Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Zmiana alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Zmiana alternatora
Autor Wiadomość
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:08   [R420] Zmiana alternatora
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam.
Czy ktoś z Was przerabiał temat wymiany alternatora na większy (chodzi o moc),
jak wiadomo fabryczny alternator ma moc 75W a to stanowczo za mało. Znudziło mi się
już ładowanie co kilka dni i zgadywanie czy dziś odpali czy nie.
Może ktoś już podmieniał i podzieli się szczegółami z jakiego auta pasuje, lub że nie da się tego zrobić? Pozdrawiam Was w Nowym Roku i życzę bezawaryjności Roverków.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 23:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:49   Re: [R 420 Di '97] Zmiana alternatora

BetJar napisał/a:
Witam.
Czy ktoś z Was przerabiał temat wymiany alternatora na więkrzy


Witam. Ja tylko w temacie opisu .... :P
Pozdrawiam, i tak wiem, czepiam się. :D
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:56   

BetJar, jakiej pojemnosci masz aku i jakie robisz odcinki?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 07, 2009 18:33   

BetJar, jedź najpierw zbadaj aku pod względem sprawności.

Do tego dodam że alternatory mają wydajność prądową wyrażaną w amperach (A) a nie watach (W).

Pozdrawiam
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 19:15   

greg-si, w pełni popieram :ok: a że diesla przy ostrej zimie trzeba zewnętrznie czasem doładować to norma. Jesli na krótkich odcinkach jeździsz, to nie ma szans ,żeby się wystarczająco naładował podczas jazdy :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 00:18   

NEOSSS napisał/a:
jakiej pojemnosci masz aku i jakie robisz odcinki?
Aku mam 66Ah , dziennie od 15 do 50 km.
Brt napisał/a:
a że diesla przy ostrej zimie trzeba zewnętrznie czasem doładować to norma.
Zgadzam się, ale co trzy dni? Gdześ na forum czytałem że alternator ma moc 75W i stąd moje pytanie.

Dzisiaj nie odpalił :cry: cztery razy ładnie zakręcił za piątym trochę zwolnił, więc już dalej nie kręciłem żeby nie rozładować aku. do zera. Świece wymieniałem miesiąc temu (beru), napięcie na świecach jest (około 10.5 V), akumulator - rok z kawałkiem, napięcie ładowania dwa dni temu było 14.46V na wolnych obrotach. Jakieś sugestie?
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 00:23   

BetJar, podpompowujesz paliwo gruszka?
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 00:34   

NEOSSS napisał/a:
podpompowujesz paliwo gruszka?

Tak, aż gruszka była twarda.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:08   

skoro ładowanie na niskich obrotach miałeś w okolicach 14.5V to raczej ok. Moim zdaniem aku coś niebardzo. Dobrze dobrany aku powinien wytrzymać co najmniej 3 x 30 sek. kręcenia rozrusznikiem.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:23   

jackson420 napisał/a:
skoro ładowanie na niskich obrotach miałeś w okolicach 14.5V to raczej ok

To bardzo ok. Nie sądze, żeby wiekszy alternator cokolwiek tu zmienił. Czy kąt wtrysku kiedykolwiek sprawdzałeś ?? może tu jest przyczyna :roll:

greg-si napisał/a:
Do tego dodam że alternatory mają wydajność prądową wyrażaną w amperach (A) a nie watach (W).

Masz 75A wydajność prądową a moc 900W (dla 12V)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:40   

Brt napisał/a:
Czy kąt wtrysku kiedykolwiek sprawdzałeś
Nie sprawdzałem ale do wczoraj zapalał od pierwszego, może któraś ze świec padła miałem tak miesiąc temu przed wymianą.
Brt napisał/a:
Nie sądze, żeby wiekszy alternator cokolwiek tu zmienił
Brt napisał/a:
Masz 75A wydajność prądową a moc 900W (dla 12V)
W takim razie zapominam o podmianie alternatora, ale gdzieś czytałem 75W a może czas zmienić okulary na mocniejsze :wink:
I po problemie - zapalił od pierwszego kopa. Dalej będę musiał ładować co trzy dni.
Jak kasa pozwoli to kupię Centre Future 74Ah a narazie dokończę Bosch'a 66Ah/510A. Dziękuję Wam za pomoc i pozdrawiam.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 21:54   

a moze masz gdzies uplyw ??
jaki masz pobor pradu przy wlaczonym alarmie i zamknietym samochodzie ??

BetJar napisał/a:
Zgadzam się, ale co trzy dni? Gdześ na forum czytałem że alternator ma moc 75W i stąd moje pytanie.


ee to jakis blad musial byc
pewnie w tym wypadku chodzilo o prad, czyli 75A amper
z tego mozna wyliczyc moc
moc P( w watach) rowna sie, napiecie (w voltach) razy prad (w amperach)
P=U*I
np
P=13,5V*75A
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 22:57   

AndrewS napisał/a:
jaki masz pobor pradu przy wlaczonym alarmie i zamknietym samochodzie

A tego to nie mierzyłem, jutro rano sprawdzę, dzięki za podpowiedź.
Wzór na moc znam, elektronika to moje hobby.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wymiana alternatora
tokamil100 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 08, 2015 15:04
sTERYD
Brak nowych postów [R420 SDi '99] Pasek alternatora
maciejliwak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 01, 2012 13:37
Brt
Brak nowych postów [R420 sdi] hałas , tarcie w okolicach alternatora
nowy880 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sty 06, 2013 16:10
nowy880
Brak nowych postów [R420 Di '98] zerwany pasek alternatora - blokada hamulca?
artokolos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Lut 21, 2012 11:37
Brt
Brak nowych postów [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
można wybłyskać usterkę?
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Sro Wrz 22, 2010 01:07
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink