Co do tarcz polecam Zimmermana Sport tarcze wiercone na wylot, bardzo dobrze sie sprawuja w zestawie z Ferodo DS performnace. Slyszalem opinie o tym ze potrafia pojawiac sie mikropekniecia przy wierceniach, lecz nic takiego nie zaobserwowalem a hamuje nieraz bardzo ostro. Jedynie trzeba uwazac zeby nie wjechac na mocno rozgrzanych tarczach w kaluze bo moga sie powachlowac ale dotyczy to rowniez gladkich tarcz.
PS jezeli nie chce ktos wydac duzo na klocki bo podane sa dosc drogie starac sie szukac bardzo miekkiego klocka mocono pylacego powinien dac rownie dobry efekt hamowania
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 22:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a ja mam pytanie troche z innej beczki, czy przy wymianie tarcz w aucie mozna zostawic klocki? moje wygladaja na ok z 70% jeszcze zostalo do zuzycia, chetnie bym je zostawil sobie puki jeszcze sa do jezdzenia
czy trzeba koniecznie od razy tarcze+klocki kupowac i wymienic razem?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 13:56
faecd napisał/a:
a ja mam pytanie troche z innej beczki, czy przy wymianie tarcz w aucie mozna zostawic klocki? moje wygladaja na ok z 70% jeszcze zostalo do zuzycia, chetnie bym je zostawil sobie puki jeszcze sa do jezdzenia
czy trzeba koniecznie od razy tarcze+klocki kupowac i wymienic razem?
jak chesz zaltwic tarcze to mozesz sobie zostawic
ja bym zrobil inaczej nowe tarcze i klocki a nastepnym razme te satre klocki zapodal tylko bym je spilowal na tak sama wysokosc
no dobra to i tak chyba wymienial bede caly komplet tarcze+klocki...
BoloSr, ine rozumiem Cie po co jeszcze klocki pilowac, beda troche zuzyte i sie je zalozy po prostu...jak mozesz to wyraz sie jasniej:D
a wiecie moze ile tak pi razy drzwi kosztuje wymiana tarcz i klockow u mechanika? klocki to jeszcze sam bym dziabnal ale tarcz to juz nie rusze:P hehe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 11, 2009 14:18
faecd napisał/a:
no dobra to i tak chyba wymienial bede caly komplet tarcze+klocki...
BoloSr, ine rozumiem Cie po co jeszcze klocki pilowac, beda troche zuzyte i sie je zalozy po prostu...jak mozesz to wyraz sie jasniej:D
a wiecie moze ile tak pi razy drzwi kosztuje wymiana tarcz i klockow u mechanika? klocki to jeszcze sam bym dziabnal ale tarcz to juz nie rusze:P hehe
niestety ale klocki nie zawsze sie ruwno zuzywaja i jakbys chcial zastosowac stare to trzeba by je doprowadzic do takiego stamego wymiaru chociaz uwazam ze to bez sensu i ilpiej zapodac nowe a nie kombinowac ale kazdy robi jak chce
a co do ceny to trza liczyc od 30-50 zeta za kolo wymian tarcz i klockow jednoczesnie
osobiście korzystam obecnie ze standardowego zestawu ATE i jestem zadowolony ..... wiesz całkiem mozliwe, że w mom przypadku głównym winowajcą były za tarde klocki .... ale tarcze też dostały bicia pomimo, że spokojnie mieściły się w tolerancji wymiarów. Ze swojej strony mogę polecić te ATE .... a moze właśnie tarcze ATE + klocki ferodo zouzia chwaliła też mikody, a dobryziom zimmermany .... wybór jest cięzki i co człowiek to opinia .... sam przez to przechodziłem rok temu I w sumie dopiero jak coś kuisz i pojeździsz to sam ocenisz czy to to czego się spodziewałeś
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 09:14
Co do EBC Turbogroove z greenstuffami, powszechnie wiadomo, ze to bardzo dobry zestaw jezeli chodzi o droge hamowania i wysokie temperatury, ale nietety nie trzeba kaluzy, zeby sie zwichrowaly. Czytalem takie opinie wczesniej zanim kupilem ten zestaw, ale szczerze powiem, ze nie wierzylem, ze to mozliwe w tak drogim zestawie, ja dalem za komplet na przod 1000 pln z plynem i montazem.
Jak sie pozniej okazalo, rzeczywiscie pomimo ze przez pierwsze 1000 km ani razu ostro nie hamowalem, zeby sie wszystko na spokojnie ulozylo, to potem juz przy "normalnej" jezdzie po jakichs 5000 zaczela mi lekko drzec kierownica i tak juz zostalo.
Jednal jezeli chodzi o skutecznosc to nie mam zastrzezen, tylko czasem jak dluzej pojezdze na ostro, to mysle sobie ze jednak red stuffy bylyby lepszym rozwiazaniem w tym komplecie.
Polecam jeszcze do tego przewody w oplotach, kolo 350 - 400 pln ale warto
tylko czasem jak dluzej pojezdze na ostro, to mysle sobie ze jednak red stuffy bylyby lepszym rozwiazaniem w tym komplecie.
Docent w Tomcacie miał EBC TG + red stuffy i na zlocie w jachrance ostro dostawały w kość a hamowały dalej pierwszorzędnie .. tylko jeden problem ... ZTCP Docent mówił, że na zimno spada mocno skuteczność hamowania ... trzeba je szybko rozgrzać
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Ja ostatnio polecam przejście na większą tarcze albo zestaw 4 tłoczkowy miałem okazje przetestować w alfie zacisk brembo 4 tłoczkowy na tarczy coś miedzy 280-290mm nie pamiętam dokładnie w każdym razie wchodziło w felgę 16 cali. Można wychwalać tarcze zimmermanna , ebc i nawet bardzo drogiego Taroxa... chłopaki tego się nie da porównać. Przed zamontowaniem lepiej sprawdź czy pasy dobrze działają bo można wywalić głową szybę przy lekkim wciśnięciu. Zaznaczę ze wszystko na oemowych zwykłych tarczach i klockach, a wstaw tam coś firmowego
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 10:06
Brt napisał/a:
.. tylko jeden problem ... ZTCP Docent mówił, że na zimno spada mocno skuteczność hamowania ... trzeba je szybko rozgrzać
No i wlasnie tego sie boje ze przy zwyklej jezdzie po miescie w korkach, w naglej sytuacji mozna sie zdziwic
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 10:17 ]
Kiedys kolega przewiozl mnie BoxteremS i chociaz przyspieszenie nie zrobilo na mnie takiego wrazenia, to jak nagle przy 140km/h zahamowal i sekunde pozniej jechalismy juz 50km/h, faktycznie wrazenie jest takie jak by oczy mialy wyskoczyc z glowy, jakis szok normalnie
Marze zeby kiedys miec 4 albo nawet 6-scio tloczkowe zaciski w aucie, ale koszt takiego zabiegu to juz oscyluje w okolicach 5-10 tys PLN, kiedys szukalem do 100NXa chyba juz lepiej zmienic samochod na jakies stare amg..
nie koniecznie takie zaciski brembo 4 tłoczkowe z alfy chodzą po 800pln za komplet do tego oczywiście trzeba dopasować tarcze i klocek. Musze się przyjrzeć budowie jarzma w R dla porównania czy wiąże sie z montażem dużo przeróbek... jest jeszcze opcja włożenia gotowego zacisku 4 tłoczkowego z pewnego MG ale do póki nie sprawdzę to moja słodka tajemnica
ja nie wiem narzekamy tutaj na bicia na cos tam jeszcze ...pakujemy gruba kase w hamulce a co sie okazuje, ze po 15kkm sa do dupy...
Ja mam w swoim nie wiem nawet co, jakies dojechane tarcze, ktore sa do wymiany na jakis zwyklych pewnie klockach ale na trasie lecac 150 przy hamowaniu w miare dawaly rade.
Nie dawno mialem stluczke i po czesci winie za to hamulce (i piepszony ABS) sadzilem, ze mam duzo miejsca przed soba, nowe zimwe opony i dzialajacy ABS i ze jestem bezpieczny jak sie okazalo nie do konca:/
Dlatego rozgladam sie za hamulcami, ktore beda jaknajbardziej normalne i sprawne jak OEM tyle, ze o troche lepszej wydajnosci!
Nie mysle nawet o zestawie EBC bo jak dla mnie to to jest zestaw na tor, lub do jakis mega grubasow na ulice, ktorzy lecac 100 przez srodek miasta czuja sie jakby jechali ze 30:P
stad pytam, czy ktos mial zestaw tarcz brembo+ferodo klocki? badz
tarcze ferodo+ferodo klocki
Brt, mowi, ze jest zadowolony z ATE i wydaje mi sie, ze jest to rozsadny zestaw...czyli normalne hamulce tyle, ze troche lepsiejsze;) chyba, ze sie myle...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zestaw tarcze ATE gładkie plus klocki ATE bądź Ferodo Premier w zupełności powinny spełnić twoje oczekiwania do tego od razu sprawdź szczelność przewodów wyczyść jarzma, dobrze tez co jakiś czas zmienić płyn hamulcowy polecam Motula RBF 600 ( o podwyższonej temperaturze wrzenia) i porządnie odpowietrzyć układ. Szerokości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum