Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] 10l/100km i dziwne bulgotanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] 10l/100km i dziwne bulgotanie
Autor Wiadomość
Sivy17 



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Augustów



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 16:44   [R75] 10l/100km i dziwne bulgotanie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jak w temacie perkot zaje... zaczął mi palić gdzieś z dyszke, przy mieszanej jeździe(oszczędnie do 110 i od czasu do czasu po 160). Co może być tego przyczyną?? Dodam ze idzie praktycznie tak samo jak zawsze, może bardzo delikatnie zesłabł odkąd go mam(a mam rok).

Czy ktoś ma takie dziwne bulgotanie które słychać w kabinie?? Jak by gdzieś woda się przelewała? Często po wyłączeniu silnika ale i czasami w trakcie wolniejszej jazdy.

Ludzie pomocy!!!

Filtry zmieniałem jakoś we wrześniu

Zawory EGR nigdy nie ruszałem i innych rzeczy w sumie też ;]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 11, 2008 16:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 11, 2008 16:54   

Przepływomierz :/ Tak przynajmniej mi się wydaje ze może być u ciebie padnięty i dlatego takie wysokie spalanie. A to bulgotanie to nie jest przypadkiem paliwo w baku co słychać :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Sivy17 



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Augustów



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 16:59   

Ale to dochodzi wyraźnie z przodu auta i na postoju!!

A jak przepływomierz się sypie to przypadkiem auto się muli?? Czy to tylko w niektórych przypadkach??
 
 
 
Makis 



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Świecie



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 17:56   [R75 2.0CDT.02]

witaj! To bulgotanie, jest na postoju przy włączonym zapłonie? Jeśli tak to może być paliwo, pompka zasilająca pompuje, u mnie około minuty i właśnie wtedy słychać bulgotanie. :rotfl:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 19:25   

Makis napisał/a:
Jeśli tak to może być paliwo, pompka zasilająca pompuje, u mnie około minuty i właśnie wtedy słychać bulgotanie. :rotfl:


Makis, to zacznij zbierać na pompkę w baku. U mnie tak samo sięzaczynało, też bulgotało.
 
 
 
Sivy17 



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Augustów



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 20:47   

U mnie już bulgocze od hoho paru miesięcy... A to przez to możne łykać tyle ropy??

A jest i na wyłączonym zapłonie, na włączonym, na postoju i w jeździe jednym słowem full opcja :lol:
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 21:21   

Sivy17, musisz się przysłuchać skąd dokładnie dochodzi to bulgotanie. Sprawdź tył auta tzn. bak. Bo ja obstawiam jednak tam. Jeśli nie, to może masz zapowietrzony układ chłodzenie, tylko wtedy by nie bulgotało na wyłączonym :?:
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Czw Gru 11, 2008 22:52   

Podlacze sie do tematu. U mnie wystepuje dzwiek podobny do odglosow chowania sie automatycznej anteny teleskopowej. Slyszalny jest tylko po wylaczeniu silnika i trwa kilka sekund. Slychac jakby z za radia. Ale bulgotanie to nie jest.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 01:09   

A u mnie bulgocze sobie i sie przelew cos pod tapicerka z przodu auta ewidentnie i nikt mi nie wmowi ze to w baku. Na dodatek mam benzyne a nie jak Wy klekota. Moze mi ktos wytlumaczyc o co biega?Juz z 5 razy odpowietrzalem uklad bo myslem ze to to ale nic nie dalo.Bulgocze mi na wlaczonym silniku na postoju (podczas jazdy nie slychac) i nie zawsze (raczej zadko).
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 12, 2008 06:21   

Mombrey napisał/a:
Podlacze sie do tematu. U mnie wystepuje dzwiek podobny do odglosow chowania sie automatycznej anteny teleskopowej. Slyszalny jest tylko po wylaczeniu silnika i trwa kilka sekund. Slychac jakby z za radia. Ale bulgotanie to nie jest.

mam to samo ale to naprawde radio tak robi :)
Niestety poza tym, że autko mi jeździ tak samo jak mieisąc temu i pół roku temu to też obecnie jara niemiłosiernie i nie wiem czemu....odechciewa mi sie z tym walczyć. Wczoraj pojechałem w trase...140-170 jak zawsze bezproblemowo szed i....wskaźnik sie ruszył w góere nie w dół :O Wjechałem w miasto spowrotem i zaraz opadł i to sporo. Nie kumam tego auta pod tym względem.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 12, 2008 09:21   

Osobiście uważam, iż spalanie 7L w mieście należy włożyć pomiędzy Królewnę Śnieżkę a Tomcio Palucha ....
W przedziale silnikowym mam wymienioną większość tego co dało się odkręcić (nie to że musiałem - po prostu ... mam takie odbicie - lubię być pewnym sprzętu który używam) - to prawda, po wymianie przepływomierza, zrobienia porządku z EGR, zaworami i resztą koleżeństwa spalanie spadło znacząco (z 10,8~11 w mieście na około 8,5), a moc skoczyła bardzo zauważalnie.
Jednak NIGDY, zaznaczam ***NIGDY*** nie udało się mi uzyskać na odcinku 100km (łącznie) w mieście spalania niższego niż ciągłe 8,5 (skokowo 8,3-8,9) - to jest za ciężki samochód, ludzie - zastanówcie się trochę...
Owszem, gdybym miał ciągle z górki i jechał 50km/h na 5 biegu - pewnie wówczas spali i 6 w mieście - ale *rwa kiedyś w końcu trzeba wjechać na tę górkę ;)))
Prosta matematyka - przy prędkości 110km/h obroty 1900 (najbardziej ekonomiczna jazda na trasie) samochód pali 5,3~5,5 - to jak ten biedny samochodzik ma spalić 7 l w mieście przy średniej prędkości 30 km, obrotach non stop powyżej 1500, stawanie, ruszanie, stawanie, ruszanie ......
Ech.... :shock:
Aż muszę sobie kawę zrobić... i to wasza wina :beczy: :bezradny:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 09:38   

hyhyhy i wpędziliśmy kolegę w nałóg ;) PS. moje SDi mimo, że lżejsze o 500kg to też w mieście bierze 7 - 7,5 litra czyli .................... tyle co mój maluszek w starych dobrych czasach :mrg: A i jeszcze przypomniał mi sieartykuł w jednym z czasopism, gdzie testowali octavkę TDi i też za cholerę w mieście nie zeszli ponizej 7,5 litra :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 12, 2008 10:56   

No ale wczesniej tyle nie palił a od półtora miesiąca to się makabra zrobiła z tym...to co...przysniło mu sie coś i wymyslił sobie..ok dosyć oszczedności teraz bede smokiem ??
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 14:38   

Thrillco napisał/a:
mam to samo ale to naprawde radio tak robi :)

To nie radio. Nagrzewnica się zamyka. :wink:
 
 
 
Sivy17 



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Augustów



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 14:53   

Ludzie mam gdzieś ile to pali w mieście... Chodzi mi o ogół, a robię dużo dużo więcej trasy niż miasta. Wychodzi mi ok 10l. A w A6 3.0TDi Ojca wychodzi 8-8,5l


Toć to czysta komedia!!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 12, 2008 14:56   

Sivy17 napisał/a:
Ludzie mam gdzieś ile to pali w mieście... Chodzi mi o ogół, a robię dużo dużo więcej trasy niż miasta

Sprawdź elementy, o których pisali koledzy (zawór EGR, przepływomierz, zawór wysokiego ciśnienia, filtr powietrza...)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Gru 12, 2008 15:44   

piter34, zaw. wys. ciśnienienia nie ma tu nic do rzeczy. Filtr powietrza ma dużo i przepływomierz też. U mnie na padniętym potrafił i 12 spalić.
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 13, 2008 16:44   

Eureka..mój od wczoraj już nie pali jak smok. Strasznie droga i pracochłonna naprawa była potrzebna - uzupełnienie płynu do chłodnicy w zbiorniczku :D Zastanawiałem sie przez chwilę jakim cudem mogło miec to taki wpływ i w sumie doszedłem dość szybko dlaczego (przynajmniej tak mi sie wydaje). Silnik przez to, ze mała ilość płynu pompka przewala z zastrzaszająca prędkością i termostat pewnie otwarty na maksa, nie ma szans złapac własciwej teperatury, szczególnie na krótkich odcinkach. Bynajmniej uzupełniłem płyn (sucho nie było ale płynu tez już nie) i problem zniknął jak ręką odjąc a i silnik nagrzewa się zdecydowanie szybciej i wrócił mój ulubiony motyw na zegarach...wskazówka paliwomierza idąca w góre nie w dół :D
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 13, 2008 17:39   

Ja mam zachwostkę roku od wczoraj ;)))
Podjechał znajomy R75 z problemami z mocą - więc standard - garaż i wymiana filtrów, czyszczenie EGR i zaworków, oraz - WYMIANA PRZEPŁYWOMIERZA ....
Dziś podjechał do mnie z trochę dziwną miną, i mówi - owszem, samochód dostał "kopa", owszem zbiera się "niżej" i w ogóle, ale - skoczyło mu spalanie - właśnie do 10L ;))))
Lekko mnie to oszołomiło - jak to możliwe ?
Znam ten samochód, robiłem mu już kilka drobnych napraw - wiem że jeździł z odpiętym przepływomierzem i palił około 8,5~9 l w mieście - teraz w nowym, kupionym u tommiego przepływomierzem pali ponad 10l w mieście - jest jakieś sensowne wytłumaczenie tego faktu ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Miras31 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 120
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 18:47   

Witam kolegów.W moim Rowerku jak zacznie bulgotać z przodu za licznikami to wiem,że zaczynać brakować płynu w układzie chłodzenia.No i niestety trzeba dolać. :wink:
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwne odgłosy powyżej 100km/h
qwe12318 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Gru 28, 2012 00:44
qwe12318
Brak nowych postów [r75] bulgotanie w czasie dodawania gazu - seria problemów
baxspace Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Gru 12, 2013 09:31
mike-l
Brak nowych postów [MG ZT-T] Spalanie ok. 20l/100km
HarryVip Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 02, 2010 23:14
mocek
Brak nowych postów [R75] 1litr oleju na 100km
przemolka1 Rover serii 75, MG ZT 25 Wto Paź 26, 2010 23:56
Marek_75
Brak nowych postów [R75] Swap 2l na mg zt 2.5 - duze spalanie 17L/100km
dzieju Rover serii 75, MG ZT 31 Sro Lip 22, 2015 13:03
dzieju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink