Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe
Autor Wiadomość
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 04:10   [MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe

Chce zakupic nowe tarcze i klocki do Roverka i tu pojawil sie problem.
Po pierwsze jakie powinny byc tam tarcze i o czego to zalezy.
Ba sa dwa rozmiary na tyl 239 i 260 mm
a takze dwa rozmiary na przod 260 i 282 mm.
Po drugie gdzie w Polsce kupic 282 na przod ?

Pewnie ze moge zmiezyc swoje, ale jaka mam gwarancje ze poprzedni wlasciciel
zalozy odpowiednie.
I jesli na nieszczescie bede mial te mniejsze to czy sa jakies "ale" by zalozyc
te wieksze.

Niestety w kataloach oba rozmiary sa podawane jako stosowne do MG ZR160

Pozdrawiam

Ziemowit
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 10, 2008 04:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Majkel_ZR 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 33
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 12:53   

Co do ZR160

przód 282mm na 100%
tył 260mm na 100%

ja wiele części zamawiałem na Ebay.co.uk wystarczy wpisać mr zr160 brakes
po 1 bo nie robią :shock: takich oczów jak słyszą ZR160
po 2 czas oczekiwania wcale nie jest dlugi - no chyba ze potrzebujesz na wczoraj
po 3 cena często jest niższa niż w PL
jedyny minus to nie każdy akceptuje kupców z PL i nie wszyscy godzą sie na wysyłkę poza UK

ps. jakbyś miał wątpliwości to tu masz katalog EBC klocki + tarcze
http://www.ebcbrakes.pl/k...og_ebc_2008.pdf

Pozdro

aaa Jeszcze jedno nie patrz na model ZR120 to jest słabsza wersja = mniejsza średnica tarcz
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 10, 2008 15:12   

zastanwilo mnie ze w tym katalogu nie ma klockow na tyl, a jeszcze bardziej ze klocki od 160 sa inne nic od klekota mojego. wydawalo mi sie ze tam podchodzi ten sam wymiar.

moze EBC ma to inaczej rozpisane, bo z ATE znalazlem :)

przy okazji tematu , bo nawet wczoraj na spocie gadalismy o tym, jakie tarcze ...
czy pozostac przy zwyklym wentylowanym ATE czy poszukac np EBC nacinanych ?

narazie klocki dobrze sobie radza ATE i tarcze tez jakos nigdy nie mialem z nimi problemow. tylko jak zmieniac to moze na cos lepszego, bo koszt nie jest ogromny, ale czy przelozy sie to na hamowanie ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mg85 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 11:56   

Witam. Ja polecam produkty EBC, u siebie mam zamontowane przód tarcze turbo grov + klocki green stuff a tył tarcza seria i także green stuff. Układ chodzi znakomicie, tylko taka mała przestroga jezeli kupicie tarcze ebc to klocki tez musza być wzmocnione, u kumpla seryjne klocki przegrzały tarcze i musiał wywalic komplet do kosza. Za komplęt green stuffa na obie osie zapłaciłem 440 zł, także moim zdaniem warto! A w krakowi mieli na miejscu w magazynie, wiec miałem na drugi dzien we wrocławiu. Pozdrawiam!
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:24   

440 zl za komplet do ZR160 ??
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:33   

ramzi_pl napisał/a:
440 zl za komplet do ZR160 ??
same kklocki chyba :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:36   

mg85 napisał/a:
Witam. Ja polecam produkty EBC, u siebie mam zamontowane przód tarcze turbo grov + klocki green stuff a tył tarcza seria i także green stuff. Układ chodzi znakomicie, tylko taka mała przestroga jezeli kupicie tarcze ebc to klocki tez musza być wzmocnione, u kumpla seryjne klocki przegrzały tarcze i musiał wywalic komplet do kosza. Za komplęt green stuffa na obie osie zapłaciłem 440 zł, także moim zdaniem warto! A w krakowi mieli na miejscu w magazynie, wiec miałem na drugi dzien we wrocławiu. Pozdrawiam!


kolega cos z ta cena nie tak chyba tyle to same tarcze chyba a gdzie klocki ?? ??

toc zwykle ATE i klocki do tego kosztuja w granicach 340 zeta a taj takie super EBC sa za 440 to ja chyba dalem za przeproszeniem :dupa:
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:36   

michone napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
440 zl za komplet do ZR160 ??
same kklocki chyba :P


hehe, albo same czujniki konca klockow.... ;)
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:47   

no przecież wyrażnie napisane, że same klocki :lol:
mg85 napisał/a:
Za komplet green stuffa na obie osie zapłaciłem 440 zł
\

czytamy ze zrozumieniem ;) :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mg85 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 13:27   

Chłopaki EBC Green Stuff to seria klocków z pólmetalicznej mieszanki stabilnej do 650 stopni C, a nie komplet razem z tarczami!!!!! Tarcze turbo groove to koszt ok 600 zł na obie osie, tarcze sa nacinane i nawiercane!!!!!! a oto numery części EBC klocki green stuff DP21339(przód) DP21193(tył) tarcze turbogroove GD1111(przód) GD1236(tył), gdyby ktoś chciał zmówic to nie musi szukać. Ja kupiłem je w WDA we Wrocku i okazało sie ze ceny są niższe niż w katalogu. Polecam ten zestaw zwłaszcza gdy ktoś dłubie równolegle przy mocy auta, przyspieszenie to nie wszystko bo ważne jest też zeby jak najszybcie schamować sie:) pozdro
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 13:52   

Dziekuje wyczerpujaca odpowiedz i jasna, choć pewnie założe czerwone, zalecane do Turbo Grove

Pozdrawiam.
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 18:01   

Trochę ostatnio szukałem info o hamulcach, na różnych forach i doszedłem do wniosku że najlepsze tarcze są nacinane, bo te nacięcia cały czas frezują powierzchnię klocka więc hamulce zawsze są jak nowe, hamują całą powierzchnią.
Natomiast otwory to tylko stylistyka , a przy ostrzejszym używaniu tworzą się pęknięcia bo taka nawiercana tarcza poprostu ma mniej materiału i gorzej odprowadza ciepło.

Odnośnie nacinanych tarcz to ważne aby nacięcia nie dochodziły do krawędzy tarczy bo to ją osłabia. Czyli prawidłowe nacięcia są np w tarczach Speedmax lub ATE PD.

Natomiast odnośnie klocków to podstawowa ich funkcja to powinny się ścierać w miarę używania, a nie frezować tarczę. Więc ceramiczne mogą być zatwarde, wolałbym jakieś normalne klocki kupić do 100zł, np też ATE.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 18:07   

blue827 napisał/a:
Trochę ostatnio szukałem info o hamulcach, na różnych forach i doszedłem do wniosku że najlepsze tarcze są nacinane, bo te nacięcia cały czas frezują powierzchnię klocka więc hamulce zawsze są jak nowe, hamują całą powierzchnią.
Natomiast otwory to tylko stylistyka , a przy ostrzejszym używaniu tworzą się pęknięcia bo taka nawiercana tarcza poprostu ma mniej materiału i gorzej odprowadza ciepło.

Odnośnie nacinanych tarcz to ważne aby nacięcia nie dochodziły do krawędzy tarczy bo to ją osłabia. Czyli prawidłowe nacięcia są np w tarczach Speedmax lub ATE PD.

Natomiast odnośnie klocków to podstawowa ich funkcja to powinny się ścierać w miarę używania, a nie frezować tarczę. Więc ceramiczne mogą być zatwarde, wolałbym jakieś normalne klocki kupić do 100zł, np też ATE.


no tak ale ATE PD nie ma wentylowanych :beczy:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 18:11   

blue827, ja uważam że nacinane tylko do do sportu się nadają.
Kumpel ma w Superb`ie nacinane (zmieniony cały układ hamulcowy na większy) i do normalnej jazdy się nie nadają. Klocki muszą być jak wiadomo specjalne droższe a takie klocki bardzo szybko się zużywają. Ostatnio jak z nim rozmawiałem to powiedział że 8000km przejechał na jednych klockach.
Chyba więcej dodawać nie muszę
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 18:14   

greg-si napisał/a:
blue827, ja uważam że nacinane tylko do do sportu się nadają.
Kumpel ma w Superb`ie nacinane (zmieniony cały układ hamulcowy na większy) i do normalnej jazdy się nie nadają. Klocki muszą być jak wiadomo specjalne droższe a takie klocki bardzo szybko się zużywają. Ostatnio jak z nim rozmawiałem to powiedział że 8000km przejechał na jednych klockach.
Chyba więcej dodawać nie muszę


jakies dziwy bo ja mialem w punto II ATE PD i do tego ATE klocki i uklad dazialal swietnie i po 20 tys byl jeszcze tego sporo no chyba ze kolega mial prawdziwe sportowe hamulce to moze one na krocej starczaja :bezradny:
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 18:28   

BoloSr napisał/a:
no tak ale ATE PD nie ma wentylowanych :beczy:

szkoda bo właśnie je planowałem zapodać, ewentualnie na tył można.
a na przód Speedmax:


greg-si napisał/a:
blue827, ja uważam że nacinane tylko do do sportu się nadają.
Kumpel ma w Superb`ie nacinane (zmieniony cały układ hamulcowy na większy) i do normalnej jazdy się nie nadają. Klocki muszą być jak wiadomo specjalne droższe a takie klocki bardzo szybko się zużywają. Ostatnio jak z nim rozmawiałem to powiedział że 8000km przejechał na jednych klockach.
Chyba więcej dodawać nie muszę


shit! 8 tys to naprawde szybko! Ale to też pewnie dużo zależy od stylu jazdy.
Ja spokojnie hamuje i myślę że dlatego na tarczach się porobiły wżery jak na płycie winylowej, klocek styka się jedynie na środku. Myślę że gdyby były nacinane tarcza to klocek zawsze byłby gładki.
 
 
mg85 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 18:54   

Do pęknięć tarczy dochodzi przede wszystkim w wyniku "szoku termicznego" i pracy w górnym zakresie temperatur. Na tarczy pojawiają sie wtedy widoczne gołym okiem mikropęknięcia, najczęściej rozchodzące sie promieńiście po powierzchni. Nie pogarsza to znacząco parametrów hamowania, jednak istnieje ryzyko że taka tarcza rozleci sie całkowicie. pozdro
PS. BLUE827 nacinanie tarcz to nie stylistyka przykładem sa topowe auta w rajdach czy wyścigach a dokładnie chodzi o to gdy tarcza hamulcowa rozgrzewa sie do maks temperatury ( patrz jazda w górach ) towarzyszy temu emisja gazów (reszty fenolowej ) które lokuja sie pomiędzy powieszchnią tarczy i klocka hamulcowego. zanim klocek dotknie tarcze musi pokonać ("wydmuchać") tę poduszkę gazową. Żeby zaradzic tym problemom nawierca sie tarcze oraz je nacina:)
Ostatnio zmieniony przez mg85 Wto Lut 10, 2009 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 19:00   

BoloSr, porównując punto do superb`a :) Hehe to tak jakby staną słoń i obok niego koń. Od maja do lipca po kilku wyjazdach na tor oraz normalnej jeździe klocki poszły. Wiadomo że bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Klocki w mieście dużo szybciej siadają niż na trasie a tutaj było przeważnie miasto.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BoloSr
[Usunięty]






  Wysłany: Wto Lut 10, 2009 19:09   

greg-si napisał/a:
BoloSr, porównując punto do superb`a :) Hehe to tak jakby staną słoń i obok niego koń. Od maja do lipca po kilku wyjazdach na tor oraz normalnej jeździe klocki poszły. Wiadomo że bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Klocki w mieście dużo szybciej siadają niż na trasie a tutaj było przeważnie miasto.


a co za roznica czy superb czy punto ja ci moge pokazac sc w ktorych niejedno superb siada :)

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 19:12 ]
a co to za cuda te tarcze ?? ? wole jednak zapodac zwykle ATE bo pewniejsze niz takei cuda :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 22:23   

BoloSr, jest różnica bardzo duża. Wagowa. A jak byś nie wiedział to waga ma bardzo duże znaczenie przy zużywaniu się klocków.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR160] Tarcze kotwiczne przod w vcc
dawidd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 08, 2020 07:33
dawidd
Brak nowych postów [MG ZR 1.4]tarcze hamulcowe
dcz19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Wto Cze 29, 2010 09:17
marcin316
Brak nowych postów [R220] Tarcze hamulcowe
maniu48 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 15, 2011 21:06
Brt
Brak nowych postów [R220 2.0 SDI 98r] tarcze hamulcowe
jaka różnica?
laska3001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 05, 2008 22:07
laska3001
Brak nowych postów [R216] Tarcze hamulcowe
group1320 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 24, 2013 22:35
Ukor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink