kazal mi obserowwac Roverka przez jakis czas, poziom oleju, plynu itd. Dzisiaj zaobserwowalem dziwna rzecz, gdy na pracujacym silniku odkrecilem korek wlewu oleju z otworu zaczal wydobywac sie dzwiek dosyc glosnego buczenia, z korka wlewu leci cieple powietrze. Dodadam, ze przed wymiana uszczelki tego nie bylo, a napewno powietrze, ktore z tamtad sie wydostaje co niby jest normalne nie buczalo. Co moze byc powodem? czy ma to jakis zwiazek z HGF ktory mialem?? Czy to rzecz naturalna? Moze to tylko moje przewrazliwienie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 17, 2008 12:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 13:31   

strala1 napisał/a:
gdy na pracujacym silniku odkrecilem korek wlewu oleju z otworu zaczal wydobywac sie dzwiek dosyc glosnego buczenia, z korka wlewu leci cieple powietrze.


O ojca w Oplu Astrze 1 1.6 8v też tak jest i jest to normalne zjawisko.
 
 
jzu 




Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: katowice



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 14:50   

U mnie też dmucha powietrze i wydobywa się taki trochę basowy pomruk. Nie wiem jak było przed HGF bo odkryłem to zjawisko po naprawie uszczelki ale zrobiłem już ok. 20k km i nic się nie dzieje - więc myślę ze ten typ tak ma i tyle :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 17, 2008 20:59   

stawiam ze wydaje Ci sie ze tam leci powietrze :-) , ono jest poprostu naprzemiennie wypychane i wciagane i jest to normalny objaw przy pracujacych nizej tlokach, dla pewnosci mozesz przylozyc na otwor kartke papieru, lub torbe foliowa, jesli sie nadmucha znaczy, ze faktycznie dmucha :smile:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

  Wysłany: Pią Paź 17, 2008 21:01   

a jezeli okaze sie ze nadmucha i dmucha to co?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 21:08   

strala1 napisał/a:
a jezeli okaze sie ze nadmucha i dmucha to co?

to cisnienie na garach do sprawdzenia.
Jesli ktorys gar kuleje to komprecha wali do skrzyni korbowej a stamtad tez musi ujsc i uchodzi poprzez kanaliki do gory.
W starszych sam. mozna to bylo poznac po zaolejeniu filtra powietrza, poniewaz odpowietrzenie skrzyni korbowej bylo podlaczone do obudowy tego filtra (i olej pod cisnieniem tam sie dostawal)
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 13:47   

Lechos napisał/a:
Jesli ktorys gar kuleje to komprecha wali do skrzyni korbowej


Niekoniecznie, jak nieszczelne zawory, to ma bardziej prostą drogę :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 18, 2008 22:53   

ale my tu przeciez rozpatrujemy ewentualny przypadek dmuchania z korka oleju,
jesli bylby nieszczelne zawory to dmuchaloby do kolektora ssacego, albo wydechowego bez wplywu na to co sie dzieje w skrzyni korbowej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 23:40   

z innego samochodu znam taki efekt dmuchania spod pokryw, z powodu nieszczelnych prowadnic zaworów, zużyte uszczeki gumowe.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 18, 2008 23:53   

ale przeciez prowadnice sa nad przylgniami zaworow, wiec jesli zawor jest szczelny, to nie bardzo to ma jak tam trafic
jesli otworzy sie ssacy, to zasysa powietrze, wiec tu nie ma mozliwosci,
ewentualnie przy otwartych wydechowych, ale tu tez watpie, bo przeciez spaliny maja spory otwor zeby uciekac i co beda sie wciskac w szparki,
no chyba ze zawor ma luz w prowadnicy tak ze 2 mm :smile:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 13:15   

AndrewS napisał/a:
jesli otworzy sie ssacy, to zasysa powietrze, wiec tu nie ma mozliwosci,


Tylko, że to są silniki czterosuwowe :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 14:03   

no i co z tego ze sa czterosuwowe, jak w innych suwach zawory sa zamkniete i niby ktoredy ma to sie tam dostac

to moze dokladniej, bo kolega cos nie moze zaczaic
suw ssania otwarty ssacy, wydechowy zamkniety
suw sprezania, obydwa zamkniete
suw pracy, obydwa zamkniete
suw wydechu, wydechowy otwarty, ssacy zamkniety

tak wiec pisalem wyzej w jakich przypadkach jest to ewentualnie mozliwe
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 17:25   

AndrewS napisał/a:
to moze dokladniej, bo kolega cos nie moze zaczaic


Któryś z nas napewno :razz: Pisałem o nieszczelnych zaworach przecie, więc, co myślisz, że są nieszczelne tylko w jednym suwie a w pozostałych szczelne :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 17:44   

u mnie tez `dmucha` z wlewu paliwa :D nie wiem jak bylo przed ale uszczelke robilem bo mialem nutelle w zbiorniczku plynu chlodniczego :D :lol:
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 18:24   

Jary napisał/a:
Pisałem o nieszczelnych zaworach


tylko jak zwykle znowu nie napisales precyzyjnie, bo zawor moze byc nieszczelny na przylgni zaworowej lub w prowadnicy zaworowej gumowa uszczelka

napisz moze ktoredy przy nieszczelnych zaworach dostaje sie to do skrzyni korbowej a konkretenie chodzi o ta wypowiedz

Jary napisał/a:
Lechos napisał/a:
Jesli ktorys gar kuleje to komprecha wali do skrzyni korbowej


Niekoniecznie, jak nieszczelne zawory, to ma bardziej prostą drogę :razz:
_________________


napisz moze jak wyglada ta prosta droga
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:56   

AndrewS napisał/a:
bo zawor moze byc nieszczelny na przylgni zaworowej lub w prowadnicy zaworowej gumowa uszczelka


Może i nie napisałem precyzyjnie sory (wydawało mi sie to oczywiste), ale zawór uszczelnia cylinder przy/przez przylgnię zaworową i grzybek zaworu, natomiast gumowa uszczelka w prowadnicy ma a zadanie zapobiegać przedostawaniu się oleju do cylindra i nic więcej i dla dopełnienia dopiszę, że przyczyną nieszczelności zaworu (grzybek i przylgnia) może być zużyta/wyrobiona prowadnica zaworu :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:10   

ok teraz juz prawie wszystko wiemy
tylko zostala jedna rzecz,
w jaki sposob ta nieszczelnosc jak napisales powoduje "bardziej proste" przedostawanie sie do skrzyni korbowej

bo ja twierdze, ze ta nieszczelnosc calkowicie wyklucza przedostawanie sie do skrzyni korbowej
skrzynia korbowa to obszar pod tlokiem tam gdzie wal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:12   

Z doswiadzczenia wiem ze jednak moze dmuchac w korek przez nieszczelne zawory.Zurzyta prowadnica zaworu i grzybek nie uszczelnia na przygnii.Skoro mamy luz na prowadnicy to gazy uciekaja przez ta nieszczelnosc.Czesc gazow poleci do kolektora a czesc do kapy zaworowej.

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 21:14 ]
W silnikach z przebiegiem rzedu 150-200tys km taka nieszczelnosc to juz norma i nie nalezy sie tym przejmowac.Robi sie to przy okazji robienia HGF a koszt regeneracji glowicy R4 8V to okolo 350-400zl w Poznaniu. Ja zaplacilem 400zl z wymiana 2 zaworow, 5 prowadnic, wszystkich sprezyn, docieranie, sprawdzanie szczelnosci, planowanie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:16   

mogewszystko napisał/a:
u mnie tez `dmucha` z wlewu paliwa


:?:

A co to ma z tematem :?:

Patrzyłem w swoim i dmucha.
Na chłopski rozum to pracujące tłoki wytwarzają jakieś ciśnienie w skrzyni korbowej silnika.
Do tego dochodzą przedmuchy z cylindra w czasie sprężania bo wątpię aby pierścienie miały 100 % szczelność więc chyba jakiś ułamek procenta ciśnienia przedostaje sie w dół.
A owo dmuchanie przez otwór wlewu oleju jest tym ciśnieniem.
A z drugiej strony to chyba po coś jest odma w silniku...

Przynajmniej ja tak to pojmuje choć mogę sie mylić.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:24   

Zukowaty napisał/a:
Zurzyta prowadnica zaworu


musialoby to byc baaaaaardzo duze zużycie, skoro gazy majac szeroki otwor jakim jest kolektor wydechowy lub ssacy przedostaja sie poprzez luz prowadnica zawor na gore,
dodam ze po dordze jeszcze maja uszczelniacz zaworu, ktory tez musiaby byc juz zużyty, a dodatkowo przy jego zuzyciu silnik ladnie kopci juz na niebiesko

no i oczywiscie przy nieszczelnym zaworze dany cylinder przestalby pracowac, a autor watku nic o tym nie wspomina
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] nie da się otworzyć korka wlewu paliwa
toxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Sty 28, 2011 10:30
toxx
Brak nowych postów [R200] Gdzie/jaki kupić korek wlewu oleju?
petruszka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Paź 02, 2013 14:20
petruszka
Brak nowych postów [r200 16v 98r]zerwany gwint wlewu oleju w skrzyni biegów
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Cze 14, 2007 10:04
PTE
Brak nowych postów [R220sdi]korek wlewu oleju skrzyni biegów
bart10001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lut 10, 2015 14:19
RAKU_44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink