Forum Klubu ROVERki.pl :: [r414i]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r414i]

gaz w roverku
Autor Wiadomość
putin18 



Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 13
Skąd: Mielec



  Wysłany: Wto Cze 23, 2009 17:53   [r414i]

Chce zalozyc instalacje do swojego roverka 414 ale slyszalem od paru kolegow ktorzy maja gaz w hondach ze te auta nie lubia gazu a przecz silnik w roverku to prawie to samo co w hondzie i boje sie jak bedzie sie zachowywal po zalozeniu instalacji....dlatego prosze o opinie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 23, 2009 17:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 17:55   

Silnik serii K który masz to nawet nie stał przy Hondzie a mowa był u niej pod maską więc nie ma tu czego porównywać :wink:

"Wszystko zależy od tego jaki silnik masz w samochodzie...
Jeżeli silnik jest zasilany przez gaźnik to można śmiało założyć instalację I generacji, czyli najprostszą i najtańszą. W większości przypadków jednak silniki ROVERkowe posiadają wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy. Jeżeli silnik posiada wtrysk jednopunktowy to jesteśmy skazani na instalacje II (instalacja podciśnieniowa z komputerem) lub III generacji (ciągły wtrysk gazu z rozdzielaczem) oraz nieliczne instalacje wtrysku gazu IV gen. (sekwencyjny wtrysk gazu) potrafiące obsłużyć tzw. tryb full-group (każdy wtryskiwacz podaje tyle samo paliwa). Jeżeli silnik jest zasilany wtryskiem wielopunktowym, to mamy do wyboru instalacje od II generacji w górę. Kolejne kryterium do materiał, z którego wykonany jest kolektor ssący.
W przypadku silników serii K mamy do czynienia z kolektorem ssącym wykonanym z tworzywa sztucznego (wyjątek to 1.4 8V). W związku z tym zaleca się montaż instalacji LPG co najmniej III generacji (czyli wtrysku gazu fazy lotnej). Dzięki temu unikniemy ewentualnych tzw. strzałów w kolektor spowodowanych złą regulacją LPG lub zużyciem elementów układu zapłonowego. Można oczywiście zamontować instalację II generacji, ale w takim przypadku musimy dopilnować, aby zamontowano odpowiednie zabezpieczenia (tzw. gwizdki na kolektorze ssącym oraz klapki na obudowie filtra powietrza). Montaż instalacji II generacji oznacza także pogorszenie osiagów samochodu (zarówno na gazie, jak i na benzynie w porównaniu do stanu sprzed montażu) związane z obecnością w okolicach przepustnicy tzw. miksera zmniejszającego średnicę dolotu.
Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest montaż instalacji IV generacji.
W przypadku silników z kolektorem ssącym wykonanym z metalu (silniki Hondy oraz silnik 1.4 8V serii K, dzięki metalowemu kolektorowi mniejsze ryzyko uszkodzenia go podczas wybuchu powrotnego gazu, czyli tzw. strzału) można śmiało montować instalacje od II generacji w górę (tutaj również powinno przypilnować gaziarzy, aby zamontowali zabezpieczenia).

Generalnie zaleca się rozważny wybór producenta instalacji gazowej (najlepiej wybierać produkty renomowanych firm, np. BRC, Landi Renzo, Lovato) oraz zakładu montującego gaz (najlepiej zasięgnąć opinii znajomych oraz przeszukać Internet). W wielu przypadkach kluczem do sukcesu jest umiejętne skalibrowanie/wystrojenie instalacji. W przypadku instalacji IV generacji bardzo dobre recenzje zbiera instalacja ze sterownikiem Stag 300. Jest ona jednocześnie dobra i tania. Przed montażem warto zażyczyć sobie montażu wtryskiwaczy PlaniJet lub MagicJet oraz reduktora firmy Europegas EG.

Ostatnio modnym wśród użytkowników niechcących pogorszyć dynamiki samochodu staje się montaż tzw. blosa. Oferty sprzedaży blosa można znaleźć tutaj. O zasadzie działania blosa można poczytać tutaj"
źródło strona klubowa
 
 
putin18 



Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 13
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:11   

(ale wtopa z ta honda...:) a to jest 16v.A jak by zalozyc do niego metalowy kolektor i potem tansza instalacje??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:13   

putin18 napisał/a:
a to jest 16v

"si" to 16V a ty masz "i" czyli 8V
 
 
putin18 



Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 13
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:20   

Nie,mam plastikowy kolektor a silnik jest 16v 76kw. tutaj tez pisze ze "si" a "i" to to samo... http://roverki.pl/article.php?sid=86
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414i 1.4 96]
wyciek płynu chlodzącego
dawid463 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 05, 2009 15:10
tetryk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R414i] Bagnet!!!
michalr83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Gru 13, 2012 12:12
leszczu
Brak nowych postów [R414i] sprzęgło
michalr83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Gru 04, 2012 21:46
michu027
Brak nowych postów [R414i 98] nie chce odpalić
sebagniezno Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Sty 11, 2010 15:54
dzieju
Brak nowych postów [R414i] Problem z odpaleniem
Ari Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Paź 08, 2013 17:29
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink