Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Turbina czy uszczelka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Turbina czy uszczelka?
Autor Wiadomość
Domino
[Usunięty]






  Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:42   [R420] Turbina czy uszczelka?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Mam rovera 420 tdi '99 i jest pewniem problem- Ubytki oleju i plynu chlodniczego do tego bialy dym z wydechu i spore ilosci oleju. Turbina halasuje- tzn klekocze takze podejrzewam ze to ona a nie usczelka pod glowica (oby). co o tym sadzicie?? Turbina czy uszczelka?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Maj 22, 2011 01:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:45   

A może jednak uszczelka :?: Jak woda poszła w olej,to taką mazią będzie smarowana turbina-nic z tego dobrego nie wyniknie...Stawiam na uszkodzoną uszczelkę lub samą głowicę.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:48   

No ja bym juz odstawił autko do mechanika, dalsza eksploatacja moze tylko pogorszyć sprawę a co za tym idzie naprawa moze być kosztowniejsza :sad:


AA - Stawiam na uszczelkę pod głowicą
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
Domino 



Dołączyła: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: lubuskie



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:02   

hmm no tak tylko ze w plynie nie bylo oleju ani majonezyu ani nic takiego z turbniny eyraznie slychac niepokojace dzwieki swiadczacxe o tym ze jest uszkodzona

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:05 ]
czy to w ogole mozliwe ze przy uszkodzeniu turbo z wydechu pluje olejem i bialym dymem?
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:05   

Domino napisał/a:
hmm no tak tylko ze w plynie nie bylo oleju ani majonezyu

Ale może to płyn jest w oleju :wink:
Jedno jest pewne,bez regeneracji turbiny pewnie się nie obejdzie :/

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:07 ]
Domino napisał/a:
czy to w ogole mozliwe ze przy uszkodzeniu turbo z wydechu pluje olejem i bialym dymem?

Jak najbardziej,tyle że ten biały dym to prawdopodobnie płyn,co świadczyć może też o uszkodzeniu uszczelki.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Domino 



Dołączyła: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: lubuskie



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:07   

w sumie to ciezko sprawdzic czy plyn jest w oleju bo duzo go nie zostalo:/ wole wymiane turbo niz glowicy...

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:10 ]
wiadomo ze plyn jakos dostaje sie do ukladu spalania tylko zastanawiam sei cxzy te dwie usterki nie sa powiazane ze soba- skoro sprezarka poszla i jest dym to moze ma to ze soba zwiazek...
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:10   

Domino napisał/a:
wole wymiane turbo

Nie Kupuj używanej,no chyba że z gwarancją.
Lepiej regenerować starą,jak się oczywiście da :razz:
Będzie pewność że Ci po tygodniu nie padnie :wink:
A używka,hmmm to nie Wiesz co się z nią działo :/

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:13 ]
Domino napisał/a:
wiadomo ze plyn jakos dostaje sie do ukladu spalania tylko zastanawiam sei cxzy te dwie usterki nie sa powiazane ze soba- skoro sprezarka poszla i jest dym to moze ma to ze soba zwiazek...

Płyn chłodniczy i turbo :?:
Turbo chłodzone jest olejem(tym z silnika), nie płynem-także co może być wspólnego :?:
Może się mylę i ktoś mnie poprawi :wink:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Domino 



Dołączyła: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: lubuskie



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:17   

dlatego sie zastanawiam bo te dwie usterki pojawily sie jednoczesnie. moze to zle ustawienie kata wtrysku??...

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:18 ]
i wiem ze turbo nie jest chlodzone plynem chlodniczym wiec niepotrzebnie takie insynuacje:)
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:19   

Domino napisał/a:
. moze to zle ustawienie kata wtrysku??...

I temu turbo dziwne wydaje odgłosy :?: :lol:
I ciągnie olej :?:
I jeszcze braki płynu :?:
No proszę Cię :razz:

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:21 ]
Domino napisał/a:
i wiem ze turbo nie jest chlodzone plynem chlodniczym wiec niepotrzebnie takie insynuacje:)

Nie wiem co Wiesz a czego nie,dlatego tak to opisuję :wink:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:22   

Domino, zdjac rure za przeplywka i sprawdzic stan wirnika, nalac swiezego oleju, plynu, zdjac gorny waz od IC, odpalic i niech sobie chodzi na wolnych obrotach az osiagnie temperatue, wtedy sprawdzic czy ubylo oleju i na jaki kolor dymi oraz sprawdzic stan plynu
 
 
 
Domino 



Dołączyła: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: lubuskie



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:27   

a czytac ze zrozuminiem umiesz?? wiec przeczytaj jeszcze raz moj pocztkowy opis sytuacji gdzie jasno i wyraznie jest napisane co sie dzieje a nie ma ani slowa na temat tego ze dzwiek roz..banej swisczacej turbiny jest skutkiem ubytku plynu chlodniczego.... pisze jasno ze sie zastanawiam dlaczego tak skoro te dwie (powtarzam) usterki pojawily sie jednoczesni- wiec ja widze tu zwiazek- tak czy nie?
i jeszcze raz czytaj ze zrozumieniem...

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:28 ]
bo jak pisze rozwazam rozne mozliwe opcje a twoja nieuzasadniona zlosliwosc jest tu niepotrzebna

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:30 ]
oleju ubylo bo caly wyplul przez wydech a na wskazniku prawie sucho. dymi cholera na bialo moze szaro bialo no i sprezarka klekocze i swiszczy. tylko ze przy tym plynu nie ma...

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:32 ]
no i ubedzie bo pluje caly czas to wiadome ze turbina tylko martwi mnie ten plyn- czy to nie uszczelka
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 13:36   

Domino napisał/a:
a czytac ze zrozuminiem umiesz?? wiec przeczytaj jeszcze raz moj pocztkowy opis sytuacji gdzie jasno i wyraznie jest napisane co sie dzieje a nie ma ani slowa na temat tego ze dzwiek roz..banej swisczacej turbiny jest skutkiem ubytku plynu chlodniczego.... pisze jasno ze sie zastanawiam dlaczego tak skoro te dwie (powtarzam) usterki pojawily sie jednoczesni- wiec ja widze tu zwiazek- tak czy nie?
i jeszcze raz czytaj ze zrozumieniem...

Odpowiadałem jasno,więc nie mam zamiaru się kłucić.
Ty Podajesz(Sugierujesz) co chwilę inne możliwości(przyczyny)i to takie że nie widzę żadnego związku z tym co podane jest w pierwszym poście,Dlatego ja odbijam...niech Kto Inny Ci poradzi.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 02:01   

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 13:18 ]
i wiem ze turbo nie jest chlodzone plynem chlodniczym wiec niepotrzebnie takie insynuacje:)[/quote]

A u mnie jest chłodzone płynem chłodniczym :rotfl:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:44   

w dieslach serii L turbo nie jest chłodzone płynem chlodniczym .. tylko olej je smaruje i chłodzi. Co do usterki, to ... zdjać wąż dolotowy z turbo i zobaczyć jak się wirnik kręci i czy ma luz i jak dużo oleju jest w wężach turbo. Jesli tam jest wporzo to pozostaje tylko uszczelka pod głowicą, lub pęknięcie głowicy :/ Biały dym i obecnosć oleju w płynie niestety bardziej wskazują na problemy z samym silnikiem niż z turbiną :/

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 10:46 ]
Cytat:
A u mnie jest chłodzone płynem chłodniczym

rozmowa jest o klekotach ;) W benzyniakach jest wyższa temp spalin i stąd dodatkowe chłodzenie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Turbina?
nowyczlonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 02, 2010 15:20
adamsky
Brak nowych postów [R420] Turbina
hanka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Sob Kwi 12, 2008 13:24
mi_sza1
Brak nowych postów [R420 SDi `98] Problem z turbina.
colorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sro Cze 17, 2009 23:13
colorone
Brak nowych postów [R420] Turbina gwizda
wolf1021 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Cze 22, 2011 10:26
sobrus
Brak nowych postów [R420] kiedy załącza się turbina?
liroy79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sob Lut 12, 2011 08:55
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink