Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprężyny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprężyny
Autor Wiadomość
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 11, 2009 21:36   [R75] Sprężyny
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam,
jest taki problem:

pękła mi sprężyna z tyłu to kupiłem nową pod ten model w intercarsie.
założyłem ale po jakimś czasie widze że auto jest lekko przechylone na stronę tej nowej.
Dziś Podniosłem auto i sprawdziłem:
stara: ma nadruk: RC czerwona kropka +zielola kropka grubość 14 mm
nowa: bez nadruków 13mm

ma ktoś pojęcie co jest nie tak? stara za gruba czy nowa za cienka ?
jaka powinna być grubość tej sprężyny ?

dodam tylko że w sklepach (w intercarsie) nie rozróżniają żadnych kolorów. Jest tylko do modelu i rocznika i koniec.

dzieki z góry
m
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 20:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 11, 2009 21:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 21:45   

może poprzedni właściciel wsadził jakieś sportowe twardsze sprężyny i stąd ten nadruk i RC :>
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 07:32   

Też kupiłem w intercarsie i też oryginalne wydawały mi się grubsze ale jak zmierzyłem to było ok. Ja wymieniłem obydwie i nie miałem takich problemów.
A, i stare miały identyczne nadruki, co Twoje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2009 07:37   

Marek_75, tak szczerze mówiąc, to mnie uczono że takie rzeczy jak sprężyny, amortyzatory itd to wymienia się parami ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 07:47   

Marek_75 napisał/a:
ma ktoś pojęcie co jest nie tak? stara za gruba czy nowa za cienka ?
jaka powinna być grubość tej sprężyny ?
Pod tylną kanapą na etykiecie powinno być oznaczenie kodowe jakie sprężyny i amortyzatory a kolor oznacza twardość . U mnie jest -RB i kolor różowy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2009 11:12   

argail napisał/a:
wymienia się parami

No tak ale wtedy obie strony byłyby niższe, a wolałbym żeby były wyższe takie jak na starych ;)

SeniorA napisał/a:
Pod tylną kanapą na etykiecie

Jesli chodzi o to, to chyba i tak nie ma to znaczenia bo sklepy w ogóle tych kolorów/oznaczen nie respektują. sprężyna jest do modelu i koniec. O wydziwianiu z twardościami / kolorami nie ma mowy.

zaczynam myśleć o gumowej podkładce pod tą nową sprężynie (ok 15mm).
co myślicie?
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Maj 14, 2009 21:41   





Nawet jak kupisz taką samą to i tak wyjdzie lipa ,nowa bedzie twardsza od starej i o ile samochód utrzyma poziom to w czasie pracy samochód bedzie bardzie przysiadał na stronę starej. Załatwienie tego wymaga wymiany parami. Oryginały sa niestety drogie ,ja 1,5 roku temu za jedna na przód płaciłem 360 zlotych bo zachciało mi sie wymieniac zgodnie z etykieta kodową a i tak dałem dupy bo wymieniłem tylko jedna i teraz jak auto przysiada po uskoku to kładzie się bardziej na strone starej :???:
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 16:37   

Mam sprężyny przednie z R75 oznaczone kropką żółtą i brązową (na upartego może być pomarańcz). Czy ktoś wie z jakiej wersji silnikowej pochodzą? Zamontowane były w ZT 1.8, ale auto stało tak wysoko jak zwykły R75 i komfort jazdy był praktycznie identyczny.
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 08:58   

Panowie wczoraj doładowałem płytek do bagażnika tak ok 0,5T( bardzo głupi!!! pomysł odradzam auto bardzo siadło) i po przejechaniu paru kilometrów usłyszałem brzdąknięcie dochodzące z lewej tylnej strony w sumie nie za mocne ale wyraźnie słyszalne, i chce dziś podjechać na stacje żeby dokonali oględzin, dodam ze autko jeździ normalnie nic xłego sie nie dzieje nie przechyla się.
Czy jest jakaś możliwość że brzdąknęło coś innego niż sprężyna, a jeśli to ona to jak długo moge tak jeździć bo w weekend czeka mnie trasa ok 700km

[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 08:58 ]
Na diagnostyce nic nie wyłapali wydruk z kompa książkowy ,sugerując diagnoscie ze konkretnie ta sprężyna jest pęknieta, chciałem zeby ja obejzał ale niczego sie nie dopatrzył.

A ja w domu zdjąłem koło i znalazłem 2 pęknięcia :) jedno świeże u dołu i drugie bardzo już skorodowane (moze pękło ze 2 lata temu) u góry.
W poniedziałek zostawiam auto w warsztacie, ale mimo tak połamanej sprężyny w autku nic nie puka.
 
 
 
dzierad89 



Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Przeworsk



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 22:17   

Witam!
nie wiecie panowie czy podejdą jakies inne spręzyny do r75 (chodzi mi o tył) np z omegi albo jakiegos bawarczyka?
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 22:28   

a te od R75 Ci się nie widzą ?
 
 
 
dzierad89 



Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Przeworsk



Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 09:35   

widza widza ale w przeciągu roku zmieniałem juz 2 (dodam ze sprezyny były nowe i nie tanie bo jedna 350 zł) i mysle ze moze jakies inne spasuja
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 09:47   

To moze zastanów sie czemu w ciagu roku 2 ci pękły moze amortyzatory są do bani i pomagają umrzeć sprężynom
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzierad89 



Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Przeworsk



Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 11:50   

Amory napewno nie bo zakładałem nowe na jesien a w tamtym miesiacu bylem na przegladzie oba po 95%. takze nie wiem. jak znowu bede jezdzil z peknietymi to opony bedzie ciąc. takze nie wiem co robić i tak kminie własnie czy by jakies inne nie podeszły
 
 
 
vrank 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 18:05   

kiedyś uczono na kursach prawa jazdy, że amortyzatory i sprężyny wymienia się parami z uwagi na dopasowanie parametrów i rodzaj pracy. Inny typ jest w samochodach kombi i w sedanach a inny w zawieszeniu sportowym. Kolor, o którym pisałeś musi odpowiadać oznaczeniu dla drugiej sprężyny. Jeżeli jest inaczej to masz efekt. powodzenia
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 18:53   

ale kolega nic nie napisał czy pękła mu sprężyna która była nowa czy wymienił parami czy z przodu czy z tyłu... swoją drogą 350 za sztuke to trza mieć fantazje... a zapytam kolegów którzy wymieniali tylne- amory tylko odkręcić i wszystko opadnie i zluzuje sprężyny? jakieś uwagi jak bede wymieniał??bo już leżą i czekają razem z tuleją tylnego wahacza na montaż :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
lzawiasa 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Sro Maj 15, 2013 18:50   

W R z tylu trudno dopatrzec sie pekniecia, zwykle peka ostatni zwoj gdyz jposiada wzery korozjii i jest to zamaskowane blotem w zaglebieniu wahacza lub w kielichu nadwozia. Jechac z reguly mozna, ale ostre zakonczenie sprezyny tnie podkladki gumowe i kaleczy powloke lakiernicza gniazda osadczego, a przy jezdzie po glebokich dolkach, sprezyna taka moze wypasc gdy kolo opusci sie wzgledem nadwozia.

[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 18:50 ]
Zauwazylem ze miejsca pekania sprezyn to te skorodowane punkty na zwojach, glownie u dolu sprezyn tylnych. Winie za to zalegajace bloto i brak splywu z loza sprezyny w wahaczu. Gdzie jest dobra powloka lakieru,sprezyna nie peka. Wiec dzieje sie to z powodu oslabienia stali przez glebokie wzery korozji.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 16, 2013 00:27   

potwierdzam, co mówi kolega wyżej. u mnie w R75 właśnie tylna sprężyna jest pęknięta na samym dole, niemal na końcu ostatniego zwoju. + ogólna korozja sprężyny ;) zmusza mnie to do ich wymiany (oczywiście na osi - 2 sztuki)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Maj 16, 2013 07:30   

Ja też jestem po wymianie sprężyn z tyłu i potwierdzam ,że pękają u dołu ale...
-są przypadki ,że pękają po środku i wtedy sprężyna przebija oponę
-z przodu widzę ,że mam skorodowane u góry przy samym łożysku
Sam zmieniam koła więc dwa razy w roku warto sprawdzić łoża i stan sprężyn. Pęknięta u dołu nie powinna wypaść sama na dziurze bo ogranicza ją amortyzator.
Zrobiłem przy wymianie parę fotek więc spróbuję wrzucić.

[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:24 ]
Zrobiłem ostatnio wymianę amorków i innych rzeczy więc często pojawiające się pytania odnośnie tylnej osi wyjaśni najlepiej parę fot.
Wymiana amortyzatorów ,sprężyn , tarcz ,klocków ,szczęk ręcznego tylnej osi [R75].

Co będzie potrzebne?
Młotek ,szczotka druciana ,komplet kluczy nasadowych ,komplet kluczy płaskich ,klucze imbusowe, klucze torx ,szczotka druciana ,kombinerki ,kleszczyki z cienkimi końcami ,śrubokręty płaskie i krzyżaki ,pędzelki do malowania i odrdzewiania ,dodatkowy lewarek ,czyściwo ,rękawice ,smar ,podkłady klinujące pod koła ,stojaki pod auto.


1.Nowe części amortyzatory KYB ,sprężyny Lesjofors ,tarcze Mintex ,klocki Mintex ,szczęki ABE ,odboje i osłony Febi Bilstein
2.Nowy komplet sprężynek do ręcznego.
3.Stara i nowa tarcza
4.Złom.

Zaczynamy
Kliny pod koło ,lewarkiem auto w górę ,odkręcamy koło ,podstawiamy stojak dla bezpieczeństwa.

5.Odkręcamy górną śrubę zacisku
6.Odkręcamy dolną śrubę zacisku
7.Śruby są trudno dostępne więc najlepiej użyć przedłużki z końcówką przegubową.
8.Zdejmujemy zacisk z tarczy wyjmujemy stare klocki i popuszczamy odpowietrznik. Wciskamy tłok hamulca do końca i zakręcamy odpowietrznik. Zakładamy nowe klocki.
9.Demontujemy tarczę i stare szczęki hamulca ręcznego. Zwracamy szczególną uwagę na te dwa elementy na zdjęciu nr.9. Musimy je dokładnie oczyścić aby swobodnie działały
10.Gniazdo mechanizmu linki musi się dobrze spasować z gniazdem szczęki.
11.I na odwrót.
12.Zakładamy szpilkę z sprężynką i obracamy imbusem o 90 stopni.
13.Zakładamy prawą szczękę gniazdo w gniazdo
14.Zakładamy zębatkę mechanizmu regulacji oraz sprężynę górną
15.Zakładamy sprężynę dolną wspomagając się starą sprężyną (dolna sprężyna jest mocniejsza)
16.Zamontowane szczęki.
17.Na osłonie zaznaczamy miejsce regulacji przez otwór śruby
18. Przez otwór regulujemy rozwarcie i zwarcie szczęk kręcąc zębatką jak na zdjęciu 14 R- rozwarcie ,Z-zwarcie. Kręcimy tarczą aby sprawdzić czy ociera. Delikatnie może ocierać ale nie może całkowicie jej zatrzymać.
19.Przykręcamy tarczę do piasty. Zakładamy zacisk.
20.Zakładamy sprężynę.
21.Popuszczamy amortyzator w bagażniku. Podkładamy lewarek pod wahacz i delikatnie podnosimy. Zapobiegnie to gwałtownemu opadnięciu całego zespołu.
22.Odkręcamy amortyzator od zwrotnicy i całkowicie w bagażniku. Opuszczamy lewarek.
23.Jak widzimy skorodowany trzon amortyzatora ,podkładka odboju i poduszka amortyzatora.
24.Odkręcamy nakrętkę z trzonka amortyzatora. Elementy skorodowane najlepiej oczyścić i zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym oraz farbą.
25.Pęknięta sprężyna
26.Gniazdo wahacza oczyszczamy i malujemy
27.Podkłady oczyszczamy
28.Pamiętamy o otworach odprowadzających wodę aby je zgrać z wycięciami podkładu.
29.Aby wyjąć sprężynę trzeba odkręcić wahacz od zwrotnicy ,drążek stabilizatora od stabilizatora oraz gumę stabilizatora od ramy. Wypinamy przewód hamulcowy z zaczepu ,opuszczamy wahacz na maxa i wyciągamy sprężynę.
30.Zakładamy podkłady na sprężynę.
31.Zakładamy odbój z osłoną (pasuje od BMW E46 jest trochę krótszy ale o oryginał ciężko) ,podkładkę oraz poduszkę na trzonek amortyzatora i skręcamy.
32.Zakładamy uszczelkę gumową i wtykamy w kielich. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Producent amortyzatorów zaleca czterokrotne przepompowanie ich przed założeniem.

[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:25 ]
next

[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:30 ]
next
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 21, 2013 11:30   

Właśnie podczas tygodniowego nie używania auta pękła mi sprężyna, lewy przód i w związku z tym pytanie czy nie została komuś kto zmieniał dwie lewa przednia sprężyna do R75 V6?
Przygarnął bym w dobrej cenie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprężyny
Navi01 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 22, 2014 19:49
mocu
Brak nowych postów [MG ZT] Sprężyny
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lip 30, 2014 12:27
bula3546
Brak nowych postów [R75] Sprężyny
bys Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Sie 06, 2012 18:37
sash997
Brak nowych postów [Rover75] sprezyny
grota10 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Kwi 04, 2016 23:01
sash997
Brak nowych postów [R75 1.8] - sprężyny tył z butlą lpg
piter_admin Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Gru 11, 2015 19:36
piter_admin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink