Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:08
[Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
Autor Wiadomość
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 22:37   

Witam,
Dodam tylko, że komp Poldowy jest troszeczkę inny, inaczej steruje wtryskami i, faktycznie jak powiedziano wcześniej, dosyć mocno olewa lambdę - jak odłączałem ją przed odpaleniem silnika, to nie wyskakiwał błąd ani tryb awaryjny. Jednak przy podłączonej, mimo ostrych wariacji w DET2 usilnie wracał na lambdę = 1, czyli zakres regulacji jest spory. Pomogę każdemu w miarę możliwości :)

W załączniku jedyny sygnał czujnika jaki mam-czujnik położenia wału korbowego, dla kolegi sebeksa.

Pozdrawiam

PS Jestem w szoku ile ten temat ma wyświetleń, najwięcje w tym dziale, prawie 2x tyle co nr2-przekłądka na 1.8 :) :)
_________________
Machnąłem projekt Poldka 1.4 na ECUMaster DET II, śmiało pytać.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 10, 2011 22:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 22:58   

sebeks, mogę Ci pomóc, mam wykres czujnika temperatury oraz przepustnicy, takiego parametru jak przepływ powietrza niema.
Musisz sobie takie rzeczy sondą lambda nadrabiać.

Napisz lepiej co potrzebujesz i jak planujesz to zrobić i na czym.
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 23:02   

Przepływ obliczany jest na podstawie MAP, TPS i obrotów.
_________________
Machnąłem projekt Poldka 1.4 na ECUMaster DET II, śmiało pytać.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 23:06   

A przypadkiem nie jest tak że przepływ nie jest nawet obliczany tylko leci bezpośrednio grubo z mapy?
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 07:35   

kompot napisał/a:
PS Jestem w szoku ile ten temat ma wyświetleń, najwięcje w tym dziale, prawie 2x tyle co nr2-przekłądka na 1.8 :) :)


jak ogarniesz do końca to ja też zakładam :D póki co dumam nad samym przyspieszaczem zapłonu ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:49   

sebeks napisał/a:
Bocian_S, czy mógłbyś udostępnić tą mapę benzynową ? Masz możliwość zapisu parametrów w trakcie pracy ?
Jedyne co mam to to co zapisała instalacja gazowa czyli mapa wtrysku benzyny w funkcji podciśnienia w zakresie średnich obrotów. Jak znajdę stosowny z rzut ekranu to podeślę.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:49   

Przyśpieszenie zapłonu to chyba tylko w ECU :wink:
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:51   

kompot napisał/a:
Przepływ obliczany jest na podstawie MAP, TPS i obrotów.

A nie MAP i temperatury zasysanego powietrza??
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:04   

Dziękuję bardzo wszystkim za odzew. Pytacie jak to planuję zrobić. Chcę zbudować własne ecu w oparciu o fabryczne (wykorzystując np końcówki mocy do sterowania wtryskami cewką itd bo po co wyważać otwarte drzwi). Z racji tego jak mało czasu zostało ( nie cały rok a temat dopiero rusza - tak to jest na mojej uczelni że tematy przydzielili/zatwerdzili własne dopiero początkiem wakacji kiedy ja nie miałem czasu się tym zająć) chcę się oprzeć na fabrycznych czujnikach. Moje ecu będzie mieć złącze roverowskie aby móc je podmieniać dla prób do samochodu na zasadzie plug&play. Chcę je postawić na jakimś arm'ie ( oferują sporo możliwości np komunikacji choćby po bluetooth co bywa przydatne). Po zrobieniu hardware trzeba będzie napisać program do sterowania tym ustrojstwem. Docelowo ma być możliwość zewnętrznej korekty każdego z parametrów (wyprzedzenie, dawki + sterowanie dodatkowymi elementami takimi jak turbo + regulator ciśnienia na listwie, ale to w późniejszej wersji w zależności od czasu) Wiadomo, temat rzeka i nawet nie zakładam że uda się to wszystko do takiego stanu doprowadzić aby przełamać parametry fabryczne bo raczej braknie czasu. Dla wyników pojadę na hamownię z obecnym 1,6 16v + fabryczny komp. Potem będzie się jeździło z moim ecu i stroiło powoli do przodu. To już powinno mi wystarczyć by obronić projekt. Po studiach w miarę czasu projekt mam zamiar doprowadzić do końca.

Adi-mistrzu, jakbyś mógł podesłać te wykresy to byłbym wdzięczny. Mój email: tecra81000(małpa)gmail.com . Jak wiadomo temperatura ma też wpływ na dawkę paliwa więc te informacje też będą przydatne :smile:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:24   

Teraz jestem na uczelni, to wieczorem mogę podesłać.

A jak u Ciebie z doświadczeniem? Nad turbo bym się zastanowił, te silniki raczej tego nie lubią.
Pomyślał bym także czy ARM jest tak naprawdę potrzebny, może zwykła atmega z dużą ilością pamięci na program by wystarczyła na różne wynalazki np. 32kb czy więcej.

A jak się bawić to po całemu, zrobił bym pełny wtrysk tzn każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie (teraz jest w dwóch grupach) oraz cewka na cylinder, w brew pozorom łatwiej tym sterować.

Ja na atmega168 (16kb) zbudowałem komputer z wyświetlaczem i mam jeszcze połowę pamięci do wykorzystania a większość funkcji to menu i sterowanie wyświetlaczem. Myślę że Tobie wystarczy taki, a moduły dodatkowe po SPI lub TWI można dać.
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 09:42   

ADI-mistrzu napisał/a:
teraz jest w dwóch grupach
Jeśli kolega startował od 1,4 z poldrovera to tam jest fullgrupa. Wiązka komputera jest gotowa na pełną sekwencję ale wewnątrz ECU trzeba by doinstalować 3 kolejne klucze tranzystorowe.

Pełna sekwencja czy 4 cewki WN wymagają dodatkowego czujnika na wałku rozrządu. Tu można się posiłkować takowym z nowych roverków.

sebeks, Widzę że kolega przewiduje Stand Alone a to wielkie wyzwanie. Proponuję skontaktować się z niejakim Świętym (na pewno bywa na forum FSO-PTK i F&F). Kolega zbudował poloneza EFI (polecam poszukać na YT) i ma spore doświadczenie w budowaniu sterowników od podstaw.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 11:01   

Adi, to o czym piszesz jest jak najbardziej w planach tyle że na obronę raczej ze wszystkim się nie wyrobię. To o czym pisze Bocian też jest w planach, dodatkowo ( o ile czas pozwoli) docelowo mają być 4 cewki zapłonowe działające na zasadzie CDI. Co do kolegi Świętego, kojarzę go bardzo dobrze, kiedyś z nim nawet rozmawiałem przez gg.

Czemu arm ? Bo ma na prawdę sporo gotowych rozwiązań i gotowe biblioteki do programowania. Może jeszcze uchylę "rąbka tajemnicy". Mam zakupiony kolorowy wyświetlacz dotykowy obsługiwany właśnie armem na którym będzie najprawdopodobniej docelowo postawiony jakiś linux i dzięki któremu będzie można grzebać częściowo w ustawieniach pracy silnika. Dodatkowo ma obsługiwać klimę i tym podobne pierdołki. Być może skończy się nawet anteną wifi zamontowaną na stałe na samochodzie. Po tegorocznym wypadzie Tarpanem do Szkocji ( 6000km w 2 tygodnie i ponad 800 litrów paliwa) zauważyłem jak bardzo przydałaby się taka antena w samochodzie :mrgreen: . Po prostu traktuję to jako zabawę :wink: Ale tak jak piszę, planem magisterki jest uruchomienie własnego ecu oraz zbadanie wpływu poszczególnych nastaw na pracę silnika ( coś podobnego do tego co robił kolega Kompot, tyle że na własnym ecu z pełną ingerencją w proces spalania, a nie tylko pośrednio poprzez lekką korektę wyprzedzenia jak pisał kolega w swojej pracy, wynikającym z fabrycznego softu ecu, albo oszukiwanie fabrycznego ecu zewnętrznymi sygnałami jak to robią niektóre "świnki"). W miarę postępów będę się starał relacjonować co i jak :smile:

Co do turbiny jak już Adi pytasz, temat mam częściowo ogarnięty od strony "teoretycznej". Wiem co i jak powinienem zrobić. Ma to być soft turbo o którym już tu kiedyś w innym dziale wspominałem. Chodzi o to aby między innymi skasować ten charakterystyczny dołek w mocy trapiący całą serię K. Dodatkowo przydałoby się więcej momentu "na dole". Na pewno da się to poprawić odpowiednim sterowaniem, pytanie na ile. A co do doświadczenia w elektronice. Kiedyś tam chodziłem do technikum elektronicznego. Zrobiłem przy pomocy paru osób ( wtedy byłem zbyt cienki z programowania, choć nadal PRO nie jestem) moduł sterujący silnikiem w WSK 175. Silnik ładnie się wykręcał na obroty i o ile na 4 biegu na klasycznym układzie wykręcał się do około 4500 obrotów, o tyle po zastosowaniu elektroniki + odpowiedniej mapy dał by się wykręcić ponad 3 razy tyle. Ja osobiście wykręciłem trochę ponad 6000 bo to i tak już zarzynanie tego silnika. Obecnie z elektroniką mam jakieś 4-5 lat przerwy więc zaczynam jakby od zera tyle że mając już jakieś pojęcie i ogólne obycie w temacie. Na całe szczęście mam paru kumpli na prawdę dobrych w tej działce i na których można liczyć w razie kłopotów.

Teraz mi właśnie potrzebne te wszystkie charakterystyki bo trzeba będzie się zastanowić jaki procek między innymi wybrać. Dobrze jakby miał przynajmniej 2 nie zależne przetworniki AC. Niestety większość ma multipleksowane.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 16:07   

Żebyś z tym ARM nie porywał się za bardzo... ale to Twój projekt.


Interesuje Cię niebieski wykres, pokazuje on zależność temperatury do napięcia. Trzeba tylko sprawdzić jaki jest wewnętrzny opornik podciągający w ECU i można wyliczyć wartości czujnika dla określonej temperatury.

Musisz dać także przecież jakieś peryferia oprócz ARM, wszystkiego na nim przecież nie zrobisz.

Co do projektów, ja przerabiam silnik z motorynki i mam problem jak tutaj odczytywać położenie wału... jak wy sobie z tym poradziliście?
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 17:11   

Ja w mojej WSK jak robiłem "impulsator" to wytoczyłem wałek który wchodził do wału zamiast krzywki przerywacza, na nim była przykręcona płyta CD ta mała ( ona ma o ile mnie pamięć nie myli 6 albo 8 cm średnicy). Było naciętych 8 otworów co 45 stopni i jeden dodatkowo przesunięty o 10 stopni informujący o położeniu tłoka w silniku. Do tego transoptor szczelinowy i śmigało. Niestety w motorynce możesz mieć problem coś takie zrobić z racji magneta wirującego po zewnętrznej stronie ( WSK ma przerywacz nad cewkami więc jest do niego dostęp bezproblemowy). Tak kombinując myślę sobie ( ale to czyste teoretyzowanie teraz), że skoro magneto ma magnesy na stałe i one wirują, to może spróbować zapiąć obok magneta jakiś czujnik halla + jakaś dodatkowa informacja gdzie jest tłok, bo magnesy są tam mniej więcej w stałych odległościach.

Ten wykres to jest tego czujnika z brązowa kostką temperatury wody w obiegu ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 17:38   

Tak, tylko jego.

ja teraz mam na czujniku halla ale przyklejam dodatkowe magnesy na kole magnetycznym, problem jest taki że przy wyższych obrotach odrywają się... :???:
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 20:01   

ADI-mistrzu napisał/a:

ja teraz mam na czujniku halla ale przyklejam dodatkowe magnesy na kole magnetycznym, problem jest taki że przy wyższych obrotach odrywają się... :???:
Ja mam licznik prędkościomierza pędzony z tarczy hamulcowej. Na tarczy jest 4 magnesiki wycięte z wiatraka komputerowego przyklejone na poxipol. Na jarzmie zacisku jest Hallotron z tegoż wiatraczka. Posiada on wyjście OC więc zapina się na niego dowolny element. Do 180 km/h (na niemieckiej autostradzie ;)) nie stwierdzono problemu.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 22:41   

Ja bym jeszcze próbował umieścić nadajnik IR pod magnetem a odbiornik zamontowany w klapie/osłonie bocznej, można by wtedy zliczać wycięcia na magnecie. Do tego wystarczyłby drugi taki układ przesunięty bardziej np na zewnątrz i otwór wywiercony w czole magneta ( wiem dochodzi potem problem wyważenia aczkolwiek niektóre magneta miały wiercony otwór fabrycznie) i go traktować jako punkt orientacyjny o położeniu tłoka. Można by jeszcze spróbować umieścić coś na wzór tarczy kodowej na wale pod magnetem, można by to "smarknąć" migomatem w 4 punktach do spodu fabrycznej krzywki , w odlewie gdzie leci kanał dolotowy w karterze jest sporo miejsca od spodu żeby tam coś zamontować do odczytu.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 22:45   

Chyba magnesy po prostu przykleję na jakiś lepszy klej rozmieszczone w kilku sztukach po kole i będę hall'em odczytywał (optyka może się zabrudzić), zaprzęgnę jakiś mikrokontroler i nim będę sterował zapłonem.

Myślałem także aby wtryskiwacz dać, ale nie wiem skąd wziąć taki mały ani jak zrobić...
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 07:34   

Z wtryskiwaczem możesz mieć problem. To jest na tyle mała pojemność że może być ciężko z czegoś podpasować. Nie zapomnij jeszcze dołożyć jakiegoś akumulatora żeby elektronika nie głupiała
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 12, 2011 09:00   

Mam duże pojemności i wystarczają :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 19:59
chudy86044
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [Polonez 1.4 16v] problem z nagrzaniem silnika
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Paź 05, 2013 17:06
mike
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink