tzn powiem ci nie zastanawiałem sie nad nią jeszcze jedni mówią ze pasuje inni ze nie bardzo a mi te klimatyzacje założy zapewne mój mechanik choć sam powiedział ze jest to dziecinne proste i nawet sam bym sobie z tym poradził ale nie bardzo mi sie chce z tym grzebać i bawić a pozatym jestem trochę lewy jeśli chodzi o elektronikę no moze nie do końca taki lewy ale jeśli chodzi o elektrykę to wolę zeby to zrobił ktoś kto sie na tym zna ewentualnie ktoś kto ją wyciągał wiem ze na 100 % mam pompę rurki odpowiednio gięte całe okablowanie łapę alternatora (podstawę) mmm i co tam jeszcze jakiś taki pierdolniczek za przeproszeniem ktory też jest pod maską nieopodal zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania to chyba jest coś w rodzaju skraplacza tak mi sie wydaje o nagrzewnicę zapytam jak bede do niego dzwonił i nie zapomnę ale chyba raczej zostaje ta sama... Mechanik mi powiedział kompletna do włożenia z europejczyka od motoru 1.8VVC taki jak ja mam w obecnej chwili a co oznacza u niego kompletna to nie wiem zacząłem go wypytywać o te rózne pierdółki itp to mi powiedział cytuję "wszystko wszystko wszystko "
A tak poza tym BRT to kto na raz zaraz po odpaleniu silnika włącza tyle odbiorników szczotki alternatora i wirnik to sie tam gotują ja jak rano odpalam silnik to czekam aż sie ssani wyłączy wentylator wystarczy na 2 jak zacznie dmuchać ciepłe powietrze to para zaraz sama będzie znikać itp itd
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 15:31
Cytat:
jeszcze jakiś taki *#%#$*
Zapewne chodzi ci o osuszacz.
Jakby nagrzewnica z alternatorem została to zabrakłoby mi jeszcze sprężarki z łapą, tego osuszacza i wiązek elektrycznych silnika i spod konsoli. To wszystko jest do zdobycia tylko martwi mnie sprawa z czujnikami, zaworkami itp. Takie duperele są bardzo drogie
raczej duperele są drogie ale pod deską trzeba jeszcze zamontować chłodnicę powiem to prosto zimna bo jak jest i ciepła to musi być w klimatyzacji jeszcze zimna i tak to wszystko trochę trzeba rozkręcić acz kolwiek deski rozdzielczej nie trzeba ściągać
[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 15:37 ]
a jeśli chodzi o włączanie odbiorników to dobrze mieć np czujnik komfortu w ręcznym np i podczas spuszczenia go jeśli czujnik komfortu wyczuje że akumulator nie jest odpowiednio doładowany lub też inny odbiornik chwilowo potrzebuje wiecej prądu nie zapali nam sam świateł np podczas gdy wszystko jest ok po spuszczeniu recznego 2-3 sekundy i światła same sie nam zapalają piszę tutaj o światłach bo to podczas ich włączenia jest największy skok napięcia prądu (oczywiście świateł nie włączamy przełacznikiem przełącznik jest na wyłaczonych światłach a nam sie światła świecą można to założyć wszędzie):D
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 16:16
biernik dziekuje za info ale mam mała prośbe jeszcze - jakbys mogł uzywac przecinkow i kropek to byloby cudnie, poniewaz kompletnie nie moge zrozumiec co piszesz.
przepraszam ale sie śpieszyłem i jakoś tak wyszło, na przyszłość postaram sie poprawić
Ale chyba już rozumiecie po trudnościach z odczytaniem o co mi chodzi
raczej duperele są drogie ale pod deską trzeba jeszcze zamontować chłodnicę powiem to prosto zimna bo jak jest i ciepła to musi być w klimatyzacji jeszcze zimna i tak to wszystko trochę trzeba rozkręcić acz kolwiek deski rozdzielczej nie trzeba ściągać
Robiłeś/robisz może jakieś zdjęcia dla potomnych z tej operacji?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
A czy koło pasowe na wale trzeba zmieniać? Gdzieś na forum widziałem już takie pytanie, ale nie mogę go znaleźć. Wg mnie nie ma takiej potrzeby, ale nie wiem czy mam rację.
EDIT: wysłałem zapytanie odnośnie możliwości zakupu klimatyzacji do przedstawiciela Diavia-Delphi na Polskę. Ciekawe, co odpiszą
EDIT 2: A oto i odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, informuję, że Diavia nie oferuje
klimatyzacji do samochodów Rover 25 wyposażonych w silnik benzynowy o
pojemności 1.4l. Informacja ta jest potwierdzona przez techników z firmy
Webasto Petemar Sp. z o.o głównego przedstawiciela firmy Diavia na Polskę.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Ostatnio zmieniony przez PTE Czw Kwi 16, 2009 12:21, w całości zmieniany 1 raz
Poczytałem sobie wczoraj trochę Rave i pooglądałem obrazki z EPC. Z tej lektury wynika, że do montażu parownika nie trzeba zdejmować deski rozdzielczej – wystarczy wymontować schowek. Ponadto dowiedziałem się, że pracą przekaźników wentylatorów chłodnicy silnika i klimatyzacji oraz sprzęgłem sprężarki steruje komputer. Poza tym wentylator chłodnicy silnika jest dwubiegowy, w przeciwieństwie do aut z wersją bez klimatyzacji. I tu rodzą się kolejne pytania:
1) Czy komputer auta w wersji bez seryjnej klimatyzacji jest na tyle uniwersalny, że posiada zaimplementowane funkcje pozwalające na jej obsługę?
2) Czy do skrzynek bezpieczników trzeba ciągnąć dodatkowe wiązki elektryczne, czy są one już położone (jak np. w przypadku świateł przeciwmgłowych w mym aucie; ponadto na naszym forum wyczytałem - było nawet zdjęcie - że w aucie bez klimatyzacji pod deską jest pociągnięta wiązka do włącznika klimy)?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
W 200 nie może być wiązki na wyłącznik klimy bo on jest w wiązce klimatyzacji, przechodzi razem z przewodami parownika. Jest natomiast wtyk łączący wiązkę wewnętrzną z wiązką klimatyzacji. W przedziale silnika wiązka jest zupełnie osobna.
W 200 nie może być wiązki na wyłącznik klimy bo on jest w wiązce klimatyzacji, przechodzi razem z przewodami parownika. Jest natomiast wtyk łączący wiązkę wewnętrzną z wiązką klimatyzacji.
O ten wtyk właśnie mi chodziło A do skrzynki bezpieczników (tej pod maską i tej w kabinie) nie trzeba ciągnąć jakiś dodatkowych przewodów? Chodzi mi o to, czy jest to jedynie kwestia wpięcia w istniejącą instalację (w wolne kostki) wiązki klimy, czy może trzeba coś rzeźbić?
ash, a chłodnicę będziesz wymieniać? Ta w wersji bez klimatyzacji ma w innych miejscach usytuowane dwa wejścia... Nie wiem czy w czymś to przeszkadza?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 14:10
Godzinę temu dotarła do mnie kompletna klimatyzacja (przekładka) do mojego rovera. Dostarczona została na palecie, trochę się przeraziłem jak zobaczyłem ile tego wszystkiego jest. Nie sądziłem, że tyle okablowania będzie. Koło na wał również znalazło się w zestawie .. Dzisiaj albo jutro oddane roverka i klime do mechanika niech to powoli składa. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych problemów i złożą to wszystko jak należy
Gdzie mogę znaleźć dokładne schematy montażu klimatyzacji. Mam kilka stron z RAVE ale to jest bardzo ogólny schemat w dodatku z wersji UK. Potrzebuje bardziej konkretne schematy, elektryki itd ? W EPC to znajdę czy gdzieś "głebiej" w RAVE ?
storm, kupiłeś ten zestaw od "robcar 2004" z Gliwic?
Co do schematów to w Rave znajdują się w 2 m-cach: przy opisie działania i przy opisie naprawy/wymiany poszczególnych podzespołów. Jest też dostępny schemat elektryczny. EPC Ci za dużo nie pomoże, chyba tylko tyle, że sprawdzisz czy masz wszystkie części.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 15:11
Tak, dokładnie ten zestaw. Wszystko na pierwszy rzut oka wygląda ok. Dali gwarancję rozruchową. Wszystko ładnie zapakowane. W zestawie jest :
Chłodnica wody, chłodnica klimy, wentylator, wszystkie wiązki elektryczne, przewody do klimy (rurki), Pompa, łapa alternatora i łapa pompy, nagrzewnica z obudową, wentylator nawiewu, całe sterowanie klimą, oczywiście guzik do kabiny i mase drobiazgów
Musze w takim razie jeszcze raz to rave przeglądnąć, mam tylko z działu Air Condition
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum