Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Rozmiar opon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:58
[All] Rozmiar opon

Przełożenie z tyłu na przód
Autor Wiadomość
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 07:52   [All] Rozmiar opon

Witam,

mam zagwozdkę. Dziś będę zmieniał opony na letnie i zauważyłem, że te, które miałem z przodu w zeszłym sezonie są bardziej zużyte niż te tylne (normalka). Pewnie bym się nie zastanawiał i przełożył tył na przód, ale zauważyłem też, że z tyłu miałem węższe (tył: 185/65/15, przód 195/65/15 - Skoda Octavia). Wiem, że róźnice są nieznaczne (10mm w szerokości i 6,5mm w profilu), ale z ciekawości pytam, czy w takiej sytuacji jest coś zalecane? Czy wiecie, czy zmienia się w jakiś sposób prowadzenie auta?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 07:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pat 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 175
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:16   

troche dziwne ze miales rozne opony z tyłu i przodu auta ;/ nie rozumiem osobiscie takiego manewru ..

a jakie widzisz roznice w profilu skoro maja tylko roznice w szerokosci 185 a 195 ?

do tego zmiana opon tylnych na przednie .. to juz praktyka przedawniona ... gorsze opony z tylu to wieksze prawdopodobienstwo poslizgu i wypadnieciu z drogi, kiedys bardzo praktykowane ale wedlug mnie i sporej ilosci osob błedne
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:22   

Z takimi oponami auto kupiłem. Wszystkie cztey są z 2007 roku, a ich zuużycie nie doszło jeszcze do dzyndzli kontrolnych, więc zakładam, że uslizg tyłu zamochodu nie powinien mieć miejsca. Poza tym, czy to nie logiczne, że przednie opony zużywają się szybciej?

Czemu zatem praktyka przekładania tyłu na przód jest przedawniona? Czy jest jakieś wytłumaczenie tego czy może nie powinno się przekładać bo nie?

A różnice profilu to 6,5mm, gdyż profil to procentowo szerokość opony... wiec skoro opona jest węższa, to profil tez jest stosunkowo mniejszy... tak do tej pory myślałem.. ale teraz zwątpiłem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:24   

Witam,
O zmianie kół gdzieś wcześniej pisałem:
"Zmiana kół przód/tył winna być kontynuowana corocznie od nowości opon, by kpl. opon zużyć optymalnie/maksymalnie. Należy jednak pamiętać o zasadzie zmiany: prawy przód z prawy tył i lewy przód z lewy tył. Zmiana kół stronami jest niewskazana, bo wówczas zmienia się kierunek ich obrotu, a to jest niedobre dla opon - przy oponach kierunkowych to jest wręcz niemożliwe. Ponadto, niektóre opony mają oznaczone stronę zewnętrzną i wewnętrzną opony i przy zamianie należy o tym pamietać",
W twoim przypadku, przy różnicy rozmiaru opon, trudno mi jednoznacznie doradzić. Ja jednak zmienił bym przód z tyłem, najwyżej gdyby auto się źle prowadziło, zamienisz koła z powrotem, zachwując zasady jw. napisałem :wink: pozdr...
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:28   

i o taka odpowiedź mi właśnie chodziło. Dzięki. "Pomógł" poszło. Zakładam , że róznice w rozmiarach opon nie są zbyt wielkie, więc auto nie powinno się gorzej prowadzić.

Co do stron to oczywiście bede pamiętał, zwłaszcza, że mam bieżnik kierunkowy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:35   

Pat28 napisał/a:
zmiana opon tylnych na przednie .. to juz praktyka przedawniona

Przedawniona?? Proszę Cię.
Ciekawe co sam robisz z oponami, które po 2 sezonach z przodu są wyraźnie używane a z tyłu ledwo widać użycie? Pewnie wymieniasz tylko parę tą zużytą i jeździsz dalej, tylko z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia takie działanie jest bez sensu. :roll: EOT
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:37   

ZAWSZE zakłada się LEPSZE opony na TYŁ !! Chodzi tu strefę zgniotu podczas wypadku. Gdy ci zarzuci tyłem (nie daj Boshe) skutki mogą być dużo gorsze niż np uderzenie przodem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Pią Kwi 10, 2009 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:38   

TomC napisał/a:
z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia takie działanie jest bez sensu. :roll: EOT


No własnie tak mi się wydawało, ale skoro pewności się niema, lepeiej zaczerpnąć języka. Zmiana dziś po południu a póxniej w trasę... mam nadzieję, bez niespodzianek.

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 10:40 ]
Raptile napisał/a:
ZAWSZE zakłada się LEPSZE opony na TYŁ !!


Czemu? Skoro to przednie odpowiadają za napęd i kierowanie pojazdem... poza tym tylne wolniej się zużywają, więc jeśli założysz nowki na 4 koła, to bez przekładania tył/przód zawsze z tyłu będziesz miał lepsze - i stąd wniosek, że koledzy wypowiadający się wcześniej nie mają racji... Coś tu jest nie teges.

Powiedz więczatem czemu tak twierdzisz? Jakieś argumentuy logiczne prosze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:43   

Cherman, napisałem w dalszej części

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 10:48 ]
"Oczywiście dobra opona z przodu pomoże przy wyprowadzaniu z poślizgu ale to kiepskie opony z tyłu do tego poślizgu doprowadzą. A chyba lepiej poślizgowi zapobiec niż z niego wychodzić. "
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:48   

Raptile napisał/a:
ZAWSZE zakłada się LEPSZE opony na TYŁ !! Chodzi tu strefę zgniotu podczas wypadku. Gdy ci zarzuci tyłem (nie daj Boshe) skutki mogą być dużo gorsze niż np uderzenie przodem.


Hmm... w ten sposób mysląc mogę powiedzieć, że wolałbym lepsze z przodu bo wolę skręcając i omijając przeszkodę, aby samochód mnie posłuchał, a nie pojachał prosto z powodu zużytych przednich opon.

Chcesz mi powiedzieć, że wszyscy, którzy mówili, żeby zmieniać opony tył/przód co sezon nie mają racji? A może uważasz, że to właśnie tylne oopony szybciej się zużywają i w takim wypadku stosować zamiany?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:48   

Lepsze opony na tyle odpowiadają za utrzymywanie toru jazdy w szybkich zakrętach i jak jest ślisko. Mniejsza szansa wyrzucenia tyłu na zakręcie. To jest racja niezaprzeczalna tylko po 2 sezonach nie przekładania opon przód-tył z tyłu mamy "prawie" nówki a przód jest wyraźnie zjechany. Dlatego powinno się co sezon zrobić przekładkę przód - tył z naciskiem co sezon a nie po 2 lub 3 sezonach ponieważ im częściej zmieniamy tym równiej mamy zużywane opony.
Ostatnio zmieniony przez TomC Pią Kwi 10, 2009 10:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:49   

Cholera... piszemy w tym samym czasie chyba :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Kwi 11, 2009 10:27   

a propos zakładania lepszych opon na tył
przy niedużej różnicy zużycia nie będzie problemu
jednak bezpieczniej zakładać lepsze opony na tył (czyli w żadnym razie wyślizganych prawie na "slicki" opon nie powinno się tam przerzucać).

zgadzając się z TomC - uślizg tylnej osi jest dużo trudniejszy do opanowania niż uślizg osi przedniej (nawet z trochę lepszą przyczepnością z przodu). Nawet mogąc wykonywać trochę precyzyjniejsze manewry z lepszymi oponami na przedniej osi cały czas próbujesz wywalczyć przyczepność osi tylnej podczas poślizgu.

dobrze tłumaczył to materiał w jakimś programie gdzie zaklejano w matchboxach najpierw przednie koła, potem tylne i puszczano samochodzik po stole.
jeśli ktoś znajdzie to niech wrzuci linka, naprawdę można zrozumieć łatwo co się dzieje z samochodem :)
pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Rozmiar opon do Roverka, profil 45 czy 50
pawlovsky Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sro Maj 10, 2017 12:18
bociannielot
Brak nowych postów [R all]Rozmiar opon a zużycie elementów zawieszenia..
coona Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pon Kwi 16, 2007 01:18
matmario
Brak nowych postów [R All] konserwacja opon
muzyczny_rover Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sro Lis 19, 2008 10:18
muzyczny_rover
Brak nowych postów [RALL] szum opon ?
kezmanq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Kwi 28, 2013 18:59
pavelj
Brak nowych postów [Wybor letnich opon]
Pawkaz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Lut 27, 2011 14:44
Dario



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink