Forum Klubu ROVERki.pl :: [All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz BOSCH
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:58
[All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz BOSCH
Autor Wiadomość
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 22:34   

pgrad, mam Ci wykres z hamowni wkleić czy sam uwierzysz?
Przy odpiętej max moment 181 NM.
Masz i nie myśl, że pozjadałeś rozumy, jak inni sprawdzali i weryfikowali :)
A na przypiętej dobrej przepływce na seryjnych mapach 101KM przy 4k rpm ma jakieś 100KM.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 22:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 00:29   

Krzysi3k napisał/a:
w mieście to mi nie spala więcej niż 6,7 litra.


Miasto miastu nierowne, trasa trasie, mieszkam pod warszawa i jezdze- czasem to za duze slowo- po tych ulicach O_o



Krzysi3k napisał/a:
A w trasie to przy wyprzedzaniu tirów non stop 4,3 litra ostatnio ciągle mi wychodziło.


IMHO nierealne O_o ja przy super spokojnej jezdzie do 130 bezprzerwy po autostradzie do wloch spalalem kolo 6 L. Tylko ja mam na lato 17 /205 a to juz walec .

Nie wiem jakie roznice moga byc inne, masa ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 09:11   

maniaq, właśnie u mnie waży 1220 kg po wygłuszaniach wszystkich, audio i innych modach.
W sumie po Białym na pewno mniej spali niż po Wa-wie.
Wcześniej w trasie palił mi koło 5,5 litra, dopiero po chipie spadło mocno spalanie w trasie.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
dzord 




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Pawłowice

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 21:34   

czujnik w 98% tej listy sie zgadza,ale jest tego sporo bo kolega posiadający alfe 147 poszukiwał tego samego czujnika co ja i lista została sporządzona z katalogu w sklepie,a w 98% dlatego że w 2-3 przypadkach są czujniki bodajże 4 pin.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 16:41   

Napisze to tutaj :wink:

Byl dziś gość u mnie co kupił sobie nowego Pierburg (Nr. 7.22701.05.0) MAF bo jego Bosch MAf padł i auto nie ciągło od spodu jak trzeba :wink: Ale jakoś ten Pierburg dziadostwo robi :neutral: Od dołu nie ciągnie jak trzeba mul jak coś i od 2500rpm dopiero ciągnie ładnie :neutral: Bo kilku próbach taki wynik uzyskaliśmy:

• Brak MAF -> ładnie sie zbiera od dołu, odcinka przy 4000rpm

• nowy Pierburg MAF(7.22701.05.0) -> mul od dołu, od 2500rpm dopiero kopa dostaje

• zepsuty Bosch MAF umyty -> trochę mniejszy mul od dołu jak Pierburg ale od góry słabszy od tamtego

• zepsuty Bosch MAF + MAFAM -> trochę lepiej od dołu i od góry niż Pierburg ale żadna rewelacja

• Bosch MAF od Opla, trochę zabrudzony już po pol roku -> ładnie się zbiera w całym zakresie jak trzeba ale jeszcze nie do końca jest super

• Bosch MAF od Opla + MAFAM -> banan na buzi i auto jedzie jak szalone na serii :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 15:29   

Trochę mnie dziwią te wyniki. Tego nowego Pierburga na UK forum zachwalają. Że niby nie ma różnicy z MAFAMEM i bez. Ale p/n on ma inny ---> 722 701 090

Wczoraj testowałem nowego Bosha od Astry. Bo mój QAP z 2008 strasznie już mulił na niskich.

Myślę sobie ale ładnie idzie, typowa charakterystyka Boshówki. (miałem porównanie QAP + DIGI oraz starego Bosha)
Ale że normalnie nie byłem wcześniej przyzwyczajony do wciskania pedału w podłogę to tak teraz zaczałem robić. Efekt: mała responsywność w niektórych przedziałach obrotów . Tak by go coś przez chwilke trzymało i po chwili dopiero reagował (wrażenie przelewania, bądź małej ilości paliwa do powietrza) Ten charakterystyczny kop około 2100 zaznaczony choć jeszcze nie tak bardzo jak na lekko zabrudzonej (ze względu na lepszy dół).

No to podpiąłem Digimaf na ustawieniach średnich do bosha i osłupiałem . To jest zupełnie inny samochód. Zbiera się równo od dołu i nie ma takich "martwych spotów" na pedale.

Teoretycznie mafam ma "naprawiać" słabą przepływke wiec spodziewać by sie mogło charakterystyki fabrycznej. Tak jednak nie jest. Charakterystyka jest zdecydowanie bardziej liniowa i znacznie wpływa na przyjemność z jazdy.

Reasumując:

Nowy bosh: dość przyjemna jazda. ladnie na wysokich. Dół jednak ciągle kapryśny.

Bez przepływki wiadomo: super od dołu, słabszy od góry.

2008 QAP W ogóle nie jedzie od dołu. Od góry się nawet rozkręca ale gorzej jak bosh. Bardziej wrażliwy na zmiany temp powietrza.

QAP + DIGI na ustawieniach dla bardzo słabego bosha. Mój pierwszy kontak z mafamem. Ponieważ wcześniej jeździłem na odpiętej to wrażenie od dołu było podobne. Jednak to nie jest to samo,dzwiek silnika trochę inny, czułem jakby go trochę bardziej przelewało(albo inaczej: nie czułem zmiany na +). Góra zdecydowanie lepsza.
Ogólne wrażenie zdecydowanie pozytywne. Można było spokojnie jezdzic nie przejmując się mankamentami przepływki.

Na ustawieniach mocnych, było jeszcze lepiej (subiektywnie) a czarnej chmury nie widziałem.

Nowy Bosh + Digi + ustawienia średnie. Czysta frajda z jazdy. Czuć że samochód się wyrywa do przodu nawet przy delikatnym dotknięciu pedału. Najlepsza kombinacja z powyższych

Jak będę miał czas i osobę do pomocy chciałbym te rezultaty jakoś odzwierciedlić w postaci pomiarów.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 12:58   

voth napisał/a:
Jak będę miał czas i osobę do pomocy chciałbym te rezultaty jakoś odzwierciedlić w postaci pomiarów.

Fajnie by było wykres z hamowni zobaczyć ;)
Też się może skusze mimo lekko poprawionego dołu :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 21:59   

Wczoraj wyciągałem przeplywke bo kolega mój miał znów problem ze z nowym Boschem ma molowaty dol :neutral:

Co ciekawe moja przeplywka z Astry ma środek BOSCH F 00C 2g2 025 a nie jak oryginalna: F 00C 2g2 030 :shock:

Nie wiem czemu ale na jego nowym Boschie bez MAFAM moja 45 jedzie normalnie u niego jak wsadzi jest mul od dołu :neutral:

Z MAFAM na jego nowym Boschu w jego autku on znów ma kopa :wink:

Wie ktoś może z czego jest F 00C 2g2 025 :?: Tak samo pracuje jak nowy F 00C 2g2 030. Ale co gorsze moja przeplywka w środku jest cala czarna i będzie miała kąpiel za niedługo bo to winna głupiej :idea: odmy :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Czw Cze 30, 2011 18:40   

Witam! Pisze ponieważ nic na temat nie znalazłem czy wie ktoś jaki zamiennik zastosować do przepływomierza BOSCH 0281002120 jest to ten na 4 styki. Występuje on w rover 400 2.0tdi i jak niektórzy piszą 2.0 sdi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 19:08   

imus23, Żadnego w 420 przeplywka steruje tylko EGR wiec możesz go odpiąć i tak jeździć i zero wpływu to ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 01:14   

o to ciekawe :D to bardzo dziękuje za odpowiedz :) pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 01:14 ]
a czy wie ktoś może jakie mają być napięcia w kostce od przepływki bo chyba mam coś nie tak z instalacja i chce dojść co i gdzie bo ostatnio u mnie cuda się dzieją z tym wszystkim :D
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 10:32   

imus23,
Pin 1 +12V
Pin 2 GND
Pin 3 + 5V
Pin 4 Sygnał przeplywki
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:41   

coś nie zgadzają się te napięcia mam na 3 pinie +12 V na 1 pinie mam mase a 2 pozostale puste
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:51   

imus23, To masz coś skopane bo musi być +5V chodź na jednym, bo na takim zakresie pracują przeplwyki nawet w SD czy SDI :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 00:38   

A czy ktoś wie, jaka jest jakość takiej przepływki??? Ktoś ryzykował taki zakup?
http://allegro.pl/przeply...1789902083.html

Najtańsze nowe Boscha - jeśli prawdę piszą koledzy w tym wątku na wcześniejszych stronach - są te dwa z identycznymi (podobno) wkładami:

http://allegro.pl/bosch-p...1798396620.html
http://allegro.pl/bosch-p...1798396620.html

Prawda to???
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 00:53   

Kizashi, z 1. liku to jest podróba padnie bo kilku miesiącach, widać n a foto ze to nie oryginał :wink:

Te inne dwa linki to tak wystarczy z nich tylko wkład wymienić :razz:

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 00:53 ]
A jak chcesz mieć bez przeplywki to zapraszam na ten watek:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 01:08   

Remi55,

Czy ta tabela podana przez DZORDa jest pewna? Bo jeśli tak, to w ogóle można to kupić za grosze:

http://allegro.pl/przeply...1799888575.html
http://allegro.pl/przeply...1808762980.html

Wydaje się to tak piękne, że aż się boję, czy to prawda...
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 01:49   

Kizashi, Z Alfy Fiata cy Lancia będzie pasować i tabela jest pewna bo wkłady są te same :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 14:49   

Remi55,
Okazuje się, że nie do końca. Trzeba porównać liczbę pinów. U mnie jest 5, a w drugiej aukcji 4. W pierwszej nie widać, więc muszę podzwonić.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 14:49 ]
BINGO!
Opłaciło się wszystko dokładnie sprawdzić. Zamówiłem już przepływkę z wkładem takim samym jak u mnie (5 pinów) - 189 zł już z wysyłką :lol:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1799888575
Nr seryjny - Bosch 0 281 002 309

pozdrawiam i dzięki

P.S. Zamówiłem części łącznie za 915 zł:
186 zł - podnośnik szyby + klamka zewn.,
425 zł - rozrząd kpl. (pompę udało się "odmówić", bo podobno zbędna!)
115 zł - 4 filtry
189 zł - przepływka
---> i pewnie w piątek jadę do warsztatu...

(Bo R45 mam od 1 sierpnia, więc go jeszcze ogarniam)
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
dzord 




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Pawłowice

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 21:16   

U mnie przepływka z Opla smigała do zeszłego tygodnia,teraz pojazd stoi u elektromechanika,zwarcie tu zwarcie tam,przepływke spaliło,potem jeszcze 3 poszły,zwarcie w instalacji.instalacja wymieniona ale tym razem czekam na oryginał bo fachman powiedział że albo oryginał albo tego nie robi.
Ale na wkładce z opla dawał rade disel, spalanie w trasie 5.8,po miescie 7,a noga waży,prędk. książkowa a jeszcze by sie turlał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R-ALL] Bosch EsiTronic 2010 PL
zapal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Nie Cze 06, 2010 18:40
SyntaX
Brak nowych postów [R All] Zmiana dawki paliwa od a do z, SDi pompa Bosch VP-37
kruszan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pią Lut 15, 2013 23:18
fuego_30
Brak nowych postów [Mg Zr 160 Nowy silnik]
Tymoteusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Wrz 27, 2018 15:07
Tymoteusz
Brak nowych postów [iDT]Dobry nowy akumulator z dostępem do cel
Jordan87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pią Sty 02, 2015 22:47
Jordan87
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi problem z zamkiem, pomocy! nowy! [R75]
svn Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pią Paź 11, 2013 20:29
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink