Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
Autor Wiadomość
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:49   [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75

Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:07   

po 1 to jest tylko 150 konny silnik a Ty w ZR'ku masz 160 niby 170 wiec po co modyfikowac to tak jakby ciagnać drzewo do lasu po 2 to bylo by prawie audi czy bmw w budzie zrka:) ja wilal bym zostać przy VVC za duze koszta zabawy z silnikiem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:14   

Kolego. Ja sie nie pytam po co ;) Tylko o informacje od kogos ktory szukal i drazyl temat. Po to - bo masz znacznie prostsza i lepsza opcje krecenia tego w okolice 200+ koni i ponad 200+ niutkow w rozsadnych pieniazkach i mega fajny dol, ktorego nie ma szlifiera i nie bedzie nigdy miala. Wiadomo, ze gdyby doszlo do takiego swapa to strojenie itp itd nowy program. A po to. Bo jest to lekki silnik niewiele ciezszy od vvc i nie zmieni bardzo prowadzenia auta w zakrecie tak jak ciezki zeliwny kloc 2.0T. A na szybkich zakretach mi zalezy bardziej niz szybkim mistrzu prostej. I gdyby sie okazalo, ze mocowania i wszystko jest kompatybilne to jest to najprostsza sensowna metoda wyraznej poprawy osiagow tego auta. Co do kosztow tej zabawy ze wstepnych obliczen wynika, ze wyjdzie to bardzo podobnie i niewiele drozej niz pro montaz sportowych walkow i innych dupereli w temacie n/a. Bo to tez sie wiaze z dosc powaznym rozbabraniem silnika i jego w zasadzie remontem.
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:31   

ok zwracam honor nie unoś sie tak :] :) :) a ja mistrzem prostej nie jestm jesli to do mnie byl oale chetnie bym sie przejechal z Toba 1v1 po zakretach wlasnie :) na torze:]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:32   

Pelny luzik ;) Ja rowniez humorystycznie :) No niestety jest taka zima, ze srednio bedzie opcja na spociku poszalec. Ale cos niecos sie poslizgamy ;)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:43   

kiedys troche czytalem, i jest jeden problem... znalezc taki silnik z osprzetem to jak wygrac w totka :P . Patrzylem nawet za uszkodzonym r75 to nie znalazlem ani jednej sztuki na ebay/mobile z tym silnikiem...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:45   

jeśli masz dobre zimowki i lubisz jezdzic po sniegu (no z tydzien praktyki to było w moim przypadku z chlopakami) to na bukowinie Tatrzańskiej jest 6 km zamkniety odcinek drogi
goscie z zakopanego juz ktorys sezon jezdza tam po tych prawie 80 90stopniowych zakretach pod gore jeden za 2 :) swietna zabawa n otylk otrzeba juz troche jezdzić mieć dobre zimowki z przodu wezsze najlepiej nokiany extreme a z tylu moga byc gorsze wazne zeby "dupa" latala do pewnego momentu:) a na spot mozna zawsze sie umowic :P biorac pod uwage ze mam najslabsze auto z nich zawsze dojezdzam ostatni :P ale co tu porownywac roverka do audi s1, s2, BMw m3 i innych takich.. (wiem to na inny temat powinno leciec) pozdr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:46   

bez przesady widziałem ostania na allegro rozbitka z tym silnikiem ale faktycznie trzeba śledzić na bieżąco temat :) donmulanka a co z twoim nitro założone już? zarzyznasz już silnik :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:46   

Sledze temat na razie od 4 miesiecy i faktycznie prosto nie jest aczkolwiek wpadaja od czasu do czasu takie silniki na brytyjskim ebayu w malymi przebiegami. Niestety jak mowie zobaczyc to na zywo jest praktycznie nierealne. Do tej pory byly z 4 warte uwagi "gole" silniki. Rozbitek to tez nie glupia opcja bo moze posluzyc jako dawca czesci, ktore byc moze sie odsprzedadza zmniejszajac koszt tej imprezy w czasie.

Donmulanka: No proste ;) Ja rowniez w oryginale pochodze z Nowego Sacza i jak tylko jest mozliwosc i jestem tam to nie ma lepszej zabawy jak pojezdzic sobie po naszych zroznicowanych terenach gorskich zwlaszcza jak jest bialo.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 20:37   

donmulanka napisał/a:
po 1 to jest tylko 150 konny silnik a Ty w ZR'ku masz 160 niby 170 wiec po co modyfikowac to tak jakby ciagnać drzewo do lasu po


Bo z turbo benzyny wyciagniesz duzo wiecej i pewni emniejszymi kosztami niz z wolnossacej.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:37   Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75

Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam


a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?? ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:52   Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75

BoloSr napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam


a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?? ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
łątwo jak masz osprzet z 1.8T :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:55   Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75

michone napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam


a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?? ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
łątwo jak masz osprzet z 1.8T :P


no tak ale łatwo tego nie idzie wyrwac :( chociaz pewnie łatwiej czesc niz calosc :)
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:37   

Jak masz 1.8 bez vvc to jest znacznie prostsza zabawa bo odpada Ci swap i pozostaje standardowe uturbianie jak kazdego silnika. Chodzi wlasnie o pozbycie sie klopotliwych zmiennych faz oraz o nizszy stopien sprezania silnika w zabawie na "grubo" - wiec masz znacznie lepiej i prosciej. Silniki wydaja sie byc identyczne. Zapewne doladowana wersja moze miec nizsze tloki lub jakiegos typu uszczelke odprezajaca i byc moze cos jeszcze innego. Czy ktos cos wie na temat mocowan, lap tego silnika? Martwiace jest to ze, to bylo w r75 wiec pewnie wszystko jest inaczej. Mozna tez prosciej zastosowac wlasnie 120 konna jednostke, poprostu uturbic lub gore vvc wymienic na klasyczna i tez bedzie to samo ale znowusz grzebiemy w silniku i rozbabrujemy go co tez nie bedzie tanie i potrwa ;) Dla vvc swap bylby najszybszy i najpewniejszy - mamy na pokladzie fabryczny turbodoladowany silnik z dalsza opcja modowania i mozna od niego oczekiwac w miare fabrycznej awaryjnosci a drugi mozna odsprzedac lub dawca czesci i nie psujemy ani jednego przy takiej zabawie.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:52   

ciekawe ile by kosztowalo uturbienie takiego 1.8 i kto by to zrobil w kais dobrych peiniadzach a nie w kasie przewyzszajacej zakup auta :)te]
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 13:35   

silnik 1.8 turbo http://www.allegro.pl/ite...i_przebieg.html jest na allegro juz dobre dwa miechy
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 08, 2009 13:46   

maciekwawa napisał/a:
silnik 1.8 turbo http://www.allegro.pl/ite...i_przebieg.html jest na allegro juz dobre dwa miechy


za tak kase to sie wcale nie dziwie ze tak dlugo toc to powinno kosztowac polowe tego a gdzie reszta drugie tyle ?? ?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 14:33   

cena faktycznie beznadzieja ponieważ dotyczy gołego silnika bez osprzętu... jeśli by zawierała osprzęt z turbina gotowy do swapu to można się zastanowić :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
hubosza87 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 146
Skąd: Dobre



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 15:07   

BoloSr napisał/a:
ciekawe ile by kosztowalo uturbienie takiego 1.8 i kto by to zrobil w kais dobrych peiniadzach a nie w kasie przewyzszajacej zakup auta :)te]


Tez jestem bardzo ciekaw bo chodzi mi to po głowie(ale obawiam się że może to być bardzo kosztowna impreza). Mialem 1,6 ale padł i zrobiłem swap na 1,8 120km i chciało by się jeszcze troszke więcej mocy... choć nie mogę teraz narzekac... ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 15:28   

koszta ogolnie nie sa duze ponieważ wiekszosc części takich jak sprężarka, węże, blow off, wskaźnik boost, intercooler itd.. można dostać w używce w super stanie i za rozsądne pieniądze największy koszt to wyspawanie kolektora oraz zrobienie spływu chyba ze ktoś ma zdolności w tej dziedzinie ( lub ewentualne przerobienie starego za pomocą flansz ) reszta nie wymaga większych zdolności jest full informacji w internecie co i jak zrobić... wystarczy garaż i narzędzia :)

Ps zapomniałem o tym ze warto sprawdzić do ilu wyrobią wtryski oraz pompa bo jeśli nie to dodatkowy zakup.

Poniżej link do gotowca do 214 i 216 ( możliwe ze można tez zaadoptować do 1,8) albo zapytać może są gotowe kity

http://cgi.ebay.com/ebaym...bayphotohosting
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów swap 2.0 turbo od 600 do 200
stanley200 Tuning mechaniczny 501 Czw Gru 29, 2011 23:08
Raptile
Brak nowych postów Swap silnika z 220 turbo do 216gti
PabloWRC Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 28, 2008 08:12
stanley200
Brak nowych postów [MG ZR 160] Swap na k- series 1.8 turbo 150 kucy
Saper Tuning mechaniczny 7 Pią Lis 18, 2011 12:06
marcinmarcin
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi SWAP SWAP SWAP SWAP
Adask0 Tuning mechaniczny 2 Sro Wrz 21, 2016 20:15
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink