Forum Klubu ROVERki.pl :: Poliuretanowe gumy zawieszenia.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Poliuretanowe gumy zawieszenia.
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:04   

rodi_ napisał/a:
Troche drogie, ale czemu nie. Do mojego 190E za komplecik. Jeszcze musze sprawdzic ile bedzie cena w sklepie, znalazlem niedaleko mnie dystrybutora powerflexa. Jesli cos kolo tej kwoty to chyba se zakupie.
190 euro szkoda ze tak zlotowka spadla na pysk. Ja niestety nie moge sobie pozwolic gdyz stracilem prace i jestem tylko studentem na utrzymaniu staruszkow :) ale na wakacje czemu nie :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 26, 2009 20:17   Re: Poliuretanowe gumy zawieszenia.

a tu jest oferta z jednego forum :) http://www.elasto-moto.eu/
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 20:21   

ale tylko do r400
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 26, 2009 20:23   

michone napisał/a:
ale tylko do r400


proponuje napisac maila bo oni swoja oferte dopiero co rozrzeszaja i moze trza im podpowiedziec co bysmy chcieli :) chyab ze amma osobiscie do czlowieka sie zglosci z zapytaniem co moga zrobic :)
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 19:31   

witam

czy ktos moze korzystal z ofery bikopuru?

zamowilem tuleje do tylnego dolnego wahacza i okazalo sie ze w zestawieniu mieli tulejki 31/10x50 a u mnie sa potrzebne 35/10x50

ktos mial podobny problem?


ps: auto to r400 z 99 roku
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 20:32   

w dolnym wahaczu są dwa rozmiary. Tuleje:
wewnętrzna fi37/10x50
zewnętrzne fi31/10x50.
Do jednego dolnego wahacza trzeba 3 tuleje. Dwie zewnętrzne i wewnętrzną.

Ps. Niedługo pewnie też będę zamawiał cały komplet na tył bo mam do wymiany duże cukierki a już za jednym rozłożeniem pasowałoby zrobić wszystko.

Pozdrawiam
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 20:52   

ok

srodkowa owszem ma 37 mm

ale zewnetrzne maja w moim przypadku po 35 mm

mam wahacze od delsola czy co?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 22:12   

w takim układzie zadaj pytanie ludziom którzy Ci sprzedali te tuleje bo domyślam się że powiedziałeś że chcesz do wahacza i określiłeś które a oni dobrali rozmiar.
Nawet jak sam im powiedziałeś jakie powinien mieć wymiary to powinni taki Ci dostarczyć.
Tak czy siak coś tu jest nie tak (niechcący mi się zrymowało ;) )

Daj znać jak to rozwiążesz bo jak wspomniałem u siebie będę to robił.
Wymieniasz komplet z tyłu czy tylko w dolnym wahaczu?

Pozdrawiam
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 22:42   

na razie wymieniam tylko tylny dolny wahacz, chetnie bym robil calosc od razu ale to sa koszty ponad 1k
powod jest prosty - auto juz sie kiszkowato prowadzilo a kupowanie zwyklych tulej za wieksze kase jest bez sensu :D ja tam wierze w elastomery - w miniaku sprawdzaja sie znakomicie


zamawialem po prostu set do tylnego wahacza do r400

opis byl z wymiarami na stronie ale do glowy mi nie przyszlo ze moge miec tuleje w innym rozmiarze - po prostu bym wtedy sprawdzil :)
bo sa takie dostepne ( te 35mm ) i opisane jako honda del sol :D
stad moje stwierdzenie

no nic na razie zglosilem problem w bikopurze, mam nadzieje ze szybko zareaguja bo moj roverek wisi w robocie na podnosniku i blokuje miejscowke ktora ma zarabiac ;/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 18, 2009 08:39   

dokładnie nie chcę blokować sobie podwórka ewentualnie mechanika.
Jak myślisz da się zmierzyć te zewnętrzne tuleje jak siedzą na aucie czy nie bardzo? Bo jak będę zamawiał to zwrócę na to uwagę.
Koszty są spore ale jak ma się użytkować samochód dłużej to warto kilka groszy dołożyć.
U mnie autko prowadzi się super. Tylko ten duży cukier już jest w strzępach.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 19:37   

ja cukierki wymienilem jakis czas temu ale na standardowe gumy ale koszty porownywalne - jakies 75 pln mnie jeden kosztowal a za tyle moglbym miec elastomery ;/

potem zaczely leciec simerbloki i auto przestalo sie proawdzic - co baaaaardzo wyraznie odczulem jak wrocilem z wyjazdy do chorwacji :)

a co do zmierzenia to owszem :) da sie majac autko poskladane

no i odpowiadajac na twoje wczesniejsze pytanie - owszem sukcesywnei bede wymienial na elastomer elementy zawieszenia - nastepny w kolejce jest stabilizator a po nim dolne przednie wahacze :)

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 19:37 ]
wymienilem :)

zalozone sa juz poprawne, musze tu pochwalic bikopur, bardzo ladnie i szybko zareagowali

tak btw posrodku wahacza powinny byc tuleje fi37x10/40 a nie fi37x10/50 jak pokazuje wyszukiwarka

wychodzi na to ze moj wahacz to jakas kombinacja delsola i aerodecka :D hehehe
diabli wiedza skad -

WNIOSEK! - ZANIM ZAMOWISZ POMIERZ SWOJE TULEJE

:)
ale teraz pozytywy :D
super sie jedzie nic nie tlucze, nie ma efektu wyrabanych amorkow , poprawilo sie prowadzenie, co prawda nie na tyle ile bym sobie zyczyl, musze jednak w przody tez zainwestowac :)

polecam
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 19, 2009 21:22   

flapjck1, to dobrze że wszystko wyszło ok
a tak jeszcze się zapytam w wahaczu masz miejsce na montaż stabilizatora?
bo te wahacze też różne wychodziły już z wyglądu zewnętrznego
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 22:27   

powiem szczerze nie mam pojecia jak jest z tylu zalozony stab ( w moim nie ma ) ale na pewno w kazdym wahaczu mam niewykorzystany otwory ( gwintowany chyba )
o ile dobrze pamietam pomiedzy srodkowym a wewnetrznym simmerblockiem

gdzies mi sie obilo o uszy ze byl stab z tylu w 420 Si, prawda to? bo w moim rave nie ma na ten temat ani slowa...

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 22:27 ]
ps: znalazlem :D kanciak i honda i rzeczywiscie ten otwor co mam jest od staba :D

no nic
na razie bedzie plan wsadzic polibusze na przod a potem sie pomysli :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 19, 2009 22:34   

flapjck1, u mnie tez jest otwór na stabilizator więc pewnie mam takie wahacze jak Ty.
Z tego co widziałem to diesle i też nie wszystkie miały stabilizatory.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 13:39   

Jakby kogoś interesowało to na drążki reakcyjne do Rover 25 i MG ZR pasują poliuretany/gumy od firmy Bikopur o Numer produktu BP: 081165

Wiem na pewno bo założyłem u siebie.

http://www.strong-flex.eu...temid=1&lang=pl

http://www.strong-flex.eu...temid=1&lang=pl

przy czym te drugie - żółte - są tak twarde że trudno w nie wbić nawet paznokieć, i przenoszą każde naciśnięcie gazu na karoserię, także raczej do wyczynowych zastosowań.

w necie znajdziecie też hasła na rabaty 5%
_________________
-------------
וροVVЄя
Ostatnio zmieniony przez spider666 Pon Lut 21, 2011 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 17:57   

ja chcialem kupic duzy set do zawiasu ale skonczyla sie promocja ceny skoczyly i chwilowo sie pogniewalem na nich

ale mam tyl czesciowo na zoltych i jest malina tylko teraz reszta zaczela plywac i juz mnie to wkurza, ale jak sie ogarne z cabrio, vi i miniakiem to biore sie za swojego biednego dupowoza :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 22:54   

A ja kupiłem niedawno zestaw tulejek do poduszek silnika + gumki na stabilizator z Powerflex. Na razie jeszcze nie założyłem, ale są dość miękkie i jak chodzi o jakość robią bardzo dobre wrażenie :)
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 13:53   

na powerflexy dużo ludzi narzeka. u mnie są dwie takie po poprzednim właścicielu w wachaczu - widać że zaczynają pękać. są poza tym dosyć miękkie, fioletowe - jak zwykła guma. natomiast żółte bikopury za to bardzo twarde, ale moim zdaniem do auta z twardym zawiasem w sam raz.

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 13:53 ]
Jeśli chodzi o tuleje wahaczy R25 to po małej przeróbce można użyć tej:
081164 www.strongflex.vot.pl
http://www.strongflex.vot...temid=1&lang=pl

ale trzeba poprosić o dodatkowe kołnierze grubości 4mm
(2 szt. na każdą tulejkę, czyli w sumie 4 na dwie strony)
Trzeba też trochę dopasować, żeby dało się wcisnąć tą metalową część.
Wahacz w środku się ścieśnia (po wyjęciu tulei metalowo-gumowej)
i trzeba będzie w poliuretanach trochę powiększyć otwór
w miejscu łączenia ich na środku wahacza (tylko nie za dużo - ma być ciasno).
Później poprawić rowki na smar, jeśli znikną w czasie obróbki.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 17:52   

mala aktualizacja:

w mojej 400tce aktualnie zawieszenie wyglada tak - przod ( poza tulejkami gornych wahaczy ) to zólty ( sztywniejszy/sportowy ) bikopur
tyl w wahaczach poprzecznych jest zolty bikopur i cukierki sa czerwony bikopur ( notabene wczesniej wspominalem ze wymienilem na zamienniki jakies mocniejsze ale juz byly rozwulkanizowane ;/ )

konkluzja - im wiecej sie wymieni elementow na polibusze tym sensowniej auto jedzie - co prawda odniesieniem jest prawie zawsze zuzyta guma ale roznica jest zdecydowanie in plus
dodatkowo jesli gdzies sa jakies luzy bardzo wyraznie sa slyszalne - ja np mialem takie dziwne popukiwanie z przodu, myslalem ze to maglownica ( nie bylem w stanie stwierdzic precyzyjnie co ) po okolo 3-4 tys km luz sie powiekszyl ( stukanie tez ) i wyszlo szydlo z worka ze niespelna roczna prawa koncowka drazka kierowniczego ma luz ( mimo wszystko niewielki )

zasadniczo - jak mnie roverek nie bedzie wkurzal to pewnie sie doczeka camber kitu na tyl tez na polibuszach - ale prowadzenie juz teraz jest duuuuuzo lepsze niz wczesniej - auto jest bardzo stabilne zwlaszcza w koleinach w tescie "losia" jeszcze duzo szybko i dla mnie to jest istotne

przy seryjnych amorkach ( nieco juz oslabionych ) czuc wieksza zwartosc czy tez spojnosc zawieszenia

na pewno nie jest to zjawisko ktorym straszono na forum hondy ze sie beton ( zwlaszcza w odniesieniu do polibuszowych cukierkow ) robi i auto jest "nie do uzytku"
u mnie cicho jest

ale dla porownania dodam ze w cabrio jak wlozylem poduszki do drazkow reakcyjnych przednich i skrzeczaly jak diabli


ps: tylne wahacze mam przystosowane do mocowania tylnych stabilizatorow
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 02, 2012 20:12   

ja po założeniu poduszek silnika z poliuretanu chyba zdecyduje się na zestaw zawieszenia tylko ciekawe jak z doborem pod coupe... oraz trochę mi szkoda bo ostatnio wszystkie zużyte gumki wymieniałem... jednak znając życie po zimie zawsze coś wyjdzie :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tuleje poliuretanowe do ROVERA
shogunnn Tuning mechaniczny 14 Nie Kwi 19, 2009 15:41
zorq
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi rover 220 sdi obnizenie zawieszenia
tebe25 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 04, 2014 23:30
Raptile
Brak nowych postów [R220 SD 97] Usztywnianie zawieszenia
xmen38 Tuning mechaniczny 4 Sob Kwi 17, 2010 03:56
bula21
Brak nowych postów [MG ZR 160] pytanie o rozstaw kół i belkę zawieszenia
spider666 Tuning mechaniczny 3 Czw Lut 04, 2010 09:15
iktorn73
Brak nowych postów [ALL] Oznaczenia sprężyn zawieszenia/kolory farb
xbialyx5 Tuning mechaniczny 3 Czw Kwi 09, 2015 23:11
xbialyx5



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink