Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Latające koła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Latające koła
Autor Wiadomość
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 18:38   [R45] Latające koła
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

mam problem , otóż jak wjade na wybój lub jakąś nierówność , to czuje jak by mi kierownica uciekała , tzn uczucie takie jak by koła lataly w lewo i prawo , miały jakies luzy czy coś .

wymienilem końcówki drążków , drążki wewnętrzne , zrobiłem zbierzność i dalej to samo . pomocy , może ktos miał tak samo , nie wiem co to może być
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 18:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:10   

Prawdopodobnie żywot amortyzatorów przednich się (s)kończy(ł).
 
 
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:37   

thef napisał/a:
Prawdopodobnie żywot amortyzatorów przednich się (s)kończy(ł).


czemu tak uważasz?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:42   

Najwyraźniej po wjechaniu w nierówność masz słaby docisk kół do nawierzchni i stąd pływanie auta (odczucie uciekania kierownicy). Zrób mały test, rozbujaj przednią część auta i sprawdź jak szybko wraca do spoczynku.
 
 
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:14   

wraca szybko , nie faluje , tylko jakieś 2 krótkie skoki. co może byc jeszcze przyczyną takiego zachowania kół ?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:37   

piorun1111 napisał/a:
tylko jakieś 2 krótkie skok
Za dużo. Powinien stanąć od razu.
piorun1111 napisał/a:
co może byc jeszcze przyczyną takiego zachowania kół ?
Będę się upierał przy amortyzatorach.
 
 
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:20   

po dokładnym obadaniu sytuacji stwierdzam ze amortyzatory wracają od razu , tzn ,jak rozbujam, to odrazu wracają, tzn jeden skok.

a może jakies luzy na tulejach wachacza czy może coś stabilizującego ?? ?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:57   

Może, może, może... stanu amortyzatorów nie da się tak na prawdę na oko ocenić, nawet na badaniu ich sprawności wynik 90% nie świadczy o ich dobrym działaniu, podobnie jak wynik 60% nie musi oznaczać ich kiepskiego stanu. Wejdź pod samochód i sprawdź stan sworzni wahacza dolnego, tulei, łączników i silentblocków stabilizatora, drążków reakcyjnych, sprężyn, górnych wahaczy i przy okazji amortyzatorów, może coś znajdziesz.
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:05   

Mogą to jeszcze powodowac luzy na przekładni kierowniczej,chodzi mi tu o jej środek ale tego sie nie da naprawic a zregenerowac,muśle jednak ze ten kto Ci wymieniał te koncówki drążków zauważył by tą usterke :grin:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
ZBYCHO 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 99
Skąd: lublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:05   

miałem takie problemy zaraz po kupnie roverka, zwłaszcza na koleinach wyrywało mi kierownicę z rąk, jeździłem po zakładach chcieli mi wymieniać amortyzatory i takie tam, a okazało się po wizycie na wulkanizacji że mam zużyte 4 letnie opony przednie, po wyważeniu było lepiej, a jak kupiłem nowe to problem zniknął całkowicie...

mam założone opony 195/55 R15
_________________
Pozdrawiam, Z
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 22:23   

ZBYCHO napisał/a:
że mam zużyte 4 letnie opony przednie




A to ci ciekawe :cool: :lol:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
ZBYCHO 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 99
Skąd: lublin



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 22:05   

ciekawe i prawdziwe... :grin:

samochód kupiłem od handlarzy i nie wiedziałem o co kaman, byłem u kilku "mądrych" mechaników, którzy chcieli mi wymienić pół zawieszenia i dopiero gość w Carspeedzie podpowiedział mi że to może być to
_________________
Pozdrawiam, Z
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 01:01   

ZBYCHO napisał/a:
ciekawe i prawdziwe... :grin:


Zapewne rybakowy'ego ciekawi fakt czy opony mają 4 lata czy zakładasz 4 opony na przód :rotfl:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 07:28   

Takich powodów zachowania się auta może być wiele, bardzo wiele.

Sprawdzić to trzeba, proponowałbym najpierw skontrolować stan układu kierowniczego (przeguby dršżków zwłaszcza), przekladnia kierownicza, itd..
Stan zawieszenia (również przeguby, na zwrotnicach), stan osi wachaczy (tuleje gumowo-stalowe), czy nie sš krzywe, itd..
Także czy się zawieszenie nie rozłazi (znaczy się, buda, skontrolować odległoœć pomiędzy gniazdami sprężyn, mniejsze samochody majš tendencję do rozłażenia sie jak stara szafa.

Trzeba po kolei posprawdzać zawieszenie, układ kierowniczy i budę samochodu.

Uszkodzone czy niesprawne amortyzatory będš raczej bujać samochdem jak amerykańskim kršżownikiem, na boki jak lata to raczej luzy czy uszkodzenia zawieszenia i układu kierowniczego.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 13:52   

Może to być również objaw rozregulowanej zbieżności kół.
Na pewno dobrze Ci to zrobili?
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 15:42   

Ja robilem w poprzednim autku sworznie kulowe wachaczy bo bylo to samo.Wystarczy podniesc auto na lewarku i lapiac za opone poruszac kolem na boki i gora dol.Jak jest luz to napewno wyczujesz.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0TD 01r] Piasta koła
baltian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Maj 28, 2009 14:29
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Pytanie o koła
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 02, 2007 20:30
drooid
Brak nowych postów [R45] Koła z Golf II
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Paź 19, 2007 23:11
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZS] Koła zimowe
pytania sugestie
freestyler Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Lip 31, 2007 18:46
ukaszekmg
Brak nowych postów [R416] szpilki do koła
majek823 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 18, 2012 21:34
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink