Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 1.4 8v 97r] Dziura na niskich obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:31
[R214i 1.4 8v 97r] Dziura na niskich obrotach

i szarpie
Autor Wiadomość
ssmoku1981 



Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 18:21   [R214i 1.4 8v 97r] Dziura na niskich obrotach

ponowienie tematu. im niższe obroty tym bardziej szarpie przy dodaniu gazu, po przegazowaniu od niskich obrotów na biegu jałowym wyraźnie odczuwam chwilową zadyszke i nagle wskakuje na obroty z większą siła.
Dodam jeszcze że mam benzyne z gazem sekwencja, problem zarówno na benzynia jak i gazie, choć na gazie bardziej szarpie (bardziej czuły)

Komputer nie pokazał żadnych błędów!
Kable i świece wymienione!
Kopułka i paleć wymieniona!
Cewka zapłonowa na próbe nowa(nic nie dała)
CZujnik płynu chłodniczego wygląda ok(rezystancja prawidłowa, steruje wiatrakiem ok)
Przepustnica wygląda ok
Krokowy CZyszczony (choć może niejest już idealny) ale nic nie pomogło w tej kwesti

Co jeszcze moge samemu sprawdzić? co może jeszcze być? :cry:
Ostatnio zmieniony przez ssmoku1981 Pią Maj 15, 2009 20:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 15, 2009 18:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 19:14   

hmmmm, a krokowy?
_________________
Tom
 
 
 
ssmoku1981 



Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 19:28   

Jak dodałem do tematu o krokowym, ale czy może powodować dziure w gazie? i jak go sprawdzić, nowy znalazłem za 400zł więc nie kupie na prube:(
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 19:30   

Miałem identyczne objawy i wymiana świec, kabli, czyszczenie kopułki pomogło
_________________
Tom
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 20:13   

a przepustnica tylko wygląda ok czy jest ok?(reaguje prawidłowo), i może to trywialne pytanie: filtr pow. kolega sprawdzał?
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
ssmoku1981 



Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 20:17   

przepustnica na moje amatorskie oko ok, otwiera sie bez zarzutu, niezabrudzona
filtry zmieniane góra 3 miesiące temu, nawet bez filtra powietrza sprawdzałem
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 12:14   

Miałem podobnie jak mi immo siadał. Tyle, że to trwało przez jakieś 100km i było coraz gorzej, aż siadł totalnie. A może sonda lambda?
_________________
Tom
 
 
 
bandieta 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 145
Skąd: śląsk



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 12:19   

Czujnik temperatury, jak nie wiesz sam to podjedź gdzieś żeby ci go sprawdził jakiś elektro-master. U mnie to była bolączka, która powodowała 'dławienie' na niskich obortach, oraz dziure (zadyszke jak piszesz) przy wkręcaniu się na wyższe. Bardzo to uciążliwe a czujnik sprawdzić można szybko ;) Powodzenia!
 
 
ssmoku1981 



Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 15:34   

Czujnik tem. płynu chłodniczego jak w opisie sprawdzony! Chyna że o jakiś inny ci chodzi??
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 11:49   

Mam to samo, ostatnio udało mi się znaleźć lepszy objaw (chyba związany z "dziurą" na niskich obrotach) Na zupełnie zimnym - zapalam, leci na ssaniu - lekko dodaję gazu (minimalnie) - a silnik zaczyna szaleć - obroty skaczą rytmicznie 1500 --> 900
Jak dodam trochę więcej gazu - objaw znika.
Po rozgrzaniu już nie ma takich jaj, ale mała "dziura" pozostaje. Niby nie jest to jakiś wielki problem ale w%$%^a mnie to.
Co do szarpania to jak wyłączy się ssanie problem znika

Wymieniłem:
Cewkę, Kable, kopułkę, palec, świece,wszystkie filtry, czyściłem krokowca, mierzyłem czujnik położenia przepustnicy - niby wszystko ok
dzisiaj jadę na wymianę lambdy bo już świruje - jak mi to nie pomoże to już nie wiem gdzie szukać - pojadę na kompa może coś się znajdzie...
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 08, 2010 11:58   

koledzy niech sobie posprawdzają wężyk d podciśnienia czy gdzieś powietrza nie zassysa lewego. Jak ma przebicie to silnik właśnie tak świruje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 12:58   

Vesper416 napisał/a:
koledzy niech sobie posprawdzają wężyk d podciśnienia czy gdzieś powietrza nie zassysa lewego. Jak ma przebicie to silnik właśnie tak świruje.


Już go oglądałem - na oko nigdzie nie widzę uszkodzenia - musiał bym go odpiąć całkiem z kolektora i kompa (dziwny patent z wężykiem idącym do kompa hehe)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 14:52   

Jeśli wszystko pod względem mechanicznym z silnikiem jest OK, ciśnienie paliwa, itd.. to proponowałbym sprawdzić przerwę na świecach. Jeśli silnik ma LPG, to powinna być nieco mniejsza od zalecanej w instrukcji, a same świece najlepsze są jednoelektrodowe. Powinna być jakieś 0.8 - 0.9 mm. Ja reguluję ją stalowym pilniczkiem do paznokci, bo akurat ma 0.85 mm, wcześniej czyszcząc nim elektrody świec.
No i czujnik położenia wału korbowego też wypadałoby choćby przeczyścić, także jego złączkę. On też potrafi nieźle narozrabiać.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 12:18   

Vesper416 napisał/a:
koledzy niech sobie posprawdzają wężyk d podciśnienia czy gdzieś powietrza nie zassysa lewego. Jak ma przebicie to silnik właśnie tak świruje.


Dzisiaj byłem na kompie i... kolego miałeś rację z tą różnicą, że u mnie był zatkany - sterownik cały czas miał odczyt 107 kPa - weżyk całkowicie zapchany - po wymianie autko śmiga :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214 Si 1.4 16v] Dziura w gazie na niskich obrotach
dziura w gazie
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Maj 08, 2009 11:42
Brt
Brak nowych postów [R 25] Muł na niskich obrotach
wolian Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Cze 08, 2011 16:07
plemaster
Brak nowych postów [R25] Szarpanie na niskich obrotach
Miku Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lut 10, 2023 16:18
Markzo
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] muł na niskich obrotach przy zmianie z 1 na 2
rafal64j Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Sie 14, 2011 20:43
JacK
Brak nowych postów [MG ZR] dziwne szarpanie na niskich obrotach
bartbuks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 31, 2012 12:13
rovek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink