Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z olejem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z olejem
Autor Wiadomość
adivip 



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1
Skąd: Ochaby



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:40   [R416] Problem z olejem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Niedawano kupiłem Roverka i mam pytanie: poprzednik lał do niego mineralnego Lotosa 15w40, mam go wymienić na 10w40 tak jak pisze w specyfikacji, a jak tak to na jaki najlepiej? Spala mi niecały litr oleju na 1000km więc chyba nie jest najgorzej.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:43   Re: [R 416 '97] problem z olejem

adivip napisał/a:
Spala mi niecały litr oleju na 1000km więc chyba nie jest najgorzej.
Pozdrawiam


ILE ? :shock: Tyle to chyba nawet na 10 000 km nie powinien palić :roll:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:53   

OMG:o az tyle i to mineralnego lepkosci 15W???? masakra...to ciekawe ile by spalil polsynetyka 10W chyba ze 2 litry...sprawdz dokladnie to spalanie oleju bo z tego co napisales to masz silnik na smietnik!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:02   

faecd napisał/a:
to ciekawe ile by spalil polsynetyka 10W
Tyle samo a może mniej bo odporne na starzenie i dobre właściwości przeciw zużyciowe.Klasa lepkościowa na ciepło ta sama .

[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 22:16 ]
Oleje do aut z dużym przebiegiem też mają lepkość 10W/40, a zużycie w dużym stopniu związane jest ze stylem jazdy ( duże prędkości , wysokie obroty i częste hamowanie silnikiem ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Lut 24, 2009 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:30   

O kurrcze a w jezdize polskiej (na tvn turbo) gosciu tlumaczyl ze przy hamowaniu silnikiem auto nic nie spala i sie oszczedza klocki:/...


ale za to olej wciaga...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:30   

Typowa sprawa dla silnika jezdzonego na minerale,zapieczone pierscienie zgarniajace,sprobuj plukanki do silnika i jakis lekki olej 5w40(nie mysl ze to syntetyk bo wieeekszosc to polsyntetyki lub hydrocraki tak jak 10w40) to moze pierscienie odpuszcza skoro nie wspominasz o fajce z rury to jest szansa.A jak sie upierasz przy 10w40 to znajdz pelna specyfikacje wybranego oleju i najlepiej zeby mial jak najwyzsza liczbe TBN(max 12).
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:36   

faecd napisał/a:
to masz silnik na smietnik!
trzeba określić przyczynę takiego zużycia ,bo jest niepokojące , ale przyjęto , że normalne zużycie to 0.1-0.5 l/1000. Niektóre normy fabryczne to 0.8 i 1 l/1000.

[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 22:42 ]
faecd napisał/a:
przy hamowaniu silnikiem auto nic nie spala
do 1000 obr odcinane jest paliwo, ale olej nie.

[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 22:47 ]
keczu napisał/a:
zeby mial jak najwyzsza liczbe TBN(max 12).
to może być niebezpieczne bo rozpuszczą się osady , a jak przyczyną są zużyte pierścienie to będzie tylko gorzej.
Sugeruje zmienić na 10W/40 dla silników z dużym przebiegiem np.Valvoline Maxlife 10W/40, bo są łagodne dla uszczelnień, redukują spalanie oleju i wycieki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 23:37   

SeniorA napisał/a:
keczu napisał/a:
zeby mial jak najwyzsza liczbe TBN(max 12).
to może być niebezpieczne bo rozpuszczą się osady , a jak przyczyną są zużyte pierścienie to będzie tylko gorzej.
Sugeruje zmienić na 10W/40 dla silników z dużym przebiegiem np.Valvoline Maxlife 10W/40, bo są łagodne dla uszczelnień, redukują spalanie oleju i wycieki.

Podalem liczbe 12 jako max dala jakiegokolwiek oleju,min to 7.I Maxlife ma liczbe 10 czy 10.5 zalezy od zrodla,czyli calkiem wysoko zupelnie jak zwykly olej valvoline (Durablend) wyzsza niz niektore syntetyki.Ma tylko wiecej dodatkow ktore zmiekczaja uszczelki,a sa one zawarte w kazdym oleju niemineralnym.I co sie stanie z tymi pierscieniami po puszczeniu tych osadow bo nie wiem,jedynie to moga zaczac poprawnie funkcjonowac.I to nie zlosliwie,ale nie spierajmy sie o to,skoro jestes zwolennikiem teori trzymania szczelnosci silnika na osadach to oki.Powiem tak ze jesli to pierscienie to widzialem jak silniki po plukance i przejsciu na lzejszy olej wracaly do pelnej formy,a czasem trzeba bylo wymienic pierscienie i po takim zabiegu jak ktos widzial jak potrafia sie zapiec to nikt raczej nie zaleje mineralnego wiecej.Jak robilem pierscienie pierwszy raz to od tamtej pory zalewam tylko pelen syntetyk 0w40 lub 5w40(jesli nie mial jakis specjalnych wymgan producenta,nie mowie to o ZALECENIU z instrukcji),w kazdym autku ktore mialem i jakos zadne mi nie cieklo.Ale to moja prywatna oponia,czasem finansowo nie warto jak silnik juz cieknie i remoncik wkrotce sie szykuje.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lut 25, 2009 07:02   

W zasadzie, jak pierścienie nie są popękane i trzymają właściwy luz w zamku, to wystarczyłoby rozebrać silnik, wyciągnąć tłoki, zdjąć z nich pierścienie i przejechać je na drobniutkim papierze ściernym (np. 1000) oraz wyczyścić dokładnie ich gniazda w tłoku (tym samym sposobem). Do tego zobaczyć drożność otworów, odprowadzających olej z pierścienia zgarniającego, przepchać, itd..
Potem wypadałoby pomierzyć wysokość pierścieni po czyszczeniu i ich luzy w gniazdach (szcelinowmierzem) i jeśli będą się mieścić w granicach (rave się kłania, tam podane jest wszyskto co co jednego mikrona) pierścienie zapewnią szczelność i rzedmuchy znikną.
Jeśli tłoki nie są zużyte za mocno, to taki zabieg przywróci szczelność silnikowi i jeśli będzie się jeździć na dobrym oleju (wyłącznie syntetyk) to ze 100 tysięcy zrobi się bezprolbemowo. Jak sprawdzić tlok, odnośnie wyeksploatowania, rave również podaje.

Ja do mojego leciwego poldorovera wlewam Lotosa 5W40 pełnego syntetyka zmiast zalecanego wg instukcji pół 10W40 i pomimo tego, że zmieniam go co około 25 kkm (instrukcja radzi co 20 kkm), choć na obecnym mam przejechane ponad 32 kkm, a silnik ma wszystkie simmeringi oryginalne, choć zbliża się już do 160 kkm przebiegu, ni grama oleju nie zabierze, dymka z rury nie puści i nie cieknie zupełnie na uszczelniaczach. A dostaje ode mnie niewąsko, około 25 kkm rocznie, oczywiście, na gazie. Po uruchomieniu , stuka tłokami i sworzniami, słychać pięknie, ale po pięciu minutach, uspokaja się (konsekwencja stosowania za żadkiego oleju) ale pomimo tego, trzyma ciśnienie na smarowaniu, po zagrzaniu silnika, po obciążeniem, od 2000 rpm, co najmniej 0,42 MPa.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 25, 2009 07:55   

oprawca_1978 napisał/a:
ni grama oleju nie zabierze,
raczej poziom się nie zmienia ,bo oleju nie biorą tylko te silniki , które go wogóle nie mają.
Nie róbmy znowu wykładów na temat olej/pierścień /tłok , bo adivip pyta o co innego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Lut 25, 2009 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lut 25, 2009 08:33   

faecd napisał/a:
OMG:o az tyle i to mineralnego lepkosci 15W???? masakra...to ciekawe ile by spalil polsynetyka 10W chyba ze 2 litry...sprawdz dokladnie to spalanie oleju bo z tego co napisales to masz silnik na smietnik!


Z tym śmietnikiem to bym nie przesadzał. Toyota spalała mi 2l oleju 15W-40 na 1000km. Aby zredukować tą wartość do minimum wystarczyło wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych i prowadnice zaworów.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 25, 2009 09:55   

adivip , jeśli uznasz ,że powodem są nagary blokujące pierścienie , to najpierw można zastosować metodę chemiczną preparatem dobrej f-my. Wlać go (na kilkanaście minut pracy silnika) do oleju przed jego wymianą.Bezpieczniejsze to niż stosowanie oleju o wysokiej liczbie zasadowej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z olejem - poszła uszczelka?
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Lip 13, 2008 22:25
danterape
Brak nowych postów [R45'] Problem z olejem
milkabyq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Maj 21, 2012 00:43
MarcinMag
Brak nowych postów [R45] Jakim olejem zalać ( LPG )
pajak_r45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Gru 27, 2007 21:48
piter34
Brak nowych postów [R400 1.6 16V 99r.] Czy mogę zalać go olejem 0W40?
Jednak nie wiem co było zalane wcześniej!
jarcat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Lis 18, 2009 22:56
keczu
Brak nowych postów [R416]problem z abs
sakura Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Kwi 15, 2013 23:26
sakura



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink