w rave jest kompletny schemat i dokładniejszego nigdzie indziej raczej nie znajdziesz. (Electrical Circuit Diagrams --> AirConditioning and colling fans) Są też pokazane wszystkie kostki i połaczenia (Electrical library) Odnajdujesz numer złacza na schemacie a później zagladasz do "library" i tam jest lokalizacja danego złacza. Kwestia teraz tylko odnalezienia się w tym galimatiasie
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 23:24
Tomek1212 napisał/a:
No to kolego jutro będe ci montował te klime, bo ja tam pracuje jako elektromechanik ...
Trzeba sie troche doszkolić na forum.
To mnie teraz zaskoczyłeś
Schematy wydrukowałem z Rave. Nie są opisane szczegółowo, tylko ogólny schemat. Jedynie schemat elektryczny jest dokładny, trochę zamotany ale co to dla dobrego elektromechanika . Jeśli chodzi o wiązki elektryczne to dali mi chyba całe kompletne okablowanie do tego Rovera.
Jak masz wiązki to bardzo dobrze, myślałem że nie masz i już w sumie obmyślałem to z braciakiem (też jest elektromechanikiem w tej firmie, pracuje tam już kilka lat, a ja w sumie dopiero 3 dni, jednak uzgodniliśmy, ze ja będe robić to autko) ) jak to zrobić i wymyśliliśmy dorobić włącznik A/C załączający kompresor, który dodatkowo będzie włączać wiatraki na chłodnicy, a sam kompresor będzie sterowany włącznikiem ciśnieniowym w układzie (wszystko będzie zależne od włącznika ciśnieniowego). Jak masz oryginalne wiązki to może sie uda je wykorzystać w co jednak wątpie.
Licz się z tym, ze cała ta operacja może potrwać kilka dni.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 11:45
Nie ukrywam ciesze się, że forumowicz i właściciel rovera będzie się tym zajmował
Tam jest cała kompletna przekładka, nic nie trzeba dorabiać, ani przerabiać.
Wiązki są wszystkie łącznie nawet ze skrzynką od bezpieczników. Guzik od klimy jest na spodzie pudełka jakby co ..
Przypuszczam, że chwile to potrwa. Wolę poczekac dłużej i mieć porządnie zrobione
A apropo rozwiązania, o którym napisałeś. Żeby dorobić włącznik od wentylatorów. Chyba nie będzie on sterował też wentylatorem od chłodniyc wody ? bo z tego co wiem to nim steruje komputer i czujnik temperatury ? Mam nadzieje, że nie będe miał problemów później znowu z układem chłodzenia silnika Chłodnice wymieniałem nie tak dawno na nową, robiłem uszczelkę głowicy i nie chciałbym jeszcze raz przez to przechodzić ..
Nie wiem jak tam jest zrobione zasilanie wentylatorów, napewno steruje nim czujnik temperatury, jednak nie wiem jeszcze czy po włączeniu klimy włacza sie jeden wentylator czy oba na raz i czy pracuje(ują) w trybie wolnym czy szybkim.
Nie wiem czy zostawiłeś już dzisiaj to auto czy nie, kierownik mi nic nie wspominał o żadnym roverze.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 19:25
Tak, zostawiłem.
Aha, czyli robota jeszcze nawet nie zaczęta
Odstawiłem go przed godziną 10, stanąłem na parkingu przed samym wejściem ..
Szkoda, bo akurat dzisiaj jeszcze by mi się auto przydało, a tak to niepotrzebnie stało tam.
Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć odnośnie tego sterowania wentylatorami ?
Czy załanczają się dwa czy jest inaczej ?
Storm, to normalne. W tej firmie jest taka idiotyczna organizacja, że nie ma sie co dziwić. Tam pracuje wiecej kierowników dyrektorów i innych osób co nic nie robia niż normalnych pracowników.
Co do tych wiatraków to nie wiecie czy pracują w trybie wolnym czy szybkim ?
u siebie nie zauważyłem trybu wolny szybki i analizując schemat i połaczenia przewodów to nie ma takiej opcji. W klimie właczają się oba naraz po prostu
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Co do tych wiatraków to nie wiecie czy pracują w trybie wolnym czy szybkim ?
Pracują w trybie szybkim i wolnym. Zajrzyj do Rave. Tam jest przejrzyście opisana cała zasada działania tej klimy.
aiwer napisał/a:
]A nie powinna być większa? W normalnej nie ma miejsca na 2 wiatraki przynajmniej w R400 więc podejrzewam, że w R200 jest podobnie.
Ale na chłodnicę silnika w wersji z klimatyzacją nie dochodzi zdaje się drugi wiatrak - przynajmniej w R200/25... Na pewno zaś chłodnica ma inaczej poprowadzone wyprowadzenia.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 14:56
aiwer napisał/a:
storm napisał/a:
Z tego co patrzyłem to chłodnica wody, którą mi przysłali jest taka sama jak moja.
A nie powinna być większa? W normalnej nie ma miejsca na 2 wiatraki przynajmniej w R400 więc podejrzewam, że w R200 jest podobnie.
Jesli chodzi o rozmiary to są one takie same, obawiam się właśnie o te wyprowadzenia, które mogą się różnić. Mam nadzieję, że da się to jakoś ominąć. Szkoda mi pozbywaś się nowej chłodnicy i wkładać nie wiadomo co.
Tak szukam teraz chłodnicy do wersji z klimatyzacją i nie mogę znaleźć nigdzie .. na tomateam chłodnica jest jedna do wersji bez klimy i taka sama do wersji z klimą tylko, że nie oryginalną. Na allegro nie znalazłem hmm.
No więc nagrzewnica, chłodnice i kompresor już przełożone. Nie ja to przekładałem tylko mechanik, ja zajmę sie zapewne jutro elektryką. Z tego co patrzyłem (obiegowo) na te wiązki to nic z tego raczej nie będzie, one są poucinane. Jutro się przyjrzę temu na spokojnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum