Forum Klubu ROVERki.pl :: R75 CDT po tuningu vs Vectra 2.5 V6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R75 CDT po tuningu vs Vectra 2.5 V6
Autor Wiadomość
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 20:59   

Moj blad, myslalem, ze 180konne cupry nie byly w wersji awd. Ale dalej mi to sie wydaje dziwne, 40 koni wiecej, strat na awd nie ma co liczyc, bo to jest dolaczany naped i jak nic sie nie slizga to ciagnie tylko przod.
Co do biegow - diesle maja wlasnie krotsze biegi, przytosowane do charakterytyki tych silnikow - waski zakres obrotow uzytkowych + olbrzymi spadek mocy po przy zbyt duzych obrotach (to widac na wykresach).
Moc jest zawsze zwiazana z momentem, a ten kto twierdzi, ze moment odpowiada za przyspieszenie niech mi wytlumaczy dlaczego bolid F1 majacy okolo 300Nm przyspiesz od 0 do 100 w 2s :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 15, 2009 20:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 15, 2009 22:07   

Firq napisał/a:
sd maja pompe na linke a sdi maja na potencjometr i sygnał idzie kablem na kompe i komp steruje pompą :)

Dokładnie.
W serii L bez IC (86KM) oczywiście jest pompa sterowana mechanicznie i układ sterujący MEMS Diesel.
W serii L z IC (105KM) jest pompa sterowana elektronicznie i układ sterujący BOSCH EDC. :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 23:02   

Ps Znam Ziomka co ma Roverka SDI i pompę na linkę! Ale to przez to ze dał ciała przy zakupie i nie zaciekawiło go to dlaczego auto jest dość mułowate jak na 105KM i po zakupie okazało się ze ma SDI ale przelożoną pompe mechaniczną od zwykłego SD ;/ spalanie Tez Wyższe ;/
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 16, 2009 09:00   

Markzo jedna uwaga bo od pewnego czasu na forum chodzi mit o słabej skrzyni PG1... chodzi chodzi a jako użytkownik nie mogę powiedzieć o niej złego słowa a nawet powiem ze to jedna z lepszych skrzyń jakich używałem. Faktem jest ze właśnie sie szykuje do kompleksowej regeneracji wymiany wszystkich łożysk jednakże jak na 140tys. przebiegu w samochodzie który przenosi jednak duża moc a w ostatnim dużo większą nic seryjnie jest to dobry wynik.

PS z ciekawostek skrzynie w subaru, evo padają po podniesieniu mocy co 40-70tys. :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 10:00   

dobryziom, ile Ty masz u siebie kucy ?? Pytam z ciekawości :)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 16, 2009 10:27   

Sam bym się chętnie dowiedział :) niestety z powodu licznych modyfikacji oraz nieprzewidzianych przygód od pół roku nie mogę dojechać na hamownie... wiec mogę jedynie celować w przybliżone wartości. Obecnie zrobiony jest kompletnie wydech łącznie z DP na przelotowych tłumikach, do tego poprawiony dolot na wkładce K&N, do tego wymieniona i przebudowana sprężarka z większą muszla zimna i wirnikiem, zwiększone doładowanie z seryjnego 0,47 bara na 0,85. Obecnie na zimne skręcone do serii. Reszta modyfikacji raczej bez znaczenia przy hamowaniu typu cala zawieszenie kit koni sport plus vogtland regulowane. Szacunkowe wartości kolo 240-250km. Jeśli dobrze pójdzie to wybieramy się grupowo na początku lutego na hamownie do kreatora... http://forum.roverki.eu/v...=34878&start=80 jak zdarzę i dopisze pogoda to zostanie do tego czasu złożona na nowych częściach skrzynia oraz uszczelniony kolektor ( który niedawno wydmuchało :/ ) plus założę EBC greddy z 3 mapami 1bar 0,8 oraz seria. Oczywiście chętnie się podzielę wykresami.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 11:02   

wow :shock: spoko/sporo :grin:
ale szczerze to takie coś jak
dobryziom napisał/a:
DP na przelotowych tłumikach

dobryziom napisał/a:
sprężarka z większą muszla zimna i wirnikiem

nic mi nie mówią :/ nie znam się :roll: bo co do
dobryziom napisał/a:
EBC greddy
to już kiedyś pisałeś i chyba wiem co to jest ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 16, 2009 11:22   

Spoko to będzie jak skończę całość i pojadę na hamownie :)

oki zapomniałem ze miałem przestać pisać skrótami myślowymi i bardziej obrazowo :)

więc DP downpipe - cześć łącząca sprężarkę z układem wydechowym http://www.gruppe-s.com/Subaru/subex/helixv3dp.jpg bardzo ważna przy robieniu wydechu pod turbo... na 2 przelotowych tłumikach oczywiście chodzi o resztę układu wydechowego( dwa duże tłumiki o wolnym przelocie spalin) cały układ na 2,5 cala.

sprężarka została rozłożona na części wypiaskowana, została z niej tylko strona ciepła http://images32.fotosik.p...a86f9710med.jpg (cześć żeliwna ciemna) czyli ta łącząca DP oraz kolektor i dołożona większa strona zimna (cześć jaśniejsza mieszanka aluminium) mająca na celu zapewnić większy potencjał sprężarce( prawdopodobnie od T28) całość złożona na nowych gratach wirnik uszczelki pierścienie itd..

EBC Electronic Boost Control czyli zabaweczka pozwalająca nam po wpięciu kontrolowanie z kabiny zadanego doładowania sprezarki. Najczęściej składa się z centralki z wyświetlaczem oraz elektromagnetycznego zaworka.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 11:31   

und alles klar - nie znam niemieckiego ale chyba tak to się pisze/mówi :) To teraz będę wiedział co nie co na temat DP i zimnej muszli ;) to jak już będziesz po hamowaniu to rzuć wykresy albo przynajmniej suche dane :grin:
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 18:29   

Kolego Dobryziom bo nie odpowiedziałeś mi na jedno pytanie które mnie nurtuje troszke mianowicie cytowałeś ze strony która podawałeś ze Golf V GT -2,0TDI Przed modyfikacja 140KM/320Nm 0-100 km/h 9,6 s a mój Rover 220Sdi seria czyli 105KM i 210NM kula sie ponizej 10s czyli bardzo porównywalnie z Golfem o którym mowa tak?? a w rzeczywistości golf V objedzie mnie bez problemu.... Moim zdanie ten wynik Golfa jest mierny ;/ poprawcie mnie jesli sie mylę!!
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 16, 2009 19:02   

Dobry, o skrzyni to czytałem tu już kilka lat temu, kiedy to chyba Przemek_Docent podkręcił ciśnienia doładowania i zaraz po tym wywaliló łożyska w skrzyni. Pewnie wynikało to z tego, że łozyska były już pewnie jakoś tam zużyte, Ty z tego co kojaże zregenerowałeś skrzynie na początku;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 19:40   

Kolega mr na byłym docentowym tomcacie (już wtedy to był mr'owy tomcat ;) ) właśnie te łozyska "zaszumił" Moja skrzynia wytrzymała 140kkm (a może więcej miał ;)) i łożyska poszły (wałek sprzęgłowy i mechanizm róznicowy), jakiś szzcególnie wybitny wynik to to nie jest :roll: tym bardziej, że to nie jedyny taki przypadek na forum ... no i mogłaby być odrobinę "szybsza" (mam na myśli możliwosć szybkiej zmiany biegów). W przypadku zespołu napędowego w dieslach moim zdaniem to jednak najsłabsze ogniwo. Gdyby ją zrobili na 300 niutków to podejrzewam, że jej żywotnosć byłaby sporo dłuższa...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sty 17, 2009 12:57   

Brt a mógłbyś podać źródło tych 300niutkow... bo dla mnie to jakiś mit który ktoś kiedyś napisał i się tak ciągnie i ciągnie :) Firg ale zobacz ile wazy golf a ile R220 :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 16:10   

No wiem waga wagą ale golf ma 30KM i 100NM wiecej wiec to bardzo duża różnica która powinna zniwelować ta wage co nie?? chyba ze sie myle ?? osobiście nie podejmowałem golfaV 2.0tdi 140konnej seri ale sądze ze zjadł by mnie a patrzac na tabele powinienem mu siedzieć na ogonie co nie?? hmmm dość ciekawe to wszystko :)

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 16:18 ]
golf waży 1281KG z tego co wycztałem Roverek 1105 KG czyli różnica 176kg to przy tej róznicy mocy ta waga nie powinna stawiać takich oporów :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:34   

wystarczy, ze golf ma dluzsze biegi niz rover i roznica w mocy idzie sie bujac.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 08:49   

golf wazy trochy więcej 1320kg czyli różnica 200kg to już bardzo dużo... (wystarczy podpiąć to pod wzór który podsyłał piter34) poza tym to co powiedział kolega wyżej inne przełożenie biegów zobacz ze golf ma 6 biegów...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 10:03   

Wystarczy spojrzeć, że to 20% różnicy wagi, a we wzorze na przyspieszenie obie wartości (siła i masa) są w pierwszej potędze, więc to się prawie bezpośrednio przekłada.
Do tego na 100% przełożenia są inne, a do tego inny rozmiar opon (to też ma wpływ na moment na kołach!!!) i pytanie o dokładną charakterystykę momentów.

Tak naprawdę, żeby dobrze i dokładnie prowadzić takie dyskusje teoretyczne, powinniśmy mieć po 5 lub 6 wykresów momentu na kołach dla każdego auta - wykres dla każdego biegu i wtedy można dokładnie porównywać. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 10:27   

dobryziom napisał/a:
Brt a mógłbyś podać źródło tych 300niutkow... bo dla mnie to jakiś mit który ktoś kiedyś napisał i się tak ciągnie i ciągnie

na 300 to bym chciał, żeby była robiona ;)
opis i przełozenia dla roverków po lifcie jest tu:
http://mgfnl.nl/powertrain-brochure.pdf
wg broszury, standardowo te skrzynie są robione do 216Nm a w wersji wzmocnionej (Uprate - do 240Nm) były stosowane w R25 i 45 iDT oraz z silnikiem KV6 w R45/ZS. Niestety do model przed 2000r nie mam żadnego źródła.. ale nie sądzę, by była na wieksze momenty wcześniej robiona.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 10:52   

według tych danych faktycznie wygląda to biednie :( oczywiście producenci zostawiają zawsze margines bezpieczeństwa czyli od 15 do 20 % co daje w przypadku wersji poprawionej 276-288Nm i bardzo prawdopodobne ze jeszcze mieszczę się w tych granicach dlatego nie mam jeszcze poważnych problemów :) dzięki Brt jak będę ustawiał mapy będę pamiętał żeby nie przesadzić z niutkami.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 12:31   

moim zdaniem najrozsądniej po prostu podnieśc do bezpiecznych granic moment ale przede wszystkim wyrównać jego krzywą w mozliwie szerokim zakresie - żeby auto jechało "zawsze" ;) powodzenia i pochwal się wykresem jak bedziesz po strojeniu ;) :ok:
Plus jest taki, że lecą łożyska, wiec ewentualna naprawa nie jest szczególnie skomplikowana a i podobnio można dorwać łożyska o wyzszej nośności ale co gdzie i jak :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Ti] Plany tuningu
davidlive Tuning mechaniczny 51 Nie Gru 18, 2011 23:16
davidlive
Brak nowych postów Naprawa silnika 1.8 po uprzednim tuningu
Polon Tuning mechaniczny 20 Wto Paź 01, 2019 08:45
flapjck1
Brak nowych postów bardzo duzo czesci do Tuningu R...
Gość Tuning mechaniczny 8 Pią Lut 13, 2009 16:40
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink