Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem.

Czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu?
Autor Wiadomość
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 14:40   [R75] Problem z odpaleniem.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jak już opisywałem w innym temacie, mam problemy z odpaleniem.

Pali jak mu się podoba. Częściej nie odpala niż odpala.

1. Z początku akumulator z dnia na dzień sie rozładowywał. Samochód wylądował w warsztacie. Kilkakrotnie ładowany, od 3 dni przestał sie rozładowywać.

2. Ściągnięty został przewód zasilający listwę paliwową - ciśnienie paliwa idealne. - Problem pompy paliwowej wyeliminowany.

3. Brak iskry - czasami. Raz jest, raz nie.

4. Zapaliłem samochód, puściłem obroty zgasł. Zdarzyło sie to tylko raz.

5. Zapaliłem Roverka ponownie i chodził normalnie.

Podejrzewam czujnik położenia wału korbowego/wałka rozrządu.

Chciałbym jednak aby wypowiedzieli sie fachowcy.

Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 17, 2009 14:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 09:12   

najlepiej to odczytać kompem ale raczej czujnik wału skończył życie , jak odpali spróbuj cofnąć jak zgaśnie to na 99% czujnik wału
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 09:37   

PHJOWI, a dlaczego cofnąć? Do przodu nie zgaśnie?
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 09:39   

może też ale , ale do przodu ma lżej niż do tyłu.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 10:25   

To fakt. To przy padniętym czujniku silnik jest słabszy, czy jak mam to rozumieć, że jak zgaśnie to znaczy, że padnięty.
 
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 16:30   

Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu sprawdzone - sprawne.

Auto nie pali. Ktoś ma pomysły?
 
 
osilek 



Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 17:16   

Witam,
jestem posiadaczem od trzech dni R75 2.0 V6 w benzynie, w automacie. To jest mój pierwszy Rover i nie ukrywam że bardzo liczę na Wasza pomoc.
Samochodzik ma 175 tyś przejechane, 99r, przeglądy w autoryzowanym serwisie, chodził jak wyglądał .... super ale tylko przez jeden dzień. Po uruchomieniu silnika autko chwile pochodziło i zgasło po tym jak włączyła się kontrola trakcji. Ponowne uruchomienie nie jest możliwe. Po nocy próbowałem uruchomić "załapał" na chwile i zgasł, mam wrażenie że coś pukało. Elektromechanik sprawdził i od strony elektryki jest ok. Jeśli ktoś z was ma pomysł będę wdzięczny za info.
Pozdrawiam
P.S. czy to możliwe jest, że mogą być "zalane" świece?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 18:02   

podmień aku i zobacz co się będzie działo.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
osilek 



Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 18:07   

Robiłem tak i nie odpala, rozrusznik kręcik ale.... sił mu brak.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 18:18   

Siwus181, Po objawach, podejrzenie na cewki zapłonowe.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 19:42   

SeniorA, dzięki jutro sprawdzę. Pożyczyłem od kolegi PHJOWI(wielkie dzięki), czujnik położenia wału korbowego i R dalej nie pali. Jutro wpadnie kumpel i obada od strony elektryki, może coś z immo. Wiosna za pasem a biedny R w warsztacie :cry:
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 11:03   

Miałem problemy ze swoim R75 2,0 CDTI 2001. Był okres, że wszystko chodziło super, Roverek palił super, a czasami nawet i w trasie nie mogłem go ponownie uruchomić po postoju. Zupełnie przypadkowo zauważyłem, że komorze przy podszybiu, tam gdzie jest Serwo i filtr kabinowy zbiera się woda i wiązka która tamtędy przebiega jest mokra, po wypompowaniu wody odkurzaczem problem znikał jak ręką odjąć, auto paliło za każdym razem. Może i w Twoim przypadku problem tkwi w stojącej wodzi skoro czujniki masz sprawne.
Pozdrawiam
 
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 16:24   

frew, niestety komora podszybia czyściutka. Dodam, że nie ma iskry. Zawiozłem auto kumplowi do warsztatu, zobaczymy co wykombinuje.
 
 
roodi 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: JAWORZNO



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 09:43   

witam,
mam podobny problem z roverem 75 2.0 v6 2000r.
1. w momencie kiedy wkładam kluczyk wszystko ok zero objawów , ze cos nie gra,kontrolki sie świecą.
przekrecam kluczyk i słychac takie cichutkie "krykry" i mimo, ze nie pojawia sie zaden bład komputera to autko nie odpala, natomiast na zewnątrz samochodu jest odgłos pstyk pstyk wywnioskowalem , ze to rozrusznik ale czytając forum tak naprawde problemów może być wiele.
Takie zjawisko nie jest codziennościa , poniewaz ogólnie autko odpala natomiast czasami zdarza się że niestety nie chce.
sa równiez sytuacje że odpala ale z bulem tzn. w momencie kiedy odpalam to sie dlawi jakby akumulator był slaby, ale wszystkie kontrolki swiatła itd bez problemu działaja

Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 09:49 ]
dodam jeszcze jedno, pewnego dnia jak pojechalem na myjnie automatyczna z myciem podwozia , miałem ten sam efekt po załączeniu ogrzewania i 20 minutach wszystko było ok. wydaje mi się że może to mic jakis zwiazek, pls o pomoc, bo nie jechac do warsztatu i byc wyrolowany.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:28   

roodi, zmień akumulator. Częsta przypadłość w 75. W innym aucie ten aku. będzie extra działał, ale n R75 będzie już za słaby. Własne doświadczenie :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
roodi 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: JAWORZNO



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:30   

powaznie to wystarczy? nie jest spowodowane tym, ze np.rozrusznik pada itd?

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 10:30 ]
miałes to samo w swoim?

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 10:37 ]
powiem ci, ze w sumie kiedys pohuśtałem akumulatyorem poprawiłem klemy i na jakis czas tez zrobił się spokój
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:54   

roodi, Jeśli akumulator ma więcej jak trzy lata , i pojemność znamionową mniejszą niż 75 Ah , a napięcie przy rozruchu spada w okolice 10V , to zrób jak radzi Rowan.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
roodi 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: JAWORZNO



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 12:00   

ok chłopaki dziekuję za pomoc jak ręką odjął!!!
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 14:18   

roodi, widzisz. To jest właśnie R75, auto wymagające, ale tylko dla wymagających :wink: :mrgreen:
Ale sentencje pie******łem :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Wto Lut 15, 2011 23:46   

Problem wrócił. Doszukałem się prawidłowości - im zimniej tym "gorzej" odpala :) Autko stało w garażu, wsiadam, odpalam, jeżdżę. Autko stoi na zewnątrz przy minusowej temperaturze - problemy z odpaleniem. Za pierwszym razem nie odpali, dopiero jak otworzę i zamknę porządnie maskę - pali. Szykuję się do zakupu czujnika wału korbowego nowego typu, nowej sztuki, mam dość kupowania używek. Jednak chciałbym być pewny czy to aby na pewno jest przyczyną. Kolejną oznaką, która mówi mi, że nie odpalę to późne zapalenie ikony Check Engine, jeśli zapali się stosunkowo późno to auto nie odpali. Poza tym z autem nie ma żadnych problemów - moc jest, temperaturę łapie szybko, spalanie w normie.

Przepraszam za odkopanie tematu ale lepiej poruszyć stary niż zakładać nowy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
satan Rover serii 75, MG ZT 28 Pon Maj 16, 2011 22:00
zaniewka
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
wired Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 08, 2013 16:48
wired
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
MiReK Rover serii 75, MG ZT 41 Wto Sie 03, 2010 09:34
Grzesiek_Gdynia
Brak nowych postów [R75]problem z odpaleniem
slawek4711 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Paź 19, 2014 22:32
slawek4711
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
Bulway Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Mar 04, 2016 17:33
cin1391



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink