Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200, 98] robie LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200, 98] robie LPG

i co dalej
Autor Wiadomość
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 07:21   

Toshiro napisał/a:
ja mieszkam w Przemyślu, swojego Roverka 214i V8 zagazowałem instalacją II generacji, bez zarzutów chodzi mi jak trzeba spalanie około 10l/100km przy normalnej jeździe ;)
zbiorniczek mam w miejscu koła zapasowego o pojemności 35l. Montaż wykonał dobry gazownik, patrząc na to jak wiele aut zagazował mojemu ojcu który nie miał z gazem problemu i nadal nie ma. Jeżeli ktoś by chciał zagazować Roverka i jest z Przemyśla chętnie podam namiary ;)

Pozdrawiam


Ja w moim Poldoroverze wstawiłem II generację prawie pięć lat temu. Do dziś przejechałem tym śmiesznym samochodem prawie sto tysięcy km a instalacja gazowa zawiodła mnie tylko raz, z mojej wyłącznie winy, z racji nie zmieniania filtra gazu, trzasnęłą w parowniku cienka membrana. Naprawiłem to sam, bo jakże inaczej. Nomen-omen, ten filtr mam cały czas ten sam, od nowości, nie zmieniany, tylko co jakiś czas opiłki z niego wystukuję. Gazownia działa bezbłędnie i silnik, pomimo tego, że 1.4 MPI K-16, pali z gazu od pierwszego kręcenia. Silnik ma moc piękną na gazie, gdy rozkręcę mu do połowy register, samochód ciągnie 170 i więcej na godzinę (a to już strach wielki Polonezem jechać tak szybko), normalnie register wkręcam na maxa do oporu, a instalację sobie sam wyregulowałem dosłownie na granicy działania silnika na gazie (bardzo uboga mieszanka).
Pali teraz regularnie po 8 i czasami mniej litrów gazu na sto km i pomimo tego, że zaraz będę miał nim magiczne sto tysięcy przejechane na gazie, jakoś zawory wydechowe nie chcą się "wypalić".. W silniku przewody zapłonowe zmnieniłem z oryginałów dopiero w zeszłym roku, kopułka używana, palec oryginał cały czas, a świece mają ponad 88 kkm przebiegu i prawie cztery lata.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 24, 2009 07:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 11:22   

Po przejechaniu ok 500km mogę coś więcej napisać o moich spostrzeżeniach na temat LPG.
Wszystko śmiga w zasadzie dobrze. Przy obecnych temperaturach komputer przełącza się na gaz po odpaleniu i przejechaniu ok 500m.
Zalety:
I. Oczyiście finansowe

Wady:
I. Niestety zauważyłem, że auto ma małego laga przy ruszaniu. Pedał gazu nie jest tak czuły i szybki przy ruszaniu na gazie jak na benzynie. Trzeba odpowiednio wcześniej dodać trochę gazu. Uczucie takie jakbyśmy ruszali bardzo obciążonym autem na benzynie. Być może gazownik powinien coś podregulować na pierwszym przeglądzie?
II. Czasami na drugim biegu lubi lekko poszarpać. Szczególnie kiedy włączę klimatyzację. Wtedy czuć że auto jest sporo słabsze i nie chodzi tak płynnie.
III. Czuć, że auto jest sporo cięższe, tym bardziej że jeszcze przed montażem instalacji zrobiłem kompleksowe wyciszenie dokładając ok 30kg dodatkowej masy gąbki i mat bitumicznych. Do tego sam zbiornik lpg 25kg + gaz w zbiorniku ok 30KG. I tak ze wszystkim nazbiera się ok 100kg dodatkowej masy. A w tak lekkim aucie jak Rover czuć to strasznie.

No ale mimo tych wad to zalety biorą nad nimi górę.
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 19:25   

witam a ja mam taki co o nim sadzicie ?

reduktor; OMVL
zawor gazowy: OMVL
wielozawor; TOMASETO
sterownik; SEC
listwa wtrysku; OMVIL
butla 41,5 l a wchodzi okolo30
jak narazie jezdzi sie tak samo jak na beznynce :D a teraz sprawdzam ile mi okolo pali :grin:

cena 2200
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 09:56   

Ja miałem II gen. w R 214 8V i chodziła bez zarzutu. Jest tańsza i prostsza w obsłudze,osiągi niewiele mniejsze niż na benzynie. Sekwencja droga i bardziej skomplikowana. W innych autach typu VW też miałem II gen. i także bez zarzutu.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Sie 18, 2009 10:04   

kqba,

- mialem te same wady co Ty :-) jezdzac poprzednim R400 na Stag300, reduktor tomasetto alaska, wtryski valdki zolte

jaki masz reduktor?

w jakim miejscu masz listwe wtryskowa i jakie dlugie sa weze od wtryskiwaczy magic do kolektora?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sie 18, 2009 12:01   

kqba napisał/a:
Niestety zauważyłem, że auto ma małego laga przy ruszaniu. Pedał gazu nie jest tak czuły i szybki przy ruszaniu na gazie jak na benzynie. Trzeba odpowiednio wcześniej dodać trochę gazu


u mnie pedał gazu też nie był zbytnio czuły i reagował z opóźnieniem, znalazłem co go boli :)
podciśnienie podłączyłem przy samej przepustnicy w kolektorze a nie tam gdzie jest benzynowe podciśnienie, efekt taki że samochód jest bardziej żwawy ale musiałem też podnieść ciśnienie w parowniku z nominalnego 1,4-2 na 1,8-2,5
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
szopen 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 16:53   

Witam
planuje założyć instalacje gazowa w moim roverku ( 214 rok 96). Chce założyc sekwencje jednak po przeczytaniu forum odstraszają mnie trochę części które proponuje gazownik (reduktor tomasetto , wtryskiwacze valdki sterownik stag300). zna może ktoś dobrego gazownika z Wrocławia lub okolic ( Rawicz, Milicz)
z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [rover 200 1.4 16v ] robie gaz
pytanie
ryba1947 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Cze 26, 2009 13:18
maciej
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Próba/pomysł kolejnej modyfikacji mojego R200
red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 09, 2014 07:40
Adrian
Brak nowych postów [r200]lakier LVD czy produkowano r200 w podobnym kolorze?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 15, 2012 00:01
AndrewS
Brak nowych postów [R200] Wiązka klapy z R400 do R200
Spookie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sty 07, 2014 19:45
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink