Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator

Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 20:47   

Dzięki Panowie :D

Problem został zdiagnozowany. Po wielu mękach ze śrubami TORX i podejściach z różnymi wiertłami wreszcie udało się przewiercić (złotym) wiertłem 5 śruby. Okazało się, że nasz wentylator już był naprawiany. Mam nową płytkę drukowaną:



A ona nie ma w ogóle podłączonych przewodów do ostatniego przekaźnika jak widać na fotce. Tylko z tego artykułu: http://roverki.pl/article.php?sid=476 wynika, że nie mam 3 biegu. A III jest najwyższy wiec nie wiem czy przypadkiem oznaczenia w artykule nie sa odwrotne.

Po podaniu napięcia na przewód czerwony i u mnie brązowy (masa) silnik zakręcił. :) Po podaniu napięcia na szary i brązowy nie odpalił. Po podaniu go za rezystor (??):



silnik zadziałał. :)

Wynika z tąd, że mój wentylator jest już przerobiony. Mam silniczek SIEMENS 13.5V. Do silnika wchodzą dwa przewody (szary i czerwony) a masa jest podłączona gdzieś nie wiem gdzie :) nie znalazłem przewodu :P Śmigło mam oryginalne dlatego mnie trochę zmyliło to. I ciągle myślałem, że nie mam dwóch biegów a tak naprawdę nie mam jednego.

Pytanie tylko jaki rezystor założyć. Ten ma oznaczenie ATE RB50 R39 J 0906, na stronie jest powiedziane, żeby założyć rezystor 0.3 ohma i 80W. Czy przypadkiem nie 0.3 Kohm ?? ?
_________________
Adam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 06, 2009 20:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 20:53   

Ja widać masz wentylator z benzyny i padł sam rezystor. Nic tylko się cieszyć.

Na ebay jest cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1683|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 21:04   

To też się cieszę :D Mam nadzieję, że dostanę taki w elektronicznym :P
_________________
Adam
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 21:20   

Nie powinni być problemu.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 23:07   

Aż boję się do tego zabrać, ale już muszę to zrobić w przyszłym tygodniu. Ale skoro Wy dajecie radę, to i ja chyba też dam :)
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 23:11   

reed napisał/a:
na stronie jest powiedziane, żeby założyć rezystor 0.3 ohma i 80W. Czy przypadkiem nie 0.3 Kohm ?? ?
Możesz założyć rezystor wartości ok 0,3 ohma... nie musi to być dokładnie 0,3. Jak założysz 0,2 albo 0,5 to też będzie dobrze. Im większa wartość rezystancji tym silnik będzie wolniej kręcił na pierwszym biegu - ot cała filozofia.
Jeśli chodzi o moc to 80 Watów to moim zdaniem minimum. Jak moc będzie większa, to rezystor dłużej będzie żył :) (później się przepali)

Pozdrawiam!

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 23:15 ]
se7en86 napisał/a:
Aż boję się do tego zabrać, ale już muszę to zrobić w przyszłym tygodniu. Ale skoro Wy dajecie radę, to i ja chyba też dam :)

se7en86 spokojna głowa :) dasz radę. Przedwczoraj montowany był w Siedlcach wentylator od Vectry B w R75, więc Twój będzie trzeci w naszym mieście :)

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 07, 2009 09:06   

Marian_K napisał/a:
Możesz założyć rezystor wartości ok 0,3 ohma... nie musi to być dokładnie 0,3

Chciałbym założyć dokładnie taki jaki był. Tylko nie do końca wiem jak odczytać oznaczenia. Znowu dedukuje :(

ATE - Model rezystora
RB50 - rezystor 50W
R39 - rezystancja 39 ohm albo 0.39 ohm
J 0906 - jeszcze nie doszedłem :(
_________________
Adam
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 09:46   

reed napisał/a:
RB50 - rezystor 50W
R39 - rezystancja 39 ohm albo 0.39 ohm

Dedukcja doskonała, wartość po R oznacza wartość po przecinku czyli 0,39 ohm ale moc rezystora bym zwiększył bo te 50W to za mało pewnie dlatego padł
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 07, 2009 10:42   

sknerko napisał/a:
Dedukcja doskonała

Dzięki :)

Na razie udało mi się kupić 50W 0.47 ohm, bo większych nie było w elektronicznym. Jeszcze podjadę do elektrycznego...
_________________
Adam
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 11:18   

szukaj w serwisach sprzętu AGD lub czasem w serwisie TV maja (w starych odbiornikach bywały)

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 11:20 ]
Przecież największy sklep elektroniczny w necie jest w Łodzi http://www.tme.eu/

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 11:24 ]
http://www.tme.eu/rezysto...x100wr_0r1.html takie coś zamontuj i bedzie git
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 07, 2009 12:46   

Wiem, wiem :)

Tylko, że w końcu zdecydowałem sie założyć ten 50W 0.47 ohm i okazuje się, że silnik nadal nie pracuje... :(

I teraz zgłupiałem.

Ten nowy opornik daje mi spadek napięcia rzędu 0.02V.

Pomiar przed opornikiem napięcia z akumulatora to 12.98 - 13 V, za oporonikiem 12.96 - 12.97. Rezystancja jego jest tak mała, że mój miernik jej nie mierzy ;/ A może miernik mam do luftu?

Ten stary opornik daje mi za sobą napięcie rzędu ok 12.6 V

I jestem w kropce...
_________________
Adam
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 15:41   

podaj napięcie na krótko na rezystor i zobacz czy zakręci, a może masa ci gdzieś uciekła?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 07, 2009 18:12   

Autko poskręcałem - ledwo żyje :P

Masa jest i raczej nigdzie mi nie ucieka. Okazuj się, że dwa bieg mam. Chociaż po podłączeniu napięcia na rezystor silnik nie kręci... nie wiem czemu, może do dobrej pracy ten rezystor wymaga odpowiedniej temperatury ?? ? Nie mam pojęcia... Auto poskręcane. Dwa biegi działają... Czyli koniec pracy. Odwaliłem kwał nikomu niepotrzebnej roboty :/
Dzięki za wsparcie
_________________
Adam
 
 
 
wiesiek63 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:58   

[R75 2,0 CDT]Witam dziś wziąłem się za naprawę wentylatora ,(wielkie dzięki dla MARIANA K) Rozbiórka poszła dość gładko ale zrobiłem na półmetku wielki błąd ,włożyłem silnik w imadło i po wymianie szczotek nie kręci się .Uszkodziłem obudowę i nie wiem czy jeszcze coś z tego będzie.Miałem pod ręką wentylator z Daewoo Espero ,pokombinowałem trochę i przykręciłem ,podłączyłem czarny i czerwony przewód i działa ale jak długo nie wiem i czy tak może być taż nie wiem.Może ktoś kto ma pojęcie z elek. coś na to powie.
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:17   

wiesiek63 napisał/a:
podłączyłem czarny i czerwony przewód


Czyli prawdopodobnie podłączyłeś tylko najwyższy bieg... i niestety masz jeden :( W takim wypadku trzeba było odżałować chyba 700zł i kupic wentylator od DIESLA III biegowy. Podobno te od wersji benzynowej się nie sprawzają :( Chociaż ja tak mam i na razie działa :) Jak długo ... zobaczymy
_________________
Adam
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 22:18   

Teraz masz jeden bieg ale możesz kupić rezystor dużej mocy i podłączyć przez niego wentylator co spowoduje ograniczenie jego obrotów i w efekcie dwa biegi.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 25, 2009 11:03   

Witam panowie
wiem, że gdzieś się przewijało moje pytanie na forum ale za cholerę nie mogę tego znaleźć dlatego piszę do tego tematu:
Czy normalnym jest że zaraz po uruchomieniu zimnego silnika np. po nocy i włączeniu klimy powiedzmy na 22st. C gdy na dworzu jest około 25st. C wentylator od razu startuje? czy powinien to zrobić dopiero po kilku minutach od włączenia klimy kiedy to ciśnienie czynnika w układzie zaczyna wzrastać?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 11:20   

kris-tofer napisał/a:
Czy normalnym jest że zaraz po uruchomieniu zimnego silnika np. po nocy i włączeniu klimy powiedzmy na 22st. C gdy na dworzu jest około 25st. C wentylator od razu startuje? czy powinien to zrobić dopiero po kilku minutach od włączenia klimy kiedy to ciśnienie czynnika w układzie zaczyna wzrastać

to normalne. może wystartować później (ale raczej po kilku sekundach, a nie minutach) ale kiedy na dworze jest chłodno :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 25, 2009 11:23   

Dokładnie tak jak piszesz startuje po kilku sekundach od właczenia klimy. Dzięki za info - pozdrawiam.
 
 
 
lebiediev 



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 18:54   

mam mały problem podczas rozbiórki wentylatora odpadł mi jeden magnes z wirnika ale nie popękał czy jest sens bawienia się z wyciąganiem wirnika i próbowania przyklejenia go na swoje miejsce ?? czy zacząć oszczędzać na nowy wentylator ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 09:04
kacper
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii
Brak nowych postów [R75] Wentylator
kerbi Rover serii 75, MG ZT 52 Pią Lip 06, 2012 09:59
olekkelo
Brak nowych postów [R75] Wentylator
Gość Rover serii 75, MG ZT 25 Sob Mar 26, 2011 13:45
MaReK
Brak nowych postów [R75] Wentylator
jupik Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Lip 28, 2010 12:35
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink