Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Wymiana sprzęgła, co jak i ktore
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Wymiana sprzęgła, co jak i ktore
Autor Wiadomość
qlesh 



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 11:05   [R400] Wymiana sprzęgła, co jak i ktore
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam.
Oczywiście nie pisałbym na tym forum gdyby nie chodziło o mojego R :) , mianowicie przypuszczalnie siada mi sprzęgło(ogólnie to ma prawo samochód ma juz ponad 10 lat do tego jestem 2 właścicielem plus udostępniam ten samochód w miarę regularnie swej kobiecie). Wracając do tematu i biorąc pod uwagę wszystkie poprzednie posty jestem na 99% pewien że to sprzęgło(czasami ciężko wchodzi wsteczny i jedynka a teraz z 3 razy spotkało mnie wchodzenie na obroty tak jakby układ nie przenosił ich na oś napędową podczas przyspieszania)
A więc zaglądam do jedynej słusznej strony tomateam.pl i tak jak zawsze 15 różnych opcji sprzęgieł....no właśnie i które jest ok? jest jakieś tanie za 230 zł no i droższe z VALEO za 380 chyba (te mi się najbardziej podoba) no ale też są za 1100...które mam wybrać zakładając że nie nie jeżdżę jak sportowiec plus zdaża mi się tkwić w korkach(trójmiasto) plus chciałbym w przeciągu (po) 2lat(latach) wymienić R400 na R45 z 2004 r około nowa buda po faceliftingu.
_________________
Nigdy nie dyskutuj z debilem...
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona cię doświadczeniem
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 04, 2009 11:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 11:19   

qlesh napisał/a:
z VALEO za 380 chyba (te mi się najbardziej podoba)

moim zdaniem w Twoim przypadku będzie to bardzo dobry wybór :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 11:25   

Ja kupiłam LUKa za jakieś 200zł (teraz patrzę na aukcji, że chyba raczej 300zł :oops: ). Spotkałam się z opiniami z różnych źródeł, że jest lepsze niż Valeo... pojeździmy zobaczymy. Jak na razie jestem zadowolona.
Kupiłam tu:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=5823780
Pan bardzo sensowny, dołożył mi jeszcze pasek klinowy, którego nie miał wystawionego, cena sprzęgła lepsza niż w hurtowni z rabatem na firmę.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 04, 2009 11:46   

Moje sprzęglo VALEO wytrzymało pare miesięcy, póxniej się rozleciało, kupiłem LUKa i nie am z nim problemów, wydaje mi się, że lepiej sie na tym jezdzi, plynniej chodzi niż VALEO.
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
qlesh 



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 14:13   

wow, w sumie dzięki za tak szybką odpowiedź, no to zobaczymy jak się sprawdzi to LUK sprzęgło. postaram sie jeszcze dziś je zamówić i teraz znaleźć jakiegoś dobrego mechanika w gdańsku(bo ten którego znałem a był dobry jakoś tak znikło mu się :) z pod hali Oliwia)

hm...nie chce zaczynać nowego tematu(chyba że tu nie będzie już nikt zaglądał :)) mam dodatkowo dwa pytania

1. odnośnie obrotów biegu jałowego. u mnie na rozgrzanym silniku trzyma minimalnie poniżej 1000 obr/min, hm podziałka wydaje się być nieliniowa i nie mam pojęcia czy to jest to "oczekiwane" 850 jak słyszę i widzę na forum. Ponadto przy prędkości 110km/h jest zdecydowanie ponad 3000 obr/minute jakieś 3400...(a jesli jest za dużo czy to regulować?? :) )

2. Skąd można dostać schemat połączeń elektrycznych do r400 a konkretniej schemat połączeń za tarczami prędkości itp. mam wrażenie że jest tam niezły syf pozostawiony przez byłego właściciela(kiedyś opisywałem tą historie odnośnie wiecznie palącej się lampki rezerwy). Hm bo ten z rave jakoś mnie nie przekonuje swoją czytelnością nie mniej jeszcze go troszkę postudiuje.


z góry dziękuje za pomoc przy czym oczywiście używam "pomógł" :roll:
_________________
Nigdy nie dyskutuj z debilem...
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona cię doświadczeniem
 
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 04, 2009 14:52   

Co do pierwszego to nie wiem jak to ma byc, ale u mnie jest tak samo, a odpowiedź na drugie pytanie znajdziesz w RAVE http://roverki.pl/modules...ies=Technika#30
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
b0b3k 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 210
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 16:10   

A te sprzegla firmy MAPA są warte czegoś by troche na nich pojezdzic ?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 20:34   

b0b3k napisał/a:
A te sprzegla firmy MAPA są warte czegoś by troche na nich pojezdzic ?


Ja wymieniłem w moim Poldoroverze w lipcu br (przy przebiegu około 148 kkm od nowości na fabrycznym sprzęgle) na MAPĘ.
Kosztowała mnie ta "mapa" 150 PLN. To są tureckie podróby.
Wrażenia:
Wygląda toto jako tako, na oko materiały jak cię mogę, ale nie tragedia.
Do dziś przejechałem na nim jakieś 10 kkm (mam teraz 157200 około przebiegu).
W komplecie był docisk, tarcza i łożysko wyciskowe. Sam wymieniałem, namęczyłem się co niemiara, bo poldek, wał napędowy, odłączanie, zdejmowanie skrzyni, i tak dalej..
Do odkręcenia docisku potrzebna jest BEZWZGLĘDNIE nasadka TORX nr 8. Ja miałem klucz oko TORX 6/8. Poszło. Śrubki docisku są najdziwniejsze pod słońcem. Rozmiar gwintu jest chyba większy, niż rozmiar łba, albo co najmniej, taki sam.
Trzeba, przed dokręceniem do końca docisku, ładnie wycentrować tarczę, no i NIE ZAMIENIĆ jej "tył na przód" bo będzie tokarka.
Ja "centrowałem" ją owiniętym plastrem jakimś znalezionym wiertłem w rupieciach.
Jakoś potem poszło "nabijanie" skrzyni na docisk.
Co było po złożeniu - strasznie świergoliło łożysko wyciskowe, ale dla tego zapewne, że za mocno skróciłem linkę sprzęgła (polonez ma linkę). Po jakichś trzech dniach, "terkotka" ustała. Potrafi się i teraz lekko pojawić, ale tylko gdy zagrzeję do chwili włączenia wentyla silnik, co jest problemem, bo mam uszkodzony termostat, który trzyma 70 zamiast 90 stopni.
Wg mnie, MAPA pochodzi co najmniej 50 kkm. Stare sprzęgło miałem tak zjechane, że nity tarczy jeździły po docisku, choć, co dziwne nawet, nie przeorały go. Sprzęgło było tak zjechane, że nie dało się nawet wyprzedzać samochodem, bo każde większe wciśnięcie pedału gazu dawało reakcję silnika jak w automacie, ale bez przyśpieszania. A zaczęło się od trudności od najechania na podjazdy. Zjechałem je na maxa, tarcza dosłownie cienka jak płyta gramofonu. Docisk, gdy go odkręcałem, nie miał praktycznie już WOGÓLE nacisku sprężyny talerzowej ("słoneczka") do koła zamachowego. Nawet zachowałem sobie te elementy. Ku przestrodze.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
KuBaB 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 113
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Lut 06, 2009 21:06   

Od (nie)znajomego mechanika dowiedziałem się, że ostatnio Valeo zeszło na psy i niestety sprzęgła dosyć szybko siadają. U mnie wymienił na Sachsa (drogiego po prawie 800zł :evil: ), do tego łapa sprzęgła za 200zł i 300zł za robocizne ekspress (auto rozsypało się w Szczecinie w ostatnim dniu 3-tygodniowej delegacji, dokładnie 19 grudnia). Suma sumarum 1300zł. Taki oto ładny prezent R sprawił mi na świeta :evil:
_________________
Pozdrawiam
KuBaB
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Kupno i wymiana sprzęgła
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Lut 22, 2008 17:07
Pawson
Brak nowych postów [R400 1.6 1997] Wymiana hydrauliki sprzęgła
krawy1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Sie 28, 2009 00:26
xkrzychux
Brak nowych postów [R400] Które oponki?
kociu1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 30 Pią Mar 14, 2008 11:11
arturky
Brak nowych postów [R420] Wymiana komputera - które oznaczenia najważniejsze ?
Lopik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Mar 08, 2012 13:07
Adrian
Brak nowych postów [R400] Które roczniki aktywny immo?
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Sty 15, 2013 08:16
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink