Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI 99r] Nowe hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI 99r] Nowe hamulce
Autor Wiadomość
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 01:52   [R200 SDI 99r] Nowe hamulce

Witam
Spędziłem ostatnią godzinę na przeszukiwaniu forum i niestety nic konkretnego nie znalazłem. Zamierzam na dniach wymienić tarcze + zaciski + płyn. W moim R są zwykłe gładkie tarcze i takie też chciałbym zostawić. Wiem, że można coś tam z ZR-a powymieniac ale niestety nie dowiedziałem się konkretnie co ani za ile. Jedynie rozbudowane dyskusje na temat co lepsze gładkie, perforowane, itd :razz: . Co więc poradzicie jeśli ktoś chce wciąć gładkie? Jakie tarcze gładkie warto brać, jakie do tego zaciski oraz jaki płyn zalać ( chyba, że nie jest konieczny ). Dodam, że mam nowe fele mocno eksponujące tarcze i fajnie jakby też ładnie to wyglądało :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 06, 2009 01:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 07:56   

Tylko ATE :) ...tarcze, klocki - nic innego bym nie brał jeśli tak naprawdę choć trochę chcesz poprawić sprawność i skuteczność hamulcy w swoim R.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 11:32   

Sluchaj, nie kupuj tego samego rozmiaru a juz napewno nie zostawiaj pelnych. U Ciebie dostaniesz na kazdym szrocie zaciski od ZR 160 lub od ZS 180. Wszystko pasuje P&P, bedziesz mial wieksza srednice i do tego wentylowane.
Jesli chcesz to niech sie wypowie kolega Kaaaziuu, na mikro spocie sprawdzil. Ja jak usiadlem w jego Zr to naprawde on tylko zwalnia a nie hamuje
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 11:32   

tarcze przod - ebc USR851 (jednolite nacinane)
klocki przod - ebc DP2815 ( green stuff)
plyny - MOTUL RBF 600

jest to opcja sportowa.

Sam przeszedlem z klockow ate na ebc i wg mnie lepiej hamuje minus ze bardziej pyla :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 12:35   

Tak u mnie wygladaja
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:23   

Przy tym samym silniku z małymi modami mam przod i tyl ATE, gładkie bez nacięć. Wg mnie sprawują sie wystarczająco dobrze. To tego chyba warto dobrac tez nowe klocki.

płyny dobre robi Motul, w Polsce różnica w cenie to kilka zł, więc nie warto oszczędzac. Nie wiem jak w uk
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:55   

Cytat:
Sluchaj, nie kupuj tego samego rozmiaru a juz napewno nie zostawiaj pelnych. U Ciebie dostaniesz na kazdym szrocie zaciski od ZR 160 lub od ZS 180. Wszystko pasuje P&P, bedziesz mial wieksza srednice i do tego wentylowane.
Jesli chcesz to niech sie wypowie kolega Kaaaziuu, na mikro spocie sprawdzil. Ja jak usiadlem w jego Zr to naprawde on tylko zwalnia a nie hamuje


Powiem Ci, że myślałem podobnie. Kiedys szukałem tapicerkę drzwi od ZR. Przedzwoniłem wszystkie szroty w promieniu 50mil. Nie mieli żadnego ZR

Michone

Koleś w okolicznym sklepie proponował mi sprzęt tej firmy. Czyli myślę, że wezmę tak jak mówisz ale zastanawiam się nad gładkimi tarczami. Kosztują 40F komplet... lepsze już 100 za komplecik. Myślę, że gładkie z klockami green stuff powinny jednak radę dać czy nie? 60 dych różnicy to trochę jest :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 17:57   

To porazka jak tak, nie spodziewalem sie. U siebie tez mam EBC i green stuf i hamuja mi super. Za moj komplecik zaplacilem 200E z przesylka, ale nie zaluje nawet centa.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 08, 2009 09:58   

Botanix

sa dwa rozwiązania:

1. wstawić mocniejsze zaciski jak radzą koledzy od ZR/ZS z tarcza 282mm
do tego tarcze lite nie żadne nacinane bo przy ostrym hamowaniu lub deszczu je pokrzywisz nie mówiąc już o huczeniu przy hamowaniu... poczytaj fora np. turbokillers, lub rovera w uk. EBC to jest dobrze rozreklamowany produkt średniej jakości u nas na forum są już osoby co je pokrzywiły po paru tys. km. Użytkownicy ZR/ZS z UK polecają serie np. TRW lub ATE.

2. wymienić tylko klocki i tarcze i zostawić seryjne średnicę i pokusić sie o wyczynowy zestaw np. tarcze taroxa, zimmermann, brembo oro
klocki Ferodo DS2000, DS2500

do całego zestawu warto założyć przewody w oplocie i oczywiście motul RBF 600
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 00:41   

Chłopaki jest problem... przejrzałem stan obecnych hamulców i tragedia... rdza wszędzie. Co gorsza pordzewiały śruby i przy próbie odkręcenia niestety poszedł ten łepek gwiazdkowy. Co teraz? Nawiercać to przy zakładaniu nowych tarcz czy jechać do mechanika? Nawiercić i ściągnąć raczej bym mógł ale co z gwintem, jak potem to dokręcę :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 01:07   

michone napisał/a:
Sam przeszedlem z klockow ate na ebc i wg mnie lepiej hamuje minus ze bardziej pyla
ja od tygodnia mam zestaw ebc ultimax (czyli najtansze ebc, niemal jak seria) tarcze i klocki. Poprzenio mialem dojechane tarcze nie wiem jakie i zuzyte klocki ferodo. Po mojemu znacznie sie poprawilo hamowanie ale klocki faktycznie niezle pyla...coz...

Zastanawiam sie czy nastepnym razem za rok czy za ile tam jak te mi sie zuzyja czy nie zalozyc klockow green stuffow? jak myslicie, tarcza ebc ultimax z klockami green stuff rowniez ebc da rade?

Botanix, u mnie bylo podobnie...tez poddalem sie i podjechalem do mechanika, zrobil i powiem tak. 2 magiczne narzedzia i sam bym to zrobil! Czyli klucz z duuuuzym ramieniem do odkrecenia zacisku! a do tych srubek trzymajacych tarcze to mozesz rozwiercic w ostatecznosci bo one sa krociutkie. Natomiast moj mechanik uzyl srubokreta udarowego. Czyli takiego w ktorego jak piepszniesz mlotkiem to sie obraca, jednoczesnie bedac dobijany mlotkiem...kilka pukniec, troche wd 40 i dalo sie odkrecic bez problemu te srubeczki. Pozniej oczywiscie wymiana na nowe...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 18:44   

faecd zapodaj jakąś fotkę jak wyglądają twoje heble, masz może nacinane czy czyste tarcze, ja też będę za jakieś 2 mc montował nacinane z mocniejszymi klockami, fajnie bo pracuje w magazynie z częściami motoryzacyjnymi i mam już upatrzone sportowe tarcze nacinane i wiercone, nie nawiercane.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:46   

camaro17, cos Ty Ultimaxy wygladaja w zupelnosci najzwyszczajniej. I tak sporo dalem bo 500zl za wsio wiec nie chcialem przeginac z kasa...nastepnym razem najwyzej zarzucek klocek green stuff i tyle
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:16   

camaro17 napisał/a:
faecd zapodaj jakąś fotkę jak wyglądają twoje heble, masz może nacinane czy czyste tarcze, ja też będę za jakieś 2 mc montował nacinane z mocniejszymi klockami, fajnie bo pracuje w magazynie z częściami motoryzacyjnymi i mam już upatrzone sportowe tarcze nacinane i wiercone, nie nawiercane.


jezeli te wiercone tarcze to nie sa taroxy albo zimmemanny to nie radze... jesli to mikoda to zdejmiesz je po pierwszym hardkoworym hamowaniu lub po pierwsej jezdzie w deszczu :(

Ultimax to zwykle gldakie tarcze,
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:42   

Kupcie to ;]

http://www.allegro.pl/ite...zr.html#gallery
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:46   

niby fajna sprawa ale felgi min. 17 cali plus potrzebny korektor silty hamowania... i ta cena juz lepiej sobie kupic zaciski brembo 4 tloczkowe z BMW i dorobic adaptery i bedzie za polowe tego :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:52   

Albo to cena za komplet spora ale nie przyprawia juz o zawal , no i nowy komplecik
http://www.ptp-ltd.co.uk/...ade_package.htm
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 00:18   

to sa zaciski z ZR/ZS na tarcze 282mm plus tarcze i klocki EBC jak te zaciski to dobry pomysl tak te drugie mniej :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 20:07   

Cytat:
Albo to cena za komplet spora ale nie przyprawia juz o zawal , no i nowy komplecik
http://www.ptp-ltd.co.uk/...ade_package.htm


No nie wiem czy 300 nie przyprawia o zawał, za samochód dałem 700 i trochę szkoda by mi było władować w same hamulce połowę z tego :) .

Panowie zdecydowałem się jednak na wersję ekonomiczną. Jeżdżę głownie po mieście więc wziąłem gładkie tarcze EBC plus zwykłe klocki. Hamują wystarczająco dobrze, pod tym względem jestem bardzo zadowolony, no i cena 50 funtów za wszystko. Ale jedne rzecz mnie bardzo drażni - piszczą strasznie! Dlaczego? Stare trochę popiskiwały ale te to dopiero wyją zwłaszcza jak hamuję z małej prędkości.... Wina hamulców ( w to raczej wątpię żeby takie buble robili co piszczą po 2 dniach ), założenia czy czego?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 15, 2009 10:19   

jeszcze się docierają :) chociaż ta formach UK ludzie piszą ze EBC gorsze niż seria wiec kto wie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200/25/ZR] Hamulce na tył.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 26 Czw Mar 24, 2011 01:01
maniaq
Brak nowych postów Hamulce MG ZR ZS
Gość Tuning mechaniczny 507 Pią Kwi 10, 2015 21:41
marcinmarcin
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 Hamulce]
Hamulce MG ZR 2.0
Szymonek Tuning mechaniczny 1 Sob Mar 06, 2010 12:51
maniaq
Brak nowych postów [R25] Hamulce - co polecacie?
Marcinus Tuning mechaniczny 25 Czw Maj 13, 2010 23:12
Marcinus
Brak nowych postów [R620Di95r] nowe turbo i ic
fireman Tuning mechaniczny 7 Pią Lis 04, 2011 21:18
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink