Forum Klubu ROVERki.pl :: [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdzewki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdzewki

1.4 VVC czy to możliwe ?
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 02:14   [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdzewki

Panowie i Panie


Mam możliwość zrobienia kolektora 4-1 i resztę układu z nierdzewki za nie wielkie pieniądze i moje pytanie polega na tym... chciałbym przy okazji tego ten wydech jakoś polepszyć miedzy innymi chodzi mi o średnice wydechu jak myślicie o ile można ją odetkać żeby było coś tam lepiej ?

Niby jest 50mm a za katem średnica 45mm prawda to ?

Jakiej by najlepiej kombinacji użyć tak aby było bezpiecznie... ? bo muszę powiedzieć jak ma być wydech robiony itp i koleś mi ładnie wszystko zrobi :mrgreen:

Wydech będzie oczywiście przelot

Dobra wpadło mi w głowę również drugie pytanie... takie dziwne ale siedziałem an forum Hondy i trochę sie zaczytałem....

Co by trzeba zrobić, żeby zrobić 1.4 VVC ?

Głowica, wiązką , Ecu jak ? da się w ogóle... bo chłopaki tam z forum Hondy takie zabiegi robią i działa np 1.3 16v V-tec... u nas też takie coś zagada ? Jakie zabawki by potrzeba ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 13, 2008 02:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 10:00   

Ja miałem jakieś cudo ściągnięte z rozbitego Silverstone (jak kupiłem był prawie nowy). Przed katalizatorem (metalowym!!!) było 56mm, do środkowego 50mm a potem 46mm. Końcowy tłumik był duuuży komorowy (z całkiem fajnym dźwiękiem) ale po jakimś czasie założyłem przelot z MG-Motorsport (również 46mm, z pojedynczą, nie za dużą końcówką).
Odczucia - z założonym dławikiem (silencer-em) nie było głośniej niż w serii i auto fajnie jechało do 5500-6000rpm a potem się dławiło. Bez dławika było baaardzo głośno do 4000rpm ale dobijał do odcinki bezproblemowo (na pierwsze cztery biegi ;) ).
BTW ZTCW to układ 4-1 daje wyższą moc w wysokich obrotach ale jest kiepsko w niższych. Zastanów sie czy jest sens grzebać przy kolektorze który jest całkiem niezły ;) (ja bym zrobił tylko porting)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 10:35   

srbenda napisał/a:
układ 4-1 daje wyższą moc w wysokich obrotach ale jest kiepsko w niższych

Mówimy tutaj o kolektorze wydechowym? Wytłumaczy mi ktoś z czego to wynika ten wzrost mocy ?? mniejsze opory przy wyrzucaniu spalin? czy po prostu stosuje się większy prześwit zamiast tych standardowych? jak tak myślę to 4-2-1 chyba lepiej oddaje ciepło co chyba tez ma swoje plusy. No i im dłużej są wyprowadzone osobne rury tym chyba mniejsze są zakłócenia w układzie spowodowane pulsacją spalin.
no chyba że ten układ 4-1 łączy się w jeden gdzieś pod autem za fotelem kierowcy.
ale to takie moje przemyślenia :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 10:50   

Polecam owinąć bandażem termicznym dla zwiększenia temp i ciśnienia spalin co przyspieszy ich wyrzucanie, jednocześnie w civach 1,4 robią zwykle wydech na 2cale na 2 tłumikach koniecznie pół przelotowych bron boże przelotowych...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 11:21   

pietro napisał/a:
srbenda napisał/a:
układ 4-1 daje wyższą moc w wysokich obrotach ale jest kiepsko w niższych

Mówimy tutaj o kolektorze wydechowym? Wytłumaczy mi ktoś z czego to wynika ten wzrost mocy ??


Chodzi o zjawiska falowe i odbicia pulsów ;) Mówiąc inaczej - długości rur i średnice się oblicza, a zależą od wartości rozrządu, średnicy zaworów i kilka innych rzeczy...
Przez odbicia pulsów w układzie 4-2-1 panuje większe ciśnienie zwrotne i przez to trochę więcej momentu obrotowego w niższych obrotach.

W sumie - fizyka to wszystko ładnie tłumaczy ale uczyłem się tego dawno dawno temu i już nie za bardzo potrafię wytłumaczyć... :oops:
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 11:43   

To Panowie jak z tym wydechem radzicie pokombinować tak żeby było lepiej ? jakie średnice zapodać ?


Do przyszłej środy muszę podać wszystko, a nie chciałbym przepuścić takiej okazji

[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 12:49 ]
srbenda,

A Dwururka była normalnie seryjna czy też inna ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 13:41   

Kupiłem razem z dwururką ;) Nie wiem jaka była seryjna - wymieniłem bo mi się fabryczna rozpadła i poszukiwałem używki. Koleś mi sprzedał cały wydech za 500zł a sama dwururka w sklepie kosztowała wtedy około 800zł :mrgreen:

Co do wydechu - radze zrobić porting kolektora wydechowego (wydziałem na UK forach - dosyć popularny zabieg), wstawić metalowy kat (albo mały tłumik przelotowy), przelotowy środkowy o długości około 40cm i w miarę długi końcowy z niedużą końcówką (średnica do 70mm - nie będzie za głośno). Średnica na całej długości 2" (50mm).

Swoją drogą - jaką masz przepustnice? Gdzieś czytałem że w silnikach N/A średnica wydechu na najwęższym miejscu nie powinna być większa niż średnica przepustnicy. Ale różnica nie jest znowu specjalnie duża (48mm seryjnie) że by się tym przejmować a nawet przy 52mm myślę że układ 2" będzie starczył. Jest jeszcze coś - jest to najbardziej popularna rura wydechowa ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
Ostatnio zmieniony przez srbenda Sro Sie 13, 2008 14:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 13:49   

srbenda,

a jakieś info dokładniejsze masz co to za dwu rura była :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 09:25   

polecam artykuł http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm masz tam krok po kroku co trzeba wyliczyc i dodam ze bedzie to z pol dnia liczenia jak masz wszystkie dane :) ale jak cos robic to raz a porządnie!
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Bert 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 15
Skąd: slask



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 16:57   

w roverach 214si jest bardzo dobrze rozwiazany kolekto wylotowy poniewaz jest zbudowany z 4 rurek 46mm i 2 rurek 50 mm co przechodzi w jedna 60mm jezeli sie zrobi reszte ukladu wydechowego z rurki 60mm wspawa 2 tlumiki przlotowe AWG i ostatni ala mugen to gwarantuje wam ze sie poprawi moment , bo sam taki uklad mam :p
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 09:30   

W Sumie dla mnie temat nieaktualny bo auto już odjechało do nowego właściciela
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 09:48   Re: [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdz

kolin napisał/a:
Dobra wpadło mi w głowę również drugie pytanie... takie dziwne ale siedziałem an forum Hondy i trochę sie zaczytałem....

Co by trzeba zrobić, żeby zrobić 1.4 VVC ?



Nie ma takiej opcji. Głowica VVC ma za duze zawory, ktore zderza sie z wezszymi tulejami w 1.4
Glowice VVC mozesz tylko posadzic na 1.6 i 1.8
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 12:24   Re: [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdz

Senn napisał/a:
kolin napisał/a:
Dobra wpadło mi w głowę również drugie pytanie... takie dziwne ale siedziałem an forum Hondy i trochę sie zaczytałem....

Co by trzeba zrobić, żeby zrobić 1.4 VVC ?



Nie ma takiej opcji. Głowica VVC ma za duze zawory, ktore zderza sie z wezszymi tulejami w 1.4
Glowice VVC mozesz tylko posadzic na 1.6 i 1.8


A czy 'zwykłą' głowice PoldRoverovska/Roverowska 1.4 można w skrajnym przypadku założyć zamiast VVC ? Różni sie tylko wielkością zaworów czy inne pasowania też nie będą takie same ?
Powoli rozpatruje negatywny scenariusz mojego przypadku... Spawanie głowicy około 1100 netto, używane chyba ciężko dostać...

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 26, 2009 14:56   

To bedziesz mial 120KM a moze i nawet nie. Zawory beda za male a pozatym czy VVC bedzie wogule dzialac :roll: ?
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 15:47   

rodi_ napisał/a:
To bedziesz mial 120KM a moze i nawet nie. Zawory beda za male a pozatym czy VVC bedzie wogule dzialac :roll: ?


Wiem, ze glowica VVC ma wieksze zawory, kanaly ssace i wydechowe. Wiem, ze to zla opcja i to juz nie bedzie VVC... ale jak nie byloby opcji znalezienie innego VVC to kazdą musze rozwazyc.
W moim pytaniu chyba glownie rozchodzi sie o to, czy wałki VVC wejdą do takiej głowicy. Wydaje mi się, że nie ale może się mylę i alternatywą do VVC nie byłby tylko inny silnik w całości.

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 27, 2009 20:09   

secio, nie ma takiej opcji. Do glowicy z 1.4 podejdzie Ci tylko walek wydechowy, ale nic Ci to nie daje. Rozwiazaniem w twoim przypadku bedzie tylko zakup drugiej glowicy VVC lub tez calego silnika.
Co sie stalo z Twoja glowica??
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Sty 27, 2009 23:52   

Senn napisał/a:
secio, nie ma takiej opcji. Do glowicy z 1.4 podejdzie Ci tylko walek wydechowy, ale nic Ci to nie daje. Rozwiazaniem w twoim przypadku bedzie tylko zakup drugiej glowicy VVC lub tez calego silnika.
Co sie stalo z Twoja glowica??


Cały czas mam nadzieje, że jednak nic. Pytałem profilaktycznie.
W skrócie to kanał ssący jest cały zielono-biały od odparowanego glikolu, a od góry mokrawy. Wycieku na kolektorze ssącym nie było.

Teraz już jestem po zdjęciu głowicy i troche mądrzejszy ;) . Widze że głowica znacznie się różni od tych w PoldRoverach.
Poza tym, uszczelka niby cała, ale w miejscach zaznaczonych na foto, przy felernym cylindrze są wżery. Mam nadzieje że tylko to była przyczyna. Oddam głowice do planowania i sprawdzenia z nadzieją ż będzie w porządku... Bo poza tym, że samochód palił 9 litrów LPG i 0.5 Petrygo / 100km problemów nie było ;-)

A pytając o glowice "Nie VVC" oczywiscie mialem na mysli przerobienie silnika na zwykly. Nie liczylem wtedy na VVC.

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sty 28, 2009 02:07   

To, ze sie wstawi rure grubosci rynny zamaist seryjnego wydechu w silniku N/A nie oznacze automatycznie poprawy osiagow :) Bez dobrego policzenia tego wydechu skutki sa zazwyczaj odwrotne :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 28, 2009 23:38   

No wzery konkret :) Tylko pilnuj tych od planowania zeby Ci za duzo nie zebrali. Dla tych silnikow max to 0.2mm (teoretycznie).
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sro Sty 28, 2009 23:43   

Senn napisał/a:
No wzery konkret :) Tylko pilnuj tych od planowania zeby Ci za duzo nie zebrali. Dla tych silnikow max to 0.2mm (teoretycznie).


Oddalem do www.polok.pl , mysle, ze profesjonalisci. W rozmowie zasugerowal ze ten wzer trzeba bedzie wypelnic.

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] KOLEKTOR
sic_corey Tuning mechaniczny 14 Pią Lut 25, 2011 14:25
Gość
Brak nowych postów Kolektor ssący
Markzo Tuning mechaniczny 6 Sob Kwi 24, 2010 09:35
Markzo
Brak nowych postów Kolektor dolotowy VVC
Heju Tuning mechaniczny 21 Pon Paź 12, 2009 16:39
PopeY
Brak nowych postów Kolektor wydechowy do 1.6 czy pasuje od MG 1.8?? [216 Si]
cyziek Tuning mechaniczny 3 Sro Lis 09, 2011 23:10
Kozik
Brak nowych postów [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 Tuning mechaniczny 17 Czw Sie 19, 2010 14:57
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink