Forum Klubu ROVERki.pl :: obcięte sprężyny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
obcięte sprężyny
Autor Wiadomość
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 14:30   obcięte sprężyny

witam
czy ktoś z was próbował obciąć seryjne sprężyny w swoim roverze?
ja mam r200sd i myślałem o tym..
wcześniej miałem mazde 323 z 90roku i jak pękła mi jedna ze sprężyn postanowiłem że
obetnę wszystkie.. zrobiłem to i efekt był rewelacyjny.. autko nie tylko poszło w dół ale stało sie bardziej przyczepne na łukach(chyba przez to ze środek ciężkości poszedł w dół).. wiadomo że dalej była "miętka" ale nie składała sie już tak bardzo w zakrętach jak wcześniej, no i "komfort" jazdy też nie ucierpiał
problem pojawiał sie tylko gdy do tyłu wsiadło 3 ludzi.. trzeba było bardzo uważać na nierównościach..

jeśli ktoś z was miał jakieś przygody z obcinaniem sprężyn to prosze o wypowiedzenie sie.. wolałbym poczytać opinie innych zanim zdecyduje sie na kupno jamexów bo chciałbym uzyskać jakiś kompromis pomiędzy przyczepnością a komfortem.. pozdr
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 10, 2008 14:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 14:35   

za 350zl masz komplet nowych sprezyn jamexa... my jestesmy przeciw wszelkim "druciarstwom". Jak chcesz taniej to oddaj sprezyny to skrocenia ale profesjonalnego...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 14:57   

albo poszukaj zestawu od wersji "silverstone" - obniżają auto o 30mm i usztywniają ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 18:31   

za 599 masz jeszcze sprężyny progresywne waitec -35mm. mialem je w drugim r i tez fajne :) teraz mam -30 eibach
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Rafal_Bogus 




Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Gdańsk

MG MGF

Wysłany: Pią Paź 10, 2008 23:03   

mi udało sie kupic zawieszenie od mg zr nie bylo zadnego problemu z przelozeniem. jest nizszy o 40mm ale zawieszenie jest strasznie sztywne o komforcie praktycznie nie ma mowy. po naszych pieknych polskich drogach jezdzi sie jak pociagiem. "jest tak sztywny ze czuje jak najezdzam na cień" :lol:
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 23:16   

Rafal_Bogus napisał/a:
mi udało sie kupic zawieszenie od mg zr nie bylo zadnego problemu z przelozeniem. jest nizszy o 40mm ale zawieszenie jest strasznie sztywne o komforcie praktycznie nie ma mowy. po naszych pieknych polskich drogach jezdzi sie jak pociagiem. "jest tak sztywny ze czuje jak najezdzam na cień" :lol:

Hehe skądś to znam... :mrgreen:
Wracając do cięcia sprężyn, efektu nie jesteś nigdy w stanie przewidzieć. Ale jamex do lanosa -35mm (naprawdę - 60mm) miał 12mm średnicy i 6 zwojów. Oryginał ma 12.5 i siedem zwojów. Na moją prośbę zrobili mi z drutu 12,5 6 zwojów. Teoretycznie to samo co urżnięcie jednego zwoju, w praktyce jak urżniesz, to ostatni zwój jest skośnie do mocowania i przez duże naprężęnia może się złamać i wyskoczyć
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 16:44   

marcinmarcin napisał/a:
Rafal_Bogus napisał/a:
mi udało sie kupic zawieszenie od mg zr nie bylo zadnego problemu z przelozeniem. jest nizszy o 40mm ale zawieszenie jest strasznie sztywne o komforcie praktycznie nie ma mowy. po naszych pieknych polskich drogach jezdzi sie jak pociagiem. "jest tak sztywny ze czuje jak najezdzam na cień" :lol:

Hehe skądś to znam... :mrgreen:
Wracając do cięcia sprężyn, efektu nie jesteś nigdy w stanie przewidzieć. Ale jamex do lanosa -35mm (naprawdę - 60mm) miał 12mm średnicy i 6 zwojów. Oryginał ma 12.5 i siedem zwojów. Na moją prośbę zrobili mi z drutu 12,5 6 zwojów. Teoretycznie to samo co urżnięcie jednego zwoju, w praktyce jak urżniesz, to ostatni zwój jest skośnie do mocowania i przez duże naprężęnia może się złamać i wyskoczyć


no i na koniec chyba sprezyna jest hartowana z tego co mi wiadomo. Bo wiiem ze są ludzie co palnikami nagrzewaja pozniej sciskaja i hartuja.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 00:46   

michone napisał/a:

no i na koniec chyba sprezyna jest hartowana z tego co mi wiadomo. Bo wiiem ze są ludzie co palnikami nagrzewaja pozniej sciskaja i hartuja.

Tego bym się bał jeszcze bardziej niż cięcia - nigdy nie wiadomo kiedy to pęknie... :(
 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 01:52   

Rafal_Bogus napisał/a:
mi udało sie kupic zawieszenie od mg zr nie bylo zadnego problemu z przelozeniem. jest nizszy o 40mm ale zawieszenie jest strasznie sztywne o komforcie praktycznie nie ma mowy. po naszych pieknych polskich drogach jezdzi sie jak pociagiem. "jest tak sztywny ze czuje jak najezdzam na cień" :lol:


no właśnie.. szczerze mówiąc to wolałbym żeby auto zachowało komfort taki jaki jest, ale poszło w dół o kilka centymetrów bo na 15 calowych felgach z oponkami 195/50 siedzi dość wysoko.. nie musi być "przyklejony" do asfaltu bo i tak nieźle trzyma sie drogi a jeśli będzie jeszcze lepiej to będzie kusić szybszą jazdą na czym sie ostatnio przejechałem wpadając do rowu i uszkadzając zderzak:/ ale przynajmniej przerobiłem delikatnie zderzaki i wygląda teraz dużo lepiej.. kiedyś sie pochwale;) chce go po prostu trochę obniżyć nie tracąc przy tym komfortu i chyba zrobię tak, że kupie jakieś używane seryjne sprężyny, obetnę je a jeśli będzie lipnie to będe miał seryjne pod ręką.. szkoda ciąć mi tych które mam teraz bo naprawdę nieźle sie sprawują..
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 02:32   

coś za coś - będzie twardo to i przyczepnie a przede wszystkim szybka reakcja. Po paru miesiącach w ZRze, jakie inne auto bym nie prowadził to mam skojarzenia z pontonem... ahooooooooooooy Captain
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 08:40   

W mojej poprzedniej furze poprzedni właściciel chyba nie mógł dobrać spężyny więc obciął. Efekt obcięcia jest taki że o ile w fabrycznych sprężynach ostatnie zwoje są równolegle do "kielichów" to po obcięciu sprężyna spoczywa na końcu obciętego pręta tj całą poprzednią siłę przenosi już nie na okrąg o średnicy jakiejś tam tylko na 1cm2 końca sprężyny (obcięty koniec). Efekt - najpierw wygięło a potem wyrwało mi kielich z amortyzatora.
Nie polecam takiej chałtury.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 12:57   

a jakby tak w ostrym zakrecie sprezynka wyskoczyla :P

Tymbardziej ze ceny niwych zestawow są przystępne a uzywanych jeszcze bardziej
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 13:52   

:shock: ze jeszcze ludzie maja pomysly z cieciem sprezyn :| jak Ci zycie nie mile to skocz z mostu, a nie narazaj na niebezpieczenstwo innych. szczegolnie ze za mala kase mozna miec nowe sprezyny :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Nie Paź 12, 2008 22:41   

Ja powiem tak - dosc juz na naszych droga oplow calibr oraz potworow 60 konnych vw z obcietymi sprezynami i innych mpowerow, oklejonych siatexami tak ze masz sie zesrac ze strachu na sam widok bo chyba w zaden inny sposob tego typu auto nie zrobi wrazenia na czlowieku z iq > 60. Nie licuje aby takiej marce z klasa i dusza serwowac takie badziewne rozwiazanie. Raz sie uda raz nie - jedno jest pewne - wlasciwosci jezdnych tym nie poprawisz a poziom bezpieczenstwa obnizasz do zera praktycznie bo nigdy nie zrobisz tego tak jak inzynierowie w fabryce powiedzmy H&Ra. Jest cala masa dostepnych rzeczy juz w bardziej przystepnych cenach niz pare lat temu. Kup porzadne sprezyny, dopasuj amory i smigaj lub dbaj o nie w serii tak abys zawsze dojechal i nie powiedzial sobie "glupi bylem". Sa sprezyny obnizajace nie twardsze. Poszukaj firmy VENTURA.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Paź 12, 2008 23:06   

Poza tym trzeba wziac pod uwage jeszcze to ze sprezyna pewnie nie jest na calej dl taka sama. Tj najpierw jest bardziej zwinieta potem mniej, czyli najpierw moze byc miekka potem twardsza. Ktora czesc bys wycial ? Druga sprawa to tak jak napisal 'ezy'. Wytniesz sprezyne i z jednej strony bedziesz mial ladnie zakonczona a z drugiej bedziesz niszczyl amortyzator, co w dalszej ekspoloatacji wyjdzie Ci drozej niz kupno nowych 'sportowych' sprezyn
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 14:04   

Dokładnie tak obcięcie tylnych sprężyn jeszcze może przejdzie bo są zwykle jednakowo zwinięte ale z przodu może sie skończyć tragicznie. Ceny rynkowe dają możliwość zrobienia tego profesjonalnie (dedykowane sprężyny maja jeszcze tzw. pierwsze ugięcie miękkie co zapewnia dostateczny komfort jazdy)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 17:26   

nie myślcie że chce wyglądać jak maniak z calibr czy czegoś tam.. chciałem tylko obniżyć auto bez usztywniania go nadmiernie tak żeby zachować jakiś komfort jazdy po polskich drogach.. i nie myślcie że piszecie z głupkiem bo gdybym nie miał pewności że coś jest bezpieczne to bym tego nie zrobił. jestem mechanikiem studiuje mechanikę i wiem że jest to do zrobienia ale po oględzinach mcpersona stwierdziłem że za dużo trzeba by przerabiać i faktycznie sie to nie opłaci.. musiałbym wykrzywić na gorąco sprężyne tak aby dolegała całym zwojem do kielicha albo przerobić kielich.. odstąpiłem już od tego i chyba zostanę z tym co mam bo nawet VENTURA nie oferuje sprężyn o twardości seryjnych chyba że pod zamówienie.. pozdr
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 17:53   

przecierz nie ma tragedii... na oponach 205/50/15 bylo ok. Teraz mam 205/40/17 i teraz idzie jezdzic ale powoli :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 18:33   

dramatyzujecie, mnie sie jezdzi dobrze :D a nawet bardzo dobrze :D
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 20:08   

Ja jezdze na 195/45/14 i zyje :]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200] sprężyny
kula92 Tuning mechaniczny 1 Wto Lis 20, 2012 23:06
greg-si
Brak nowych postów sprężyny Jamex
prośba
DawidNB Tuning mechaniczny 14 Sob Paź 29, 2011 17:53
Gość
Brak nowych postów Spreżyny do R 200 silverstone
Biernik20 Tuning mechaniczny 82 Sob Mar 21, 2009 19:52
marcinmarcin
Brak nowych postów Sprężyny JAMEX
gruby87 Tuning mechaniczny 2 Pon Cze 30, 2008 20:21
HaDeSsS
Brak nowych postów [R214Si '98] Sprężyny
keraj83 Tuning mechaniczny 9 Sro Kwi 15, 2009 11:51
fr0sch



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink