Forum Klubu ROVERki.pl :: [PoRD] Problem z przepisami - halogeny, apteczka, żarówki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Brt
Nie Gru 21, 2008 10:55
[PoRD] Problem z przepisami - halogeny, apteczka, żarówki
Autor Wiadomość
copernicus 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: mielec



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 13:12   

:ok: DZIĘKI
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 21, 2008 13:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 21, 2008 13:16   

Przeciwmgielne przednie
Art. 30 ust. 1: w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami.
Art. 51 ust 5.: Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
Przeciwmgielne tylne
Art. 30 ust. 3: Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
_________________
It's all right...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 14:16   

Cytat:
Art. 30 ust. 3: Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

o czym niestety większość zapomina :/ a dają po oczach bardziej niż te z przeciwka :||
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 14:39   

Brt napisał/a:
o czym niestety większość zapomina

Niektórzy włączają je specjalnie, gdy tylko zacznie trochę kropić :P
Brt napisał/a:
a dają po oczach bardziej niż te z przeciwka
Za każdym razem żałuję, że jestem niespotykanie spokojny człowiek, bo inaczej bejsbolem był wyłączał ;p ;)
 
 
chyn 



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 105
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 15:45   

michone napisał/a:
kiedy robiles kurs?? bo ja 3 lata temu i wspomniane bylo ze 20minut...

wydaje mi sie, ze nie trzeba robic kursu, wystarczy znacz zasady udzielania pierwszej pomocy duzej filozofi w tym nie ma..

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 15:47 ]
kostas napisał/a:
Co do kolegi, który założył temat, ciekawa sprawa skąd to prawo jazdy ma, skoro nie zna podstaw przepisów.

a skad wiesz ze nie znam przepisow? to, ze ktos zaklada temat nie znaczy, ze czegos nie zna forum jest nie tylko miejscem szukania odp ale dyskusji :razz:

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 15:49 ]
Paul napisał/a:
Niektórzy włączają je specjalnie, gdy tylko zacznie trochę kropić

nowe auto sloma w butach to wlaczaj,a :razz:
_________________
chyniu
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 15:51   

chyn, a dlaczego zdzierałeś folię? Nie rozumiem? Czy zmierzyli Ci przepustowość światła przy Tobie? Jeśli nie to nieh się pałują (że tak się wyrażę).
Jak już zdarłeś, to weź pierwszy lepszy rozpuszczalnik i dasz rade (tylko tapicerki sobie nie zachlap - tak jak pisano wcześniej).
Na halogenach raczej nie jeździć, no chyba że naprawde nic nie widać. Są debile które załączaję jecały czas (co mnie doprowadza do ku....cy). Nawet raz usłyszałen na spocie lokalnym że załącza halogeny zawsze, bo boi się o dziki na poboczu (myślałem że go tam z ziemią zrównam, a on dalej uparcie twierdził że będzie tak jeździł - ku....a).
Apteczka nie jest obowiązowa ale nie rozumiem dlaczego miałbym jej nie wozić.
Tak możesz dostać mandat jeżeli nie będziesz miał zapasów do założenia. Jak będzie upierdliwy to dowód weźmie.
Nie rozumiem głupich komentarzy niektórych, że co to za kierowca co nie wie że żarówka mu nie świeci. Jestem ciekaw jak w trakcie zajdy sprawdzi w czasie dnia zauważy że jedna mu nie świeci.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 15:59   

Tylko problem w tych ze większość kierowców nie wie o tym, że światła przeciwmgielne nie służą do oświetlania drogi tylko do poprawy widoczności samochodu z zapalonymi tymi światłami. To dotyczy zarówno świateł przednich jak i tylnych (tylnego).
Więc co, ten gość myśli że jak ma włączone halogeny to go ten dzik we mgle zobaczy i ucieknie ??
 
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:46   

NIe wiem, ale po tej jego wypowiedzi uważam go za kretyna który nigdy się nie nawróci trwając w przekonaniu swojego dobrego profesjonalnego postępowania.
:evil:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:39   

Tomek1212 napisał/a:
Tylko problem w tych ze większość kierowców nie wie o tym, że światła przeciwmgielne nie służą do oświetlania drogi tylko do poprawy widoczności samochodu z zapalonymi tymi światłami.
I tutaj się mylisz, niestety, jeżeli chodzi o przednie światła. W gęstej mgle jazda na samych p-mgłowych (bez mijania) jest o niebo łatwiejsza. Widać więcej i dalej z racji niższego skierowania snopu światła i innego jego rozłożenia. Wyżej zamontowane św. mijania (nie wspomnę o drogowych) odbijają się od mgły i tylko oślepiają/utrudniają widzenie. Lepsza widoczność dla jadących z przeciwka to jest dodatkowy bonus ;p

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 18:41 ]
Tomek1212 napisał/a:
gość myśli że jak ma włączone halogeny to go ten dzik we mgle zobaczy i ucieknie
Na dzikie zwierzęta światła przeważnie działają na odwrót - hipnotyzują je. Sam miałem 2x taką sytuację (raz jeleń, raz sarna). Dopiero po przełączeniu do pozycyjnych potwór się ruszył :D
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:53   

chyn napisał/a:
Chcialbym sie dowiedziec w jakim procencie boczne przednie szyby moga byc przyciemnione bo ostatnio zatrzymala mnie policja i powiedziala ze muse zedrzec folie bo mam zbyt mocno inaczej mi dowod rejestracyjny zabiora.

Przednia i przednie boczne (zakres 180 stopni widoczności) muszą mieć powyżej 70% przepuszczalności światła (wydaje mi się, że źródłem jest regulamin ECE).
Na resztę nie ma norm - można je farbą zamalować.

Dodam, że każda "błękitna" szyba aterminczna (a większość naszych Roverków ma takie) ma tylko odtobinę powyżej 70%, więc nie bardzo da się je przyciemnić.

kams napisał/a:
ad2) apteczka nie jest obowiązkowa - obowiązkowa jest gaśnica (inne kraje, np. niemcy mają odwrotnie, wiec jeśli wyjeżdzasz za granicę warto ją mieć)

To nie jest prawda i warto to wiedzieć, bo do niedawna w innych krajach rzeczywiście tak to działało.
Otóż na mocy Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Dorgowym auto jeżdżące po Europie musi być wyposażone tak jak w kraju zarejestrowania.
Jakieś pół roku temu było o tym głośno i teraz Niemcy zwracają niesłusznie wystawione Polakom mandaty za brak apteczki.
Dodam, że Konwencja jest nadrzędna w stosunku do krajowych Kodeksów.

Co absolutnie nie zmienia faktu, że jest za apteczkami i sam wożę taką zgodną z niemieckimi normami, do tego wożę DWA trójkąty (to akurat nie głupi przepis z Hiszpanii), DWIE kamizelki obblaskowe (dzięki Austriakom) oraz komplet żarówek (to od zawsze, ale Czesi spowodowali, że przed ruszeniem w trasę sprawdzam, czy na pewno wszystkie są).
To wszysto z czasu kiedy nie wiedziałem o tym przepisie konwencji. :)

coldmanns napisał/a:
chyn, a dlaczego zdzierałeś folię? Nie rozumiem? Czy zmierzyli Ci przepustowość światła przy Tobie? Jeśli nie to nieh się pałują (że tak się wyrażę).

Jeśli masz takie folie to się kiedyś policja przekona Cię "kto się może pałować".

Otóż policjant po inspekcji "wzrokowej" może uznać, że Twoje szyby są zaciemne, ale to oczywiście żaden dowód, więc taki policjant zabiera Ci dowód, ale rejestracyjny i wysyła na dodatkowe badanie (kosztujące 20 zł za element) i tu, już w SKP pan odpowiednim miernikiem stwierdza, że folie musisz zedrzeć - masz 20 zł mniej, wycieczkę do SKP oraz wycieczkę do Urzędu Komunikacji po odbiór doworu rejestracyjnego.

Poza tym, jak nie zgodzisz się z policjantem w dość ewidentnej sytuacji z szybami, to może dokładniej zacząć oglądać Twoje auto i znaleźć kolejne punkty do listy, a każdy punkt to kolejne 20 lub 24 zł więcej w SKP.
Tomek1212 napisał/a:
Tylko problem w tych ze większość kierowców nie wie o tym, że światła przeciwmgielne nie służą do oświetlania drogi tylko do poprawy widoczności samochodu z zapalonymi tymi światłami. To dotyczy zarówno świateł przednich jak i tylnych (tylnego).

Tylne prawda, przednie nieprawda.

Jakim cudem ma być lepiej widać światła umieszczone niżej niż światła mijania?

Przednie służą do "świecenia" w taki sposób, żeby nie oślepiało Cię odbite od mgły światło z Twoich reflektorów. Dodatkowo, przy niektórych mgłach "unoszących się" klikadziesiąt cm od nawierzchni jest wolne od mgły i niskie umieszczenie reflektorów pomaga - jechałem kilkakrotnie w nocy w takiej mgle, że należało wyłączyć światła mijania i zostawić tylko pozycje i przednie przeciwmgłowe, żeby cokolwiek widzieć.

Dodatkowo świecą troche szerszej na pobocza i stąd przepis pozwalający na użycie ich na "drogach krętych" nawet przy dobrej widoczności, gdzie z koleijest mniejsze prawdopodobieństo oślepiania, bo skoro droga jest kręta, to bardzo krótko widzi się światła jadącego z przeciwka.

Niestety to co jest dobre we mgle z drugiej strony - przy dobrej przejrzystości jest problemem - reflektory przeciwmgłowe świetnie odbijają się od mokrego asfaltu i doskonale oślepiają jadących z przeciwka.

Co do straszenia dzików, to chyba jakiś żart...
Z moich doświadczeń zwierzaki raczej się nie boją, tylko głupieją na widok jakich kolwiek reflektorów i "przeciwmgłówki" raczej nie zadziałają jako "pole siłowe". ;)

PS. coldmanns, nie musisz używać epitetów, żeby pokazać swój negatywny stosunek do kogoś.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:11   

maciej, ja jestem osobą bezpośrednią, nie lubiącą owijać w bawełnę.
Jeżeli słyszę od dorosłej osoby, że załącza przeciwmgielne aby dziki widzieć, to mnie cholera bierze. Ja jadąc znaprzeciwka nic nie widze, bo on na miejskiej drodze dika wypartuje.

Co do policjantów, to z tego co wiem, ocena organoleptycznanie jest oceną dokładną (nie mówię tutaj o folii prze którą słońca nie widać - ja nie używam żadnej folii). Z Twoich słów wynika, że w zasadzie każda kontrola może zakończyć się odebraniem dowodu rej. jeżeli np. Pan Policjant ma zły dzień, nawet w przypadku gdy nie ma racji.
To nie jest państwo bezprawia, i aby komuś kazać coś zrobić (zerwać folię), to trzeba mieć niepodważalny powód/dowód, a nie tak poprostu. Ja nie dał bym sobie odebrać dowodu.

Co do mgły, to nie piszę, że są złe w trakcie mgły - są dobre.
Pisze o burakach, którzy przy normalnej widoczności, w dzień czy w nocy, w deszczu, czy bez ich używają. Denerwuje mnie to niemiłosiernie.
Ostatnio zmieniony przez Brt Nie Gru 21, 2008 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:20   

coldmanns napisał/a:
Ja nie dał bym sobie odebrać dowodu.
Rozumiem, że siłą byś go odebrał ? ;)
Tak, jak Maciej pisał, w przypadku PODEJRZENIA kierują Cię na dodatkowe badanie i wtedy mają, albo nie, dowód :D
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:23   

coldmanns napisał/a:
maciej, ja jestem osobą bezpośrednią, nie lubiącą owijać w bawełnę.
Jeżeli słyszę od dorosłej osoby, że załącza przeciwmgielne aby dziki widzieć, to mnie cholera bierze. Ja jadąc znaprzeciwka nic nie widze, bo on na miejskiej drodze dika wypartuje.

Ok. Ale słowo pisane ma trochę inną moc niż mówione, więc na forum spokojniej, spokojniej, choć oczywiście rozumiem dlaczego się uniosłeś. :)
coldmanns napisał/a:
Co do policjantów, to z tego co wiem, ocena organoleptycznanie jest oceną dokładną (nie mówię tutaj o folji prze którą słońca nie widać - ja nie używam żadnej folji). Z Twoich słów wynika, że w zasadzie każda kontrola może zakończyć się odebraniem dowodu rej. jeżeli np. Pan Policjant ma zły dzień, nawet w przypadku gdy nie ma racji.

Tak jest, ale wtedy Ty też możesz im zrobić kuku skarżąc ich jeśli jesteś tego pewny.
coldmanns napisał/a:
To nie jest państwo bezprawia, i aby komuś kazać coś zrobić (zerwać filię), to trzeba mieć niepodważalny powód/dowód, a nie tak poprostu.

Napiszę jeszcze raz - większość Roverków i wogóle większość aut produkowanych po '90 roku ma szyby ledwo spełniające przepisy (tak ma być), więc każde przyciemnienie przodu może budzić "uzasadnione podejrzenie".
Więc sądzę, że policjant powiedział "zdejmie pan tą folię albo zabiorę panu dowód, a na stacji okaże się, czy folia jest ok".

Z drugiej strony jak to sobie wyobrażasz? Że policjant jak widzi usterkę samochodu o 1:30 w nocy w niedzielę będzie jechał z Tobą na SKP, żeby sprawdzić, czy ma rację, czy nie?
coldmanns napisał/a:
Ja nie dał bym sobie odebrać dowodu.

A co byś zrobił?
Bo bawi mnie takie gadanie "nie dałbym sobie zabrać"...
Dałbyś policjantowi w twarz, wyrwał z ręki DR i zaczął uciekać?
Czy może jesteś posłem i masz immunitet?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:31   

A przypomnijcie sobie jak były montowane światła przeciwmgielne dawniej np w fiatach 126p, 125p. Na wysokości reflektorów głównych o ile nawet nie wyżej.
Odbłyśnik światła przeciwmgielnego jest tak skonstruowany, aby jak najwięcej światła zostawało w lampie i się kumulowało, przez co taki reflektor jest dużo bardziej widoczny we mgle.
Owszem, jak reflektor jest umiejscowiony w miarę nisko to rzeczywiście troche on rozświetla drogę we mgle, ale to nie o to tu chodzi.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:33   

Tomek1212 napisał/a:
A przypomnijcie sobie jak były montowane światła przeciwmgielne dawniej np w fiatach 126p, 125p. Na wysokości reflektorów głównych o ile nawet nie wyżej.
Przepis ZABRANIA montowania ich wyże niż mijania albo 400 mm od jezdni :P
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:34   

maciej, hehe, wybacz, ale są specjalne przyżądy do tego (teraz nie pamiętam nazwy), które niektórzy policjanci worzą ze sobą w radiowozach.
Jeżeli na podstawie takowego przyżądu okaże się że miałbym nieprawidlowo przyciemnione szyby, to jak najbardziej oddałbym dowód rej.

"A co byś zrobił?
Bo bawi mnie takie gadanie "nie dałbym sobie zabrać"...
Dałbyś policjantowi w twarz, wyrwał z ręki DR i zaczął uciekać?
Czy może jesteś posłem i masz immunitet?"

Nie ironizuj :neutral:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:34   

Tomek1212 napisał/a:
A przypomnijcie sobie jak były montowane światła przeciwmgielne dawniej np w fiatach 126p, 125p.

Polecam przyjrzenie się, które były fabryczne.
Fabryczne w obu modelach były montowane POD zderzakiem.
Tomek1212 napisał/a:
Na wysokości reflektorów głównych o ile nawet nie wyżej.

To jak sobie sam ktoś tak założył.
Tomek1212 napisał/a:
Odbłyśnik światła przeciwmgielnego jest tak skonstruowany, aby jak najwięcej światła zostawało w lampie i się kumulowało, przez co taki reflektor jest dużo bardziej widoczny we mgle.

Ciekawa teoria, choć nieprawdziwa.
Skoro mają być widoczne to po co montuje się nisko, a nie na dachu?
Tam byłoby lepiej widać...

I dlaczego we mgle czasem wyłącza się nawet światła mijania, zamiast włączyć długie?

Te dopiero dobrze widać!
Tomek1212 napisał/a:
Owszem, jak reflektor jest umiejscowiony w miarę nisko to rzeczywiście troche on rozświetla drogę we mgle, ale to nie o to tu chodzi.

To włącz mijania, długie i przeciwmgłowe i zobacz, które są bardziej widoczne...
coldmanns napisał/a:
maciej, hehe, wybacz, ale są specjalne przyżądy do tego (teraz nie pamiętam nazwy), które niektórzy policjanci worzą ze sobą w radiowozach.
Jeżeli na podstawie takowego przyżądu okaże się że miałbym nieprawidlowo przyciemnione szyby, to jak najbardziej oddałbym dowód rej.

Już Ci napisałem, że w nowoczesnych samochodach te szyby ledwo spełniają normę policjant ma całkowite prawo podejrzewać, że cokolwiek bardziej przyciemnionego jest poza normą i na podstawie art. 81 ust. 8 PoRD ma prawio wysłać Cię na badanie, podobnie, jak wtedy gdy masz różne opony na osi itp.

Owszem, urządzenia super, ale nie musza go mieć, tak jak nie muszą suwmiarką mierzyć grubości bieżnika, żeby stwierdzić, że opona jest krzywo zdarta.

Cytat:
Nie ironizuj :neutral:

A co mam zrobić?
Sam prowokujesz, bo jak można potraktować poważnie tekst "nie dał bym sobie odebrać dowodu"?

Pytam, jak chciałbyś to zrobić, bo oprócz posiadania wysoko postawionego znajomego w Policji nie znam metody na "niedanie sobie odebrać dowodu".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 22:15   

coldmanns napisał/a:
Nie rozumiem głupich komentarzy niektórych, że co to za kierowca co nie wie że żarówka mu nie świeci



Zacytuj które to komentarze.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 22:30   

filo napisał/a:
Awaryjnie w R600 można z "długich" przełożyć choć nie wiem czy działanie "długich" jest w jakiś sposób kontrolowane a tym bardziej obowiązkowe.
Nie trzeba nawet przekładać. Przy spalonej żarówce świateł mijania jej rolę w 600ce przejmuje żarówka długich :D
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 22:32   

thef napisał/a:
Przy spalonej żarówce świateł mijania jej rolę w 600ce przejmuje żarówka długich

:shock: ;> ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [PoRD] Kilka przydatnych informacji.
Alexi Prawo i ubezpieczenia 0 Pią Lis 04, 2011 10:57
Alexi
Brak nowych postów [PoRD] R200 Halogeny dodatkowe
Tomas Prawo i ubezpieczenia 3 Pią Lip 10, 2009 13:15
zetes
Brak nowych postów Gaśnica, trójkąt, apteczka, kamizelka.
Co obowiązkowe, a co nie?
Ukasz Prawo i ubezpieczenia 32 Pią Kwi 18, 2008 14:08
emes
Brak nowych postów [PoRD] Pas awaryjny
MaReK Prawo i ubezpieczenia 72 Czw Lis 27, 2008 13:50
maciej
Brak nowych postów [PoRD] Kolizja
magneto Prawo i ubezpieczenia 26 Sob Lis 21, 2009 23:52
dyla_m



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink